17-07-2021, 11:31 AM
مشتریان اداره پست و شرکت های خصوصی همانند شرکت تیپاکس که در زمینه ارسال مرسوله های پستی فعالیت می کنند برخی از نرسیدن مرسوله پستی خود شاکی بوده و نسبت به این مورد نارضایتی خود را اعلام نموده اند. نرسیدن مرسوله های پستی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد و مشتریان می توانند جهت اینکه بسته به دستشان نرسیده است پیگیری لازم را به صورت غیر حضوری انجام دهند.
امروزه تقریبا بسیاری از افراد جامعه تجربه ارسال یا دریافت مرسوله های پستی را از شرکت های خصوصی پستی همانند تیپاکس و یا اداره پست مرکز جمهوری اسلامی را دارند. این شرکت ها و یا اداره پست توانسته اند با ارائه خدمات بسیار زیادی که در اختیار افراد قرار دهند در روند ارسال و دریافت مرسوله های های داخلی و خارجی سریع ترین راه را در اختیار افراد جامعه پیش رو بگذارند.
با توجه به اینکه دقت بالایی در روند ارسال و یا دریافت بسته های پستی صورت می گیرد گاها ممکن است بسته پستی به دست گیرنده نرسد و یا اینکه با تاخیر زیادی به دست شخص گیرنده مرسوله برسد و این امر موجب شده است برخی مشتریان با شکایت به این ادارات مراجعه کنند.
نرسیدن مرسوله های پستی را نمی توان بنا بر یک یا دو دلیل بیان کرد ممکن است دلایل مختلفی باشد و گزارش هایی که ناشی از نرسیدن بسته می باشند که مردم شکایت خود را اعلام کره اند دلایل بسیار مختلفی داشته است.
در ادامه مطلب سعی شده است علت دیر رسیدن و یانرسیدن بسته هایی که به صورت پستی ارسال می شوند را بررسی و راهکار هایی جهت پیگیری برای مشتریان ارائه گردد.
علت دیر رسیدن و یا نرسیدن مرسوله پستی و تیپاکس
ممکن است با تاخیر رسیدن مرسوله های پستی به دست گیرنده ها و یا حتی نرسیدن بسته های پستی توسط اداره پست و یا تیپاکس بنا بر دلایل بسیار مختلفی داشته باشد. در ادامه برخی از این دلایل برای مشتریان شرح داده شده است البته می بایست توجه داشت که هر یک از مشتریان دلایل دیگری را می توانند برای این مشکل در ذهن داشته باشند دلایلی که باین می شود از شاخص ترین آنان در حال حاضر بوده است.
مفقود شدن بسته های پستی :
بسیاری از افراد با این مشکل که هنگان دریافت بسته پستی خود با تاخیر فراوان مواجه شده اند و یا اینکه پس مدتی با پیگیری های بسیار متوجه این شده که بسته آن ها متاسفانه گم شده است. متاسفانه این مورد از مواردی است که ممکن است مامورین پست و تیپاکس هنگام توزیع بسته های پستی به دلایل مختلفی مرسوله ها را گم کنند. افراد در این مواقع به این اداره و یا شرکت تیپاکس شکایت می کنند و با توجه به وظایف و قوانین اداره پست موظف اند زمانی که بسته هنگام توزیع گم شده باشد غرامت پرداخت نماید. با توجه به ارزش بسته برای آن نسبت به ارزش واقعی بسته مبلغی را برای بیمه مشخص و به شخص به عنوان خسارت پرداخت می گردد.
به دلیل شیوع ویروس کرونا :
از دیگر دلایلی که متاسفانه باعث کند شدن عملکرد ادارات پستی شده است با توجه به گزارشی که در سال جاری اعلام شده ترافیک 150 درصدی به دلیل خرید های مجازی که امروزه به دلیل شیوع ویروس کرونا می باشد که بسیاری از افراد جامعه برای رعایت پروتکل های بهداشتی دیگر رو به سوی خرید های اینترنتی برده اند و خب ترافیک بزرگی از محموله های پستی به وجود آمده است. این امر باعث شده است که بسته های پستی مقداری با تاخیر به دست صاحبانش برسد زیرا شرکت ها و ادارات پستی نیز به دلیل رعایت نمودن نکات بهداشتی برای سلامت جان مشتریان اقدام به ضد عفونی کردن وسایل نقلیه ای جهت جابه جایی مرسوله ها نماید که روزانه این کار هم زمان بر خواهد بود در نتیجه ممکن است تاثیر زیادی در روند انجام کار برای جا به جایی مرسوله ها باشد.
کم کاری برخی از کارکنان و متصدیان ادارات پستی و تیپاکس :
بر اساس قانون کار و رفاه اجتماعی کارکنان ادارات و شرکت ها می بایست نسبت به شغلی که دارند مسئولیت پذیری را نیز در کار خود بگنجانند. در ادارات پستی نیز در کنار این مسئولیت پذیری می بایست امانت داری هم در این شغل گنجانده شود. اما با توجه به شکایات مردوم و گزارش های حاکی از تاخیر رسیدم بسته به دست مشتریان و یا حتی عدم رسیدن بسته طبق بررسی های صورت گرفته برخی کارکنان نسبت به وظایف شغلی خود پایبنده نبوده و این موارد باعث آزرده خاطر شدن مشتریان شده است.
حتما بخوانید: پیگیری مرسوله پستی
پیگیری نرسیدن مرسوله پستی
بر اساس اینکه مردم جامعه برای سهولت کارهای خود جهت دریافت یک بسته از شرکت ها و ادارات پستی اقدام به انجام کار های خود می کنند این ادارات نیر می بایست برای رساندن مرسوله به دست گیرنده نیز دقت کافی را داشته باشند. اداره پست نیز برای مشتریان خود یک سایت را طراحی و ارائه نموده است که مشتریان در صورت نیاز با مراجعه به آن پیگیری لازم را از وضعیت بسته پستی خود داشته باشند.
سایت tracking.post.ir برای خدمات رسانی به مشتریان پست تهیه شده است. آنان می توانند با استفاده از کد مرسوله پستی خود به راحتی وارد این سامانه شده و از وضعیت بسته پستی خود مطلع شوند.
در صورت داشتن شکایت نیز مشتریان می توانند از سایت eop.post.ir نیز اقدام به ثبت شکایت خود نموده و برا دریافت کد رهگیری پس از ثبت شکایت نیز مجددا از طریق همین سامانه پیگیری شکایت خود را داشته باشند.
بیشتر بخوانید: کد مرسوله چیست
پیگیری نرسیدن مرسوله پستی پیشتاز
مشتریان به دلایل مختلفی که دارند ممکن است نوع ارسال بسته پستی خود را از نوع پیشتاز انتخاب نمایند که این نوع از ارسال خب صرافا جهت این هست که نسبت به مرسوله های دیگر برای این بسته پستی روند ارسال سریع تر صورت گیرد و مدت زمانی که طی می شود تا بسته به دست گیرنده برسد کمتر باشد.
حال سوال این است جهت پیگیری برای نرسیدن بسته های پستی از نوع پیشتاز چه اقدامی می بایست صورت گیرد. مشتریان با توجه به اینکه با انتخاب این نوع ارسال توقع دارند بسته سریع تر به دستشان برسد با تاخیر رسیدن بسته یا حتی عدم رسیدن بسته به احتمال خیلی زیاد نگرانی زیادی خواهند داشت. اداره پست سایت tracking.post.ir را بطوری طراحی نموده است که مشتریان فرقی ندارد نوع ارسال بسته آنان به چه صورت باشد تنها کافی است کد مرسوله خود را وارد نموده و از وضعیت بسته خود مطلع شوند.
مشتریان نیز برای ثبت گزارش و یا شکایت نیز می توانند از همان سامانه eop.post.ir اقدام نموده و حتما ذکر کنند که برا دریافت هرچه سریع تر بسته از نوع پیشتاز شکایت دارند تا در اسرع وقت پیگیری های لازم از سوی اداره پست صورت گیرد.
بیشتر بخوانید: رهگیری تیپاکس
پیگیری نرسیدن تیپاکس
از آنجایی که شرکت خصوصی تیپاکس نیز امروزه توانسته است با ارائه خدمات خود مشتریان زیادی را جذب کند مشتریان نیز توقع دارند خدماتی که به آنان قرار است ارئه شود و نحو احسنت انجام شود. حال برخی از مشتریان متاسفانه از نرسیدن بسته خود از طریق تیپاکس و یا با تاخیر رسیدن مرسوله شاکی هستند. آنان می توانند به راحتی با ورود به سایت tipaxco.com با استفاده از کد رهگیری تیپاکس و یا بارک تیپاکس بررسی لازم را برای مشاهده وضعیت بسته خود داشته باشند.
سامانه tipaxco.com تهیه شده است تا مشتریانی که با شرکت تیپاکس ارتباط می گیرند به راحتی بتوانند از خدمات غیر حضوری
آن بهره مند شوند که پیگیری بسته های پستی نیز یکی از این خدمات می باشد. حال ممکن است برخی شاکی از نرسیدن بسته خود بوده و نیاز به ثبت شکایت از خدمات این شرکت را داشته باشد آنان می توانند از طریق همین سامانه به راحتی شکایت خود را ثبت نموده تا در اسرع وقت تیم پشتیبانی تیپاکس بررسی های لازم را مختص به کد رهگیری ثبت شده جهت پیگیری انجام دهند.
در ادامه بخوانید: ثبت نام کارت ملی هوشمند
برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نرسیدن مرسوله پستی در کانال تلگرام آزمون های حقوقی عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون نرسیدن مرسوله پستی پاسخ دهند.
سوالات متداول
1- ✔️عوامل موثر بر نرسیدن مرسوله پستی چه چیز هایی هستند؟
✔️عوامل زیادی می توانند باعث نرسیدن مرسوله پستی شوند که در متن مقاله به برخی از آن ها اشاره شده است.
2- ✔️نحوه پیگیری نرسیدن مرسوله پستی پیشتاز به چه صورت می باشد؟
✔️برای پیگیری نرسیدن مرسوله پستی پیشتاز می توان از طریق سامانه پیگیری مرسولات پستی پیگیری کرد که در متن مقاله آورده شده است.
3- ✔️آیا جهت پیگیری نرسیدن مرسوله پستی تیپاکس می توان اقدامی کرد؟
✔️بله، برای پیگیری نرسیدن مرسولات پستی تیپاکس می توان از سایت تیپاکس اقدام کرد که در متن مقاله آمده است.
منبع : نرسیدن مرسوله پستی
امروزه تقریبا بسیاری از افراد جامعه تجربه ارسال یا دریافت مرسوله های پستی را از شرکت های خصوصی پستی همانند تیپاکس و یا اداره پست مرکز جمهوری اسلامی را دارند. این شرکت ها و یا اداره پست توانسته اند با ارائه خدمات بسیار زیادی که در اختیار افراد قرار دهند در روند ارسال و دریافت مرسوله های های داخلی و خارجی سریع ترین راه را در اختیار افراد جامعه پیش رو بگذارند.
با توجه به اینکه دقت بالایی در روند ارسال و یا دریافت بسته های پستی صورت می گیرد گاها ممکن است بسته پستی به دست گیرنده نرسد و یا اینکه با تاخیر زیادی به دست شخص گیرنده مرسوله برسد و این امر موجب شده است برخی مشتریان با شکایت به این ادارات مراجعه کنند.
نرسیدن مرسوله های پستی را نمی توان بنا بر یک یا دو دلیل بیان کرد ممکن است دلایل مختلفی باشد و گزارش هایی که ناشی از نرسیدن بسته می باشند که مردم شکایت خود را اعلام کره اند دلایل بسیار مختلفی داشته است.
در ادامه مطلب سعی شده است علت دیر رسیدن و یانرسیدن بسته هایی که به صورت پستی ارسال می شوند را بررسی و راهکار هایی جهت پیگیری برای مشتریان ارائه گردد.
علت دیر رسیدن و یا نرسیدن مرسوله پستی و تیپاکس
ممکن است با تاخیر رسیدن مرسوله های پستی به دست گیرنده ها و یا حتی نرسیدن بسته های پستی توسط اداره پست و یا تیپاکس بنا بر دلایل بسیار مختلفی داشته باشد. در ادامه برخی از این دلایل برای مشتریان شرح داده شده است البته می بایست توجه داشت که هر یک از مشتریان دلایل دیگری را می توانند برای این مشکل در ذهن داشته باشند دلایلی که باین می شود از شاخص ترین آنان در حال حاضر بوده است.
مفقود شدن بسته های پستی :
بسیاری از افراد با این مشکل که هنگان دریافت بسته پستی خود با تاخیر فراوان مواجه شده اند و یا اینکه پس مدتی با پیگیری های بسیار متوجه این شده که بسته آن ها متاسفانه گم شده است. متاسفانه این مورد از مواردی است که ممکن است مامورین پست و تیپاکس هنگام توزیع بسته های پستی به دلایل مختلفی مرسوله ها را گم کنند. افراد در این مواقع به این اداره و یا شرکت تیپاکس شکایت می کنند و با توجه به وظایف و قوانین اداره پست موظف اند زمانی که بسته هنگام توزیع گم شده باشد غرامت پرداخت نماید. با توجه به ارزش بسته برای آن نسبت به ارزش واقعی بسته مبلغی را برای بیمه مشخص و به شخص به عنوان خسارت پرداخت می گردد.
به دلیل شیوع ویروس کرونا :
از دیگر دلایلی که متاسفانه باعث کند شدن عملکرد ادارات پستی شده است با توجه به گزارشی که در سال جاری اعلام شده ترافیک 150 درصدی به دلیل خرید های مجازی که امروزه به دلیل شیوع ویروس کرونا می باشد که بسیاری از افراد جامعه برای رعایت پروتکل های بهداشتی دیگر رو به سوی خرید های اینترنتی برده اند و خب ترافیک بزرگی از محموله های پستی به وجود آمده است. این امر باعث شده است که بسته های پستی مقداری با تاخیر به دست صاحبانش برسد زیرا شرکت ها و ادارات پستی نیز به دلیل رعایت نمودن نکات بهداشتی برای سلامت جان مشتریان اقدام به ضد عفونی کردن وسایل نقلیه ای جهت جابه جایی مرسوله ها نماید که روزانه این کار هم زمان بر خواهد بود در نتیجه ممکن است تاثیر زیادی در روند انجام کار برای جا به جایی مرسوله ها باشد.
کم کاری برخی از کارکنان و متصدیان ادارات پستی و تیپاکس :
بر اساس قانون کار و رفاه اجتماعی کارکنان ادارات و شرکت ها می بایست نسبت به شغلی که دارند مسئولیت پذیری را نیز در کار خود بگنجانند. در ادارات پستی نیز در کنار این مسئولیت پذیری می بایست امانت داری هم در این شغل گنجانده شود. اما با توجه به شکایات مردوم و گزارش های حاکی از تاخیر رسیدم بسته به دست مشتریان و یا حتی عدم رسیدن بسته طبق بررسی های صورت گرفته برخی کارکنان نسبت به وظایف شغلی خود پایبنده نبوده و این موارد باعث آزرده خاطر شدن مشتریان شده است.
حتما بخوانید: پیگیری مرسوله پستی
پیگیری نرسیدن مرسوله پستی
بر اساس اینکه مردم جامعه برای سهولت کارهای خود جهت دریافت یک بسته از شرکت ها و ادارات پستی اقدام به انجام کار های خود می کنند این ادارات نیر می بایست برای رساندن مرسوله به دست گیرنده نیز دقت کافی را داشته باشند. اداره پست نیز برای مشتریان خود یک سایت را طراحی و ارائه نموده است که مشتریان در صورت نیاز با مراجعه به آن پیگیری لازم را از وضعیت بسته پستی خود داشته باشند.
سایت tracking.post.ir برای خدمات رسانی به مشتریان پست تهیه شده است. آنان می توانند با استفاده از کد مرسوله پستی خود به راحتی وارد این سامانه شده و از وضعیت بسته پستی خود مطلع شوند.
در صورت داشتن شکایت نیز مشتریان می توانند از سایت eop.post.ir نیز اقدام به ثبت شکایت خود نموده و برا دریافت کد رهگیری پس از ثبت شکایت نیز مجددا از طریق همین سامانه پیگیری شکایت خود را داشته باشند.
بیشتر بخوانید: کد مرسوله چیست
پیگیری نرسیدن مرسوله پستی پیشتاز
مشتریان به دلایل مختلفی که دارند ممکن است نوع ارسال بسته پستی خود را از نوع پیشتاز انتخاب نمایند که این نوع از ارسال خب صرافا جهت این هست که نسبت به مرسوله های دیگر برای این بسته پستی روند ارسال سریع تر صورت گیرد و مدت زمانی که طی می شود تا بسته به دست گیرنده برسد کمتر باشد.
حال سوال این است جهت پیگیری برای نرسیدن بسته های پستی از نوع پیشتاز چه اقدامی می بایست صورت گیرد. مشتریان با توجه به اینکه با انتخاب این نوع ارسال توقع دارند بسته سریع تر به دستشان برسد با تاخیر رسیدن بسته یا حتی عدم رسیدن بسته به احتمال خیلی زیاد نگرانی زیادی خواهند داشت. اداره پست سایت tracking.post.ir را بطوری طراحی نموده است که مشتریان فرقی ندارد نوع ارسال بسته آنان به چه صورت باشد تنها کافی است کد مرسوله خود را وارد نموده و از وضعیت بسته خود مطلع شوند.
مشتریان نیز برای ثبت گزارش و یا شکایت نیز می توانند از همان سامانه eop.post.ir اقدام نموده و حتما ذکر کنند که برا دریافت هرچه سریع تر بسته از نوع پیشتاز شکایت دارند تا در اسرع وقت پیگیری های لازم از سوی اداره پست صورت گیرد.
بیشتر بخوانید: رهگیری تیپاکس
پیگیری نرسیدن تیپاکس
از آنجایی که شرکت خصوصی تیپاکس نیز امروزه توانسته است با ارائه خدمات خود مشتریان زیادی را جذب کند مشتریان نیز توقع دارند خدماتی که به آنان قرار است ارئه شود و نحو احسنت انجام شود. حال برخی از مشتریان متاسفانه از نرسیدن بسته خود از طریق تیپاکس و یا با تاخیر رسیدن مرسوله شاکی هستند. آنان می توانند به راحتی با ورود به سایت tipaxco.com با استفاده از کد رهگیری تیپاکس و یا بارک تیپاکس بررسی لازم را برای مشاهده وضعیت بسته خود داشته باشند.
سامانه tipaxco.com تهیه شده است تا مشتریانی که با شرکت تیپاکس ارتباط می گیرند به راحتی بتوانند از خدمات غیر حضوری
آن بهره مند شوند که پیگیری بسته های پستی نیز یکی از این خدمات می باشد. حال ممکن است برخی شاکی از نرسیدن بسته خود بوده و نیاز به ثبت شکایت از خدمات این شرکت را داشته باشد آنان می توانند از طریق همین سامانه به راحتی شکایت خود را ثبت نموده تا در اسرع وقت تیم پشتیبانی تیپاکس بررسی های لازم را مختص به کد رهگیری ثبت شده جهت پیگیری انجام دهند.
در ادامه بخوانید: ثبت نام کارت ملی هوشمند
برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نرسیدن مرسوله پستی در کانال تلگرام آزمون های حقوقی عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون نرسیدن مرسوله پستی پاسخ دهند.
سوالات متداول
1- ✔️عوامل موثر بر نرسیدن مرسوله پستی چه چیز هایی هستند؟
✔️عوامل زیادی می توانند باعث نرسیدن مرسوله پستی شوند که در متن مقاله به برخی از آن ها اشاره شده است.
2- ✔️نحوه پیگیری نرسیدن مرسوله پستی پیشتاز به چه صورت می باشد؟
✔️برای پیگیری نرسیدن مرسوله پستی پیشتاز می توان از طریق سامانه پیگیری مرسولات پستی پیگیری کرد که در متن مقاله آورده شده است.
3- ✔️آیا جهت پیگیری نرسیدن مرسوله پستی تیپاکس می توان اقدامی کرد؟
✔️بله، برای پیگیری نرسیدن مرسولات پستی تیپاکس می توان از سایت تیپاکس اقدام کرد که در متن مقاله آمده است.
منبع : نرسیدن مرسوله پستی