18-03-2021, 03:45 AM
خرید خودرو؛ به دلایل مختلف ازجمله نوسان در تولید و واردات خودرو، نرخ ارز و تورم، با تغییرات زیادی روبهرو میشود. همچنین بهدلیل عدم اطلاع افراد از مشخصات فنی و شرایط بازار و غیرمنطقی بودن نرخهای اعلامی، افراد تمایل کمتری به خرید و فروش ماشین از خود نشان میدهند. ازسویی تجربهی ما در تمام این سالها نشان میدهد که 72% خودروهای کارکرده دارای حداقل یک مشکل فنی یا بدنه هستند؛ در چنین شرایطی نیاز به متخصصین خبره و مجرب احساس میشود تا علاوهبر راهنمایی در خرید خودرو دست دوم کارشناسی شده و مطمئن، در امر فروش خودرو کارکرده با قیمت واقعی نیز به ما کمک کنند.
۱) چری (Chery):
چری از آن دسته خودروهای دلربا است که با ظاهری شیک و ایرانی پسند پا به میدان گذاشته و همواره تجربه خوبی از بازار ایرانی دریافت کرده است. اولین تجربه بازار ایران با برند چری، ورود خودروهای چری ویانا و چری A15 در سال 1381 بود که باوجود استقبال خوب اولیه، بعدها این دو خودرو به دلیل کیفیت و امنیت پایین از دور خارج شدند. چری A15 شباهت تقریبی به پراید دارد و در میان رقیبهای آن قرار میگیرد؛ اما به نظر میرسد کیفیت پراید از این خودرو چری بیشتر است. بعد از چری ویانا و چری A15، برند چری با انگیزه بیشتر و کیفیت بالاتری به بازار ایران ورود میکند و سدانهای آریزو و شاسی بلندهای تیگو حاصل این تجدیدقوای برند چری هستند.
ظاهر زیبا و امکانات رفاهی بالاتر نسبت به خودروهای ایرانی، از مزایای این خودروهای چینی بهشمار میآیند. ظاهر اسپرت و قابلیتهای بیشتر خودروهای تازهنفس چری در بازار ایران، باعث ورود آنها به لیست بهترین خودروهای چینی ازنظر خریداران شده است؛ که این میتواند موفقیتی شیرین برای خودروسازان چینی بهشمار بیاید.
۲) ام وی ام (MVM):
ام وی ام ازجمله برندهای چینی شناختهشده در ایران است. درواقع ورود نسل اول خودروی شهری ام وی ام 110 در سال 1384، به استارت محبوبیت خودروهای چینی در ایران تبدیل شد. هنوز هم تعداد زیادی از این خودرو جمعوجور را در سطح شهرهای شلوغ میبینیم. امروز شاهد حضور پررنگ مدلهای مختلفی از خودروهای ام وی ام در ایران هستیم که درصد فروش خودروهای چینی در ایران را افزایش دادهاند.
بعد از تجربه ام وی ام 110، این خودروساز راه خود را برای ادامه حضور در ایران یافته است و با ارائه سدانهایی مانند ام وی ام 315، ام وی ام 550 و ام وی ام 530 و همچنین شاسی بلندهایی ازجمله ام وی ام X22، X33 و X55 که در میان خودروهای گرانقیمت قرارگرفتهاند، محبوبیت برند خود را در بازار ایران افزایش دادهاند.
۳) هایما (Haima):
هایما از آن دسته برندهای چینی کمتر شناختهشده است که از همان اول با شاسی بلندها به بازار ایران قدم گذاشته است. در آغاز حضور هایما در بازار ایران، عدم موفقیت فروش مدلهای اولیه S7 موجب ناامیدی ایرانخودرو شده بود و این موضوع بهقدری جدی بود که این شرکت را وادار کرد به پایان همکاری با برند هایما بیندیشد. بهاینترتیب، ورود هایما S7 به ایران در سال 1397 متوقف شد؛ اما خودروهای بعدی که به نظر جایگزینهای خوبی برای S7 میآمدند، بار دیگر خط مونتاژ برند هایما را در ایرانخودرو روشن کردند. ورود و موفقیت فروش خودروهای S5 و S7 توربو، حاصل ادامه همکاری ایرانخودرو با هایما در سالهای بعدی است.
در حال حاضر (اسفند 99) بازار خرید و فروش از وضعیت رضایتبخشی برای این شرکتها برخوردار است و ماشینهای هایما در میان خودروهای 500-600 میلیونی بازار ایران قرار دارند. بهاینترتیب، تاکنون خط مونتاژ هایما و بازار خرید و فروش ماشینهای آن توانستهاند به ادامه فعالیت خود ادامه دهند. امنیت خودروهای S5 و S7 توربو در این محدوده قیمتی ازنظر کارشناسان در سطح بسیار خوبی قرار دارد و مزایای آن در بحث فنی و تجهیزات رفاهی نیز رضایتبخش است.
به نقل از نامه نیوز
۱) چری (Chery):
چری از آن دسته خودروهای دلربا است که با ظاهری شیک و ایرانی پسند پا به میدان گذاشته و همواره تجربه خوبی از بازار ایرانی دریافت کرده است. اولین تجربه بازار ایران با برند چری، ورود خودروهای چری ویانا و چری A15 در سال 1381 بود که باوجود استقبال خوب اولیه، بعدها این دو خودرو به دلیل کیفیت و امنیت پایین از دور خارج شدند. چری A15 شباهت تقریبی به پراید دارد و در میان رقیبهای آن قرار میگیرد؛ اما به نظر میرسد کیفیت پراید از این خودرو چری بیشتر است. بعد از چری ویانا و چری A15، برند چری با انگیزه بیشتر و کیفیت بالاتری به بازار ایران ورود میکند و سدانهای آریزو و شاسی بلندهای تیگو حاصل این تجدیدقوای برند چری هستند.
ظاهر زیبا و امکانات رفاهی بالاتر نسبت به خودروهای ایرانی، از مزایای این خودروهای چینی بهشمار میآیند. ظاهر اسپرت و قابلیتهای بیشتر خودروهای تازهنفس چری در بازار ایران، باعث ورود آنها به لیست بهترین خودروهای چینی ازنظر خریداران شده است؛ که این میتواند موفقیتی شیرین برای خودروسازان چینی بهشمار بیاید.
۲) ام وی ام (MVM):
ام وی ام ازجمله برندهای چینی شناختهشده در ایران است. درواقع ورود نسل اول خودروی شهری ام وی ام 110 در سال 1384، به استارت محبوبیت خودروهای چینی در ایران تبدیل شد. هنوز هم تعداد زیادی از این خودرو جمعوجور را در سطح شهرهای شلوغ میبینیم. امروز شاهد حضور پررنگ مدلهای مختلفی از خودروهای ام وی ام در ایران هستیم که درصد فروش خودروهای چینی در ایران را افزایش دادهاند.
بعد از تجربه ام وی ام 110، این خودروساز راه خود را برای ادامه حضور در ایران یافته است و با ارائه سدانهایی مانند ام وی ام 315، ام وی ام 550 و ام وی ام 530 و همچنین شاسی بلندهایی ازجمله ام وی ام X22، X33 و X55 که در میان خودروهای گرانقیمت قرارگرفتهاند، محبوبیت برند خود را در بازار ایران افزایش دادهاند.
۳) هایما (Haima):
هایما از آن دسته برندهای چینی کمتر شناختهشده است که از همان اول با شاسی بلندها به بازار ایران قدم گذاشته است. در آغاز حضور هایما در بازار ایران، عدم موفقیت فروش مدلهای اولیه S7 موجب ناامیدی ایرانخودرو شده بود و این موضوع بهقدری جدی بود که این شرکت را وادار کرد به پایان همکاری با برند هایما بیندیشد. بهاینترتیب، ورود هایما S7 به ایران در سال 1397 متوقف شد؛ اما خودروهای بعدی که به نظر جایگزینهای خوبی برای S7 میآمدند، بار دیگر خط مونتاژ برند هایما را در ایرانخودرو روشن کردند. ورود و موفقیت فروش خودروهای S5 و S7 توربو، حاصل ادامه همکاری ایرانخودرو با هایما در سالهای بعدی است.
در حال حاضر (اسفند 99) بازار خرید و فروش از وضعیت رضایتبخشی برای این شرکتها برخوردار است و ماشینهای هایما در میان خودروهای 500-600 میلیونی بازار ایران قرار دارند. بهاینترتیب، تاکنون خط مونتاژ هایما و بازار خرید و فروش ماشینهای آن توانستهاند به ادامه فعالیت خود ادامه دهند. امنیت خودروهای S5 و S7 توربو در این محدوده قیمتی ازنظر کارشناسان در سطح بسیار خوبی قرار دارد و مزایای آن در بحث فنی و تجهیزات رفاهی نیز رضایتبخش است.
به نقل از نامه نیوز