20-06-2023, 05:39 PM
(آخرین ویرایش: 20-06-2023, 05:41 PM، توسط lavazemkhanegi.)
تعمیر سینک، شیرآلات، سیفون، لوله های زهکشی و فاضلاب
نگهداری
و پس از آن که لوله کشی و فاضلاب به پایان رسید، "استاد در خانه" او نمی تواند بر روی او بنشیند، زیرا او برخی از نگرانی های تعمیر و نگهداری را ترک کرده است.
قانون اساسی این است که قبل از هر تعمیری باید آن را تمیز کنید ، یعنی با بستن شیر از قسمتی از شبکه که در آن خرابی رخ داده است، آب را تخلیه کنید. همچنین باید از قبل نوع مواد خط آسیب دیده مشخص شود زیرا روند تعمیر به آن بستگی دارد . تشخیص لوله سرب بسیار آسان است، زیرا سطح خاکستری دارد و به راحتی خراشیده می شود. همچنین راحت ترین تعمیر است. اگر آب به آرامی از لوله نشت کند، کافی است محل را مشخص کنید که ریزترکها و پس از چند ترک ضربه چکش مسدود میشود. ترک های بزرگتر باید لحیم شوند. جاهایی که ترک ها و اطراف آن را باید با سوهان یا چاقو به خوبی تمیز کرد و کمی برش داد سپس با بنزین یا چیز دیگری با لامپ ترک را گرم کرد و لحیم قلع را اضافه کرد. اگر توزیع ناهموار را لحیم کنید ، باید آن را با یک پارچه آغشته به گریس تراز کنیم. وقتی ترک در انتهای لوله باشد، قلع باید ذوب شود و اسمیر. اغلب، لوله سربی آنقدر فرسوده می شود که برخی از قطعات باید به طور کامل تعویض شوند. بخریم برای این ما باید یک قطعه لوله 20-22 میلی متر بلندتر از لوله آسیب دیده . یا انتهای لوله جدید و همچنین انتهای پایین لوله نصب شده باید با دوشاخه مخروطی منبسط شود و از داخل به خوبی تمیز شود و از انتها لوله ها را با سوهان تمیز کرده و تا کنید تا 6 تا 8 شود. میلی متر قبل از اینجا ضربه می زند. محل اتصال با رزین پودری پاشیده می شود یا با گریس لحیم کاری آغشته می شود و سپس با لامپ بنزین لحیم می شود. باید مراقب بود که سرب بیش از حد گرم نشود، زیرا در دماهای پایین تر ذوب می شود (شکل 1).
لحیم کاری با لامپ بنزینی
تصویر 1
ساخت لوله های فولادی و چدنی بسیار دشوارتر است. آنها را می توان با شکستن گاگ کوتینا با یدک و بتونه به طور موقت تعمیر کرد. سپس با رزین یا قیر آغشته می شود و با نوار عایق خوب می پیچند. در انتها با یقه (کلاه ایمنی) سفت می شود. باید حتی مناسبتر تماس بگیرید با این حال، اگر نشت موقتاً متوقف شد، کاملاً برطرف می کنیم . اگر ترک های مته و لحیم کاری به برنج ختم شود، خطر نشت اضافی را . اگر مواد قابل لحیم کاری نیست و دستگاه جوش داریم باید محل های سوراخ شده را جوش دهیم.
سینک و شیرآلات را تعمیر کنید
اگر سینک در حمام شکست، باید آن را تعویض کرد، یک سینک جدید راه اندازی کرد. ابتدا باید کنسول های سینک را نصب کنید. به دیوار از آنجایی که لبه بالایی سینک معمولاً باید 80 سانتی متر از زمین فاصله داشته باشد، کنسول ها باید به گونه ای قرار گیرند که سطح بالایی باید 75 سانتی متر از کف باشد. در مکان هایی که کنسول ها متصل می شوند، دیوار باید سوراخ شود و در زیر لیوانی های گچی چوبی (پاکت) قرار گیرد. پس از چسباندن گچ، آن را با استفاده از پیچ های چوبی به براکت ها وصل می کنیم. لوله اگزوز باید در 52 سانتی متر و رانش در 50 سانتی متر از کف باشد (شکل 2).
موقعیت لوله اگزوز
تصویر 2
اغلب اتفاق می افتد که شیر سینک شل می شود. کد تعمیر باید بسیار دقیق باشد. ابتدا باید شیر آب را بردارید و قسمت رزوه شده را تمیز کنید، با گچ یا بتونه ببندید و دوباره اعمال کنید. با این حال، قبل از اینکه مهره پایینی را سفت کنیم، باید سرب را زیر شش لنت قرار دهیم (شکل 3 سمت چپ).
تعمیر سینک
تعویض شیرهای دیواری نیز ساده است. سرکوب کننده لوله باید 115 سانتی متر از کف باشد. انتهای این لوله که در غیر این صورت با دیوار همسطح است برای اتصال شیر آب عمل می کند. لوله زهکشی نیز در اینجا در فاصله 52 سانتی متری از کف قرار دارد. هنگام نصب پست، شیر آب دیواری را روی دیوار قرار می دهیم و سوراخ ها را مشخص می کنیم تا از لوله فشار شروع کنیم. بعد از علامت گذاری و برش دیوار، آن را در زیر لیوانی های چوبی گچی قرار داده و پس از چسباندن گچ، غمگین می کنیم. در نهایت شیر را در جای خود قرار می دهیم (شکل 3 سمت راست).
نصب ضربه بزنید
تصویر 3
تعمیر شیر آب
دو نوع شیر در لوله کشی خانگی استفاده می شود: شیرهای خاموش و شیرهای خاموش (شیرهای عبوری). با کمک شیرهای بسته می توان برخی از قسمت های شبکه آبرسانی را خالی کرد. شیرآلات از برنج، آلومینیوم، آلیاژهای مختلف و چدن ساخته می شوند. یکی از مهم ترین قسمت های شیر آب، نشیمنگاه سوپاپ است که در ارتباط با شیر دیسکی از جریان آب جلوگیری می کند. برای اینکه این دو قسمت مسیر عبور را به خوبی ببندند و بین آن ها یک پد نرم لاستیکی یا چرمی به عنوان آب بند قرار دهید. U داخل بدنه شیر یک قسمت رزوه دار وجود دارد و میل شیر مستقیم یا غیر مستقیم را کنترل می کند. قسمت بین شیرهای بدنه و دوک ها (آستین آب بندی) با گریس ذوب شده آب بندی و کشیده می شود و با پیچ در جای خود محکم می شود. در قسمت پایین اسپیندل یک دیسک صاف وجود دارد که یک واشر روی آن نصب شده است. در انتهای دیگر میل سوپاپ بازوهای چرخشی قرار دارند (تصویر 4).
قطعات شیر آب
تصویر 4
شایع ترین خرابی شیر آب زمانی است که آب بندی آن آسیب دیده باشد، شیر آب نشتی دارد. عیب برطرف می شود با بازکردن پیچ محفظه سوپاپ و نصب واشر جدید ، اما ابتدا نشیمنگاه سوپاپ را به خوبی تمیز کنید. شیر آب سرد را با لاستیک نرم و برای آب گرم با کلینگریت ببندید. اگر واشر بدنه سوپاپ نشتی داشته باشد، شیر آب نیز نشتی خواهد داشت. این عیب با تعویض مهر و موم یدک کش قدیمی برطرف می شود. ابتدا محفظه سوپاپ را برمیگردانیم و مهر و موم قدیمی را جدا میکنیم، بنابراین در خلاف جهت رزوه، یک بکسل جدید روی محفظه سوپاپ قرار میدهیم. پس از اشباع شدن آب بند با گریس، می توان محفظه سوپاپ را در جای خود پیچ کرد.
پس از استفاده طولانی مدت، آستین آب بندی نیز می تواند آب نشت کند. این عیب را می توان با مهر و موم کردن حلقه یک یا دو دور با آچار یا انبردست برطرف کرد. اگر آب هنوز نشت می کند، به روشی که قبلاً شناخته شده است، بیایید یک طناب جدید که با پیه چرب شده است را در آستین آب بندی نصب کنیم. او اغلب به جای سیم بکسل، از نوار عایق که روی یک نخ پیچیده شده است استفاده می کند.
باز در بسیاری از آپارتمان ها از شیرهایی استفاده می شود که می توان آنها را به گونه ای و بسته کرد که قسمت شل کشیده شده به سمت چپ یا راست حرکت کند. چنین نشتی شیر فقط با سنباده زدن از بین می رود. مهره قسمت پایینی شیر آب را باز کرده و قسمت چرخان را بردارید. سپس قسمت را با مخلوطی از شن و ماسه آغشته به روغن بچرخانید و در بستر بچرخانید. پس از چند دقیقه آسیاب کردن مجدداً خارج شده و تمیز می شود. سنگ زنی تا انتها ادامه می یابد که تناسب دو سطح بدون عیب باشد.
تعمیر سیفون
سیفون های نصب شده در لوله های زهکشی از انتشار بوی نامطبوع فاضلاب از فاضلاب لوله جلوگیری می کند. اگر سیفون در جایی آب نشت می کند، ابتدا باید آب بندی آن بررسی شود. لازم است مهره (هولندر) را در محل اتصال لوله تخلیه باز کنید، تمیز کنید و یک مهر و موم جدید قرار دهید. همچنین احتمال ترک خوردگی سیفون و نشت آب وجود دارد. ترک های سیفون سربی را می توان با ضربه چکش یا لحیم کاری از بین برد. از طرفی سیفون هایی از برنج و چدن وجود دارد که می توانیم به طور موقت آهن را تعمیر کنیم تا کوتینا و اطراف آن به خوبی با رزین یا قیر پوشانده شود و با طوق فولادی سفت شود. سیفون های پلاستیکی آسیب دیده را می توانیم با چسب پی وی سی بچسبانیم اما بهتر است آنها را عوض کنیم.
اگر سیفون ها را مرتب تمیز کنیم عمر آن ها را افزایش می دهیم و به ندرت ممکن است گرفتگی کنند. با سیفون های فلزی، پیچ قسمت پایینی را باید با یک تکه سیم باز کنید تا ناخالصی ها از بین برود. قسمت پایین سیفون های پلاستیکی رزوه شده است تا بتوان آن را جدا کرد و تمیز کرد. هنگام تمیز کردن لازم است سیفون را با آب بشویید. پس از بازگشت به درپوش یا قسمت رزوه دار پایینی، باید به درستی آب بندی شود.
تعمیر فلاش توالت
ما به ندرت با سیفون توالت مشکل داریم، به همین دلیل است که اگر ممکن است نیاز به تعمیر آن داشته باشیم، ابتدا باید آن را تعمیر کنیم و نگاه کنیم. ابتدا به بررسی اتصال کتری می پردازیم. آنها نیستند ، شاید براکت های مخزن در دیوار شل شده باشند. در صورت لزوم باید پیچ های چوب را برداشته و با تکه های چوب جایگزین کنید و پیچ ها را به عقب برگردانید. اگر کتری در جایی نشتی داشت، می توانیم با لحیم کاری آن را تعمیر کنیم (شکل 5، قسمت بالایی). گاهی اوقات لازم است مکانیسم داخلی کتری تعمیر شود. خرابی رایجتر زمانی است که شیر آب بهدرستی بسته نمیشود و آب دائماً با نشت جریان دارد. در چنین مواردی، شیر اطمینان باید بسته شود ، شیر کتری را جدا کرده و درزگیرهای لاستیکی را جایگزین کنید. این لاستیک را می توان به عنوان یک محصول نهایی خریداری کرد، اما می توانیم آن را خودمان نیز بسازیم (شکل 5، قسمت میانی). هنگام مونتاژ مکانیزم، باید شناور را نیز بررسی کنید. اگر سوراخ شد باید از آن آب بریزیم و سوراخ را لحیم کنیم. می توانیم شناور پلاستیکی را با چسب PVC بچسبانیم. ، نقصی رخ دهد در برخی موارد ممکن است به دلیل تنظیم نامناسب وزن یا فرسودگی صفحه لاستیکی که روی آن قرار دارد . در حالت اول باید در امتداد دسته ای که وزنه روی آن آویزان است ثابت شود و در حالت دیگر با بازکردن پیچ قسمت پایین وزنه، صفحه لاستیکی را تعویض کنید.
تعمیر دیگ بخار
تصویر 5
تعمیر لوله های زهکشی و فاضلاب
آب فاضلاب حوضچه های شستشو، سینک، توالت و حمام از طریق سیستم فاضلاب از آپارتمان خارج می شود. در محل های ورودی باید میزان آبی که در هر ثانیه به بیرون سرازیر می شود، کوچکترین قطر لوله فاضلاب مورد نیاز برای خروجی آب، قطر سیفون و ارتفاع درب سیفون در نظر گرفته شود. مهم ترین قسمت این دستگاه ها سیفون است که معمولاً به شکل حرف S، V یا P است. شیر آب به صورت منحنی قرار می گیرد . تمیز کردن و نگهداری منظم سیفون ها بسیار مهم است، زیرا فاضلاب انباشته شده تنها از طریق سیفون قابل حمل است. لوله های زهکشی از سرب، چدن، پی وی سی یا اترنیتا ساخته می شوند. لوله های سربی را می توان به راحتی با پانچ با چکش چوبی شکل داد اگر قبلا آنها را با ماسه پر کرده باشیم. آنها به هم لحیم شده اند. در صورت نصب روی دیوار یا زمین باید قبلاً با قیر یا قیر آغشته شوند و در صورت بارگیری در کانال در داخل کانال قرار داده شوند. یک آجر روی لوله قرار دهید. لوله های پی وی سی را می توان: اره کرد، به راحتی در آب گرم شکل داد، هوای گرم یا با فلز داغ جوش داد، با چسب پی وی سی چسب. زمان گیرش چسب 14 ساعت می باشد. استفاده از لوله های PVC برای آب گرم توصیه نمی شود زیرا به سرعت خورده می شوند. لوله ها از PVC در دو کیفیت ساخته شده اند. لوله های "فشار". قوی تر است و می تواند فشارهای بالاتر شبکه آب را تحمل کند. لوله های فاضلاب استحکام کمتری دارند، بسیار ارزان تر هستند و فقط به عنوان لوله فاضلاب قابل استفاده هستند. لوله های چدنی معمولاً در خارج از دیوارها قرار می گیرند. Prec دارای رزوه های لوله ریخته گری 50-150 میلی متر است. آنها با ذوب با سرب یا قیر به هم متصل می شوند و مفصل با طوق تقویت می شود. eternal هیچ لوله ای را نمی توان به راحتی با اره برش داد. قرار گیرند اگر در زمین ، از بیرون و از داخل از آب زیرزمینی با قیر محافظت می شوند. کلاهک های اتصال (ماف) همیشه در قسمت بالایی لوله نصب می شوند و در مورد لوله هایی که به صورت افقی قرار می گیرند. همیشه مخالف جهت جریان انجام می شود . آب بندی همه جا با پوشش سفالی و سیمانی
لوله های فاضلاب را می توان با اسکراپر، روی سیم به قطر 4-5 میلی متر، با برس سیمی و ... تمیز کرد. Gag ساده ترین راه برای از بین بردن لکه ها از دستگاه ها با پمپ در برابر گرفتگی است. چنین پمپ هایی را می توان ساخت انسان خریداری کرد، اما می توانیم خودمان با استفاده از یک دسته چوبی گرد و توپ های لاستیکی قدیمی آنها را بسازیم. توپ را باید از وسط نصف کرد و وسط آن را سوراخ کرد و سپس با پیچ چوبی و واشر به دسته وصل کرد. وقتی انسداد برطرف شد، باید سینک را با آب پر کنید و پمپ را روی دهانه قرار دهید و خوب فشار دهید. پمپاژ باید چندین بار انجام شود تا زمانی که لوله تخلیه تمیز بسته شود. به همین ترتیب، میتوانیم گرفتگی لیوانهای توالت را نیز باز کنیم. اگر در این راه شکست خوردیم، باید یک قلاب برای تمیز کردن لوله های فاضلاب روی آن قرار دهیم، آن را به دهانه توالت فشار دهیم، سپس به جلو و عقب حرکت کنیم و همیشه بچرخیم. فنجان را باز کنید البته ابتدا کاسه توالت را با آب پر کنید. وقتی انسداد را برداریم، آب از بین می رود و می توانیم سیم را برداریم (شکل 5، قسمت پایین).
لوله باز کنی رودهن