21-11-2020, 11:23 AM
پارسینه گزارش میدهد: در سال ۱۳۹۸ زمانی که خودرو در یک پرش قیمتی توانست خود را به بالاترین حد قیمتی در دهه اخیر برساند، بسیاری از افراد تصور میکردند که این قیمت قله قیمت خودروهای ملی خواهد بود. اما ورود به سال ۱۳۹۹ که با افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا همراه بود، نقطه شروعی برای رسیدن به قلههای بزرگتر در این مسیر به شمار میرفت. این افزایش قیمت در حالی بود که هنوز هم نهادهای تعیینکننده قیمت خودرو معتقد بودند که حق خودروسازان با این قیمتهای نجومی نیز ادا نشده و همچنان در حق این قشر از جامعه ظلم میشود.
همانطور که پیشبینی میشد با انتخاب بایدن قیمت دلار و به تبع آن قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا نیز باید افت کند و به قیمت واقعی بیشتر نزدیک شود. همین اتفاق هم در حال رخ دادن است اما در حال حاضر هنوز به ثبات قیمتی نرسیدهایم که بازار را در رکود نسبی قرار داده است. در روزهای آینده که نوسانات قیمت ارز کمتر شود، در صورتی که دولت و مراجع مربوطه بتوانند قیمت ارز را تقریبا تثبیت کنند، خرید و فروش در بازار خودرو نیز دوباره رونق خود را از سر میگیرد.
و اما در ادامه جدول تغییرات قیمت چند خودرو را به عنوان نمونه از 15 تا 27 آبان میبینیم:
همانطور که پیشبینی میشد با انتخاب بایدن قیمت دلار و به تبع آن قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا نیز باید افت کند و به قیمت واقعی بیشتر نزدیک شود. همین اتفاق هم در حال رخ دادن است اما در حال حاضر هنوز به ثبات قیمتی نرسیدهایم که بازار را در رکود نسبی قرار داده است. در روزهای آینده که نوسانات قیمت ارز کمتر شود، در صورتی که دولت و مراجع مربوطه بتوانند قیمت ارز را تقریبا تثبیت کنند، خرید و فروش در بازار خودرو نیز دوباره رونق خود را از سر میگیرد.
و اما در ادامه جدول تغییرات قیمت چند خودرو را به عنوان نمونه از 15 تا 27 آبان میبینیم: