28-02-2022, 12:05 AM
بسیاری از افراد ممکن است در هنگام نوشتن بیزینس پلن خود، نکاتی را وارد کنند که حقیقت ندارد و صرفا به منظور جلب توجه سرمایه گذاران نگارش شود. اما باید در نظر داشت که در بسیاری از مواقع عدم توجه به حقایق سبب می شود تا اعتماد سرمایه گذاران از بیزینس پلن شما سلب شود. نکاتی که در زیر ارائه شده است، از جمله مواردی است که هرگز نباید در بیزینس پلن خود آن را جای دهید:
[list]
[*]بیزینس پلن خود را بلند پروازانه ننویسید. توجه داشته باشید هرگونه پیش بینی یا فرضیه ای را که مطرح می کنید، باید قابلیت توجیه داشته باشد.
[*]مشکلات مالی خود را مخفی نکنید. اگر فروش شما دارای نوسان است و میزان درآمد شما در بازه های زمانی مختلف متفاوت است، حتما آن را با سرمایه گذاران و وام دهندگان در میان بگذارید تا شاید بتوانید با یک برنامه پرداخت منعطف این اختلاف را جبران کنید. اگر بتوانید چنین شفاف به سرمایه گذاران گزارش دهید، بدون شک می توانید نظر آن ها را جلب کنید و این می تواند بزرگ ترین دارایی شما باشد.
[*]اطلاعات مدیران شرکت را پنهان نکنید، برنامه های بازاریابی خود را با پنهان کاری مخفی نکنید و پیش بینی های غیر معقول یا ناقص را ارائه ندهید.
[/list][size=undefined]
هر یک از موارد ذکر شده می تواند سرمایه گذاران یا سهامداران را نسبت به برنامه ارائه شده شما مردد سازد و این همان مسئله ای است که باعث می شود تا بیزینس پلن شما مورد توجه قرار نگیرد و شما نتوانید برنامه خود را به مرحله اجرا برسانید.[/size]
توجه داشته باشید که بیزینس پلن شما در حقیقت کلام قاطع شما با سرمایه گذارانی است که برای شروع تجارت خود به آن ها نیاز خواهید داشت.
[list]
[*]بیزینس پلن خود را بلند پروازانه ننویسید. توجه داشته باشید هرگونه پیش بینی یا فرضیه ای را که مطرح می کنید، باید قابلیت توجیه داشته باشد.
[*]مشکلات مالی خود را مخفی نکنید. اگر فروش شما دارای نوسان است و میزان درآمد شما در بازه های زمانی مختلف متفاوت است، حتما آن را با سرمایه گذاران و وام دهندگان در میان بگذارید تا شاید بتوانید با یک برنامه پرداخت منعطف این اختلاف را جبران کنید. اگر بتوانید چنین شفاف به سرمایه گذاران گزارش دهید، بدون شک می توانید نظر آن ها را جلب کنید و این می تواند بزرگ ترین دارایی شما باشد.
[*]اطلاعات مدیران شرکت را پنهان نکنید، برنامه های بازاریابی خود را با پنهان کاری مخفی نکنید و پیش بینی های غیر معقول یا ناقص را ارائه ندهید.
[/list][size=undefined]
هر یک از موارد ذکر شده می تواند سرمایه گذاران یا سهامداران را نسبت به برنامه ارائه شده شما مردد سازد و این همان مسئله ای است که باعث می شود تا بیزینس پلن شما مورد توجه قرار نگیرد و شما نتوانید برنامه خود را به مرحله اجرا برسانید.[/size]
توجه داشته باشید که بیزینس پلن شما در حقیقت کلام قاطع شما با سرمایه گذارانی است که برای شروع تجارت خود به آن ها نیاز خواهید داشت.