تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: نحوه حسابرسی مالیاتی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
نحوه حسابرسی مالیاتی
حسابرسی مالیاتی در چند مرحله انجام می‌شود که به شرح زیر هستند:
ابتدا کارشناسان بررسی می‌کنند که آیا انجام امور حسابرسی از طریق بررسی دفترهای روزانه، دفتر کل و دفتر دارایی ممکن است یا باید روش دیگری انتخاب شود.
در مرحله بعد بسته به حجم مبادلات شرکت و میزان حساب‌ها، بررسی می‌شود که چند نفر نیرو و چه مقدار زمان برای این کار لازم است.
پس از این که نیروهای لازم و زمان کافی اختصاص داده شد، کار حسابرسی شروع می‌شود.
نتایج بررسی دفاتر قانونی مثل دفتر روزنامه، دفتر کل و دفتر دارایی در کاربرگ‌های مخصوص به همراه شرح وضعیت ثبت می‌شود.
در هنگام بررسی این دفاتر و به طور کلی سیستم داخلی شرکت، کارشناسان متوجه می‌شوند که آیا موارد ثبت‌شده در دفترها معتبر و مستند هستند یا باید برای شفاف‌سازی حساب‌ها از روش دیگری اقدام کرد.
در نهایت نتیجه باید به اطلاع مدیر شرکت برسد و نحوه حسابرسی مالیاتی با نظر او تعیین شود.
پس از تعیین روش و انجام فرایند حسابرسی، تجزیه و تحلیل‌های لازم انجام می‌شود.
سپس گزارش‌های لازم نوشته می‌شود.
در مرحله آخر تمامی ساعت‌هایی که صرف حسابرسی مالیاتی شده است و هزینه‌های ایاب و ذهاب نوشته و جمع‌بندی می‌شود.