11-11-2020, 04:24 PM
انواع صورتجلسات شرکت ها از دیدگاه قانون تجارت عبارتند از:
1-صورتجلسه هیات مدیره
2-صورتجلسه مجمع عمومی عادی سالیانه
3-صورتجلسه مجمع عادی به صورت فوق العاده
4-صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده
بطور ساده و متعارف نیز می توان انواع صورتجلسات تغییرات را چنین تعریف نمود:
صورتجلسات در تمامی شرکت ها، نوشته هایی هستند که حاوی مذاکرات جلسات رسمی شرکت هاست که شامل: تاریخ جلسه، محل برگزاری جلسه، حاضرین و غائبین و مصوبات و مذاکرات جلسه می باشد.
در واقع صورتجلسات به عنوان یک سند حقوقی باید تهیه شوند و نیازمند رعایت مواردقانونی هستند تا به عنوان یک سند حقوقی قابل پذیرش باشد. بنا براین لازم است بدانید که جهت تنظیم و ثبت صورتجلسات چه مواردی می بایست در نظر گرفته شود:
1- درج اطلاعات کاملی از شرکت
2-ذکر شناسه ملی شرکت ، شماره ثبت و انتخاب نوع شرکت
3-مشخص کردن نوع صورتجلسه با توجه به نوع قالب شرکت(توجه داشته باشید که تنظیم صورتجلسات ممکن است با توجه به قالب شرکت و تغییر مورد درخواست کمی متفاوت باشد.)
4-ذکر نام ، نام خانوادگی ، شماره ملی (و شماره همراه متقاضی که جهت اطلاع رسانی در مواقع خاص استفاده می شود.)
5 -مشخص کردن سمت تقاضا کننده و یا وکیل وی
6-اعلام تاریخ تشکیل جلسه و ساعت شروع وخاتمه جلسات .
7-دریافت شماره دسترسی 10 رقمی با کلیک بر روی پذیرش موقت
8-مشخص کردن نام، نامخانوادگی و سمت امضا کننده دفتر
رایج ترین صورتجلساتی که به اداره ثبت شرکت ها ارسال می شوند عبارتند از :
1-انتخاب مدیر عامل و یا مدیران جدید هئیت مدیره (این تغییرات ممکن است در مورد تغییر و یا تمدید مدیریت انها باشد.)
2-انتخاب و یا تمدید دوره بازرسین شرکت
3-انتخاب روزنامه کثیر انتشار برای شرکت
4-تعیین نفرات جدید که دارای حق امضا در شرکت دارند
5-کاهش سرمایه و یا افزایش سرمایه شرکت
6-انحلال شرکت و نحوه تصویه حساب مدیر یا مدیران
7-خروج و ورود سهامدار ویا شریک جدید با نقل انتقال سهم ویا سهم الشرکه در شرکت ها
8-تغییر ادرس شرکت، تغییر موضوع شرکت یا تاسیس شعبه و نمایندگی جدید
9-تبدیل شرکت به شخصیت حقوقی دیگر
1-صورتجلسه هیات مدیره
2-صورتجلسه مجمع عمومی عادی سالیانه
3-صورتجلسه مجمع عادی به صورت فوق العاده
4-صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده
بطور ساده و متعارف نیز می توان انواع صورتجلسات تغییرات را چنین تعریف نمود:
صورتجلسات در تمامی شرکت ها، نوشته هایی هستند که حاوی مذاکرات جلسات رسمی شرکت هاست که شامل: تاریخ جلسه، محل برگزاری جلسه، حاضرین و غائبین و مصوبات و مذاکرات جلسه می باشد.
در واقع صورتجلسات به عنوان یک سند حقوقی باید تهیه شوند و نیازمند رعایت مواردقانونی هستند تا به عنوان یک سند حقوقی قابل پذیرش باشد. بنا براین لازم است بدانید که جهت تنظیم و ثبت صورتجلسات چه مواردی می بایست در نظر گرفته شود:
1- درج اطلاعات کاملی از شرکت
2-ذکر شناسه ملی شرکت ، شماره ثبت و انتخاب نوع شرکت
3-مشخص کردن نوع صورتجلسه با توجه به نوع قالب شرکت(توجه داشته باشید که تنظیم صورتجلسات ممکن است با توجه به قالب شرکت و تغییر مورد درخواست کمی متفاوت باشد.)
4-ذکر نام ، نام خانوادگی ، شماره ملی (و شماره همراه متقاضی که جهت اطلاع رسانی در مواقع خاص استفاده می شود.)
5 -مشخص کردن سمت تقاضا کننده و یا وکیل وی
6-اعلام تاریخ تشکیل جلسه و ساعت شروع وخاتمه جلسات .
7-دریافت شماره دسترسی 10 رقمی با کلیک بر روی پذیرش موقت
8-مشخص کردن نام، نامخانوادگی و سمت امضا کننده دفتر
برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید: قوانین ثبت صورتجلسات
رایج ترین صورتجلساتی که به اداره ثبت شرکت ها ارسال می شوند عبارتند از :
1-انتخاب مدیر عامل و یا مدیران جدید هئیت مدیره (این تغییرات ممکن است در مورد تغییر و یا تمدید مدیریت انها باشد.)
2-انتخاب و یا تمدید دوره بازرسین شرکت
3-انتخاب روزنامه کثیر انتشار برای شرکت
4-تعیین نفرات جدید که دارای حق امضا در شرکت دارند
5-کاهش سرمایه و یا افزایش سرمایه شرکت
6-انحلال شرکت و نحوه تصویه حساب مدیر یا مدیران
7-خروج و ورود سهامدار ویا شریک جدید با نقل انتقال سهم ویا سهم الشرکه در شرکت ها
8-تغییر ادرس شرکت، تغییر موضوع شرکت یا تاسیس شعبه و نمایندگی جدید
9-تبدیل شرکت به شخصیت حقوقی دیگر