شرکتها و کسبوکارهای مختلف برای بالا بردن میزان بازده و خروجی کار از موضوعات مختلفی استفاده میکنند. یکی از مواردی که برای بهبود تصمیمگیریها، صرفه جویی در هزینهها و دیگر موضوعات بهکار گرفته میشود هوش کسبوکار یا همان هوش تجاری است. در ادامه این مطالب ابعاد مختلف هوش تجاری را توضیح میدهیم.
تبلیغات پیامکی یکتانت: هدفمندتر، ولی این دفعه ارزانتر
سرویس جدید ما فرصتی است تا ارزان، هدفمندتر و سریعتر از همیشه تبلیغ کنید. ما بهروزترین و دقیقترین بانکهای شماره را در اختیارتان میگذاریم تا محصول خود را دقیقاً به کسی معرفی کنید که میتواند مشتری شما باشد؛ آن هم بدون نیاز به خرید پنل و خط پیامکی! تخفیف ۲۰ درصدی شب یلدا را از دست ندهید
دریافت مشاوره رایگان
فهرست مطالب
هوش تجاری (Business Intelligence) یا هوش کسب و کار چیست؟مزایای مهم هوش تجاری برای کسب و کار شماچه نوع شرکتهایی از سیستم های هوش کسب و کار استفاده میکنند؟دو بعد مهم هوش تجاریمراحل استقرار هوش تجاریشرایط بهرهمندی از هوش تجاریاهمیت استراتژیک هوش تجاری در تصمیمات سازمانیعوامل موثر بر هوش تجاری سازماناهداف هوش تجاریچطور باید سیستم BI را راهاندازی کرد؟نکات و توصیه های لازم برای بهکارگیریِ درست BIهوش تجاری (Business Intelligence) یا هوش کسب و کار چیست؟
هوش تجاری یا BI در حقیقت به مجموعهای از برنامهها و نرمافزار انجام گرفته در یک کسبوکار گفته میشود که با هدف کشف فرصتهای تجاری و صرفهجویی در هزینهها صورت میگیرد. این هوش تجاری به کمک تجزیه و تحلیل دادههای شرکت، اطلاعات ارزشمندی در اختیار آن کسبوکار قرار میدهد که میتواند بخش مدیریت را در تصمیمگیری بهتر یاری کند.
مزایای مهم هوش تجاری برای کسب و کار شما
وجود BI در یک کسبوکار از اهمیت زیادی برخوردار است؛ چرا که میتواند رشد چشمگیری در شاخصهای کلیدی آن سازمان ایجاد کند. مهمترین مزایای هوش کسب و کار بهصورت زیر است:
مشخص شدن KPI های سازمان برمبنای اطلاعات بهدست آمدهشناسایی و تعیین معیارهای سازمانشناسایی بازار و مشکلات موجود در آنکمک به تجسم دادهها و بالا بردن قدرت تصمیمگیری شرکتکمک به صرفهجویی در هزینههای جاری شرکت