تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1401
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
با شیوع و گسترش بیماری کرونا امتحانات مدارس 99 - 1400 برای تمامی مقاطع تحصیلی در تمام نوبت های امتحانات بر خلاف روال سال های گذشته با در نظر گرفتن شرایطی خاص برگزار خواهد شد. نحوه برگزاری امتحانات شهریور ماه نیز احتمالا در هفته اول شهریور اعلام خواهد شد.


روند برگزاری امتحانات مدارس به این صورت است که هر ساله در زمان تعیین شده دانش آموزان در محل برگزاری امتحان حاضر شده و سوالات مربوطه را پاسخ می دهند . با توجه به شرایط به وجود آمده به علت شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی این روند برگزاری شامل تغییرات زیادی شده است.


در حال حاضر زمان دقیقی برای برگزاری امتحانات نهایی پایه نهم شهریور ماه ۱۴۰۰ اعلام نشده است. برای دریافت آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به برگزاری این امتحانات می توانید در کانال تلگرامی مدارس هیوا عضو شده و یا صفحه اینستاگرام مدارس هیوا را دنبال نمایید.

برگزاری امتحانات مدارس ۹۹ - ۱۴۰۰ به جز امتحانات نهایی برای شهریور ماه با توجه به شرایط و وضعیت هر استان متفاوت بوده و پیش بینی می شود که ترجیحا به منظور حفظ سلامتی دانش آموزان و رعایت ضوابط بهداشتی تعیین شده ، به صورت غیر حضوری برگزار گردد.
این امکان وجود دارد که نحوه تعیین نمره و ارزشیابی دانش آموزان در این امتحانات نیز بر عهده معلمین بوده و بر اساس فعالیت های دانش آموزان در امتحانات شهریور ۹۹ - ۱۴۰۰ تعیین گردد.
با توجه به اهمیت موضوع برگزاری امتحانات مدارس و همچنین جهت ارائه اطلاعات بیشتر در این خصوص در ادامه این مقاله نحوه برگزاری آزمون های مدارس 99 - 1400 برای تمامی مقاطع با شرح جزئیات بررسی شده و شرح داده خواهد شد .

برگزاری آزمون پیشرفت تحصیلی نوبت دوم 99 - 1400
آزمون های پیشرفت تحصیلی دانش آموزان به منظور ارزشیابی آن ها در خصوص یادگیری مطالب درسی در نیمسال اول و دوم تحصیلی برگزار می گردد. آخرین مصوبات سازمان سنجش و پایش کیفیت آموزشی حاکی از ان است که برگزاری این آزمون برای نیمسال دوم تحصیلی 99 - 1400 به صورت غیر حضوری انجام پذیرد.

طبق آخرین اطلاعیه صادر شده از طرف سازمان سنجش و پایش کیفیت آموزشی نحوه برگزاری آزمون پیشرفت تحصیلی نوبت دوم 99 - 1400 به شرح زیر می باشد.

درشرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش آموزان برای ارزشیبابی پیشرفت تحصیلی ـ تربیتی، فراهم باشد، ارزشیابی دانش آموزان مطابق آیین نامه های مربوط و مجوز ستاد کرونا و رعایت شیوه نامه های بهداشتی انجام خواهد شد.

درشرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش آموزان برای ارزشیبابی پیشرفت تحصیلی ـ تربیتی، فراهم نباشد، ارزشیابی دانش آموزان مدارس روزانه دوره های اول و دوم متوسطه به استثنای پایه نهم و دوازدهم به صورت غیرحضوری، و با مسئولیت معلم و نظارت مدیر مدرسه، انجام می شود.

نحوه ارزشیابی از دانش آموزان با نیازهای ویژه، در دروس غیرنهایی از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی ابلاغ خواهد شد.

شایان ذکر است بر اساس این دستورالعمل، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ـ تربیتی نوبت دوم سال تحصیلی 1400-1399، در بازه زمانی 27 اردیبهشت لغایت 24 خردادماه، انجام خواهد شد.

دانلود دستورالعمل نحوه برگزاری ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نوبت دوم سال تحصیلی 99 - 1400


بیشتر بخوانید: زمان برگزاری امتحانات مدارس


برگزاری امتحانات دوره ابتدایی شهریور ماه ۹۹ - ۱۴۰۰
امتحانات شهریور ماه 99 - 1400 برای دانش آموزان مقطع ابتدایی دارای اهمیت بسیاری بوده و این میزان اهمیت به این علت است که دانش آموزانی که موفق به قبولی در امتحانات خرداد ماه نشده باشند تنها در این امتحان است که می توانند نمره قبولی را دریافت کرده و برای تحصیل به مقاطع بالاتر بروند.
با وجود اختلافات بسیاری که در خصوص نحوه برگزاری امتحانات نوبت دوم ۹۹ - ۱۴۰۰ مقطع ابتدایی وجود داشت، اما ممکن است همچون روند برگزاری امتحان در دو نوبت اول و دوم، شیوه نهایی تصویب شده جهت شرکت در آزمون شهریور ماه مدارس به صورت غیر حضوری تعیین گردد.


نحوه برگزاری امتحانات جبرانی شهریور  مقطع ابتدایی ۹۹ - ۱۴۰۰ به محض اعلام در اینجا منتشر می شود.

برای دسترسی به سوالات امتحانی تمام مقاطع تحصیلی و دانلود رایگان آن ها می توانید به مقاله زیر مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید: سوالات امتحانی

[تصویر:  academy1.gif]

نحوه برگزاری امتحانات دوره متوسطه اول و دوم شهریور ماه ۹۹ - ۱۴۰۰
برگزاری امتحانات 99 - 1400 شهریور ماه پایه های تحصیلی مقاطع اول و دوم متوسطه با توجه به حجم مطالب درسی و میزان حساسیت دروس در دو دسته امتحانات داخلی و امتحانات نهایی برگزار می شوند.
با وجود این روال هر ساله برگزاری این امتحانات برای دو مقطع متوسطه اول و دوم و پایه های آن ها به صورت حضوری بود و تنها در نوع ارزشیابی و نمره دهی متفاوت بوده است اما شرایط امتحانات نوبت اول ۹۹ - ۱۴۰۰ این مقاطع شامل تغییراتی شده است.
بیشتر بخوانید: بازگشایی مدارس

اهمیت موارد عنوان شده و توجه دانش آموزان و والدین به این مسئله سبب شد تا در این بخش به شرح و بررسی شرایط و ضوابط تعیین شده برای هر یک از پایه های تحصیلی متوسطه اول و دوم با ذکر جزئیات بپردازیم .

امتحانات نوبت شهریور ماه مقطع متوسطه اول

امتحانات شهریور 99 - 1400 مدارس برای دانش آموزان پایه های تحصیلی هفتم و هشتم به این صورت پیش بینی می شود که همچون سایر نوبت های دیگر امتحانات مدارس غیر حضوری بوده و نمرات دانش آموزان علاوه بر پاسخگویی به سوالات ، بر اساس ارزشیبابی و فعالیت آن ها در طول کلاس های برگزار شده و بر اساس نظر نهایی معلم مربوطه باشد.

دانش آموزان این پایه های تحصیلی جهت شرکت در آزمون می توانند از طریق برنامه شاد سوالات امتحانی خود را دریافت کرده و یا در امتحانات در نظر گرفته شده در این برنامه شرکت نمایند.

دانش آموزان پایه نهم که در سال پایانی مقطع متوسطه دوم مشغول به تحصیل هستند به دلیل این که نمره دریافتی از امتحانات آن ها بر نتایج هدایت تحصیلی و تعیین رشته دبیرستان تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت شامل این شرایط از برگزاری امتحانات نشده و باید به صورت حضوری در امتحانات شهریور ماه ۹۹ - ۱۴۰۰ شرکت نمایند .
بیشتر بخوانید: نحوه پاسخگویی به آزمون در برنامه شاد

امتحانات شهریور مقطع متوسطه دوم

دانش آموزان دو سال اول مقطع متوسطه دوم یعنی پایه های تحصیلی دهم و یازدهم امتحانات نوبت اول 99 - 1400 دروس خود را به صورت غیر حضوری و از طریق روش های بر خط تعیین شده توسط مدارس خود پاسخ خواهند داد.

بر اساس مصوبات تعیین شده توسط وزارت آموزش و پرورش نمرات تعیین شده برای تمامی رشته های این پایه های تحصیلی علاوه بر عملکرد دانش آموزان بر اساس نظر نهایی معلمان و مدیران مدارس خواهد بود .

احتمال می رود که محصلین پایه دوازدهم متوسطه دوم برای شرکت در امتحانات شهریور ماه ۹۹ - ۱۴۰۰ باید به صورت حضوری در محل برگزاری امتحانات خود حضور پیدا کنند چرا که معمولا شیوه نام های ارائه شده مختص امتحانات داخلی بوده و ارتباطی به امتحانات شهریور 99 - 1400 پایه دوازدهم که به صورت نهایی برگزار می شود ندارد.

امتحانات دانش آموزان استثنایی

 با توجه به شرایط  ناشی از شیوع ویروس کرونا ، تعطیلی اضطراری مدارس و عدم حضور دانش آموزان در کلاس درس به منظور نظم دهی و برنامه ریزی برای فرایند ارزشیابی امتحانات جبرانی شهریور ۱۴۰۰، ممکن است با توجه به نیاز های ویژه این دانش آموزان نظرات متفاوتی برای ارزشیابی آن ها ارائه می گردد که بزودی تصمیمات نهایی در این مقاله اطلاع رسانی می شود.

همچنین درباره کاهش حجم مطالب درسی در ارزشیابی جبرانی شهریور ماه پیش بینی می شود که براساس ضوابط قانونی برای هر دو مقطع متوسطه، دانش آموزان باید ۵٠ درصد محتوای درسی را امتحان دهند که با توجه به کاهش زمان آموزش در مناطق قرمز در این مورد تجدید نظر گردد.

بیشتر بخوانید: برنامه امتحانات نهایی شهریور 1400


[تصویر:  madares2.gif]


شرایط برگزاری امتحانات دوره ابتدایی شهریور ۹۹ - ۱۴۰۰
دانش آموزان مقطع ابتدایی در امتحانات شهریور ماه 99 - 1400 مورد سنجش و ارزیابی نهایی قرار گرفته و تمامی مطالبی را که در امتحانات خردا ماه موفق به پاسخگویی به آن ها نبوده اند را در شهریور ماه امتحان خواهند داد.

اهمیت یادگیری مطالب درسی در نیمه دوم سال تحصیلی کمی بیشتر از نیمسال اول 99 - 1400 در نظر گرفته می شود چرا که دانش آموزان در این نوبت باید تمامی آنچه آموخته اند را مورد ارزیابی قرار دهند و در دروس سال آینده خود نیز از آن ها استفاده نمایند.

با توجه گسترش بیماری کرونا و تعطیلی مدارس باعث غیر حضوری شدن کلاس ها و آموزش های ابتدایی شده است بنابراین پیش بینی می شود که در صورت قرمز بودن وضعیت مناطق از لحاظ گسترش بیماری کرونا نحوه برگزاری امتحانات جبرانی دوره ابتدایی شهریور ۹۹ - ۱۴۰۰ نیز همچون نوبت های قبل به صورت غیر حضوری باشد.
رئیس  مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که در پایه اول و دوم آموزش ابتدایی، ارزشیابی دروس براساس اطلاعات و شواهد جمع‌آوری شده، مطابق اهداف درسی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش، انجام می‌گیرد.

لازم به ذکر است که ممکن است شرایط برگزاری امتحانات نوبت دم شهریور ماه ۹۹ - ۱۴۰۰ مقطع ابتدایی تا زمان برگزاری امتحانات دچار تغییر شود، لذا در صورت اعلام هرگونه اطلاعیه در این خصوص در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

برای دریافت آخرین نسخه منتشر شده برنامه شاد و دسترسی به نسخه های قدیمی تر این برنامه می توانید به مقاله زیر مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید: دانلود نسخه جدید شاد

[تصویر:  _تلگرام_مدارس.gif]


 شرایط برگزاری امتحانات دوره متوسطه اول و دوم شهریور ۹۹ - ۱۴۰۰

پایه هفتم و هشتم

ارزشیابی جبرانی شهریور ماه ۱۴۰۰ دانش آموزان پایه‌ های هفتم و هشتم، با توجه به شرایط بوجود آمده ممکن است به عنوان تکمیل فرآیند آموزش به صورت غیر حضوری انجام می‌شود که در روز های آینده جزئیات قطعی و نهایی آن از سوی وزارت آموزش و پرورش کشور اعلام می گردد.

ارزشیابی این دانش آموزان بر اساس مستندات و شواهد جمع آوری شده از مشارکت دانش آموز در فعالیت ‌های آموزشی تربیتی داخل و خارج از کلاس درس و مدرسه ، ارزشیابی حین آموزش‌ های مجازی، ابتکارات و خلاقیت‌ها در موقعیت‌های یادگیری ، پژوهش ‌های دانش آموزی مرتبط با دروس ، خلاصه نویسی ، نتایج ارزشیابی ‌های مستمر و تراکمی نوبت اول و مستمر نوبت دوم و سایر شیوه‌های ارزشیابی صورت می‌گیرد و نمره دانش آموز تعیین و به مدیر مدرسه  ارائه می‌شود.÷

پایه نهم

پیش بینی می شود تمامی امتحانات نهایی نهم در نوبت جبرانی شهریور ماه 99 - 1400 پایه نهم به صورت حضوری برگزار شود. با وجود این احتمالا برگزاری این امتحانات به صورت هماهنگ استانی نخواهد بود. همچنین تمامی مراحل طراحی سوالات ، برگزاری امتحانات و تصحیح اوراق نیز همچون نوبت قبل در مدرسه انجام گیرد.

پایه دهم و یازدهم

برای پایه دهم و یازدهم دوره متوسطه دوم شرایط تفاوت چندانی با مقاطع پایین تر ندارد و این دانش آموزان نیز مشغول آموزش مجازی از طریق برنامه شاد بوده اند. احتمال دارد که ارزشیابی جبرانی [b]شهریور ماه[/b] ۱۴۰۰ دانش آموزان پایه‌ های دهم و یازدهم، طبق تصمیم شورای مدرسه ترجیحا به عنوان تکمیل فرآیند آموزش به صورت غیر حضوری انجام گردد.

ارزشیابی این دانش آموزان بر اساس مستندات و شواهد جمع آوری شده از مشارکت دانش آموز در فعالیت ‌های آموزشی تربیتی داخل و خارج از کلاس درس و مدرسه ، ارزشیابی حین آموزش‌ های مجازی، ابتکارات و خلاقیت‌ها در موقعیت‌های یادگیری ، پژوهش ‌های دانش آموزی مرتبط با دروس ، خلاصه نویسی ، نتایج ارزشیابی ‌های مستمر و تراکمی نوبت اول و مستمر نوبت دوم و سایر شیوه‌های ارزشیابی صورت می‌گیرد و نمره دانش آموز تعیین و به مدیر مدرسه ارائه می‌شود .

هم چنین احتمال برگزاری امتحانات مجازی نیز وجود دارد که از جمله روش های برگزاری آزمون های مجازی مراجعه به سایت همگام و شرکت در آزمون های آنلاین این سامانه می باشد .

بیشتر بخوانید: آزمون آنلاین سایت همگام

پایه دوازدهم

در صورت برگزاری تمامی امتحانات نهایی پایه دوازدهم شهریور ۹۹ - ۱۴۰۰ به صورت حضوری، تمهیدات ویژه ای برای برگزاری امتحانات حضوری پایه دوازدهم برای امتحانات شهریور 99 - 1400 جهت رعایت ضوابط و پروتکل های بهداشتی در نظر گرفته می شود.

در ضمن طبق مصوبات نهایی آموزش و پرورش ، ارزشیابی دروس داخلی و امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم مدارس روزانه که در شهریور ماه موفق به کسب نمره قبولی در برخی از دروس نشده‌اند ، به شیوه حضوری برگزار می شود.

جهت دسترسی به سوالات امتحانات نهایی سال های گذشته و اطلاع از جزئیات آن ها می توانید به مقاله زیر مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید:  سوالات امتحانات نهایی

نحوه برگزاری آزمون ها و ارزشیابی دروس عملی هنرستانی ها شهریور ۹۹ - ۱۴۰۰

با توجه به این که  حدود 15 تا 20 جلسه نیاز است تا دو پودمان باقی مانده از پنج پودمان مهارتی هنرستانی ‌ها ارائه شود برای ارائه آموزش‌ شایستگی‌ های فنی ، دانش آموزان پایه دوازدهم اولویت دارند و دروس پایه و شایستگی‌های غیر فنی مشابه سایر پایه ‌ها انجام می‌ شود .

ارزشیابی دروس تئوریک برای همه دانش ‌آموزان هنرستانی به علت آنکه امتحان نهایی ندارند مشابه سایر پایه‌ ها است . این ارزشیابی بر اساس شناخت معلمان از میزان فعالیت‌های حضوری و غیر حضوری دانش آموزان و استفاده از سایر شیوه‌ های ارزشیابی پیش گفته ، انجام  خواهد شد .
 بدیهی است در دروس پایه فنی و شایستگی ‌های غیر فنی حصول اطمینان از آموزش حضوری و غیر حضوری و پودمان های باقیمانده با معلمان مربوط خواهد بود .

درباره دروس شایستگی ‌های فنی شامل استاندارد مهارت در کاردانش و شایستگی‌های فنی در رشته‌ های شاخه فنی و حرفه‌ای ، چون این شایستگی‌ های فنی باید به روش کارگاهی ارائه شوند هم آموزش به صورت حضوری خواهد بود و هم ارزشیابی همزمان با آموزش انجام می ‌شود که این دوره‌ ها همزمان با بازگشایی مدارس برگزار می‌ شود .
از آن جایی که دانش آموزان کلاس دوازدهم فارغ ‌التحصیل می‌شوند و دیگر به مدرسه برنمی ‌گردند ، آنها یا به سربازی و آموزش عالی می ‌روند و یا وارد بازار کار می‌شوند به همین جهت در اولویت هستند و سپس دروس پایه یازدهم و دهم به تدریج ارائه خواهد شد.

در ادامه بخوانید: اعلام نتایج امتحانات نهایی

علاوه بر اطلاعات داده شده، معلمان و مدارس می توانند با عضویت در سامانه کارسنج به برگزاری انواع کلاس ها و امتحانات آنلاین برای دانش آموزان پرداخته و کارنامه تحصیلی هر ترم را برایشان صادر نمایند.
توصیه می کنیم برای اطلاع از آخرین اخبار نحوه برگزاری امتحانات مدارس ، عضو کانال تلگرام مدارس هیوا شوید و یا صفحه اینستاگرام مدارس هیوا را دنبال نمایید . هم چنین اگر هر سوالی در رابطه با نحوه برگزاری امتحانات مدارس دارید ، می توانید با کارشناسان ما در مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس حاصل نمایید .



آخرین اخبار مرتبط با نحوه برگزاری امتحانات مدارس


11 خرداد 1400

دانش آموزان رشته های تحصیلی تجربی و ریاضی پایه دوازدهم متوسطه دوم می توانند ساعاتی بعد از برگزاری آزمون نهایی درس هویت اجتماعی به سامانه سنجش آموزش و پرورش مراجعه کرده و پاسخ سوالات امتحانی را دریافت نمایند.

1 خرداد 1400

امتحان فیزیک 3 گروه ریاضی و تجربی پایه دوازدهم متوسطه دوم که به صورت هماهنگ می باشد، امروز 1 خرداد ماه راس ساعت 8 صبح برگزار شده و کلید سوالات نیز ساعاتی بعد منتشر گردید.

30 اردیبهشت 1400

 به دلیل اهمیت و تأثیر امتحانات نهایی پایه دوازدهم و هماهنگ پایه نهم در سرنوشت دانش آموزان، علیرغم محدودیت ‌های کرونایی، با موافقت ستاد ملی مبارزه با کرونا، امتحانات این دوپایه تحصیلی، به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

29 اردیبهشت 1400

هم‌زمان با آغاز امتحانات نهایی پایه دوازدهم، وزیر آموزش و پرورش از چند حوزه امتحان نهایی در شهر تهران بازدید کرد.

28 اردیبهشت 1400

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی جامعه اعلام کرد که ثبت نتایج امتحانات برای عملکرد تحصیلی 2 هفته بعد از آخرین امتحان خواهد بود.

25 اردیبهشت 1400

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی از برگزاری «غیرحضوری» امتحانات پایانی دانش آموزان استثنایی پایه نهم خبر داد.

21 اردیبهشت 1400

دانش آموزان پایه نهم و دوازدهمی که مبتلا به کرونا شده اند در محیطی جدا امتحان داده و در صورت عدم قبولی در امتحانات نهایی 1400، می توانند در آزمون های جبرانی در نظر گرفته شده در تیر و مرداد ماه شرکت کرده و نمره قبولی خرداد را دریافت نمایند.

20 اردیبهشت 1400

بنابر اعلام مرکز سنجش و پایش آموزش کشور مبنای طراحی سوالات هم وضعیت قرمز است به این صورت که بخش‌هایی از کتاب با توجه به شرایط موجود حذف شده است و از این بخش‌های حذفی سوالی در امتحان طراحی نمی‌شود.

19 اردیبهشت 1400

رئیس مرکز سنجش و پایش آموزش آخرین جزئیات برگزاری امتحانات نهایی را بدین شرح اعلام کرد : امتحانات نهایی به صورت حضوری در دو گروه مجزای تجربی و ریاضی و همچنین گروه علوم انسانی و معارف برگزار شوند و زمان برگزاری هر امتحان نیز کمتر از 2 ساعت خواهد بود.

18 اردیبهشت 1400

بنابر اطلاعیه صادر شده از طرف وزارت آموزش و پرورش تعداد حوزه های برگزاری امتحانات نسبت به شرایط عادی، افزایش بسیاری دارد بطوری که دانش آموزان با فاصله دو متر از یکدیگر در فضایی مناسب که از تهویه کافی برخوردار است روی صندلی قرار می گیرند.

14 اردیبهشت 1400

مدیرکل دفتر دوره اول متوسطه آموزش و پرورش در پاسخ به نگرانی های دانش آموزان و والدین آن ها در خصوص برگزاری حضوری امتحانات نهایی اعلام کرد که دانش آموزان مشکوک به کرونا در روز برگزاری امتحانات از سایرین تفکیک می شوند.

13 اردیبهشت 1400

وزیر آموزش و پرورش از احتمال تجدیدنظر در زمان برگزاری امتحانات حضوری در صورت شدت شیوع کرونا خبر داد. وی افزود: اگر در زمانی که ما امتحانات را برگزار می‌کنیم شیوع کرونا کمتر باشد امتحانات را برگزار می‌کنیم ولی اگر شدت شیوع زیاد باشد ممکن است در زمان برگزاری امتحانات تجدیدنظر کنیم.

12 اردیبهشت 1400

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی، در پاسخ به سوال امکان استفاده از سایر اپلیکیشن‌ها درکنار «شاد»، برای برگزاری امتحانات، اظهار کرد: در برگزاری آزمون‌ها، علاوه بر بهره‌مندی از بستر «شاد»، استفاده از سامانه‌های بومی مورد تأیید شورای مدرسه بلا مانع است. البته استفاده از شاد همواره باید در اولویت باشد.

11 اردیبهشت 1400

طبق آخرین اطلاعیه صادر شده از طرف وزارت آموزش و پرورش کشور برای برگزاری امتحانات نهایی خرداد ماه 1400، و به منظور حفظ سلامت دانش آموزان و عوامل اجرایی به گونه ای برنامه ریزی شده است که دانش آموزان در گروه های مجزا در جلسات امتحان حاضر می شوند.

9 اردیبهشت 1400

به گفته وزیر آموزش و پرورش اگر ستاد کرونا در روزهای آینده با محدودیت‌هایی مواجه شده و محدودیت‌هایی را به ما توصیه کند، ممکن است زمان برگزاری امتحانات را جابه جا کنیم.

8 اردیبهشت 1400

وزیر آموزش و پرورش در بیان اظهاراتی اعلام کرد: تأکید کردیم امتحانات پایه «نهم» و «دوازدهم» حضوری باشد، علت این موضوع هم «حیاتی بودن امتحانات این دو پایه تحصیلی» است.

7 اردیبهشت 1400

تاریخ برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم رشته های نظری نوبت دوم خرداد ماه 99 - 1400 دچار تغییر شده و شروع امتحانات در تمامی استان ها از 27 اردیبهشت آغاز شده و تا 24 خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

6 اردیبهشت 1400

رییس مرکز سنجش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در مناطق آبی کرونایی همه امتحانات حضوری است، گفت: امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم در تمام مناطق آبی، زرد، نارنجی و قرمز کرونایی، حضوری است و سایر پایه‌ها در شرایط زرد، نارنجی و قرمز غیر حضوری است.

5 اردیبهشت 1400

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد برای سایر پایه‌ها اگر اجازه برگزاری حضوری امتحان وجود نداشت، ارزشیابی‌ها غیرحضوری خواهد بود و اختیار را به شورای مدرسه داده‌ایم و می‌تواند از روش‌های مختلفی برای سنجش پیشرفت دانش آموزان استفاده کند.

4 اردیبهشت 1400

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد امتحانات بعد از عید فطر یعنی از ۲۷ اردیهشت آغاز و حداکثر تا قبل از ۲۸ خرداد که زمان برگزاری انتخابات است به پایان می رسد. وی خاطر نشان کرد که امتحانات به دو صورت حضوری و غیرحضوری برگزار می شود. تلاش بر  برگزاری حضوری امتحانات پایه نهم و دوازدهم می باشد.



سوالات متداول

1- ✔️ زمان برگزاری آزمون های ابتدایی ۹۹ - ۱۴۰۰ چگونه خواهد بود ؟
✔️ جزئیات برگزاری آزمون های ابتدایی ۹۹ - ۱۴۰۰ در این مقاله به طور کامل تشریح شده است .


2- ✔️ نحوه برگزاری امتحانات نهایی 99 - 1400 به چه صورتی است ؟
✔️ شیوه نامه برگزاری امتحانات نهایی 99 - 1400 با جزئیات کامل در این مقاله عنوان شده است .


3- ✔️ آیا امتحانات مدارس امسال همچون روال سال های گذشته برگزار می شود ؟
✔️ خیر زمان برگزاری امتحانات در مقاطع مختلف متفاوت است که در این مقاله نحوه برگزاری امتحانات مدارس 99 - 1400 به تفکیک هر پایه شرح داده شده است . 
منبع : نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1401
با تشکر از شما در حال حاضر فرزند محصل ندارم
(22-08-2021, 05:40 PM)heyvagp1 نوشته است: [ -> ]با شیوع و گسترش بیماری کرونا امتحانات مدارس 99 - 1400 برای تمامی مقاطع تحصیلی در تمام نوبت های امتحانات بر خلاف روال سال های گذشته با در نظر گرفتن شرایطی خاص برگزار خواهد شد. نحوه برگزاری امتحانات شهریور ماه نیز احتمالا در هفته اول شهریور اعلام خواهد شد.


روند برگزاری امتحانات مدارس به این صورت است که هر ساله در زمان تعیین شده دانش آموزان در محل برگزاری امتحان حاضر شده و سوالات مربوطه را پاسخ می دهند . با توجه به شرایط به وجود آمده به علت شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی این روند برگزاری شامل تغییرات زیادی شده است.


در حال حاضر زمان دقیقی برای برگزاری امتحانات نهایی پایه نهم شهریور ماه ۱۴۰۰ اعلام نشده است. برای دریافت آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به برگزاری این امتحانات می توانید در کانال تلگرامی مدارس هیوا عضو شده و یا صفحه اینستاگرام مدارس هیوا را دنبال نمایید.

برگزاری امتحانات مدارس ۹۹ - ۱۴۰۰ به جز امتحانات نهایی برای شهریور ماه با توجه به شرایط و وضعیت هر استان متفاوت بوده و پیش بینی می شود که ترجیحا به منظور حفظ سلامتی دانش آموزان و رعایت ضوابط بهداشتی تعیین شده ، به صورت غیر حضوری برگزار گردد.
این امکان وجود دارد که نحوه تعیین نمره و ارزشیابی دانش آموزان در این امتحانات نیز بر عهده معلمین بوده و بر اساس فعالیت های دانش آموزان در امتحانات شهریور ۹۹ - ۱۴۰۰ تعیین گردد.
با توجه به اهمیت موضوع برگزاری امتحانات مدارس و همچنین جهت ارائه اطلاعات بیشتر در این خصوص در ادامه این مقاله نحوه برگزاری آزمون های مدارس 99 - 1400 برای تمامی مقاطع با شرح جزئیات بررسی شده و شرح داده خواهد شد .

برگزاری آزمون پیشرفت تحصیلی نوبت دوم 99 - 1400
آزمون های پیشرفت تحصیلی دانش آموزان به منظور ارزشیابی آن ها در خصوص یادگیری مطالب درسی در نیمسال اول و دوم تحصیلی برگزار می گردد. آخرین مصوبات سازمان سنجش و پایش کیفیت آموزشی حاکی از ان است که برگزاری این آزمون برای نیمسال دوم تحصیلی 99 - 1400 به صورت غیر حضوری انجام پذیرد.

طبق آخرین اطلاعیه صادر شده از طرف سازمان سنجش و پایش کیفیت آموزشی نحوه برگزاری آزمون پیشرفت تحصیلی نوبت دوم 99 - 1400 به شرح زیر می باشد.

درشرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش آموزان برای ارزشیبابی پیشرفت تحصیلی ـ تربیتی، فراهم باشد، ارزشیابی دانش آموزان مطابق آیین نامه های مربوط و مجوز ستاد کرونا و رعایت شیوه نامه های بهداشتی انجام خواهد شد.

درشرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش آموزان برای ارزشیبابی پیشرفت تحصیلی ـ تربیتی، فراهم نباشد، ارزشیابی دانش آموزان مدارس روزانه دوره های اول و دوم متوسطه به استثنای پایه نهم و دوازدهم به صورت غیرحضوری، و با مسئولیت معلم و نظارت مدیر مدرسه، انجام می شود.

نحوه ارزشیابی از دانش آموزان با نیازهای ویژه، در دروس غیرنهایی از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی ابلاغ خواهد شد.

شایان ذکر است بر اساس این دستورالعمل، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ـ تربیتی نوبت دوم سال تحصیلی 1400-1399، در بازه زمانی 27 اردیبهشت لغایت 24 خردادماه، انجام خواهد شد.

دانلود دستورالعمل نحوه برگزاری ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نوبت دوم سال تحصیلی 99 - 1400


بیشتر بخوانید: زمان برگزاری امتحانات مدارس


برگزاری امتحانات دوره ابتدایی شهریور ماه ۹۹ - ۱۴۰۰
امتحانات شهریور ماه 99 - 1400 برای دانش آموزان مقطع ابتدایی دارای اهمیت بسیاری بوده و این میزان اهمیت به این علت است که دانش آموزانی که موفق به قبولی در امتحانات خرداد ماه نشده باشند تنها در این امتحان است که می توانند نمره قبولی را دریافت کرده و برای تحصیل به مقاطع بالاتر بروند.
با وجود اختلافات بسیاری که در خصوص نحوه برگزاری امتحانات نوبت دوم ۹۹ - ۱۴۰۰ مقطع ابتدایی وجود داشت، اما ممکن است همچون روند برگزاری امتحان در دو نوبت اول و دوم، شیوه نهایی تصویب شده جهت شرکت در آزمون شهریور ماه مدارس به صورت غیر حضوری تعیین گردد.


نحوه برگزاری امتحانات جبرانی شهریور  مقطع ابتدایی ۹۹ - ۱۴۰۰ به محض اعلام در اینجا منتشر می شود.

برای دسترسی به سوالات امتحانی تمام مقاطع تحصیلی و دانلود رایگان آن ها می توانید به مقاله زیر مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید: سوالات امتحانی

[تصویر:  academy1.gif]

نحوه برگزاری امتحانات دوره متوسطه اول و دوم شهریور ماه ۹۹ - ۱۴۰۰
برگزاری امتحانات 99 - 1400 شهریور ماه پایه های تحصیلی مقاطع اول و دوم متوسطه با توجه به حجم مطالب درسی و میزان حساسیت دروس در دو دسته امتحانات داخلی و امتحانات نهایی برگزار می شوند.
با وجود این روال هر ساله برگزاری این امتحانات برای دو مقطع متوسطه اول و دوم و پایه های آن ها به صورت حضوری بود و تنها در نوع ارزشیابی و نمره دهی متفاوت بوده است اما شرایط امتحانات نوبت اول ۹۹ - ۱۴۰۰ این مقاطع شامل تغییراتی شده است.
بیشتر بخوانید: بازگشایی مدارس

اهمیت موارد عنوان شده و توجه دانش آموزان و والدین به این مسئله سبب شد تا در این بخش به شرح و بررسی شرایط و ضوابط تعیین شده برای هر یک از پایه های تحصیلی متوسطه اول و دوم با ذکر جزئیات بپردازیم .

امتحانات نوبت شهریور ماه مقطع متوسطه اول

امتحانات شهریور 99 - 1400 مدارس برای دانش آموزان پایه های تحصیلی هفتم و هشتم به این صورت پیش بینی می شود که همچون سایر نوبت های دیگر امتحانات مدارس غیر حضوری بوده و نمرات دانش آموزان علاوه بر پاسخگویی به سوالات ، بر اساس ارزشیبابی و فعالیت آن ها در طول کلاس های برگزار شده و بر اساس نظر نهایی معلم مربوطه باشد.

دانش آموزان این پایه های تحصیلی جهت شرکت در آزمون می توانند از طریق برنامه شاد سوالات امتحانی خود را دریافت کرده و یا در امتحانات در نظر گرفته شده در این برنامه شرکت نمایند.

دانش آموزان پایه نهم که در سال پایانی مقطع متوسطه دوم مشغول به تحصیل هستند به دلیل این که نمره دریافتی از امتحانات آن ها بر نتایج هدایت تحصیلی و تعیین رشته دبیرستان تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت شامل این شرایط از برگزاری امتحانات نشده و باید به صورت حضوری در امتحانات شهریور ماه ۹۹ - ۱۴۰۰ شرکت نمایند .
بیشتر بخوانید: نحوه پاسخگویی به آزمون در برنامه شاد

امتحانات شهریور مقطع متوسطه دوم

دانش آموزان دو سال اول مقطع متوسطه دوم یعنی پایه های تحصیلی دهم و یازدهم امتحانات نوبت اول 99 - 1400 دروس خود را به صورت غیر حضوری و از طریق روش های بر خط تعیین شده توسط مدارس خود پاسخ خواهند داد.

بر اساس مصوبات تعیین شده توسط وزارت آموزش و پرورش نمرات تعیین شده برای تمامی رشته های این پایه های تحصیلی علاوه بر عملکرد دانش آموزان بر اساس نظر نهایی معلمان و مدیران مدارس خواهد بود .

احتمال می رود که محصلین پایه دوازدهم متوسطه دوم برای شرکت در امتحانات شهریور ماه ۹۹ - ۱۴۰۰ باید به صورت حضوری در محل برگزاری امتحانات خود حضور پیدا کنند چرا که معمولا شیوه نام های ارائه شده مختص امتحانات داخلی بوده و ارتباطی به امتحانات شهریور 99 - 1400 پایه دوازدهم که به صورت نهایی برگزار می شود ندارد.

امتحانات دانش آموزان استثنایی

 با توجه به شرایط  ناشی از شیوع ویروس کرونا ، تعطیلی اضطراری مدارس و عدم حضور دانش آموزان در کلاس درس به منظور نظم دهی و برنامه ریزی برای فرایند ارزشیابی امتحانات جبرانی شهریور ۱۴۰۰، ممکن است با توجه به نیاز های ویژه این دانش آموزان نظرات متفاوتی برای ارزشیابی آن ها ارائه می گردد که بزودی تصمیمات نهایی در این مقاله اطلاع رسانی می شود.

همچنین درباره کاهش حجم مطالب درسی در ارزشیابی جبرانی شهریور ماه پیش بینی می شود که براساس ضوابط قانونی برای هر دو مقطع متوسطه، دانش آموزان باید ۵٠ درصد محتوای درسی را امتحان دهند که با توجه به کاهش زمان آموزش در مناطق قرمز در این مورد تجدید نظر گردد.

بیشتر بخوانید: برنامه امتحانات نهایی شهریور 1400


[تصویر:  madares2.gif]


شرایط برگزاری امتحانات دوره ابتدایی شهریور ۹۹ - ۱۴۰۰
دانش آموزان مقطع ابتدایی در امتحانات شهریور ماه 99 - 1400 مورد سنجش و ارزیابی نهایی قرار گرفته و تمامی مطالبی را که در امتحانات خردا ماه موفق به پاسخگویی به آن ها نبوده اند را در شهریور ماه امتحان خواهند داد.

اهمیت یادگیری مطالب درسی در نیمه دوم سال تحصیلی کمی بیشتر از نیمسال اول 99 - 1400 در نظر گرفته می شود چرا که دانش آموزان در این نوبت باید تمامی آنچه آموخته اند را مورد ارزیابی قرار دهند و در دروس سال آینده خود نیز از آن ها استفاده نمایند.

با توجه گسترش بیماری کرونا و تعطیلی مدارس باعث غیر حضوری شدن کلاس ها و آموزش های ابتدایی شده است بنابراین پیش بینی می شود که در صورت قرمز بودن وضعیت مناطق از لحاظ گسترش بیماری کرونا نحوه برگزاری امتحانات جبرانی دوره ابتدایی شهریور ۹۹ - ۱۴۰۰ نیز همچون نوبت های قبل به صورت غیر حضوری باشد.
رئیس  مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که در پایه اول و دوم آموزش ابتدایی، ارزشیابی دروس براساس اطلاعات و شواهد جمع‌آوری شده، مطابق اهداف درسی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش، انجام می‌گیرد.

لازم به ذکر است که ممکن است شرایط برگزاری امتحانات نوبت دم شهریور ماه ۹۹ - ۱۴۰۰ مقطع ابتدایی تا زمان برگزاری امتحانات دچار تغییر شود، لذا در صورت اعلام هرگونه اطلاعیه در این خصوص در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

برای دریافت آخرین نسخه منتشر شده برنامه شاد و دسترسی به نسخه های قدیمی تر این برنامه می توانید به مقاله زیر مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید: دانلود نسخه جدید شاد

[تصویر:  _تلگرام_مدارس.gif]


 شرایط برگزاری امتحانات دوره متوسطه اول و دوم شهریور ۹۹ - ۱۴۰۰

پایه هفتم و هشتم

ارزشیابی جبرانی شهریور ماه ۱۴۰۰ دانش آموزان پایه‌ های هفتم و هشتم، با توجه به شرایط بوجود آمده ممکن است به عنوان تکمیل فرآیند آموزش به صورت غیر حضوری انجام می‌شود که در روز های آینده جزئیات قطعی و نهایی آن از سوی وزارت آموزش و پرورش کشور اعلام می گردد.

ارزشیابی این دانش آموزان بر اساس مستندات و شواهد جمع آوری شده از مشارکت دانش آموز در فعالیت ‌های آموزشی تربیتی داخل و خارج از کلاس درس و مدرسه ، ارزشیابی حین آموزش‌ های مجازی، ابتکارات و خلاقیت‌ها در موقعیت‌های یادگیری ، پژوهش ‌های دانش آموزی مرتبط با دروس ، خلاصه نویسی ، نتایج ارزشیابی ‌های مستمر و تراکمی نوبت اول و مستمر نوبت دوم و سایر شیوه‌های ارزشیابی صورت می‌گیرد و نمره دانش آموز تعیین و به مدیر مدرسه  ارائه می‌شود.÷

پایه نهم

پیش بینی می شود تمامی امتحانات نهایی نهم در نوبت جبرانی شهریور ماه 99 - 1400 پایه نهم به صورت حضوری برگزار شود. با وجود این احتمالا برگزاری این امتحانات به صورت هماهنگ استانی نخواهد بود. همچنین تمامی مراحل طراحی سوالات ، برگزاری امتحانات و تصحیح اوراق نیز همچون نوبت قبل در مدرسه انجام گیرد.

پایه دهم و یازدهم

برای پایه دهم و یازدهم دوره متوسطه دوم شرایط تفاوت چندانی با مقاطع پایین تر ندارد و این دانش آموزان نیز مشغول آموزش مجازی از طریق برنامه شاد بوده اند. احتمال دارد که ارزشیابی جبرانی [b]شهریور ماه[/b] ۱۴۰۰ دانش آموزان پایه‌ های دهم و یازدهم، طبق تصمیم شورای مدرسه ترجیحا به عنوان تکمیل فرآیند آموزش به صورت غیر حضوری انجام گردد.

ارزشیابی این دانش آموزان بر اساس مستندات و شواهد جمع آوری شده از مشارکت دانش آموز در فعالیت ‌های آموزشی تربیتی داخل و خارج از کلاس درس و مدرسه ، ارزشیابی حین آموزش‌ های مجازی، ابتکارات و خلاقیت‌ها در موقعیت‌های یادگیری ، پژوهش ‌های دانش آموزی مرتبط با دروس ، خلاصه نویسی ، نتایج ارزشیابی ‌های مستمر و تراکمی نوبت اول و مستمر نوبت دوم و سایر شیوه‌های ارزشیابی صورت می‌گیرد و نمره دانش آموز تعیین و به مدیر مدرسه ارائه می‌شود .

هم چنین احتمال برگزاری امتحانات مجازی نیز وجود دارد که از جمله روش های برگزاری آزمون های مجازی مراجعه به سایت همگام و شرکت در آزمون های آنلاین این سامانه می باشد .

بیشتر بخوانید: آزمون آنلاین سایت همگام

پایه دوازدهم

در صورت برگزاری تمامی امتحانات نهایی پایه دوازدهم شهریور ۹۹ - ۱۴۰۰ به صورت حضوری، تمهیدات ویژه ای برای برگزاری امتحانات حضوری پایه دوازدهم برای امتحانات شهریور 99 - 1400 جهت رعایت ضوابط و پروتکل های بهداشتی در نظر گرفته می شود.

در ضمن طبق مصوبات نهایی آموزش و پرورش ، ارزشیابی دروس داخلی و امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم مدارس روزانه که در شهریور ماه موفق به کسب نمره قبولی در برخی از دروس نشده‌اند ، به شیوه حضوری برگزار می شود.

جهت دسترسی به سوالات امتحانات نهایی سال های گذشته و اطلاع از جزئیات آن ها می توانید به مقاله زیر مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید:  سوالات امتحانات نهایی

نحوه برگزاری آزمون ها و ارزشیابی دروس عملی هنرستانی ها شهریور ۹۹ - ۱۴۰۰

با توجه به این که  حدود 15 تا 20 جلسه نیاز است تا دو پودمان باقی مانده از پنج پودمان مهارتی هنرستانی ‌ها ارائه شود برای ارائه آموزش‌ شایستگی‌ های فنی ، دانش آموزان پایه دوازدهم اولویت دارند و دروس پایه و شایستگی‌های غیر فنی مشابه سایر پایه ‌ها انجام می‌ شود .

ارزشیابی دروس تئوریک برای همه دانش ‌آموزان هنرستانی به علت آنکه امتحان نهایی ندارند مشابه سایر پایه‌ ها است . این ارزشیابی بر اساس شناخت معلمان از میزان فعالیت‌های حضوری و غیر حضوری دانش آموزان و استفاده از سایر شیوه‌ های ارزشیابی پیش گفته ، انجام  خواهد شد .
 بدیهی است در دروس پایه فنی و شایستگی ‌های غیر فنی حصول اطمینان از آموزش حضوری و غیر حضوری و پودمان های باقیمانده با معلمان مربوط خواهد بود .

درباره دروس شایستگی ‌های فنی شامل استاندارد مهارت در کاردانش و شایستگی‌های فنی در رشته‌ های شاخه فنی و حرفه‌ای ، چون این شایستگی‌ های فنی باید به روش کارگاهی ارائه شوند هم آموزش به صورت حضوری خواهد بود و هم ارزشیابی همزمان با آموزش انجام می ‌شود که این دوره‌ ها همزمان با بازگشایی مدارس برگزار می‌ شود .
از آن جایی که دانش آموزان کلاس دوازدهم فارغ ‌التحصیل می‌شوند و دیگر به مدرسه برنمی ‌گردند ، آنها یا به سربازی و آموزش عالی می ‌روند و یا وارد بازار کار می‌شوند به همین جهت در اولویت هستند و سپس دروس پایه یازدهم و دهم به تدریج ارائه خواهد شد.

در ادامه بخوانید: اعلام نتایج امتحانات نهایی

علاوه بر اطلاعات داده شده، معلمان و مدارس می توانند با عضویت در سامانه کارسنج به برگزاری انواع کلاس ها و امتحانات آنلاین برای دانش آموزان پرداخته و کارنامه تحصیلی هر ترم را برایشان صادر نمایند.
توصیه می کنیم برای اطلاع از آخرین اخبار نحوه برگزاری امتحانات مدارس ، عضو کانال تلگرام مدارس هیوا شوید و یا صفحه اینستاگرام مدارس هیوا را دنبال نمایید . هم چنین اگر هر سوالی در رابطه با نحوه برگزاری امتحانات مدارس دارید ، می توانید با کارشناسان ما در مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس حاصل نمایید .



آخرین اخبار مرتبط با نحوه برگزاری امتحانات مدارس


11 خرداد 1400

دانش آموزان رشته های تحصیلی تجربی و ریاضی پایه دوازدهم متوسطه دوم می توانند ساعاتی بعد از برگزاری آزمون نهایی درس هویت اجتماعی به سامانه سنجش آموزش و پرورش مراجعه کرده و پاسخ سوالات امتحانی را دریافت نمایند.

1 خرداد 1400

امتحان فیزیک 3 گروه ریاضی و تجربی پایه دوازدهم متوسطه دوم که به صورت هماهنگ می باشد، امروز 1 خرداد ماه راس ساعت 8 صبح برگزار شده و کلید سوالات نیز ساعاتی بعد منتشر گردید.

30 اردیبهشت 1400

 به دلیل اهمیت و تأثیر امتحانات نهایی پایه دوازدهم و هماهنگ پایه نهم در سرنوشت دانش آموزان، علیرغم محدودیت ‌های کرونایی، با موافقت ستاد ملی مبارزه با کرونا، امتحانات این دوپایه تحصیلی، به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

29 اردیبهشت 1400

هم‌زمان با آغاز امتحانات نهایی پایه دوازدهم، وزیر آموزش و پرورش از چند حوزه امتحان نهایی در شهر تهران بازدید کرد.

28 اردیبهشت 1400

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی جامعه اعلام کرد که ثبت نتایج امتحانات برای عملکرد تحصیلی 2 هفته بعد از آخرین امتحان خواهد بود.

25 اردیبهشت 1400

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی از برگزاری «غیرحضوری» امتحانات پایانی دانش آموزان استثنایی پایه نهم خبر داد.

21 اردیبهشت 1400

دانش آموزان پایه نهم و دوازدهمی که مبتلا به کرونا شده اند در محیطی جدا امتحان داده و در صورت عدم قبولی در امتحانات نهایی 1400، می توانند در آزمون های جبرانی در نظر گرفته شده در تیر و مرداد ماه شرکت کرده و نمره قبولی خرداد را دریافت نمایند.

20 اردیبهشت 1400

بنابر اعلام مرکز سنجش و پایش آموزش کشور مبنای طراحی سوالات هم وضعیت قرمز است به این صورت که بخش‌هایی از کتاب با توجه به شرایط موجود حذف شده است و از این بخش‌های حذفی سوالی در امتحان طراحی نمی‌شود.

19 اردیبهشت 1400

رئیس مرکز سنجش و پایش آموزش آخرین جزئیات برگزاری امتحانات نهایی را بدین شرح اعلام کرد : امتحانات نهایی به صورت حضوری در دو گروه مجزای تجربی و ریاضی و همچنین گروه علوم انسانی و معارف برگزار شوند و زمان برگزاری هر امتحان نیز کمتر از 2 ساعت خواهد بود.

18 اردیبهشت 1400

بنابر اطلاعیه صادر شده از طرف وزارت آموزش و پرورش تعداد حوزه های برگزاری امتحانات نسبت به شرایط عادی، افزایش بسیاری دارد بطوری که دانش آموزان با فاصله دو متر از یکدیگر در فضایی مناسب که از تهویه کافی برخوردار است روی صندلی قرار می گیرند.

14 اردیبهشت 1400

مدیرکل دفتر دوره اول متوسطه آموزش و پرورش در پاسخ به نگرانی های دانش آموزان و والدین آن ها در خصوص برگزاری حضوری امتحانات نهایی اعلام کرد که دانش آموزان مشکوک به کرونا در روز برگزاری امتحانات از سایرین تفکیک می شوند.

13 اردیبهشت 1400

وزیر آموزش و پرورش از احتمال تجدیدنظر در زمان برگزاری امتحانات حضوری در صورت شدت شیوع کرونا خبر داد. وی افزود: اگر در زمانی که ما امتحانات را برگزار می‌کنیم شیوع کرونا کمتر باشد امتحانات را برگزار می‌کنیم ولی اگر شدت شیوع زیاد باشد ممکن است در زمان برگزاری امتحانات تجدیدنظر کنیم.

12 اردیبهشت 1400

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی، در پاسخ به سوال امکان استفاده از سایر اپلیکیشن‌ها درکنار «شاد»، برای برگزاری امتحانات، اظهار کرد: در برگزاری آزمون‌ها، علاوه بر بهره‌مندی از بستر «شاد»، استفاده از سامانه‌های بومی مورد تأیید شورای مدرسه بلا مانع است. البته استفاده از شاد همواره باید در اولویت باشد.

11 اردیبهشت 1400

طبق آخرین اطلاعیه صادر شده از طرف وزارت آموزش و پرورش کشور برای برگزاری امتحانات نهایی خرداد ماه 1400، و به منظور حفظ سلامت دانش آموزان و عوامل اجرایی به گونه ای برنامه ریزی شده است که دانش آموزان در گروه های مجزا در جلسات امتحان حاضر می شوند.

9 اردیبهشت 1400

به گفته وزیر آموزش و پرورش اگر ستاد کرونا در روزهای آینده با محدودیت‌هایی مواجه شده و محدودیت‌هایی را به ما توصیه کند، ممکن است زمان برگزاری امتحانات را جابه جا کنیم.

8 اردیبهشت 1400

وزیر آموزش و پرورش در بیان اظهاراتی اعلام کرد: تأکید کردیم امتحانات پایه «نهم» و «دوازدهم» حضوری باشد، علت این موضوع هم «حیاتی بودن امتحانات این دو پایه تحصیلی» است.

7 اردیبهشت 1400

تاریخ برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم رشته های نظری نوبت دوم خرداد ماه 99 - 1400 دچار تغییر شده و شروع امتحانات در تمامی استان ها از 27 اردیبهشت آغاز شده و تا 24 خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

6 اردیبهشت 1400

رییس مرکز سنجش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در مناطق آبی کرونایی همه امتحانات حضوری است، گفت: امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم در تمام مناطق آبی، زرد، نارنجی و قرمز کرونایی، حضوری است و سایر پایه‌ها در شرایط زرد، نارنجی و قرمز غیر حضوری است.

5 اردیبهشت 1400

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد برای سایر پایه‌ها اگر اجازه برگزاری حضوری امتحان وجود نداشت، ارزشیابی‌ها غیرحضوری خواهد بود و اختیار را به شورای مدرسه داده‌ایم و می‌تواند از روش‌های مختلفی برای سنجش پیشرفت دانش آموزان استفاده کند.

4 اردیبهشت 1400

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد امتحانات بعد از عید فطر یعنی از ۲۷ اردیهشت آغاز و حداکثر تا قبل از ۲۸ خرداد که زمان برگزاری انتخابات است به پایان می رسد. وی خاطر نشان کرد که امتحانات به دو صورت حضوری و غیرحضوری برگزار می شود. تلاش بر  برگزاری حضوری امتحانات پایه نهم و دوازدهم می باشد.



سوالات متداول

1- ✔️ زمان برگزاری آزمون های ابتدایی ۹۹ - ۱۴۰۰ چگونه خواهد بود ؟
✔️ جزئیات برگزاری آزمون های ابتدایی ۹۹ - ۱۴۰۰ در این مقاله به طور کامل تشریح شده است .


2- ✔️ نحوه برگزاری امتحانات نهایی 99 - 1400 به چه صورتی است ؟
✔️ شیوه نامه برگزاری امتحانات نهایی 99 - 1400 با جزئیات کامل در این مقاله عنوان شده است .


3- ✔️ آیا امتحانات مدارس امسال همچون روال سال های گذشته برگزار می شود ؟
✔️ خیر زمان برگزاری امتحانات در مقاطع مختلف متفاوت است که در این مقاله نحوه برگزاری امتحانات مدارس 99 - 1400 به تفکیک هر پایه شرح داده شده است . 
منبع : نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1401
با تشکر از شما در حال حاضر فرزند محصل ندارم
با تشکر از شما در حال حاضر فرزند محصل ندارم
با تشکر از شما در حال حاضر فرزند محصل ندارم
ممنون
از
مطالبتون