14-07-2021, 07:48 PM
تامین اجتماعی سازمانی بیمهگر بوده و تمامی افرادی که تمایل دارند از خدمات و مزایای بیمه تامین اجتماعی برخوردار باشند، باید هر ماه مبلغی را به عنوان حق بیمه به این سازمان پرداخت کنند. یکی از مهمترین اقدامات قانونی پس از راه اندازی کسب و کار، بیمه کردن کارکنان است.
در ابتدا خوب است که تعریفی کلی و جامع از حق بیمه داشته باشیم. حق بیمه عبارت است از مبلغی که برای استفاده از مزایای تامین اجتماعی به این سازمان پرداخت میشود. میزان مبلغ حق بیمه ۳۰ درصد از کل مبلغ حقوق، حقوق بگیر میباشد که ۲۳ درصد آن توسط کارفرما پرداخت شده و ۷ درصد دیگر نیز توسط کارگر به سازمان تامین اجتماعی پرداخت میشود. برای پرداخت این مبلغ کارفرمایان هر ماه مکلف به تهیه لیستی هستند که در اصطلاح به آن لیست بیمه میگویند.
نخستین گام جهت تهیه لیست بیمه اینترنتی
[list]
[*]وارد کردن اطلاعات تمامی کارکنان و پرسنل
[*]ایجاد لیست ماهانه از منوی عملیات نرم افزار
[*]ثبت دقیق ریز کارکرد
[*]ذخیره خروجی
[/list]
کارفرمایان و بیمه شدگانی که لیست بیمه خود را به صورت حضوری به یکی از شعب تامین اجتماعی و کارگزارها ارائه میدهند، میتوانند با ارائه دو فایل تهیه شده از نرم افزار تهیه لیست، فیش حق بیمه خود را دریافت نمایند. فقط کافیست که این دو فایل بر روی سی دی یا دی وی دی رایت شود و به شعب تحویل داده شود.
ارسال اینترنتی لیست بیمه به تامین اجتماعی
[font=IranYekan]مرحله اول: سامانه ارسال لیست بیمه[/font][/color]
مرحله دوم[/size]
·[font=Times New Roman] [/font]وارد کردن رمز اینترنتی نمایش داده شده در سطر اول
·[font=Times New Roman] [/font]وارد کردن رمز دلخواه در سطر دوم که میتواند ترکیبی از اعداد و حروف باشد.
·[font=Times New Roman] [/font]در سطر سوم که آخرین سطر میباشد رمز دلخواه را مجددا وارد کرده و بر روی گزینه تغییر کلمه عبور کلیک کنید.
[list]
[*]در صفحهی نمایش دادهشده نام کارگاه و کد کارگاه و شعبه مربوطه را مشاهده خواهید کرد. فایل DSKKAROO.dbfرا برای اطلاعات ماهیانه کارگاه و فایل DSKWOROO.dbfرا برای اطلاعات ماهیانه بیمه شدگان انتخاب کرده و بر روی گزینه بارگذاری کلیک نمایید.
[*]در این مرحله صفحهای نمایش داده میشود که شامل اطلاعات کارگاه، دستمزد، مبلغ حق بیمه و ... میباشد. اگر از اطلاعات لیست بیمه اینترنتی اطمینان دارید بر روی گزینه ارسال به شعبه کلیک کرده، سپس پیغام نمایش داده شده را تایید نموده و جهت پردازش کمی صبر کنید.
[*]از منوی عملیات لیست بیمه، بر روی گزینه مشاهده فهرست لیستها کلیک کنید.
[*]در صفحه نمایش داده شده اگر وضعیت درخواست تایید نهایی بود در انتهای جدول بر روی علامت ذره بین کلیک کنید.
[*]در این مرحله که آخرین مرحله میباشد مشخصات لیست نمایش داده میشود و در پایین مشخصات بر روی گزینه دریافت برگ پرداخت کلیک کنید. کمی به سمت پایین صفحه بروید. برگ پرداخت مربوط به لیست ارسالی را مشاهده خواهید کرد. بر روی نسخه چاپی کلیک کنید. برگ پرداخت (فیش حق بیمه) بصورت یک فایل pdf دانلود خواهد شد.
[/list]
حال میتوانید از آن پرینت گرفته و یا شناسه پرداخت آن را یادداشت کرده و بصورت غیر حضوری از طریق درگاه اینترنتی بانک رفاه ، حق بیمه خود را پرداخت کنید. با طی کردن این مرحله کار به اتمام رسیده و عملیات با موفقیت انجام شدهاست.
منبع: https://dingontime.com/9351
طبق قوانین سازمان تامین اجتماعی، تمامی کارفرماهای مشمول این قانون باید حداکثر ظرف ۱۵ روز پس از شروع کسب و کار نسبت به انجام بیمه کارکنان خود اقدامات لازم را انجام دهند. یکی از مهمترین مزایایی که بیمه کردن کارکنان دارد، استفاده از خدمات بیمه این سازمان در صورت بروز حوادث احتمالی ناشی از کار است. در ادامه شما را با مفهوم بیمه و ارسال لیست بیمه اینترنتی آشنا کرده و سادهترین روش پرداخت و ارسال آنلاین لیست بیمه تامین اجتماعی را توضیح خواهیم داد.
لیست بیمه چیست؟
در ابتدا خوب است که تعریفی کلی و جامع از حق بیمه داشته باشیم. حق بیمه عبارت است از مبلغی که برای استفاده از مزایای تامین اجتماعی به این سازمان پرداخت میشود. میزان مبلغ حق بیمه ۳۰ درصد از کل مبلغ حقوق، حقوق بگیر میباشد که ۲۳ درصد آن توسط کارفرما پرداخت شده و ۷ درصد دیگر نیز توسط کارگر به سازمان تامین اجتماعی پرداخت میشود. برای پرداخت این مبلغ کارفرمایان هر ماه مکلف به تهیه لیستی هستند که در اصطلاح به آن لیست بیمه میگویند.
نخستین گام جهت تهیه لیست بیمه اینترنتی
اقدامات اولیه لازم جهت تهیه و ارسال لیست بیمه تامین اجتماعی اینترنتی به شرح زیر میباشد:
[list]
[*]وارد کردن اطلاعات تمامی کارکنان و پرسنل
[*]ایجاد لیست ماهانه از منوی عملیات نرم افزار
[*]ثبت دقیق ریز کارکرد
[*]ذخیره خروجی
[/list]
کارفرمایان و بیمه شدگانی که لیست بیمه خود را به صورت حضوری به یکی از شعب تامین اجتماعی و کارگزارها ارائه میدهند، میتوانند با ارائه دو فایل تهیه شده از نرم افزار تهیه لیست، فیش حق بیمه خود را دریافت نمایند. فقط کافیست که این دو فایل بر روی سی دی یا دی وی دی رایت شود و به شعب تحویل داده شود.
ارسال اینترنتی لیست بیمه به تامین اجتماعی
برای اینکه در زمان ارسال اینترنتی لیست بیمه خود با مشکل مواجه نشوید تمامی مراحل انجام روند ارسال را برایتان شرح خواهیم داد.
[color=var(--e-global-color-text)][font=IranYekan]مرحله اول: سامانه ارسال لیست بیمه[/font][/color]
در اولین مرحله شما باید به آدرس اینترنتی https://Samt.tamin.ir مراجعه کنید .
[size=undefined]مرحله دوم[/size]
در دومین گام باید کد ملی کارفرما یا نماینده را بعنوان نام کاربری و رمز عبور که ترکیبی از عدد و حروف است را وارد کنید. توجه داشته باشید که حتما کلید Caps lock روشن باشد و صفحه کلید شما حتما بصورت انگلیسی باشد. در صورت مشاهده صفحه تغییر رمز شما باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.
·[font=Times New Roman] [/font]وارد کردن رمز اینترنتی نمایش داده شده در سطر اول
·[font=Times New Roman] [/font]وارد کردن رمز دلخواه در سطر دوم که میتواند ترکیبی از اعداد و حروف باشد.
·[font=Times New Roman] [/font]در سطر سوم که آخرین سطر میباشد رمز دلخواه را مجددا وارد کرده و بر روی گزینه تغییر کلمه عبور کلیک کنید.
مرحله سوم
برای ارسال لیست بیمه به تامین اجتماعی در این مرحل با انتخاب گزینه بارگذاری لیست بیمه اینترنتی از منوی عملیات و انجام دادن گامهای زیر ، لیست بیمه تامین اجتماعی را ارسال خواهید کرد.
[list]
[*]در صفحهی نمایش دادهشده نام کارگاه و کد کارگاه و شعبه مربوطه را مشاهده خواهید کرد. فایل DSKKAROO.dbfرا برای اطلاعات ماهیانه کارگاه و فایل DSKWOROO.dbfرا برای اطلاعات ماهیانه بیمه شدگان انتخاب کرده و بر روی گزینه بارگذاری کلیک نمایید.
[*]در این مرحله صفحهای نمایش داده میشود که شامل اطلاعات کارگاه، دستمزد، مبلغ حق بیمه و ... میباشد. اگر از اطلاعات لیست بیمه اینترنتی اطمینان دارید بر روی گزینه ارسال به شعبه کلیک کرده، سپس پیغام نمایش داده شده را تایید نموده و جهت پردازش کمی صبر کنید.
[*]از منوی عملیات لیست بیمه، بر روی گزینه مشاهده فهرست لیستها کلیک کنید.
[*]در صفحه نمایش داده شده اگر وضعیت درخواست تایید نهایی بود در انتهای جدول بر روی علامت ذره بین کلیک کنید.
[*]در این مرحله که آخرین مرحله میباشد مشخصات لیست نمایش داده میشود و در پایین مشخصات بر روی گزینه دریافت برگ پرداخت کلیک کنید. کمی به سمت پایین صفحه بروید. برگ پرداخت مربوط به لیست ارسالی را مشاهده خواهید کرد. بر روی نسخه چاپی کلیک کنید. برگ پرداخت (فیش حق بیمه) بصورت یک فایل pdf دانلود خواهد شد.
[/list]
حال میتوانید از آن پرینت گرفته و یا شناسه پرداخت آن را یادداشت کرده و بصورت غیر حضوری از طریق درگاه اینترنتی بانک رفاه ، حق بیمه خود را پرداخت کنید. با طی کردن این مرحله کار به اتمام رسیده و عملیات با موفقیت انجام شدهاست.
منبع: https://dingontime.com/9351