تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: دادرسی مالیاتی توسط چه کسی انجام می شود؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
دادرسی مالیاتی فرآیندی است که امکان رسیدگی به آن توسط خود شخص حقیقی/حقوقی یا از طریق مشاوران (وکلای) مالیاتی امکان پذیر است. در پشتیبانی مالیاتی مشاوران مالیاتی تنها به ارائه مشاوره در این زمینه می پردازند، اما در زمینه دادرسی مالیاتی مشاوران باید با تسلط بر امور مالی و مسائل حقوقی سعی کنند که میزان مالیات مشخص شده را تا حد امکان کاهش دهند.

مشاور مالیاتی که فرآیند دادرسی مالیاتی را پیگیری می کند باید در زمینه پیگیری پرونده های مالیاتی تجربه زیادی داشته باشد تا بتواند به خوبی از پس این امر برآید. همچنین لازم است این افراد بر قوانین و بخش نامه های جدید آگاه باشند و از آیین نامه مالیاتی و استانداردهای سازمان حسابرسی آگاهی کافی داشته باشند.

[font=iranyekan, Tahoma, sans-serif]وکلای مالیاتی از نظر قانون به درجه وکالت نیازی ندارند و می توانند با دریافت وکالت نامه به امور دادرسی مالیاتی رسیدگی کنند.
[/font]

با توجه به اینکه متخصصین مشاوره مالیاتی تجربه زیادی در این زمینه دارند و به چم و خم این مسیر تسلط دارند، پیشنهاد ما برای پیروزی در مراحل دادرسی مالیاتی استفاده از خدمات این مشاورین است.

چرخه دادرسی مالیاتی شامل چه مراحلی است؟

اگر بخواهیم بهترین تعریف را از دادرسی مالیاتی ارائه دهیم باید به این اشاره کنیم که به مجموعه اموری که مودی مالیاتی برای حل اختلاف مالیاتی خود با اداره مالیات انجام می دهد دادرسی مالیاتی می گویند.

چرخه دادرسی روندی است که برای قانونمند کردن دادرسی مالیاتی تعیین شده. پرونده مودی از مراحل مختلف این روند می گذرد. در این روند ممکن است مشکل پرونده مودی حل شود یا ممکن است تا پایان این مراحل ارجاع شود.

این چرخه شامل مراحل زیر می شود:

[list=1]
[*]رئیس اداره امور مالیاتی مربوطه

[*]هیات حل اختلاف مالیاتی

[*]شورای عالی مالیاتی

[*]هیات سه نفره وزارت اقتصاد و دارایی

[*]دیوان عدالت اداری
مشاور مالیاتی رایگان_دکتر تکس[/list]
اعاده دادرسی به معنی برگرداندن پرونده به جریان دادرسی به دادگاه قبلی است البته با این هدف که رای صادر شده تصحیح شود. هدف از اعاده دادرسی احقاق حق و اجرای حکم عدالت به دست قانون در میان مردم است.
دادرسی عادلانه یکی از حقوق افراد است که در تمامی جوامع پیشرفته قابل مشاهده است. همینطور با در نظر گرفتن این موضوع که قاضی در حل و حکم دهی به پرونده، ممکن الخطاست، می توانیم بفهمیم که در صورتی که اشتباهی از سوی قاضی رخ داد، تقاضای دادرسی و رسیدگی مجدد به پرونده را داشته باشیم. برای این کار باید به وکیل اعاده دادرسی مراجعه کنیم.
وکیل اعاده دادرسی از سوی موکل برگزیده می شود و به حکم صادر شده علیه موکل، اعتراض می زند. به واسطه وکالتی که موکل به وکیل اعاده دادرسی می دهد، وکیل حق دارد تا 

منبع مقاله : بهترین وکیل اعاده دادرسی در تهران