تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: سند تعهد به بیع یا تعهد به انتقال
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
یکی از روش های خرید و فروش ساختمان که در سال های اخیر افزایش داشته است ، خرید مسکن و آپارتمان قبل از آماده شدن و تحویل ساختمان است ، یکی از علل مهم استقبال مردم از این نحوه خرید مسکن ، اقتصادی و به صرفه بودن آن این روش خرید است . اما کلاهبرداری های در مورد پیش فروش ساختمان و آپارتمان ها در شهرهای بزرگ از جمله تهران رخ داد که موجب شد، قانونگذار قانونی در این خصوص وضع نماید و در همین خصوص سند تعهد به بیع یا سند تعهد به انتقال نیز در دفاتر اسناد رسمی پیش بینی گردید . در این مقاله به بررسی تعهد به انتقال و تعهد به بیع چیست ؟ و تنظیم و اعتبار سند تعهد به انتقال می پردازیم . 


تعهد به انتقال و تعهد به بیع چیست ؟
در پاسخ به اینکه تعهد به انتقال و تعهد به بیع چیست ؟ ، باید گفت سند تعهد به بیع در واقع سندی است که فردی متعهد می شود که مسکنی را طبق قرارداد در زمان معین و با قیمت و شرایط معین به فردی دیگری منتقل کند ( بفروشد ) و در واقع این سند جایگزینی برای قولنامه و مبایعه نامه می باشد . 
برای تنظیم این سند پیش فروشنده و پیش خریدار به دفاتر اسناد رسمی مراجعه می کنند و سردفتر با دریافت مدارک از طرفین اقدام به تنظیم سند تعهد به انتقال و تعهد به بیع می نماید . 

[تصویر:  instagram.gif]


تنظیم و اعتبار سند تعهد به انتقال
تنظیم و اعتبار سند تعهد به انتقال بدین صورت است که : 
سند تعهد به انتقال در دفاتر اسناد رسمی تنظیم می گردد و سند رسمی محسوب می گردد ، این سند در فرم و شکل های مخصوص در دفاتر اسناد رسمی وجود دارد و افرادی که تمایل دارند که با یک سند کاملا معتبر اقدام به انتقال نمایند لازم است به این دفاتر مراجعه نمایند . 
تنظیم این سند نیازمند صدور شناسنامه فنی ساختمان نیست و صرفا با رسمی شدن تعهد طرفین ، هر یک از پیش فروشنده و پیش خریدار در تاریخ های مقرر و در صورت نقض تعهد از طرف مقابل ، می توانند از دفتر اسناد رسمی درخواست صدور اجراییه نمایند .

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سند تعهد به بیع یا سند تعهد به انتقال چیست ؟ به کانال تلگرام آیین دادرسی و ادله اثبات دعوا مراجعه کنید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون سند تعهد به بیع یا سند تعهد به انتقال چیست ؟ پاسخ دهند .
منبع : سند تعهد به بیع یا تعهد به انتقال