19-05-2025, 08:27 PM
{5 سوال تستی این مبحث}
1.کدام گزینه به بهترین نحو نقش مشتریان را در موفقیت کسب و کار توصیف میکند؟
الف) مشتریان تنها یکی از عوامل موثر در موفقیت هستند.
ب) موفقیت کسب و کار به طور کامل به رضایت مشتریان بستگی دارد.
ج) مشتریان دلیل اصلی اندازهگیری موفقیت یک کسب و کار محسوب میشوند.
د) بدون مشتریان، یک کسب و کار نمیتواند به اهداف مالی خود دست یابد.
2.چرا کسب و کارها باید نیازهای مشتریان را در اولویت قرار دهند؟
الف) زیرا این امر باعث افزایش تنوع محصولات میشود.
ب) زیرا این کار به حفظ رقابتپذیری و جلوگیری از کاهش فروش کمک میکند.
ج) زیرا این موضوع یک الزام قانونی برای تمامی کسب و کارها است.
د) زیرا مشتریان منبع اصلی بازاریابی دهان به دهان هستند.
3.کدام یک از موارد زیر جزء انواع تعهد به مشتری که در متن به آن اشاره شده است، نیست؟
الف) تعهد عمومی
ب) تعهد سازمانی
ج) تعهد مدیریتی
د) تعهد فردی
4.کدام یک از روشهای زیر برای پاسخگویی به مشتریان در متن ذکر نشده است؟
الف) ارتباط تلفنی 24 ساعته
ب) پاسخ سریع در تلگرام
ج) پاسخ فوری از طریق پیامهای آنلاین یا ایمیل
د) پاسخ به پیامهای شبکههای اجتماعی حداکثر ظرف 30 دقیقه
5.هدف اصلی از تدوین خط مشیهای کسب و کار چیست؟
الف) افزایش سودآوری کوتاه مدت
ب) بهبود روابط با تامین کنندگان
ج) حفظ هماهنگی و مدیریت بهتر ارتباط با مشتریان و جلوگیری از برداشتهای نادرست
د) کاهش هزینههای بازاریابی و تبلیغات
{پاسخ های صحیح}
1. ج) مشتریان دلیل اصلی اندازهگیری موفقیت یک کسب و کار محسوب میشوند.
2. ب) زیرا این کار به حفظ رقابتپذیری و جلوگیری از کاهش فروش کمک میکند.
3. د) تعهد فردی
4. ب) پاسخ سریع در تلگرام
5. ج) حفظ هماهنگی و مدیریت بهتر ارتباط با مشتریان و جلوگیری از برداشتهای نادرست
1.کدام گزینه به بهترین نحو نقش مشتریان را در موفقیت کسب و کار توصیف میکند؟
الف) مشتریان تنها یکی از عوامل موثر در موفقیت هستند.
ب) موفقیت کسب و کار به طور کامل به رضایت مشتریان بستگی دارد.
ج) مشتریان دلیل اصلی اندازهگیری موفقیت یک کسب و کار محسوب میشوند.
د) بدون مشتریان، یک کسب و کار نمیتواند به اهداف مالی خود دست یابد.
2.چرا کسب و کارها باید نیازهای مشتریان را در اولویت قرار دهند؟
الف) زیرا این امر باعث افزایش تنوع محصولات میشود.
ب) زیرا این کار به حفظ رقابتپذیری و جلوگیری از کاهش فروش کمک میکند.
ج) زیرا این موضوع یک الزام قانونی برای تمامی کسب و کارها است.
د) زیرا مشتریان منبع اصلی بازاریابی دهان به دهان هستند.
3.کدام یک از موارد زیر جزء انواع تعهد به مشتری که در متن به آن اشاره شده است، نیست؟
الف) تعهد عمومی
ب) تعهد سازمانی
ج) تعهد مدیریتی
د) تعهد فردی
4.کدام یک از روشهای زیر برای پاسخگویی به مشتریان در متن ذکر نشده است؟
الف) ارتباط تلفنی 24 ساعته
ب) پاسخ سریع در تلگرام
ج) پاسخ فوری از طریق پیامهای آنلاین یا ایمیل
د) پاسخ به پیامهای شبکههای اجتماعی حداکثر ظرف 30 دقیقه
5.هدف اصلی از تدوین خط مشیهای کسب و کار چیست؟
الف) افزایش سودآوری کوتاه مدت
ب) بهبود روابط با تامین کنندگان
ج) حفظ هماهنگی و مدیریت بهتر ارتباط با مشتریان و جلوگیری از برداشتهای نادرست
د) کاهش هزینههای بازاریابی و تبلیغات
{پاسخ های صحیح}
1. ج) مشتریان دلیل اصلی اندازهگیری موفقیت یک کسب و کار محسوب میشوند.
2. ب) زیرا این کار به حفظ رقابتپذیری و جلوگیری از کاهش فروش کمک میکند.
3. د) تعهد فردی
4. ب) پاسخ سریع در تلگرام
5. ج) حفظ هماهنگی و مدیریت بهتر ارتباط با مشتریان و جلوگیری از برداشتهای نادرست