24-05-2021, 02:15 PM
مانی که محققان می خواهند کارایی یک داروی جدید را بیازمایند، از «آزمون تقسیم» استفاده می کنند.
تست ای / بی (A/B Testing) آزمایشی است که براساس آن میتوانید عملکرد و بازخورد دو گزینه را با هم مقایسه کنید تا ببینید کدام مورد بهتر جواب میدهد.
اما بیشترین کاربرد این تست در سایت ها و اپلیکیشن های مختلف است که میتوان به صورت کلی یا جزئی آنها را مقایسه کرد .
به عنوان مثال میتوانید دو سایت، دو لندینگ پیج، دو CTA ، دو دکمه یا حتی دو کلمه را بررسی کنیم و ببینیم کدامیک میتواند تجربه بهتری برای کاربر رقم بزند.
همیشه روش مقایسهای مخصوصا براساس مستندات و دیتا خوب جواب میدهد و تست A/B یکی از روشهایی است که در این زمینه عالی خواهد بود.
مزایای استفاده از تست A/B چیست؟
با همین تعریف فوق میتوانیم درک کنیم که تست A/B تا چه اندازه میتواند کاربردی باشد.
گاهی تغییر دادن حتی یک کلمه باعث میشود نرخ تبدیل، نرخ کلیک یا حتی میزان فروش شما افزایش چشمگیری داشته باشد.
کاربرد تست A/B چیست؟
با فعالیت تست A/B ما مخاطبانمان را بیشتر میشناسیم و امکان افزایش time on page و در مجموع افزایش time on site وجود دارد. طبعا کاربر حس بهتری داشته و احتمال فروش مسلماً افزایش مییابد.
در واقع سفر مشتری که شما برای مخاطبان تان ترسیم کردید بهینه تر خواهد شد.
این نکته را هم در نظر داشته باشید که تست A/B شامل صرف زمان بیشتری است و در واقع باید یک زمانی بگذرد تا شما دیتایی از کاربران داشته باشید و در لحظه نمیتوانید متوجه شوید که کاربران شما دقیقاً چه چیزی میخواهند.
آموزش های بیشتر بهینه سازی سایت در وبلاگ رسمی حامد مهدی زاده.
تست ای / بی (A/B Testing) آزمایشی است که براساس آن میتوانید عملکرد و بازخورد دو گزینه را با هم مقایسه کنید تا ببینید کدام مورد بهتر جواب میدهد.
اما بیشترین کاربرد این تست در سایت ها و اپلیکیشن های مختلف است که میتوان به صورت کلی یا جزئی آنها را مقایسه کرد .
به عنوان مثال میتوانید دو سایت، دو لندینگ پیج، دو CTA ، دو دکمه یا حتی دو کلمه را بررسی کنیم و ببینیم کدامیک میتواند تجربه بهتری برای کاربر رقم بزند.
همیشه روش مقایسهای مخصوصا براساس مستندات و دیتا خوب جواب میدهد و تست A/B یکی از روشهایی است که در این زمینه عالی خواهد بود.
مزایای استفاده از تست A/B چیست؟
با همین تعریف فوق میتوانیم درک کنیم که تست A/B تا چه اندازه میتواند کاربردی باشد.
گاهی تغییر دادن حتی یک کلمه باعث میشود نرخ تبدیل، نرخ کلیک یا حتی میزان فروش شما افزایش چشمگیری داشته باشد.
کاربرد تست A/B چیست؟
با فعالیت تست A/B ما مخاطبانمان را بیشتر میشناسیم و امکان افزایش time on page و در مجموع افزایش time on site وجود دارد. طبعا کاربر حس بهتری داشته و احتمال فروش مسلماً افزایش مییابد.
در واقع سفر مشتری که شما برای مخاطبان تان ترسیم کردید بهینه تر خواهد شد.
این نکته را هم در نظر داشته باشید که تست A/B شامل صرف زمان بیشتری است و در واقع باید یک زمانی بگذرد تا شما دیتایی از کاربران داشته باشید و در لحظه نمیتوانید متوجه شوید که کاربران شما دقیقاً چه چیزی میخواهند.
آموزش های بیشتر بهینه سازی سایت در وبلاگ رسمی حامد مهدی زاده.