تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum
  • سردر
  • جستجو
  • فهرست اعضا
  • سالنامه
  • راهنما
درود مهمان گرامی! ورود ثبت‌نام
ورود
نام کاربری:
گذرواژه‌:
گذرواژه‌تان را فراموش کرده‌اید؟
 
تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum › پردیس فناوری کیش › فناوری اطلاعات و ارتباطات v
« قبلی 1 … 30 31 32 33 34 … 81 بعدی »

اپل احتمالا به‌زودی بازاریابی محصولات را وارد مرحله‌ای جدید می‌کند

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
حالت موضوعی
اپل احتمالا به‌زودی بازاریابی محصولات را وارد مرحله‌ای جدید می‌کند
Paneldovom آفلاین
عضو عادی
***
ارسال‌ها: 102
موضوع‌ها: 102
تاریخ عضویت: Dec 2020
اعتبار: 0
#1
09-12-2020, 03:11 AM
اپل همواره برای انتخاب نام محصولات جدیدش وسواس زیادی به‌خرج می‌دهد. تحلیلگران می‌گویند محصولات ساخته‌شده توسط اپل به‌خودی‌ِ خود برای این شرکت بازاریابی می‌کنند.

توجه: مقاله‌ی پیش‌رو از زبان یکی از تحلیلگران رسانه‌ی سی‌نت با نام کریس متیشچک نوشته شده است و لزوما دیدگاه زومیت را منعکس نمی‌کند
عقیده‌ای درمورد محصولات اپل وجود دارد که می‌گوید این محصولات خودشان در نقش بازاریاب برای شرکت کوپرتینویی ظاهر می‌شوند. برای سال‌های متمادی شماری از کارشناسان خبره اعتقاد داشته‌اند کالاهایی که اهالی کوپرتینو تولید می‌کنند کیفیت پایینی دارند؛ اما بازاریابی برای آن‌ها به‌شکلی هوشمندانه انجام می‌شود. این عقیده تا حد زیادی غیرمنطقی به‌نظر می‌رسد. خود محصولات تولیدشده از سوی اپل نظیر آی‌مک، آیفون و آیپد در نقش ابزاری برای بازاریابی ظاهر شده‌اند. این دستگاه‌ها توانسته‌اند در زمینه‌ی بازاریابی برای اپل، قدرتمندتر از هر تبلیغ دیگری ظاهر شوند.
امروزه تنوع بالایی از محصولات اپل را در دنیا می‌بینید. محصولاتی که اپل تولید می‌کند همواره در تلاش هستند خودشان را از بقیه جدا کنند و استایلی منحصربه‌فرد داشته باشند. این موضوع امروزه نیز صدق می‌کند. نگاهی به ایرپادز به‌شما می‌فهماند این هدفون توگوشی می‌تواند بهتر از هر تبلیغ دیگری قابلیت‌ها و سبک متفاوتش را به‌رخ بکشد. درواقع جالب است بدانید بسیاری از ویدئوهای تبلیغاتی ایرپادز ایده‌ی جالبی در بر نداشتند و چندان مورداستقبال قرار نگرفتند.
پس از مدت‌ها اکنون شایعه‌های مبنی‌بر عرضه‌ی هدفون دورگوشی از سوی اپل به بیشترین حد ممکن رسیده‌اند. منظورمان هدفون دورگوشی تحت برند بیتس نیست؛ بلکه درمورد محصولی حرف می‌زنیم که لوگوی اپل را یدک می‌کشد و به‌صورت اختصاصی توسط این شرکت توسعه داده شده است. هدفونی که جان پراسر، از افشاگران شناخته‌شده، از آن با نام ایرپادز استودیو یاد می‌کند. برخی رسانه‌ها می‌گویند ایرپادز استودیو مجهز به قابلیت‌های متنوعی است تا تجربه‌ی موسیقی‌گوش‌دادن را بسیار لذت‌بخش کند.
محصولات اپل خودشان در نقش بازاریاب برای این شرکت ظاهر می‌شوند
گفته می‌شود ایرپادز استودیو مجهز به حسگرهایی خاص است که به‌لطف وجود آن‌ها اگر هدفون را از روی گوش خارج کنید و دور گردن قرار دهید، پخش موسیقی متوقف می‌شود و اگر هدفون را مجددا روی گوش قرار دهید شاهد ادامه‌ی پخش موسیقی خواهید بود.
ایرپادز استودیو همچنین قرار است مجهز به قابلیتی دیگر باشد که با استفاده از آن توانایی تشخیص گوش چپ و راست را خواهد داشت؛ بدین ترتیب هدفون خواهد توانست به‌شکلی خودکار کانال‌های صوتی را هدایت کند. هدفون‌های دورگوشی امروزی دارای کانال‌های صوتی ثابت هستند؛ بااین‌حال ایرپادز استودیو را به هر سمتی که روی گوش قرار دهید خودش را سازگار می‌کند. این یعنی عملا چیزی تحت عنوان سَریِ‌ مختص‌به گوش راست یا سَریِ مختص‌به گوش چپ در ایرپادز استودیو مطرح نمی‌شود.
یکی از نکات جالب درمورد هدفون دورگوشی اپل به‌نام‌گذاری آن مربوط است. کاربران به‌طور معمول وقتی نام ایرپادز را می‌شنوند به‌یاد گجت‌های کوچکی می‌افتند که از یکدیگر جدا هستند. ایرپادز می‌تواند چه ارتباطی به یک هدفون دورگوشی بزرگ داشته باشد که شدیدا جلب توجه می‌کند؟ برای فهمیدن دلیل استفاده از این نام،‌ باید به بررسی قواعد نام‌گذاری اپل بپردازیم. قبول داریم که واژه‌ی «ایرپادز» باعث می‌شود محصولی کوچک و دوست‌داشتنی در ذهن کاربران تداعی شود. اما هوم‌پاد را در نظر بگیرید؛ نام‌گذاری محصول به‌شیوه‌ای است که شنیدنش ما را یاد محصولی کوچک نمی‌اندازد (مگر اینکه آن را با اندازه‌ی خانه مقایسه کنید!)، اما در هر صورت دوست‌داشتنی‌بودن آن در ذهن تداعی می‌شود.
آیپاد را در نظر بگیرید. آیپاد محصولی بزرگ نبود،‌ اما نمی‌شد از آن به‌عنوان دستگاهی کوچک یاد کرد. در روزهای نخست تولد آیپاد کاربران از اینکه چگونه دستگاهی در این ابعاد می‌تواند شمار درخورتوجهی از موسیقی‌ها را در خود جای دهد، شگفت‌زده شده بودند.
اهالی کوپرتینو طی سال‌های اخیر نشان داده‌اند که سعی می‌کنند در بسیاری از اوقات برای نام‌گذاری محصولات به قواعدی خاص پای‌بند باشند. اپل هر بار از واژه‌ی پاد (Pod) استفاده کند، به‌منظور تولید محصولی موسیقی‌محور است (برای نمونه اِیرپادز، ایِرپادز، آیپاد و هوم‌پاد را در نظر بگیرید)؛ درواقع واژه‌ی پاد در سیاست‌های نام‌گذاری اپل، معادل موسیقی است. همچنین اپل هنگامی به استفاده از واژه‌ی ایر (Air) روی می‌آورد که در پی تولید محصولی بی‌سیم باشد. با کنار هم قرار دادن این‌ها، به‌نام ایرپادز استودیو می‌رسیم؛ نامی که می‌توانیم از آن به‌عنوان معرف نوعی محصول موسیقی‌محور بی‌سیم یاد کنیم. البته موردی نظیر Apple Podcast تا حدی قانون «پاد=موسیقی» را نقض می‌کند. اما این قانون در حالت کلی برای بسیاری از محصولات برقرار است.
اپل نام‌هایی برای محصولات برمی‌گزیند که حس خوبی به کاربر منتقل می‌کند؛ حتی اگر در نگاه اول منطقی به‌نظر نیایند
این موضوعات نشان می‌دهند اپل همواره تلاش می‌کند با اتکا بر جنبه‌های روان‌شناختی، نام‌هایی را برای محصولاتش برگزیند که حس خوبی به کاربر منتقل می‌کنند، حتی اگر این نام‌ها در نگاه اول چندان منطقی به‌نظر نیایند. این موضوع خودش اصلی‌ترین دلیل جذابیت بازاریابی است. اگر از دید منطق به مبحث بازاریابی بنگرید، تنها چیزی که پیدا می‌کنید یک‌سری شعار و نام نسبتا بی‌اساس است. اما هنگام بحث درمورد بازاریابی باید احساسات‌تان را نیز درگیر ماجرا کنید. در همین حین است که می‌توانید درک کنید تکنیک‌های صحیح بازاریابی می‌توانند تا چه حد روی مخاطب اثرگذار باشند.
فهمیدن فلسلفه‌ی انتخاب نام «ایرپادز استودیو» نیز نمی‌تواند کاری سخت باشد. نباید انتخاب این نام را از دریچه‌ی منطق بنگریم. هدفون‌های معمولی سری ایرپادز در خیابان یا هنگام حضور در کنفرانس‌های ویدئویی، جذابیت زیادی دارند. هدفون‌های دورگوشی، بیشتر در استودیوها زیبا به‌نظر می‌رسند. این عبارت‌ها را درکنار گفته‌های بالا قرار دهید تا بتوانید تا حد زیادی دلیل استفاده از نام ایرپادز استودیو را درک کنید. گفته می‌شود ایرپادز استودیو اپل ۳۴۹ دلار قیمت دارد؛ بنابراین انتظار داریم کوپرتینویی‌ها وسواس زیادی روی طراحی ظاهری آن به‌خرج داده‌ باشند تا ایرپادز استودیو حداقل ازلحاظ ظاهری محصولی پریمیوم تلقی شود.
تمامی این‌ها نشان می‌دهند روند نام‌گذاری محصولات اپل، بسیار موشکافانه‌تر از آن‌چیزی است که فکرش را می‌کنید. قوانین نام‌گذاری محصولات جدید واقعا عمیق و حساب‌شده هستند.
بااین‌حال مبحث یادشده برای تمامی محصولات صدق نمی‌کند. اگر طی سال‌های اخیر اخبار گوشی‌ها را به‌طور منظم دنبال کرده باشید، دوران معرفی آیفون XR را به‌خاطر دارید. به‌دنبال معرفی گوشی، بسیاری از افراد تئوری‌های متنوعی برای فهمیدن اینکه حرف R در نام گوشی اپل چه معنایی دارد، مطرح کردند. بااین‌حال درنهایت فیل شیلر، قائم‌مقام ارشد بخش بازاریابی جهانی اپل در مصاحبه‌ای اعلام کرد این حرف هیچ مفهوم خاصی ندارد.
آجر نما در اصفهان
آجر لفتون
ارسال‌ها
پاسخ
« قدیمی‌تر | جدیدتر »


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Lightbulb بازاریابی نوآورانه چیست؟ fatemenouhi 0 577 07-12-2022, 02:16 AM
آخرین ارسال: fatemenouhi
  فاکتورهای اصلی گوگل در سال جدید در خدمات سئو سایت arezu3 0 1,393 22-02-2022, 06:29 PM
آخرین ارسال: arezu3
Photo بازاریابی محتوا SohrabSad 0 544 18-10-2021, 05:12 PM
آخرین ارسال: SohrabSad
Video بازاریابی محتوا برای برندینگ SohrabSad 0 570 18-10-2021, 05:04 PM
آخرین ارسال: SohrabSad
  معرفی امکانات جدید ویندوز سرور ۲۰۱۶ tahamantari 0 598 31-05-2021, 03:26 PM
آخرین ارسال: tahamantari
  5 مرحله برای ایجاد آرم مورد علاقه خود homeappliance1 0 870 23-05-2021, 01:30 PM
آخرین ارسال: homeappliance1
  آشنایی با برند و محصولات سیلیکون پاور emilyfarahi 0 535 19-05-2021, 12:20 PM
آخرین ارسال: emilyfarahi
  روش های خرید شارژ و اینترنت جدید armandi 0 755 15-04-2021, 01:59 PM
آخرین ارسال: armandi
  نکات مهم برای جذب مشتری در بازاریابی sellfree 2 1,110 09-02-2021, 11:41 AM
آخرین ارسال: amirali.pzi
  ارزانترین بازاریابی آنلاین mose 0 842 31-12-2020, 01:14 PM
آخرین ارسال: mose

  • مشاهده‌ی نسخه‌ی قابل چاپ
پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
  • تیم انجمن
  • صفحه‌ی تماس
  • تالار کیش تک / kishtech forum
  • بازگشت به بالا
  • بایگانی
  • نشانه‌گذاری تمامی انجمن‌ها به عنوان خوانده شده
  • پیوند سایتی RSS
زمان کنونی: 24-05-2025، 04:23 PM Persian Translation by MyBBIran.com - Ver: 6.5
Powered by MyBB, © 2002-2025 MyBB Group.