تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: خدمات الکترونیک
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2
بہ نظر آیا راےگیرے الکترونیک میتواند جایگزین راے گیرے سنتے شود و در چہ سالے این اتفاق خواهد افتاد؟
خیر-درکشور ما در سال 1378برای اولین بار بحث استفاده از تجهیزات الکترونیکی کامپیوتری برای برگزاری انتخابات مطرح شده که کاملا عملی نشده و از نظر زیر ساخت فنی و مخابراتی مشکل زیادی حداقل شهرهای بزرگ وجودندارد ولی در روستاها مشکل داریم درنتیجه انتخابات به صورت ترکیبی انجام دهیم به این صورت که درشهرهای بزرگ برای بالابردن درصد مشارکت مردم و آسان کردن شمارش آرا انتخاب الکترونیکی انجام دهیم امادرشهرهای کوچک و روستاها باتوجه به ضعیف بودن امکانات مخابراتی و کمی جمعیت انتخاب سنتی برگزار شود.
(مریم شیخ حسینی)
خیر - سال هاست زمزمه برگزاری انتخابات الکترونیک در کشورما که در منطقه به لحاظ برگزاری انتخابات بی نظیر است به گوش می رسد و هر دولتی چنین شیوه ای را در دستور کار خود داشته است از سوی دیگر در هر دوره توانسته ایم بخشی از این پروسه حساس را نیز به دست ماشین های رایانه ای بسپاریم تا حدی که در آخرین انتخابات ریاست جمهوری از 25 فرایند انتخابات، 23 فرایند به صورت الکترونیکی انجام شد. مسئول اصلی برگزاری این نوع از انتخابات مدعی است که با همین سطح از دخالت ماشین در انتخابات هم می توان گفت انتخاباتی مکانیزه داریم اما به نظر می رسد تا آخرین حلقه که اخذ رای و شمارش آرای مردم نیز به دست ماشین های رایانه ای انجام نشود، این پروژه کامل نشده و در اذهان عمومی و حتی نخبگان ، انتخابات الکترونیک محقق نشده است. ( فردیپور )
امکان رای‌گیری الکترونیکی و اینترنتی در ایران به دلیل برخی ضعف‌های زیرساختی همچنان با چالش‌ها و مشکلاتی روبه‌رو است، اما جامعه‌ای که مردم در آن از تکنولوژی در تمام بخش‌های مربوط به رویدادی چون انتخابات استفاده می‌کنند، انتظار دارد که این شیب تکنولوژی را بتوان به خود فرآیندهای رای‌گیری هم تعمیم داد. و تا زمانی که بسترهای مناسب این اقدامات صورت بگیرد مستلزم زمان طولانی میباشد.
درایران ن امکانات ون شرایط اینکه رای گیری الکترونیکی بشود وجودندارد چون نظام دولت الکترونیک درایران بسیار ضعیف است وفرهنگ سازی نشده است.و حدودا 20سال طول میکشد
سلام،فعلا خیر. چون رای گیری الکترونیکی مستلزم داشتن زیر ساخته های است،که در کشور ما هنوز وجود ندارد.به نظر من با این سرعت تکنولوژی در پنج سال اینده این امر میسر خواهد شد -با تشکر مظفری
خیر
در ایران 23 فرآیند از 25 فرآیند انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود و تلاش وزارت کشور نیز این است که در انتخابات آتی با کسب نظر شورای نگهبان حداقل در چند هزار شعبه به سمت برگزاری تمام الکترونیکی انتخابات برود.

با این حال عده‌ای از کارشناسان سیاسی معتقدند که هدف دولت از پرداختن به موضوع انتخابات الکترونیکی بیشتر به دلیل تبلیغاتی بودن آن است؛ آنها معتقدند حتی با وجود موافقت شورای نگهبان، دولت قادر نیست بودجه و زیرساخت‌های لازم برای برگزاری این نوع انتخابات را فراهم کند.
فعلا به صورت صد در صد امکان پذیر نیست
 
   انتخابات تنها شامل رای‌گیری نیست و پیش از آن با دستور شروع انتخابات آغاز می‌شود و الکترونیکی بودن هر یک از فرایندهای انتخاباتی، انتخابات الکترونیکی یا E-election را رقم می‌زند، اما چیزی که بین عوام به اسم انتخابات الکترونیکی شناخته می‌شود، رای‌گیری الکترونیکی یا E-voting است.
 
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
   از الکترونیکی شدن مراحل چندگانه انتخابات چند سالی می‌گذرد اما فرآیند رای‌گیری که شاید بیشترین نمود را در انتخابات دارد، اولین بار در سال ۱۳۹۰ به صورت الکترونیکی انجام شد و اکنون تعداد شهرهایی که این امکان را دارند به ۱۴۱ شهر رسیده است.

   کل فرآیند انتخابات ۲۵ مرحله دارد که ۲۴ فرآیند آن از حدود پنج سال پیش الکترونیکی شده است. در حال حاضر از شروع انتخابات که با دستور وزیر کشور آغاز می‌شود تا ثبت‌نام داوطلبان و اعضای هیات‌های اجرایی و تمام فرآیندهایی که در فرمانداری‌ها اتفاق می‌افتد تا پایان رای‌گیری و امحاء آرا، همه فرآیندها الکترونیکی برگزار می‌شود
و فرآیندی که از این ۲۵ مرحله الکترونیکی نیست اخذ رای و شمارش آراست که اولین تجربه آن را در انتخابات سال ۱۳۹۰ داشتیم.
بسیار عالی
امکان رای‌گیری الکترونیکی و اینترنتی در ایران به دلیل برخی ضعف‌های زیرساختی همچنان با چالش‌ها و مشکلاتی روبه‌رو است، اما جامعه‌ای که مردم در آن از تکنولوژی در تمام بخش‌های مربوط به رویدادی چون انتخابات استفاده می‌کنند، انتظار دارد که این شیب تکنولوژی را بتوان به خود فرآیندهای رای‌گیری هم تعمیم داد. و تا زمانی که بسترهای مناسب این اقدامات صورت بگیرد مستلزم زمان طولانی میباشد.
و به نظر من حدودا ١٠ سال طول خواهد كشيد تا راي گيري در كشور ما به صورت الكترونيكي انجام پذيرد
صفحه‌ها: 1 2