20-06-2023, 05:46 PM
(آخرین ویرایش: 20-06-2023, 05:48 PM، توسط lavazemkhanegi.)
تعمیر سینک، شیرآلات، سیفون، زهکشی و لوله های فاضلاب
حفظ و نگهداری شود
و بعد، وقتی لوله کشی و سیستم فاضلاب تمام شد، "استاد در خانه" نمی تواند بر سر خود بنشیند، زیرا او نگرانی های پس از تعمیر دارد.
قانون اساسی این است که قبل از هر کار تعمیری باید آن را تمیز کنید یا یکی از آنها را تمیز کنید، یعنی با بستن شیر از قسمتی از شبکه که در آن خرابی رخ داده است، آب را تخلیه کنید. همچنین باید از قبل در مورد نوع مواد خط آسیب دیده تصمیم گیری شود زیرا روش به تعمیر آن بستگی دارد. تشخیص لوله سرب بسیار آسان است، زیرا سطح خاکستری دارد و به راحتی خراشیده می شود. همچنین راحت ترین تعمیر است. اگر آب به آرامی از لوله نشت کند، کافی است محل ریزترک ها مشخص شود و پس از چند ضربه چکش ترک ها مسدود می شوند. ترک های بزرگتر باید لحیم شوند. جاهایی که ترک ها و اطراف آن را باید با سوهان یا چاقو به خوبی تمیز کرد و کمی برش داد سپس با بنزین یا چیز دیگری با لامپ ترک را گرم کرد و لحیم قلع زد. اگر توزیع ناهموار را لحیم کنید ، باید آن را با پارچه آغشته به پیه تراز کنیم. هنگامی که ترک در انتهای لوله قرار دارد، قلع باید ذوب شده و آغشته شود. لوله سربی اغلب بیش از سایرین فرسوده می شود قطعات باید به طور کامل تعویض شوند. برای این کار باید یک قطعه لوله 20-22 میلی متر بلندتر از لوله آسیب دیده بخریم. یک سر لوله جدید و همچنین انتهای پایین لوله باید با یک پلاگ مخروطی شکل باز شود و از داخل به خوبی تمیز شود و انتهای لوله ها را با سوهان تمیز کرده و خم کنید تا 6-8 میلی متر از آن فاصله داشته باشند. قبل از اینکه بزند محل اتصال با رزین پودر پاشیده می شود یا با گریس لحیم کاری آغشته می شود و سپس با لامپ بنزین لحیم می شود. باید مراقب بود که سرب بیش از حد گرم نشود، زیرا از قبل در دمای پایین تری ذوب می شود (شکل 1).
لحیم کاری با لامپ بنزینی
تصویر 1
ساخت لوله های فولادی و چدنی بسیار دشوارتر است. آنها را می توان به طور موقت با برش دهانه کوتینا با برداشتن و بتونه رفع کرد. سپس با رزین یا قیر آغشته می شود و با نوار عایق به خوبی می پیچند. در پایان با یقه (کلاه ایمنی) سفت می شود. همچنان باید با فیت بیشتری تماس بگیرید با این حال، اگر نشت موقتاً متوقف شد، کاملاً از بین خواهیم . اگر انتهای ترک ها با برنج سوراخ شده و لحیم شوند، خطر نشت بیشتر را برد . اگر مواد نمی توانند جوش بخورند و ما دستگاه جوش داریم، به مکان های سوراخ شده برای جوش نیاز داریم.
سینک و شیرآلات را تعمیر کنید
اگر سینک در حمام شکست، باید آن را تعویض کرد، یک سینک جدید نصب کرد. ابتدا باید کنسول های سینک را نصب کنید. در یک دیوار چگونه لبه بالایی سینک باید به طور معمول 80 سانتی متر از کف باشد، کنسول ها باید به گونه ای قرار گیرند که بالاترین سطح آنها باید 75 سانتی متر از کف باشد. در مکان هایی که کنسول ها متصل می شوند، دیوار باید سوراخ شود و در زیر لیوانی های گچی چوبی (پک) قرار داده شود. پس از چسباندن گچ، آن را با براکت با استفاده از پیچ های چوبی محکم می کنیم. لوله اگزوز باید در 52 سانتی متر و فشار در 50 سانتی متر از کف باشد (شکل 2).
محل لوله اگزوز
تصویر 2
اغلب اتفاق می افتد که شیر سینک شل می شود. تعمیر کد باید بسیار دقیق باشد. ابتدا باید شیر آب را بردارید و قسمت رزوه شده را تمیز کنید، آن را با گچ یا بتونه مهر و موم کنید و دوباره به کار بگیرید. سفت کنیم با این حال، قبل از اینکه مهره پایینی را ، باید سرب را زیر لنت قرار دهیم (شکل 3 سمت چپ).
تعمیر سینک
تعویض شیرهای دیواری نیز ساده است. پیشگیرانه لوله باید 115 سانتی متر از کف باشد. انتهای این لوله که در غیر این صورت با دیوار همسطح است برای اتصال شیر آب عمل می کند. لوله زهکشی نیز در اینجا در فاصله 52 سانتی متری از کف قرار دارد. هنگام نصب پست، شیر آب دیواری را روی دیوار قرار می دهیم و سوراخ ها را مشخص می کنیم تا از لوله فشار شروع کنیم. پس از خط کشی و برش دیوار، آن را در زیر لیوانی های گچی چوبی قرار داده و پس از چسباندن گچ، مون تریست را اجرا می کنیم. در نهایت شیر را در جای خود قرار می دهیم (شکل 3 سمت راست).
یک شیر آب نصب کنید
لوله بازکنی پردیستعمیر شیر آب
دو نوع شیر آب در لوله کشی خانگی استفاده می شود: شیرهای تخلیه و شیرهای خاموش (شیرهای عبوری). با کمک شیرهای بسته می توان بخشی از آنها را از شبکه آبرسانی خالی کرد. شیرآلات از برنج، آلومینیوم، آلیاژهای مختلف و چدن ساخته می شوند. یکی از مهم ترین قسمت های شیر آب نشیمنگاه سوپاپ است که به همراه شیر دیسکی از خروج آب جلوگیری می کند. برای اینکه این دو قسمت به خوبی و بدون عیب بسته شوند، قطعه را بین یک پد لاستیکی نرم یا چرم به عنوان درزگیر قرار می دهند. U داخل بدنه شیر یک قسمت رزوه دار وجود دارد و مستقیم یا غیر مستقیم میل شیر را تنظیم می کند. قسمت بین نوارهای بدنه و دوک ها (آستین آب بندی) با کشیدن گریس ذوب شده و محکم کردن آن در جای خود با پیچ مهر و موم می شود. در قسمت پایین اسپیندل یک دیسک صاف وجود دارد که یک واشر روی آن قرار داده شده است. در انتهای دیگر میل سوپاپ دستگیره های چرخشی قرار دارد (عکس 4).
قطعات شیر آب
تصویر 4
شایع ترین خرابی شیر زمانی است که آب بندی آن آسیب دیده باشد و شیر آب نشت می کند. عیب برطرف می شود با بازکردن پیچ محفظه سوپاپ و نصب واشر جدید، ، اما ابتدا خوب است نشیمنگاه سوپاپ را تمیز کنید. شیر آب سرد را با لاستیک نرم و برای آب گرم با کلینگریت ببندید. اگر واشر بدنه سوپاپ نشتی داشته باشد، شیر آب نیز نشتی خواهد داشت. این عیب با تعویض مهر و موم کششی قدیمی برطرف می شود. ابتدا محفظه سوپاپ را برمیگردانیم و مهر و موم قدیمی را جدا میکنیم تا در جهت مخالف رزوه، یک کشش جدید روی محفظه سوپاپ بپیچیم. پس از خیساندن آب بند با پیه، می توان محفظه شیر را در جای خود پیچ کرد.
پس از استفاده طولانی مدت، آستین آب بندی نیز ممکن است نشت آب آزاد کند. این عیب را می توان با یک یا دو بار آب بندی پیچ حلقه با آچار یا انبر برطرف کرد. اگر آب هنوز نشت می کند، به روشی که قبلاً شناخته شده است، بیایید یک نخ جدید روغن کاری شده با پیه را روی آستین آب بندی نصب کنیم. اغلب به جای سیم بکسل، از نوار عایق که روی یک نخ پیچیده شده است استفاده می کند.
باز در بسیاری از آپارتمان ها از شیرهایی استفاده می شود که می توان آن ها را به گونه ای و بسته کرد که قسمت رها شونده به سمت چپ یا راست حرکت کند. چنین نشتی شیر فقط با سنباده زدن از بین می رود. مهره قسمت پایینی شیر آب را باز کرده و قسمت چرخان را بردارید. سپس دهانه قطعه را با مخلوطی از ماسه برای سنباده آغشته به روغن و چرخاندن در بستر بچرخانید. پس از چند دقیقه آسیاب کردن، قطره را دوباره بیرون آورده و تمیز می کنیم. سنگ زنی تا انتها ادامه می یابد که تناسب دو سطح بدون عیب باشد.
تعمیر سیفون
سیفون هایی که در لوله های زهکشی تعبیه می شوند از انتشار بوی نامطبوع از فاضلاب فاضلاب لوله جلوگیری می کنند. اگر سیفون در جایی آب نشت می کند، ابتدا باید آب بندی آن بررسی شود. باید مهره (هولاندر) را در محل اتصال لوله تخلیه باز کنید، تمیز کنید و یک مهر و موم جدید قرار دهید. همچنین احتمال ترک خوردگی سیفون و نشت آب وجود دارد. ترک های سیفون سربی را می توان با ضربه چکش یا لحیم کاری از بین برد. از طرف دیگر سیفون ها از برنج و چدن ساخته شده اند که می توانیم آهن موقت را به گونه ای تعمیر کنیم که کوتینا و اطراف آن به خوبی با رزین یا قیر پوشانده شود و با طوق فولادی سفت شود. سیفون های پلاستیکی آسیب دیده را می توانیم با چسب PVC بچسبانیم اما بهتر است آنها را تعویض کنیم.
اگر سیفون ها را مرتب تمیز کنیم عمر آن ها را افزایش می دهیم و به ندرت گرفتگی می کنند. با سیفون های فلزی، پیچ قسمت پایینی را باید با یک تکه سیم باز کنید تا ناخالصی ها از بین برود. قسمت زیرین سیفون های پلاستیکی به صورت رزوه ای به هم متصل می شود تا بتوان آن را جدا کرد و تمیز کرد. هنگام تمیز کردن لازم است سیفون را با آب بشویید. پس از برگرداندن کلاهک یا از قسمت رزوه پایین، باید به درستی آب بندی شود.
تعمیر سیفون توالت
ما به ندرت با سیفون توالت مشکل داریم، به همین دلیل است که اگر ممکن است نیاز به تعمیر داشته باشد، ابتدا باید آن را تعمیر کنیم و نگاه کنیم. ابتدا ضمیمه کتری را بررسی می کنیم، یعنی ممکن است براکت های مخزن در دیوار شل نباشد. در صورت لزوم باید پیچ های چوب را برداشته و با تکه های چوب جایگزین کنید و پیچ ها را به عقب برگردانید. اگر کتری در جایی نشت کرد، می توانیم با لحیم کاری آن را تعمیر کنیم (شکل 5، قسمت بالایی). گاهی اوقات لازم است مکانیسم داخلی کتری تعمیر شود. خرابی رایج تر زمانی است که شیر آب به درستی بسته نمی شود و آب به طور مداوم جریان می یابد و نشتی دارد. در چنین مواردی، شیر اطمینان شراب باید بسته شود، شیر کتری برداشته شود و لاستیک آب بندی جایگزین شود. این یک لاستیک را می توان به عنوان یک محصول نهایی خریداری کرد، اما می توانیم آن را خودمان نیز بسازیم (شکل 5، قسمت میانی). هنگام مونتاژ مکانیسم، باید شناور را نیز بررسی کنید. اگر چاقو خورد، باید از او آب بریزیم و سوراخ را لحیم کنیم. ما می توانیم شناور پلاستیکی را ارسال کنیم چسب پی وی سی. ، ممکن است نقصی رخ دهد در برخی موارد، به دلیل تنظیم نامناسب وزن یا سایش صفحه لاستیکی که روی آن قرار دارد . در حالت اول باید در امتداد دسته ای که وزنه روی آن آویزان است نصب شود و در حالت دیگر با بازکردن پیچ قسمت پایین وزنه، صفحه لاستیکی را تعویض کنید.
تعمیر دیگ بخار
تعمیر لوله های زهکشی و فاضلاب
آب زائد حاصل از دستشویی، سینک، توالت و وان از طریق سیستم فاضلاب از آپارتمان خارج می شود. در محل های پذیرش باید میزان آبی که در هر ثانیه به بیرون سرازیر می شود، حداقل قطر لوله فاضلاب مورد نیاز برای خروجی آب، قطر سیفون و ارتفاع درب سیفون در نظر گرفته شود. مهم ترین قسمت این دستگاه ها سیفون است که معمولاً به شکل حرف S، V یا P است. روکش آب برای ما به صورت منحنی قرار می گیرد. تمیز کردن و نگهداری منظم سیفون ها بسیار مهم است، زیرا فقط با سیفون کردن. لوله های تخلیه از سرب، چدن، پی وی سی یا اترنیتا ساخته می شوند. شکل دادن به لوله های سربی با مشت با چکش چوبی آسان است اگر قبلا آنها را با ماسه پر کرده باشیم. لحیم کاری به آنها می پیوندد. اگر در دیوار یا زمین نصب می شوند، باید قبلاً با قیر یا قیر پخش شوند و در صورت بارگیری، باید در کانال نصب شوند تا آجر بالای لوله گذاشته شود. لوله های پی وی سی می توانند: اره شونده، به راحتی در آب گرم شکل داده شوند، هوای گرم یا جوشکاری با فلز داغ، چسب با چسب PVC. زمان گیرش چسب 14 ساعت می باشد. استفاده از لوله های پی وی سی برای آب گرم توصیه نمی شود زیرا به سرعت خراب می شوند. لوله ها از PVC در دو کیفیت ساخته شده اند. لوله های "فشار". قوی تر و قادر به تحمل فشار بیشتر شبکه آب است. لوله های فاضلاب استحکام کمتری دارند، بسیار ارزان تر هستند و فقط می توان از آن به عنوان لوله فاضلاب استفاده کرد. لوله های چدنی معمولاً در خارج از دیوارها نصب می شوند. رزوه های پیش از لوله های ریخته گری شده در 50-150 میلی متر. آنها با ذوب با سرب یا قیر به هم متصل می شوند و مفصل با طوقه ها تقویت می شود. هیچ لوله ای ابدی را نمی توان به راحتی با اره برش داد. قرار گیرند اگر در زمین ، از بیرون و از داخل از آب زیرزمینی با قیر محافظت می شوند. کلاهک های اتصال (ماف) همیشه در قسمت بالایی لوله قرار می گیرند و در مورد لوله هایی که به صورت افقی قرار می گیرند همیشه مخالف جهت جریان هستند. آب بندی همه جا انجام می شود پوشش خاک رس و سیمان.
لوله های فاضلاب را می توان با اسکراپر، روی سیم به قطر 4-5 میلی متر، با برس سیمی و ... تمیز کرد. Gag ساده ترین راه برای از بین بردن لکه ها از دستگاه ها با پمپ ضد گرفتگی است. چنین پمپ هایی را می توان از قبل خریداری کرد، اما می توانیم آنها را خودمان با استفاده از یک دسته چوبی گرد و توپ های لاستیکی قدیمی بسازیم. توپ را باید از وسط نصف کنید و وسط آن را سوراخ کنید ، سپس با یک پیچ چوبی و واشر دسته محکم کنید. هنگام رفع گرفتگی، باید سینک را با آب پر کنید و پمپ را روی دهانه قرار دهید و خوب فشار دهید. پمپاژ باید دوباره انجام شود تا لوله تخلیه بسته شود و تمیز شود. به روشی مشابه، می توانیم قفل توالت فنجانی را نیز باز کنیم. اگر در این راه شکست خوردیم، باید یک قلاب روی سیمی برای تمیز کردن لولههای فاضلاب گذاشته، توالت را فشار دهید، سپس با حرکت به جلو و عقب و چرخاندن مداوم فنجان را باز کنید. البته ابتدا کاسه توالت را با آب پر کنید. وقتی انسداد را برداریم، آب از بین می رود و می توانیم این کار را انجام دهیم سیم را بردارید (شکل 5، قسمت پایین).لوله بازکنی رودهن