تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: تاریخ برگزاری آزمون نظام مهندسی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی 1400 برای عنوان های امتحانی مهندسی با صلاحیت های مختلف متفاوت است و در سه روز متوالی و در نوبت صبح یا گاهی عصر برگزار می شود. طبق اطلاعیه سامانه وزارت راه و شهرسازی آزمون نظام مهندسی نوبت دوم سال ۱۴۰۰ احتمالا در همان اسفند ماه برگزار می شود.

سازمان نظام مهندسی به منظور تامین نیروهای متخصص و مشارکت مهندسان و صاحبان مهارت های فنی در سراسر کشور برای پیشبرد اهداف خود در زمینه توسعه و نوسازی فنی، اقدام به برگزاری آزمون نظام مهندسی می کند. آزمون نظام مهندسی هر ساله در دو نوبت نمیسال اول و دوم برگزار می شود.
داوطلبان واجد شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی سال 1400 که در زمان ثبت نام این آزمون موفق به ثبت اطلاعات و مدارک خود در سایت ثبت نام آزمون نظام مهندسی به آدرس inbr.ir شده اند لازم است خود را برای این آزمون آماده نمایند.
علاوه بر مطالعه منابع، آشنایی با نمونه سوالات آزمون ادوار گذشته، تهیه نمودن کارت ورود به جلسه و مدرک شناسایی از آمادگی های قابل ذکر تا زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰ می باشد. در ادامه این مقاله تاریخ برگزاری آزمون نظام مهندسی نیمسال اول و دوم سال 1400 را بیان کرده ایم.

زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی اسفند 1400
علاوه بر آزمون نظام مهندسی نیمسال اول، آزمون ورود به حرفه مهندسان، معماران تجربی و کاردانی های فنی نظام مهندسی نیمسال دوم نیز به منظور، اعطای پروانه فعالیت نظام مهندسی به علاقه مندان به این حرفه، برگزار می شود. داوطلبان می توانند پس از دریافت کارت ورود به جلسه خود از سایت نظام مهندسی، در تاریخ و ساعت اعلام شده در جلسه آزمون حاضر شوند.

آزمون نظام مهندسی نیمسال دوم در طی سال های اخیر در بازه زمانی اواخر بهمن ماه و یا اسفند ماه برگزار شده است. با استناد به این موضوع پیش بینی می شود آزمون نظام مهندسی نیمسال دوم 1400 نیز در همین بازه زمانی برگزار شود. 


به محض اینکه زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی اسفند 1400 مشخص شود در این مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 داوطلبان متقاضی آزمون نظام مهندسی نوبت دوم سال 1400 می توانند با عضویت در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام آزمون های استخدامی هیوا از آخرین اخبار مرتبط با برگزاری آزمون نظام مهندسی نیمسال دوم 1400 مطلع شوند.
بیشتر بخوانید: کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی

[تصویر:  academy1.gif]

زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی اردیبهشت 1400

نوبت اول آزمون نظام مهندسی هر ساله معمولا در بازه زمانی مختلفی برگزار می شود و داوطلبانی که موفق به ثبت نام آزمون نظام مهندسی این ورودی شده اند، باید در تاریخ اعلام شده در جلسه آزمون حاضر شوند. معمولا زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی رشته شغل ها و صلاحیت های انتخاب شده مجزای از هم تعیین می شود.


طبق اطلاعیه منتشر شده در سامانه وزارت راه و شهرسازی آزمون نظام مهندسی اردیبهشت سال ۱۴۰۰ به تعویق افتاده است و زمان جدید برگزاری در بازه زمانی مرداد ماه مشخص می شود.


آزمون نظام مهندسی به تعویق افتاده و طبق اعلام سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در روزهای 13، 14 و 15 مرداد ماه برگزار می شود.

در ادامه زمانبندی پیشین آزمون نظام مهندسی رشته شغل و صلاحیت های آزمون اردیبهشت ارائه شده است.

عنوان آزمون
تاریخ برگزاری آزمون
معماری اجرا
نوبت صبح تاریخ 29 اردیبهشت سال 1400
عمران اجرا
تاسیسات مکانیکی نظارت
تاسیسات برقی نظارت
تاسیسات مکانیکی اجرا
تاسیسات برقی اجرا
معماری نظارت
نوبت صبح تاریخ 30 اردیبهشت سال 1400
عمران نظارت
نقشه برداری
شهرسازی
ترافیک
عمران محاسبات
نوبت صبح تاریخ 31 اردیبهشت سال 1400
تاسیسات مکانیکی طراحی 
تاسیسات برقی طراحی
طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان
ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی
معماری طراحی
نوبت صبح و عصر تاریخ 31 اردیبهشت سال 1400

داوطلبان متقاضی آزمون نظام مهندسی نوبت اول سال ۱۴۰۰ می توانند با عضویت در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام آزمون های استخدامی هیوا از آخرین اخبار مرتبط با برگزاری آزمون نظام مهندسی نیمسال اول 1400 مطلع شوند.
بیشتر بخوانید: تعویق آزمون نظام مهندسی


[تصویر:  estekhdami_instagram.gif]


اگر پس از مطالعه مقاله زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰، سوالی در خصوص آزمون نظام مهندسی و برگزاری آن دارید، جواب آن را از طریق مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا جویا شوید. همچنین خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا پل ارتباطی مشاوران تحصیلی هیوا با شماست.
در ادامه بخوانید: منابع آزمون نظام مهندسی

[تصویر:  estekhdami_telegram.gif]




سوالات متداول

1- ✔️ آزمون نظام مهندسی چه زمانی برگزار می شود؟
✔️ آزمون نظام مهندسی سالیانه 2 بار برای پذیرش نیمسال اول و دوم برگزار می شود که به محض اعلام زمان دقیق هر نیمسال در این مقاله اطلاع رسانی می شود.


2- ✔️ آیا امکان تداخل آزمون صلاحیت های مربوط به یک رشته وجود دارد؟
✔️ خیر همانطور که در این مقاله اشاره شده است، معمولا برنامه ریزی آزمون ها به شکلی انجام می شود که تداخلی در امتحانات مرتبط با صلاحیت های یک شغل وجود نداشته باشد.


3- ✔️ چه مدارکی برای روز آزمون نظام مهندسی لازم است؟
✔️ همانطور که در مقاله اشاره شده است داوطلبان باید کارت ورود به جلسه و مدارک شناسایی خود را همراه داشته باشند.
منبع : تاریخ برگزاری آزمون نظام مهندسی