08-11-2017, 03:05 PM
با پيشرفت تکنولوژي و افزايش تعداد کابران اينترنتي، خريد و فروش و معرفي کسب کار از طريق اين شبکه جهاني به شدت رو به افزايش مي باشد به اين منظور براي داشتن يک سايت پر بازديد و سبقت گرفتن از ديگر رقبا در زمينه کاري خودتان بايد در زمينه توليد محتواي مرتبط و مفيد تلاش کرد که علي رغم اهميت بسيار بالا، اين موضوع از ديد اکثر مديران و يا صاحبان سايت ناديده گرفته ميشود. داشتن محتواي با کيفيت عامل اصلي درايجاد تعامل با کاربران و بازديدکنندگان سايت مي باشد و اين ايجاد تعامل رفته رفته باعث معرفي سايت شما به ديگران و هر نوع پيشرفت ديگري در زمينه کاري شما مي شود.
محتواي با کيفيت در طراحي سايت چه اهميتي دارد؟
يکي از عوامل کليدي در طراحي سايت براي ايجاد تعامل و برقراي ارتباط با بازديدکنندگان سايت و جذب آنها محتواي با کيفيت و مرتبط سايت است. همين ارتباط و جذب کاربران به خواندن مطالب سايت به انجام عمليات هاي مهم تري مانند انجام خريد و نوشتن نظرات و … ختم مي شود و کاربران را به سمت اهداف سايت مي کشاند. تعدادي از مؤلفه هايي که باعث مي شود شما استراتژي مناسبي را براي محتواي سايت خود ايجاد کنيد ليست خواهيم کرد.
تحقيقات در مورد مطالب مرتبط با زمينه کاري
با وب سايت هايي که محتواي مرتبط با زمينه کاري شما منتشر مي کنند، ارتباط داشته باشيد. از آخرين اخبار و چالش هاي مرتبط با زمينه فعاليت خود مطلع باشيد. مطالعه زياد شما را وادار مي کند تا سوال بپرسيد، ايده هاي خود را بررسي کرده، آن ها را گسترش دهيد، جالب ترين آن ها را برگزينيد و در سايت خود قرار دهيد.
انجام مطالعات و تحقيقات در مورد متون مرتبط با زمينه کاري و کُليت سايت
سعي کنيد وب سايت هايي که محتواي مرتبط با زمينه کاري شما را توليد و نشر مي دهند دنبال کنيد و با آنها ارتباط داشته باشيد. آخرين خبرها و مسايل روز مرتبط با زمينه کاري خود را دنبال کرده و به روز باشيد. کثرت مطالعه باعث ايجاد سوالاتي در ذهن شما مي شود و ايده هاي نو را به ذهن شما متباتر مي سازد. باعث مي شود که شما ايده هاي خود را همواره گسترش داده و بهترين آنها را در سايت خود قرار دهيد که براي کاربران جذابيت دارد. تمام اين موارد کمک شاياني در طراحي سايت به شما خواهد کرد.
جامعه هدف خود را شناسايي کنيد
مخاطبان هدف خود را بشناسيد
شما به خوبي آگاه هستيد که چطور بايد با يک کودک ? ساله يا بهترين دوست خود و يا يک مدير عالي رتبه، به شکل متفاوت سخن بگوييد. در واقع شما مي دانيد که چطور سخنان خود را با مخاطبانتان تطبيق دهيد تا براي آن ها قابل فهم و درک باشد. اين مهم در ايجاد محتوا هم صادق است.
به عبارت کلي بايد درک عميقي از خواسته هاي بازار هدف خود داشته باشيد. طراحي سايت فقط طراحي گرافيکي را شامل نمي شود. بلکه طراحي ساير المان هاي سايت هم جزو نکات بسيار مهم طراحي سايت است. پس بايد بدانيد که آن ها مايلند چه مطالبي را مطالعه کنند و تمرکز و تلاش خود را بر روي آن نوع مطالب بگذاريد تا نتيجه مطلوبي دريافت کنيد. سعي کنيد محتواي پيچيده ايجاد نکنيد.
محتوای شما، کاملاً بستگي به خواسته هاي بازار هدفتان دارد.
هدف گيري براي اقدام
ممکن است محتواي شما جذاب و مفيد باشد، اما نتيجه اي که مد نظر داريد را دريافت نکنيد. چرا؟
زيرا محتواي سايت شما خوانندگان و بازديدکنندگان سايت را تشويق به انجام عمل نمي کند و آن ها را براي اقدام فرا نمي خواند. شما بايد محتوايي ايجاد کنيد که خوانندگان را براي اقدامي خاص فراخواند و آن ها را به ايجاد تعامل با سايت تشويق کند. انجام کارهايي مثل ثبت نام در قسمت ارسال اخبار جديد به ايميل، خريد محصول، شرکت در رويدادهاي شما و يا Follow کردن صفحه فيسبوک.
نکته ديگر: از جملات مجهول استفاده نکنيد. ” زندگي شما با محصولات ما بهتر مي شود”
به جاي جمله بالا از اين جلمه استفاده کنيد: “محصولات ما زندگي شما را بهتر مي کند”
يا حتي عبارتي بهتر، مستقيم و قاطعانه که کاربران را به اقدام تشويق مي کند:
“زندگي خود را با محصولات ما بهتر کنيد”
ارائه محتوا براي تعامل و تشويق کاربر به اقدام در سايت
در طراحي سايت اگر محتواي شما جذاب و مفيد باشد، اما نتيجه اي که احتمال مي داديد را براي شما به دنبال نداشته باشد اين احتمال وجود دارد که محتواي سايت شما بازديدکنندگان سايت را تشويق به انجام عمل نمي کند و آن ها را براي اقدام تحريک نمي کند. در نتيجه بايد در نوشتن محتوا سعي کنيد مخاطبان را براي اقدام مورد نظر شما(خريد- نظر دادن و …) تشويق و تحريک کنيد که با سايت در تعامل باشند. اين اهداف ممکن است موارد متعدد و گاهاً متفاوتي را شامل شود.از جمله اين اهداف: ثبت نام در قسمت هاي مختلف سايت، خريداري محصول، شرکت در جشنواره ها يا فستيوال هاي شما و يا دنبال کردن صفحات اجتماعي نظير توئيتر و فيس بوک. سعي کنيد از جملات مجهول استفاده نکنيد. اگر مي خواهيد در طراحي سايت خود محتواي آنلاين بنويسيد، با دقت و واضح اين کار را انجام دهيد. محتواي سايت را مختصر و مفيد ايجاد کنيد تا از طريق کمترين کلمات، بيشترين پيغام و اطلاعات را منتقل کنيد. کاربران متن هاي کوتاه تر را راحت تر خوانده و در صورت استفاده از جملات مناسب و مفيد، بهترين تاثير را بر آنها مي گذارد.
مختصر و مفيد
اگر مي خواهيد محتواي آنلاين بنويسيد، با دقت و واضح اين کار را انجام دهيد. از بکارگيري متون طولاني و جملات اضافي بپرهيزيد و حد امکان، محتواي سايت را مختصر و مفيد ايجاد کنيد تا از طريق کمترين کلمات، بيشترين پيغام و اطلاعات را منتقل کنيد.
کاربران متن هاي کوتاه تر را راحت تر مي خوانند و اگر با لغات مناسب و پيام هاي مرتبط به شکل درست پر شده باشد، بهترين تاثير را نسبت به متن هاي طولاني با توضيحات فراوان دارد.
محتواي با کيفيت در طراحي سايت چه اهميتي دارد؟
يکي از عوامل کليدي در طراحي سايت براي ايجاد تعامل و برقراي ارتباط با بازديدکنندگان سايت و جذب آنها محتواي با کيفيت و مرتبط سايت است. همين ارتباط و جذب کاربران به خواندن مطالب سايت به انجام عمليات هاي مهم تري مانند انجام خريد و نوشتن نظرات و … ختم مي شود و کاربران را به سمت اهداف سايت مي کشاند. تعدادي از مؤلفه هايي که باعث مي شود شما استراتژي مناسبي را براي محتواي سايت خود ايجاد کنيد ليست خواهيم کرد.
تحقيقات در مورد مطالب مرتبط با زمينه کاري
با وب سايت هايي که محتواي مرتبط با زمينه کاري شما منتشر مي کنند، ارتباط داشته باشيد. از آخرين اخبار و چالش هاي مرتبط با زمينه فعاليت خود مطلع باشيد. مطالعه زياد شما را وادار مي کند تا سوال بپرسيد، ايده هاي خود را بررسي کرده، آن ها را گسترش دهيد، جالب ترين آن ها را برگزينيد و در سايت خود قرار دهيد.
انجام مطالعات و تحقيقات در مورد متون مرتبط با زمينه کاري و کُليت سايت
سعي کنيد وب سايت هايي که محتواي مرتبط با زمينه کاري شما را توليد و نشر مي دهند دنبال کنيد و با آنها ارتباط داشته باشيد. آخرين خبرها و مسايل روز مرتبط با زمينه کاري خود را دنبال کرده و به روز باشيد. کثرت مطالعه باعث ايجاد سوالاتي در ذهن شما مي شود و ايده هاي نو را به ذهن شما متباتر مي سازد. باعث مي شود که شما ايده هاي خود را همواره گسترش داده و بهترين آنها را در سايت خود قرار دهيد که براي کاربران جذابيت دارد. تمام اين موارد کمک شاياني در طراحي سايت به شما خواهد کرد.
جامعه هدف خود را شناسايي کنيد
مخاطبان هدف خود را بشناسيد
شما به خوبي آگاه هستيد که چطور بايد با يک کودک ? ساله يا بهترين دوست خود و يا يک مدير عالي رتبه، به شکل متفاوت سخن بگوييد. در واقع شما مي دانيد که چطور سخنان خود را با مخاطبانتان تطبيق دهيد تا براي آن ها قابل فهم و درک باشد. اين مهم در ايجاد محتوا هم صادق است.
به عبارت کلي بايد درک عميقي از خواسته هاي بازار هدف خود داشته باشيد. طراحي سايت فقط طراحي گرافيکي را شامل نمي شود. بلکه طراحي ساير المان هاي سايت هم جزو نکات بسيار مهم طراحي سايت است. پس بايد بدانيد که آن ها مايلند چه مطالبي را مطالعه کنند و تمرکز و تلاش خود را بر روي آن نوع مطالب بگذاريد تا نتيجه مطلوبي دريافت کنيد. سعي کنيد محتواي پيچيده ايجاد نکنيد.
محتوای شما، کاملاً بستگي به خواسته هاي بازار هدفتان دارد.
هدف گيري براي اقدام
ممکن است محتواي شما جذاب و مفيد باشد، اما نتيجه اي که مد نظر داريد را دريافت نکنيد. چرا؟
زيرا محتواي سايت شما خوانندگان و بازديدکنندگان سايت را تشويق به انجام عمل نمي کند و آن ها را براي اقدام فرا نمي خواند. شما بايد محتوايي ايجاد کنيد که خوانندگان را براي اقدامي خاص فراخواند و آن ها را به ايجاد تعامل با سايت تشويق کند. انجام کارهايي مثل ثبت نام در قسمت ارسال اخبار جديد به ايميل، خريد محصول، شرکت در رويدادهاي شما و يا Follow کردن صفحه فيسبوک.
نکته ديگر: از جملات مجهول استفاده نکنيد. ” زندگي شما با محصولات ما بهتر مي شود”
به جاي جمله بالا از اين جلمه استفاده کنيد: “محصولات ما زندگي شما را بهتر مي کند”
يا حتي عبارتي بهتر، مستقيم و قاطعانه که کاربران را به اقدام تشويق مي کند:
“زندگي خود را با محصولات ما بهتر کنيد”
ارائه محتوا براي تعامل و تشويق کاربر به اقدام در سايت
در طراحي سايت اگر محتواي شما جذاب و مفيد باشد، اما نتيجه اي که احتمال مي داديد را براي شما به دنبال نداشته باشد اين احتمال وجود دارد که محتواي سايت شما بازديدکنندگان سايت را تشويق به انجام عمل نمي کند و آن ها را براي اقدام تحريک نمي کند. در نتيجه بايد در نوشتن محتوا سعي کنيد مخاطبان را براي اقدام مورد نظر شما(خريد- نظر دادن و …) تشويق و تحريک کنيد که با سايت در تعامل باشند. اين اهداف ممکن است موارد متعدد و گاهاً متفاوتي را شامل شود.از جمله اين اهداف: ثبت نام در قسمت هاي مختلف سايت، خريداري محصول، شرکت در جشنواره ها يا فستيوال هاي شما و يا دنبال کردن صفحات اجتماعي نظير توئيتر و فيس بوک. سعي کنيد از جملات مجهول استفاده نکنيد. اگر مي خواهيد در طراحي سايت خود محتواي آنلاين بنويسيد، با دقت و واضح اين کار را انجام دهيد. محتواي سايت را مختصر و مفيد ايجاد کنيد تا از طريق کمترين کلمات، بيشترين پيغام و اطلاعات را منتقل کنيد. کاربران متن هاي کوتاه تر را راحت تر خوانده و در صورت استفاده از جملات مناسب و مفيد، بهترين تاثير را بر آنها مي گذارد.
مختصر و مفيد
اگر مي خواهيد محتواي آنلاين بنويسيد، با دقت و واضح اين کار را انجام دهيد. از بکارگيري متون طولاني و جملات اضافي بپرهيزيد و حد امکان، محتواي سايت را مختصر و مفيد ايجاد کنيد تا از طريق کمترين کلمات، بيشترين پيغام و اطلاعات را منتقل کنيد.
کاربران متن هاي کوتاه تر را راحت تر مي خوانند و اگر با لغات مناسب و پيام هاي مرتبط به شکل درست پر شده باشد، بهترين تاثير را نسبت به متن هاي طولاني با توضيحات فراوان دارد.