19-12-2021, 02:53 PM
بارم بندی امتحانات سال یازدهم رشته تجربی 1400 ارزش و اهمیت هر درس، مبحث ها و فصل های هر درس رو مشخص می کنه. دانش آموزای تجربی با توجه به بارم بندی امتحانات یازدهم ۱۴۰۰ می تونن زمان مناسبی رو برای مطالعه هر درس برای امتحانات خودشون در سال تحصیلی 1400 - 1401 اختصاص بدن.
بارم بندی امتحانات یازدهم تجربی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱
امتحانات سال یازدهم رشته تجربی به صورت داخلی مدارس برگزار می شه، برای همین دانش آموزای رشته تجربی با اطلاع از بارم بندی امتحانات یازدهم ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ می تونن برنامه ریزی دقیق تری برای مطالعه هر درس داشته باشن. در ادامه بارم بندی دروس عمومی و یازدهم تجربی رو برای دانش آموزای یازدهمی توضیح دادیم.
[list]
[*]بارم بندی دروس عمومی امتحانات یازدهم تجربی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ :
[/list]
بارم بندی درس دین و زندگی 2 پایه یازدهم تجربی :
پایانی نوبت اول
پایانی نوبت دوم
پایانی نوبت دوم، شهریور ، دی ماه و بزرگسالان
اول و دوم
5
5
2
سوم و چهارم
6
3
پنجم و ششم
5
2.5
هفتم و هشتم
3.5
2.5
نهم و دهم
4.5
3.5
یازدهم و دوازدهم
3
2.5
جمع
16
16
16
بارم بندی درس عربی 2 پایه یازدهم تجربی :
نوبت اوّل ( از درس اوّل تا پایان متن و درک مطلب درس چهارم )
مهارت های زبانی
موضوع
نمره
جمع
مهارت های واژه شناسی
نوشتن معنای کلمه از عربی به فارسی در جمله
0.5
2
مترادف و متضاد ( دو مورد همانند تمرینات کتاب )
0.5
تشخیص کلمۀ ناهماهنگ از نظر معنا در میان چهار کلمه ( دو مورد )
0.5
نوشتن مفرد یا جمع اسم ( در حدّ اسم های خوانده شده )
0.5
ب : مهارت ترجمه فارسی
ترجمۀ جملات کتاب از عربی به فارسی از متن ، تمرین و بخش " اعلمو "
5
7
انتخاب گزینۀ درست در ترجمۀ جملۀ عربی به فارسی ( دو جمله )
0.5
تکمیل ترجمۀ ناقص ( شش جای خالی )
1.5
مهارت شناخت و کاربرد قواعد
ترجمۀ دقیق فعل های ماضی ساده ، ماضی نقلی ، ماضی استمراری ، امر ، نهی ، نفی ، مستقبل ، مجهول ، فعل دارای نون وقایه و مصدر در جملات ساده و با ریشه های ساده ای مانند دَخَلَ و خَرَجَ یا در قالب مصوَّر
1.5
7.5
تشخیص فعل ماضی ، مضارع ، امر و نهی و نیز مصدر مناسب برای جای خالی در جمله یا تشخیص نوع فعل ، یا هر سؤال ابداعی دیگر که مهارت تشخیص نوع فعل را بسنجد . ( سه مورد )
0.75
تشخیص اسم مکان و ترجمۀ آن در جمله
0.5
تشخیص اسم تفضیل و ترجمۀ دقیق آن در جمله
1
ترجمۀ دقیق جملۀ با اسلوب شرط
1
تشخیص فعل شرط و جواب آن
0.5
ترجمۀ دقیق دو اسم معرفه و نکره در عبارتی که زیرش خط کشیده شده است .
0.5
تشخیص محلّ اعرابی ( فاعل ، مفعول ، مبتدا ، خبر ، مضافٌ الیه ، صفت ، جار و مجرور ، یا مجرور به حرف جر )
1
تشخیص اسم فاعل ، اسم مفعول و اسم مبالغه
0.5
عدد اصلی یا ترتیبی
0.25
د : مهارت درک و فهم
سؤال جورکردنی از مفهوم واژگان شش مورد / یا ارائۀ هشت کلمه که دو تا اضافه است و شش جمله با جای خالی که باید با کلمۀ مناسب کامل شود . یا پر کردن جاهای خالی با گزینه های مناسب ( سؤال سه گزینه ای )
1.5
3
درک مطلب ( ارائۀ متن و طرّاحی شش سؤال حتّی الامکان با شش کلمۀ پرسشی خوانده شده / یا ارائۀ شش جمله و تعیین درست و نادرست آنها بر اساس مفهوم هر جمله یا بر اساس متن ارائه شده در برگۀ امتحانی / یا در هر دو مورد 13 و 14 هر شیوۀ ابتکاری دیگری که مهارت درک و فهم را بسنجد .
1.5
ه : مهارت مکالمه
پاسخ کوتاه به جمله های پرسشی ، یا پاسخ به سؤال با توجّه به تصویر ارائه شده
0.25
0.5
طرح سؤال از بخش حوار مانند ( جمله سازی با کلمات پراکنده حداکثر شش تکّه از عبارت - های کتاب / پر کردن جای خالی با کلمات ارائه شده ، دو گزینه های و ... )
0.25
نوبت دوم
مهارت های زبانی
موضوع
نمره
جمع
مهارت های واژه شناسی
نوشتن معنای کلمه از عربی به فارسی در جمله
0.5
2
مترادف و متضاد ( دو مورد همانند تمرینات کتاب )
0.5
تشخیص کلمۀ ناهماهنگ از نظر معنا در میان چهار کلمه ( دو مورد )
0.5
نوشتن مفرد یا جمع اسم ( در حدّ اسم های خوانده شده )
0.5
ب : مهارت ترجمه فارسی
ترجمۀ جملات کتاب از عربی به فارسی از متن، تمرین و بخش " اعلمو "
5
7
انتخاب گزینۀ درست در ترجمۀ جملۀ عربی به فارسی ( دو جمله )
0.5
تکمیل ترجمۀ ناقص ( شش جای خالی )
1.5
مهارت شناخت و کاربرد قواعد
ترجمۀ دقیق فعل های ماضی ساده ، ماضی نقلی ، ماضی استمراری ، امر ، نهی ، نفی ، مستقبل ، مجهول ، فعل دارای نون وقایه و مصدر در جملات ساده و با ریشه های سادهای مانند دَخَلَ و خَرَجَ یا در قالب مصوَّر
1.5
7.5
تشخیص فعل ماضی ، مضارع ، امر و نهی و نیز مصدر مناسب برای جای خالی در جمله یا تشخیص نوع فعل ، یا هر سؤال ابداعی دیگر که مهارت تشخیص نوع فعل را بسنجد . ( چهار مورد )
0.75
شناخت اسم فاعل ، اسم مفعول ، اسم مبالغه ، اسم تفضیل و اسم مکان
0.5
عدد اصلی و ترتیبی
1
ترجمۀ دقیق جملۀ بعد از اسم نکره
1
ترجمۀ دقیق فعل مضارع دارای حروف " أَنْ، لَنْ، کَی، لِکَی، حَتَّی " در جمله یا یا سؤال سه گزینه ای از فعل مضارع دارای این حروف
0.5
ترجمۀ دقیق فعل مضارع دارای حروف " لَمْ، لِ ، لا " یا سؤال سه گزینه ای از فعل مضارع دارای این حروف
0.5
ترجمۀ دقیق افعال ناقصه " کانَ، صارَ، لَیْسَ " در جمله . تأکید در طرّاحی سؤال بر شکل های مختلف فعل کانَ است .
1
محلّ اِعرابی " تشخیص نقش کلمات: فاعل ، مفعول ، مبتدا ، خبر ، مضافٌ الیه ، صفت ،
جار و مجرور ، مجرور به حرف جر "
0.5
د : مهارت درک و فهم
سؤال جورکردنی از مفهوم واژگان شش مورد ( یا ارائۀ هشت کلمه که دو تا اضافه است و شش جمله با جای خالی که باید با کلمۀ مناسب کامل شود . یا پر کردن جاهای خالی با گزینه های مناسب ( سؤال سه گزینه ای )
1.5
3
درک مطلب ( ارائۀ متن و طرّاحی شش سؤال حتّی الامکان با شش کلمۀ پرسشی خوانده شده یا ارائۀ شش جمله و تعیین درست و نادرست آنها بر اساس مفهوم هر جمله یا بر اساس متن ارائه شده در برگۀ امتحانی ؛ یا در هر دو مورد 13 و 14 هر شیوۀ ابتکاری دیگری که مهارت درک و فهم را بسنجد .
1.5
ه : مهارت مکالمه
پاسخ کوتاه به جمله های پرسشی ، یا پاسخ به سؤال با توجّه به تصویر ارائه شده
0.25
0.5
طرح سؤال از بخش حوار مانند جمله سازی با کلمات پراکنده حداکثر شش تکّه از عبارت - های کتاب ( پر کردن جای خالی با کلمات ارائه شده ، دو گزینه های و ... )
0.25
بارم بندی درس فارسی 2 پایه یازدهم تجربی :
ردیف
قلمروها
موضوع
نمره
1
زبانی 7
معنی واژه
1.5
املا واژه
1.5
دستور
4
2
ادبی 5
آرایه های ادبی
2.5
تاریخ ادبیات
1
حفظ شعر
1.5
3
فکری 8
درک مطلب
4
معنی و مفهوم نثر
2
معنی و مفهوم نظم
2
جمع
20
بارم بندی درس نگارش 2 پایه یازدهم تجربی :
ردیف
موضوع
سنجه های ارزشیابی
نمره
1
بازشناسی
2
2
تولید متن
1 خوش آغازی ( جذّابیّت و گیرایی ، نشان دادن نمایی کلّی ازمحتوای نوشته )
1
پرورش موضوع یا شیوه بیان نوشته ، بیان ساده و صمیمی - بیان احساس
متناسب با موضوع - سیر منطقی نوشته - فکر و نگاه نو
9
خوش فرجامی ، جمع بندی مطالب - تاثیر گذاری و تفکّر برانگیز
بودن
1
رعایت نشانه های نگارشی
1
املای واژگان ، نداشتن غلط املایی
2
3
سازه های نوشتاری
مثل نویسی / حکایت نگاری / شعر گردانی ، درک و دریافت هسته معنایی
مثل،حکایت و شعر- پروراندن موضوع
3
رعایت املا و نشانه های نگارشی
1
جمع
20
بارم بندی درس علوم و فنون ادبی 2 پایه یازدهم تجربی :
ردیف
موضوع
نمره
1
تاریخ ادبیات
2
سبک شناسی
2
2
موسیقی
6
3
زیبایی شناسی
6
4
نقد و تحلیل نظم و نثر
4
جمع
20
بارم بندی درس زبان انگلیسی 2 پایه یازدهم تجربی :
ردیف
موضوع
نمره
1
speaking
4
2
listening
4
3
reading
4
4
writing
4
5
grammar
2
6
vocabulary
2
جمع
20
بعد از پایان امتحانات خرداد پایه یازدهم، داوطلبا کم کم خودشون رو برای یک ماراتن بزرگ به اسم کنکور سراسری آماده می کنن، برای اطلاع از تمام مراحلی که پیش رو دارین و یک برنامه ریزی جامع تا کنکور خوندن مقاله زیر رو بهتون پیشنهاد می کنیم.
بیشتر بخوانید: مشاوره کنکور سراسری
بارم بندی دروس تخصصی امتحانات یازدهم تجربی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱
همونطور که میدونین، سال یازدهم و امتحانات اون، به اندازه امتحانات نهایی سال دوازدهم مهمه و دانش آموزا باید تمام تلاش خودشون رو برای گرفتن بالاترین نمرات در این امتحانات، استفاده کنن. در این قسمت، ادامه بارم بندی دروس پایه یازدهم تجربی رو برای دانش آموزا قرار دادیم.
بارم بندی درس ریاضیات 2 پایه یازدهم تجربی :
از اونجایی که این درس جزو درسای سخت به حساب میاد با دونستن نحوه صحیح مطالعه درس ریاضی به راحتی می تونین به نمره ایده آلتون برسین.
شماره فصل
نوبت اول
نوبت دوم
شهریور/دی
1
6
2
2.5
2
6
2.5
3
3
6
2.5
3
4
2
3
3
5
3.5
3.5
6
3.5
3
7
3
2
جمع
20
20
20
بارم بندی درس جغرافیا 2 پایه یازدهم تجربی :
شماره درس
پایانی نوبت اول
پایانی نوبت دوم ، شهریور
1
2
4
2
2
3
4
4
4
5
4
6
4
7
3
8
3.5
9
3
10
3.5
11
3
جمع
20
20
بارم بندی درس شیمی 2 پایه یازدهم تجربی :
اولین چیزی که برای مطالعه درس شیمی باید بدونین اینه که همه مطالب این درس مثل هم نیست ! بعضی از مطالب درس شیمی حفظی هستن و بعضی از مطالب حل مسئله ! پس بهتره با بهترین روش مطالعه درس شیمی آشنا باشین.
فصل
نوبت اول
نوبت دوم
اول
15
5
دوم تا ص 63
5
2
از ص 63 تا آخر
7
سوم
6
جمع
20
20
بارم بندی درس زیست شناسی 2 پایه یازدهم تجربی :
شماره فصل
نیم سال اول
نیم سال دوم
شهریور
1
4
1
2
2
4
1
2
3
3.5
1
2
4
2.5
1
1.5
5
4
1
2
فعالیت ها
2
6
3
2
7
4
2.5
8
3
2
9
3
2
فعالیت ها
2
2
جمع
20
20
20
بارم بندی درس انسان و محیط زیست پایه یازدهم تجربی :
شماره درس
نوبت اول دی ماه
نمره
نوبت دوم دی ماه
نمره
1
5
20
1.25
5
2
5
1.25
3
5
1.25
4
5
1.25
5
5
15
6
5
7
5
جمع
20
20
20
20
بارم بندی درس زمین شناسی پایه یازدهم تجربی :
شماره فصل
پایانی نوبت اول
پایانی نوبت دوم
شهریور
1
6
1.5
3
2
7
1.5
3.5
3
7
2
3.5
4
4
2.5
5
4
2.5
6
4
3.5
7
3
1.5
جمع
20
20
20
بارم بندی درس فیزیک 2 پایه یازدهم تجربی :
اولین چیزی که باید بدونین اینه که درس فیزیک جزو درساییه که یک پیچش کوچیک حتی در یک سوال مشابه و یا تکراری، کل فرایند حل مسئله و فرمولا رو عوض می کنه. پس باید با روش مطالعه درس فیزیک آشنا باشین تا به راحتی از پس سوالاتش بر بیاین.
شماره فصل
نوبت اول
نوبت دوم
شهریور ، دی ، بزرگسال
محتوای نظری
فعالیت و آزمایش
محتوای نظری
فعالیت و آزمایش
محتوای نظری
فعالیت و آزمایش
اول
11
2
4
0.5
5.5
1.5
دوم تا ص 67
5.5
1.5
2
0.5
4.75
1
فصل دوم از ص 67 تا آخر
2.5
0.5
سوم
4.5
1
3.5
0.5
چهارم
3.5
1
2.75
0.75
جمع
16.5
3.5
16.5
3.5
16.5
3.5
20
20
20
کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا شما رو در زمینه برنامه ریزی مطالعه امتحانات و بارم بندی پایه یازدهم امتحانات رشته ریاضی و بارم بندی پایه یازدهم رشته انسانی راهنمایی کنن. شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین و از تجربه اونا استفاده کنین. برای اطلاع از آخرین اخبار مرتبط با امتحانات مدارس هم می تونین عضو کانال تلگرام مدارس تحصیلیکو بشین.
دانش آموزای یازدهم تجربی، برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره کتاب های یازدهم و دانلود اونا می تونن مقاله زیر رو مطالعه کنن.
بیشتر بخوانید: کتاب های درسی یازدهم تجربی
سوالات متداول
1- ✔️ دانش آموزای پایه یازدهم چه جوری می تونن برنامه ریز دقیق تری برای امتحانات داشته باشن؟
✔️ این دانش آموزا با اطلاع از بارم بندی امتحانات می تونن یک برنامه ریزی دقیق برای هر درس داشته باشه که بارم بندی هر درس در این مقاله گفته شده.
2- ✔️ اطلاع از بارم بندی امتحانات چه کمکی به دانش آموزا می کنه؟
✔️ همون طور که در این مقاله به طور کامل توضیح داده شد، دانش آموزا با اطلاع از بارم بندی امتحانات می تونن برنامه ریزی بهتری برای مطالعه هر درس داشته باشن.
3- ✔️ آیا دانش آموزا باید برای همه مبحث های کتاب درسیشون به یک انداره وقت مطالعه بزارن؟
✔️ دانش آموزا می تونن با توجه به بارم بندی امتحانات ببینن که کدوم مباحث اهمیت بالاتری داره و برای اونا وقت بیشتری بزارن، که در این مقاله بارم بندی همه درس ها گفته شده.
منبع : بارم بندی امتحانات یازدهم تجربی 1400
با نزدیک شدن به فصل امتحانات دانش آموزا باید کم کم برنامه ریزی خودشون رو برای خوندن هر درس مشخص کنن. این برنامه ریزی معمولا برای کسایی که از اول سال مطالعه منظم داشتن و با مباحث هر فصل آشنایی دارن راحت تر هستش و برای دانش آموزای شب امتحانی کار سختیه و نمی دونن باید از کجا شروع کنن و برای کدوم مبحث بیشتر وقت بذارن.
اما همیشه استرس امتحانات با همه دانش آموزای تجربی هست و همین موضوع اونا رو پیگیر اطلاع از بارم بندی امتحانات 1400 می کنه. دانش آموزا با دونستن بارم بندی امتحانات یازدهم برای هر درسشون، با اهمیت مباحث و فصل های مختلفش آشنا میشن و موفقیتشون در این امتحانات بیشتر میشه و در نتیجه نمره بهتری هم کسب می کنن.
پس اگه شما هم می خواین با بارم بندی امتحانات یازدهم رشته تجربی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ آشنا باشین تا برنامه ریزیتون برای مطالعه هر درس دقیق تر باشه، تا آخر این مقاله با ما همراه باشین.
بارم بندی امتحانات یازدهم تجربی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱
امتحانات سال یازدهم رشته تجربی به صورت داخلی مدارس برگزار می شه، برای همین دانش آموزای رشته تجربی با اطلاع از بارم بندی امتحانات یازدهم ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ می تونن برنامه ریزی دقیق تری برای مطالعه هر درس داشته باشن. در ادامه بارم بندی دروس عمومی و یازدهم تجربی رو برای دانش آموزای یازدهمی توضیح دادیم.
[list]
[*]بارم بندی دروس عمومی امتحانات یازدهم تجربی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ :
[/list]
بارم بندی درس دین و زندگی 2 پایه یازدهم تجربی :
امتحان قرائت قرآن کریم = 4 نمره
دروسپایانی نوبت اول
پایانی نوبت دوم
پایانی نوبت دوم، شهریور ، دی ماه و بزرگسالان
اول و دوم
5
5
2
سوم و چهارم
6
3
پنجم و ششم
5
2.5
هفتم و هشتم
3.5
2.5
نهم و دهم
4.5
3.5
یازدهم و دوازدهم
3
2.5
جمع
16
16
16
بارم بندی درس عربی 2 پایه یازدهم تجربی :
نوبت اوّل ( از درس اوّل تا پایان متن و درک مطلب درس چهارم )
مهارت های زبانی
موضوع
نمره
جمع
مهارت های واژه شناسی
نوشتن معنای کلمه از عربی به فارسی در جمله
0.5
2
مترادف و متضاد ( دو مورد همانند تمرینات کتاب )
0.5
تشخیص کلمۀ ناهماهنگ از نظر معنا در میان چهار کلمه ( دو مورد )
0.5
نوشتن مفرد یا جمع اسم ( در حدّ اسم های خوانده شده )
0.5
ب : مهارت ترجمه فارسی
ترجمۀ جملات کتاب از عربی به فارسی از متن ، تمرین و بخش " اعلمو "
5
7
انتخاب گزینۀ درست در ترجمۀ جملۀ عربی به فارسی ( دو جمله )
0.5
تکمیل ترجمۀ ناقص ( شش جای خالی )
1.5
مهارت شناخت و کاربرد قواعد
ترجمۀ دقیق فعل های ماضی ساده ، ماضی نقلی ، ماضی استمراری ، امر ، نهی ، نفی ، مستقبل ، مجهول ، فعل دارای نون وقایه و مصدر در جملات ساده و با ریشه های ساده ای مانند دَخَلَ و خَرَجَ یا در قالب مصوَّر
1.5
7.5
تشخیص فعل ماضی ، مضارع ، امر و نهی و نیز مصدر مناسب برای جای خالی در جمله یا تشخیص نوع فعل ، یا هر سؤال ابداعی دیگر که مهارت تشخیص نوع فعل را بسنجد . ( سه مورد )
0.75
تشخیص اسم مکان و ترجمۀ آن در جمله
0.5
تشخیص اسم تفضیل و ترجمۀ دقیق آن در جمله
1
ترجمۀ دقیق جملۀ با اسلوب شرط
1
تشخیص فعل شرط و جواب آن
0.5
ترجمۀ دقیق دو اسم معرفه و نکره در عبارتی که زیرش خط کشیده شده است .
0.5
تشخیص محلّ اعرابی ( فاعل ، مفعول ، مبتدا ، خبر ، مضافٌ الیه ، صفت ، جار و مجرور ، یا مجرور به حرف جر )
1
تشخیص اسم فاعل ، اسم مفعول و اسم مبالغه
0.5
عدد اصلی یا ترتیبی
0.25
د : مهارت درک و فهم
سؤال جورکردنی از مفهوم واژگان شش مورد / یا ارائۀ هشت کلمه که دو تا اضافه است و شش جمله با جای خالی که باید با کلمۀ مناسب کامل شود . یا پر کردن جاهای خالی با گزینه های مناسب ( سؤال سه گزینه ای )
1.5
3
درک مطلب ( ارائۀ متن و طرّاحی شش سؤال حتّی الامکان با شش کلمۀ پرسشی خوانده شده / یا ارائۀ شش جمله و تعیین درست و نادرست آنها بر اساس مفهوم هر جمله یا بر اساس متن ارائه شده در برگۀ امتحانی / یا در هر دو مورد 13 و 14 هر شیوۀ ابتکاری دیگری که مهارت درک و فهم را بسنجد .
1.5
ه : مهارت مکالمه
پاسخ کوتاه به جمله های پرسشی ، یا پاسخ به سؤال با توجّه به تصویر ارائه شده
0.25
0.5
طرح سؤال از بخش حوار مانند ( جمله سازی با کلمات پراکنده حداکثر شش تکّه از عبارت - های کتاب / پر کردن جای خالی با کلمات ارائه شده ، دو گزینه های و ... )
0.25
نوبت دوم
مهارت های زبانی
موضوع
نمره
جمع
مهارت های واژه شناسی
نوشتن معنای کلمه از عربی به فارسی در جمله
0.5
2
مترادف و متضاد ( دو مورد همانند تمرینات کتاب )
0.5
تشخیص کلمۀ ناهماهنگ از نظر معنا در میان چهار کلمه ( دو مورد )
0.5
نوشتن مفرد یا جمع اسم ( در حدّ اسم های خوانده شده )
0.5
ب : مهارت ترجمه فارسی
ترجمۀ جملات کتاب از عربی به فارسی از متن، تمرین و بخش " اعلمو "
5
7
انتخاب گزینۀ درست در ترجمۀ جملۀ عربی به فارسی ( دو جمله )
0.5
تکمیل ترجمۀ ناقص ( شش جای خالی )
1.5
مهارت شناخت و کاربرد قواعد
ترجمۀ دقیق فعل های ماضی ساده ، ماضی نقلی ، ماضی استمراری ، امر ، نهی ، نفی ، مستقبل ، مجهول ، فعل دارای نون وقایه و مصدر در جملات ساده و با ریشه های سادهای مانند دَخَلَ و خَرَجَ یا در قالب مصوَّر
1.5
7.5
تشخیص فعل ماضی ، مضارع ، امر و نهی و نیز مصدر مناسب برای جای خالی در جمله یا تشخیص نوع فعل ، یا هر سؤال ابداعی دیگر که مهارت تشخیص نوع فعل را بسنجد . ( چهار مورد )
0.75
شناخت اسم فاعل ، اسم مفعول ، اسم مبالغه ، اسم تفضیل و اسم مکان
0.5
عدد اصلی و ترتیبی
1
ترجمۀ دقیق جملۀ بعد از اسم نکره
1
ترجمۀ دقیق فعل مضارع دارای حروف " أَنْ، لَنْ، کَی، لِکَی، حَتَّی " در جمله یا یا سؤال سه گزینه ای از فعل مضارع دارای این حروف
0.5
ترجمۀ دقیق فعل مضارع دارای حروف " لَمْ، لِ ، لا " یا سؤال سه گزینه ای از فعل مضارع دارای این حروف
0.5
ترجمۀ دقیق افعال ناقصه " کانَ، صارَ، لَیْسَ " در جمله . تأکید در طرّاحی سؤال بر شکل های مختلف فعل کانَ است .
1
محلّ اِعرابی " تشخیص نقش کلمات: فاعل ، مفعول ، مبتدا ، خبر ، مضافٌ الیه ، صفت ،
جار و مجرور ، مجرور به حرف جر "
0.5
د : مهارت درک و فهم
سؤال جورکردنی از مفهوم واژگان شش مورد ( یا ارائۀ هشت کلمه که دو تا اضافه است و شش جمله با جای خالی که باید با کلمۀ مناسب کامل شود . یا پر کردن جاهای خالی با گزینه های مناسب ( سؤال سه گزینه ای )
1.5
3
درک مطلب ( ارائۀ متن و طرّاحی شش سؤال حتّی الامکان با شش کلمۀ پرسشی خوانده شده یا ارائۀ شش جمله و تعیین درست و نادرست آنها بر اساس مفهوم هر جمله یا بر اساس متن ارائه شده در برگۀ امتحانی ؛ یا در هر دو مورد 13 و 14 هر شیوۀ ابتکاری دیگری که مهارت درک و فهم را بسنجد .
1.5
ه : مهارت مکالمه
پاسخ کوتاه به جمله های پرسشی ، یا پاسخ به سؤال با توجّه به تصویر ارائه شده
0.25
0.5
طرح سؤال از بخش حوار مانند جمله سازی با کلمات پراکنده حداکثر شش تکّه از عبارت - های کتاب ( پر کردن جای خالی با کلمات ارائه شده ، دو گزینه های و ... )
0.25
بارم بندی درس فارسی 2 پایه یازدهم تجربی :
ردیف
قلمروها
موضوع
نمره
1
زبانی 7
معنی واژه
1.5
املا واژه
1.5
دستور
4
2
ادبی 5
آرایه های ادبی
2.5
تاریخ ادبیات
1
حفظ شعر
1.5
3
فکری 8
درک مطلب
4
معنی و مفهوم نثر
2
معنی و مفهوم نظم
2
جمع
20
بارم بندی درس نگارش 2 پایه یازدهم تجربی :
ردیف
موضوع
سنجه های ارزشیابی
نمره
1
بازشناسی
2
2
تولید متن
1 خوش آغازی ( جذّابیّت و گیرایی ، نشان دادن نمایی کلّی ازمحتوای نوشته )
1
پرورش موضوع یا شیوه بیان نوشته ، بیان ساده و صمیمی - بیان احساس
متناسب با موضوع - سیر منطقی نوشته - فکر و نگاه نو
9
خوش فرجامی ، جمع بندی مطالب - تاثیر گذاری و تفکّر برانگیز
بودن
1
رعایت نشانه های نگارشی
1
املای واژگان ، نداشتن غلط املایی
2
3
سازه های نوشتاری
مثل نویسی / حکایت نگاری / شعر گردانی ، درک و دریافت هسته معنایی
مثل،حکایت و شعر- پروراندن موضوع
3
رعایت املا و نشانه های نگارشی
1
جمع
20
بارم بندی درس علوم و فنون ادبی 2 پایه یازدهم تجربی :
ردیف
موضوع
نمره
1
تاریخ ادبیات
2
سبک شناسی
2
2
موسیقی
6
3
زیبایی شناسی
6
4
نقد و تحلیل نظم و نثر
4
جمع
20
بارم بندی درس زبان انگلیسی 2 پایه یازدهم تجربی :
ردیف
موضوع
نمره
1
speaking
4
2
listening
4
3
reading
4
4
writing
4
5
grammar
2
6
vocabulary
2
جمع
20
بعد از پایان امتحانات خرداد پایه یازدهم، داوطلبا کم کم خودشون رو برای یک ماراتن بزرگ به اسم کنکور سراسری آماده می کنن، برای اطلاع از تمام مراحلی که پیش رو دارین و یک برنامه ریزی جامع تا کنکور خوندن مقاله زیر رو بهتون پیشنهاد می کنیم.
بیشتر بخوانید: مشاوره کنکور سراسری
بارم بندی دروس تخصصی امتحانات یازدهم تجربی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱
همونطور که میدونین، سال یازدهم و امتحانات اون، به اندازه امتحانات نهایی سال دوازدهم مهمه و دانش آموزا باید تمام تلاش خودشون رو برای گرفتن بالاترین نمرات در این امتحانات، استفاده کنن. در این قسمت، ادامه بارم بندی دروس پایه یازدهم تجربی رو برای دانش آموزا قرار دادیم.
بارم بندی درس ریاضیات 2 پایه یازدهم تجربی :
از اونجایی که این درس جزو درسای سخت به حساب میاد با دونستن نحوه صحیح مطالعه درس ریاضی به راحتی می تونین به نمره ایده آلتون برسین.
شماره فصل
نوبت اول
نوبت دوم
شهریور/دی
1
6
2
2.5
2
6
2.5
3
3
6
2.5
3
4
2
3
3
5
3.5
3.5
6
3.5
3
7
3
2
جمع
20
20
20
بارم بندی درس جغرافیا 2 پایه یازدهم تجربی :
شماره درس
پایانی نوبت اول
پایانی نوبت دوم ، شهریور
1
2
4
2
2
3
4
4
4
5
4
6
4
7
3
8
3.5
9
3
10
3.5
11
3
جمع
20
20
بارم بندی درس شیمی 2 پایه یازدهم تجربی :
اولین چیزی که برای مطالعه درس شیمی باید بدونین اینه که همه مطالب این درس مثل هم نیست ! بعضی از مطالب درس شیمی حفظی هستن و بعضی از مطالب حل مسئله ! پس بهتره با بهترین روش مطالعه درس شیمی آشنا باشین.
فصل
نوبت اول
نوبت دوم
اول
15
5
دوم تا ص 63
5
2
از ص 63 تا آخر
7
سوم
6
جمع
20
20
بارم بندی درس زیست شناسی 2 پایه یازدهم تجربی :
شماره فصل
نیم سال اول
نیم سال دوم
شهریور
1
4
1
2
2
4
1
2
3
3.5
1
2
4
2.5
1
1.5
5
4
1
2
فعالیت ها
2
6
3
2
7
4
2.5
8
3
2
9
3
2
فعالیت ها
2
2
جمع
20
20
20
بارم بندی درس انسان و محیط زیست پایه یازدهم تجربی :
شماره درس
نوبت اول دی ماه
نمره
نوبت دوم دی ماه
نمره
1
5
20
1.25
5
2
5
1.25
3
5
1.25
4
5
1.25
5
5
15
6
5
7
5
جمع
20
20
20
20
بارم بندی درس زمین شناسی پایه یازدهم تجربی :
شماره فصل
پایانی نوبت اول
پایانی نوبت دوم
شهریور
1
6
1.5
3
2
7
1.5
3.5
3
7
2
3.5
4
4
2.5
5
4
2.5
6
4
3.5
7
3
1.5
جمع
20
20
20
بارم بندی درس فیزیک 2 پایه یازدهم تجربی :
اولین چیزی که باید بدونین اینه که درس فیزیک جزو درساییه که یک پیچش کوچیک حتی در یک سوال مشابه و یا تکراری، کل فرایند حل مسئله و فرمولا رو عوض می کنه. پس باید با روش مطالعه درس فیزیک آشنا باشین تا به راحتی از پس سوالاتش بر بیاین.
شماره فصل
نوبت اول
نوبت دوم
شهریور ، دی ، بزرگسال
محتوای نظری
فعالیت و آزمایش
محتوای نظری
فعالیت و آزمایش
محتوای نظری
فعالیت و آزمایش
اول
11
2
4
0.5
5.5
1.5
دوم تا ص 67
5.5
1.5
2
0.5
4.75
1
فصل دوم از ص 67 تا آخر
2.5
0.5
سوم
4.5
1
3.5
0.5
چهارم
3.5
1
2.75
0.75
جمع
16.5
3.5
16.5
3.5
16.5
3.5
20
20
20
کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا شما رو در زمینه برنامه ریزی مطالعه امتحانات و بارم بندی پایه یازدهم امتحانات رشته ریاضی و بارم بندی پایه یازدهم رشته انسانی راهنمایی کنن. شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین و از تجربه اونا استفاده کنین. برای اطلاع از آخرین اخبار مرتبط با امتحانات مدارس هم می تونین عضو کانال تلگرام مدارس تحصیلیکو بشین.
دانش آموزای یازدهم تجربی، برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره کتاب های یازدهم و دانلود اونا می تونن مقاله زیر رو مطالعه کنن.
بیشتر بخوانید: کتاب های درسی یازدهم تجربی
سوالات متداول
1- ✔️ دانش آموزای پایه یازدهم چه جوری می تونن برنامه ریز دقیق تری برای امتحانات داشته باشن؟
✔️ این دانش آموزا با اطلاع از بارم بندی امتحانات می تونن یک برنامه ریزی دقیق برای هر درس داشته باشه که بارم بندی هر درس در این مقاله گفته شده.
2- ✔️ اطلاع از بارم بندی امتحانات چه کمکی به دانش آموزا می کنه؟
✔️ همون طور که در این مقاله به طور کامل توضیح داده شد، دانش آموزا با اطلاع از بارم بندی امتحانات می تونن برنامه ریزی بهتری برای مطالعه هر درس داشته باشن.
3- ✔️ آیا دانش آموزا باید برای همه مبحث های کتاب درسیشون به یک انداره وقت مطالعه بزارن؟
✔️ دانش آموزا می تونن با توجه به بارم بندی امتحانات ببینن که کدوم مباحث اهمیت بالاتری داره و برای اونا وقت بیشتری بزارن، که در این مقاله بارم بندی همه درس ها گفته شده.
منبع : بارم بندی امتحانات یازدهم تجربی 1400