تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: حسابداری پارمیس
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
پردیس فناوری کیش- طرح مشاوره متخصصین صنعت و مدیریت گروه حسابداری

بهترین نرم افزار حسابداری چیست؟ | نرم افزار حسابداری پارمیس

امروزه انواع مختلف نرم افزارهای حسابداری و مالی موجود در بازار سبب شده اند که انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری از میان آنها شاید کمی سخت به نظر بیاید اما در نگاه اول باید به نیازهای خودمان توجه کنیم.



به همین دلیل ویژگی های اساسی و مهمی که اکثر حسابداران و کاربران نرم افزارهای حسابداری و مالی باید به بررسی آنها بپردازند در این مقاله گنجانده شده است.با توجه به رشد روز افزون شرکت های فناوری اطلاعات در زمینه تولید نرم افزار حسابداری مناسب نباید گول بازاریابان را خورد و با دقت و مقایسه محصولات آنها بهترین نرم افزار حسابداری و مالی مناسب کسب و کار خود را خریداری کرد.



مدیریت عمومی دفتر کل

ممکن است با نزدیک شدن به پایان سال و بستن حسابها و سال مالی، برقراری تعادل بین دفاتر قانونی کار سختی به نظر بیاید و مسائل نیز پیچیده گردند به خصوص اگر از نرم افزار حسابداری استفاده می کنید و نرم افزار توانایی ادغام معاملات حساب های مختلف را نداشته باشد.



بنابراین نرم افزار حسابداری دقیق باعث می شود مدیریت فعالیت های مالی مختلف و عملیاتی از قبیل خرید و فروش، محاسبه حقوق و دستمزد، ارتباط با مشتری CRM و ... به راحتی انجام بگیرد. لذا یک بسته نرم افزاری دقیق و قدرتمند که به طور منظم آپدیت شود میتواند سودمند واقع شود.



مدیریت جریان نقدی

نیازهای جریان نقدی باید به طور منظم اداره شوند، یک سرمایه گذاری بزرگ می تواند مدیریت یک کسب و کار را پیچیده کند به همین دلیل به عنوان یک نتیجه مهم از این بخش، نظارت بر جریان های نقدی نیازمند یک نرم افزار حسابداری مدرن است که امور مالی شرکت را کنترل و بهینه سازد.



پیش بینی های مالی

ایجاد برنامه ریزی ها و پیش بینی های موفقیت مالی بخش مهمی از بهبود کار و موجب موفقیت بسیاری از شرکت هاست. نرم افزار حسابداری با استفاده از داده های واقعی می تواند برآوردهایی را نسبت به آینده تهیه کند، نرم افزار یکپارچه پارمیس استار یک نرم افزار قدرتمند در این زمینه می باشد. پیش بینی های واقعی یک سازمان نشان دهنده وضعیت اقتصادی آن شرکت است.



مزایای نرم افزار حسابداری

بسته به اندازه شرکت، خریداران نرم افزارهای حسابداری و مالی باید به گزینه هایی همچون دسترسی های مختلف و اکانت های مختلفی برای کاربران را داشته باشد. مدیر یک شرکت و یا کسب و کار می تواند با تعیین دسترسی های مختلف کاربران از حداکثر کارایی نرم افزار مالی بهره کافی را ببرد.





مزایای نرم افزار حسابداری | فناوری اطلاعات پارمیس



10 ویژگی ضروری بهترین نرم افزار حسابداری

در نگاه اول ممکن است تمامی نرم افزارهای حسابداری در زمینه هایی همچون حسابداری، انبارداری، خزانه داری، حقوق و دستمزد، تولید و بهای تمام شده، تولید و بهای تمام شده، پخش مویرگی و دیگر زیر سیستم های استاندارد حسابداری به صورت یکسان به نظر برسند، اما فراتر از یک نرم افزار حسابداری؛ بخش اساسی و هسته آن یعنی بخش خدمات و پشتیبانی نرم افزار حسابداری است که از ویژگی های ضروری یک نرم افزار حسابداری مناسب به حساب می آید.





ویژگیهای بهترین نرم افزار حسابداری در ایران | فناوری اطلاعات پارمیس



آنالیز، تحلیل و بررسی



1. گزارش، تجزیه و تحلیل: در دنیای کسب و کار رقابتی امروزی، اطلاعات به عنوان یک منبع پر قدرت محسوب می شود به همین دلیل برای ارزیابی یک برنامه حسابداری مناسب در اولین قدم باید به قدرت تهیه گزارش و تجزیه و تحلیل آنها توجه کرد.





گزارش های کاربردی و متناسب با نیاز علاوه بر کمک به کاربران نرم افزارهای مالی و انجام روندهای کاری مورد نظر به بینش آنها نسبت به فعالیت های مالی بسیار مهم نیز کمک می کند زیرا تجزیه و تحلیل این گزارشات مالی به اداره امور مالی شرکت بر طبق قوانین دولتی نیز کمک شایانی می کند.



یکی از نیاز های مهم و کاربردی مدیران مالی برای اداره امور مالی سازمان هاف شرکت ها و کسب و کارهای متوسط و کوچک اطمینان از دقت و به هنگام بودن اطلاعات مالی تهیه شده از نرم افزار مالی است.





2. طراحی و گرافیک: حسابداری یک فعالیت اعداد محور است اما با این حال، گرافیک در قالب نمودار و دیگر فرمت های گویا یک ابزار قدرتمند است که می تواند برای ارائه مفاهیم مختلف که اعداد نهایی به راحتی نمی توانند منتقل کنند ارائه دهد. سهولت کاربری و گرافیک زیبا می تواند انجام امور را با روند بهتری به پیش ببرد.





3. اتوماسیون: برای بسیاری از کسب و کارهای گوناگون، پشتیبانی از معاملات حسابداری ساده و انجام وظایف و مدیریت مالی فقط کافی نیست. بسیاری از شرکت ها نیازهای مختلف دیگری مانند اتوماسیون و یکپارچه سازی کامل از هزینه های کارمند (مدیریت ارتباط یا مشتری CRM، حقوق و دستمزد)، هزینه های شرکت (خزانه داری، انبار داری، پخش مویرگی و ...) و دیگر فعالیت های مالی پیچیده دارند.



4. به روز رسانی: استفاده از نرم افزار حسابداری نسخه قدیمی به همان اندازه خطرناک است که خوردن غذای فاسد خطرناک است. قوانین مالیاتی از جمله قوانینی هستند که در طول زمان تغییر می کنند بنابراین با توجه به پیوند برنامه حسابداری به قوانین و قواعد مالیاتی موضوع به روز رسانی به دلیل دریافت سریع، شفافیت کاربری و ... بسیار حیاتی می باشد.



5. قابلیت سفارشی سازی: برای انتخاب یک نرم افزار حسابداری و مالی مناسب برای کسب و کار خود باید به نیازهای خود توجه ویژه ای داشته باشید و با توجه به قابلیت ها و امکانات نرم افزار حسابداری و همگام سازی آنها با نیازهای خود به بهترین نرم افزار حسابداری برسید بنابراین سفارشی سازی نرم افزار حسابداری با توجه به نیازهای شما میتواند یک قابلیت کاربردی برای شما که به دنبال نرم افزار حسابداری می گردید باشد.



سفارشی سازی نرم افزار حسابداری | بهترین نرم افزار حسابداری



پیشنهاد ویژه: شما میتوانید به صورت رایگان از نرم افزار حسابداری پارمیس پلاس استفاده کنید و پس از بررسی قابلیت ها و امکانات آن سفارش خود را قطعی کنید.





6. عملکرد متقابل: با توجه به اهمیت اطلاعات وارد شده به نرم افزار حسابداری، اتصال به نرم افزارها و سخت افزارهای مالی میتواند یک قابلیت کاربردی برای نرم افزار حسابداری محسوب شود. بهتر است قبل از خرید نرم افزار حسابداری متناسب کسب و کار خود در مورد اینکه نرم افزار قابلیت اتصال به چه نرم افزار و سخت افزارهایی را دارد دقت کنید.



به عنوان نمونه فرض کنید مدیر مالی یک شرکت خصوصی پس از بررسی های لازم درباره نرم افزار مالی تصمیم به خرید نرم افزار حسابداری پارمیس استار گرفته است اما پس از مدتی با توجه به نیاز شرکت به نرم افزار دیگری برای مثال نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری CRM، نرم افزار کارت اعتباری، نرم افزار بازرگانی خارجی و ... زیرسیستم های مورد نیاز خود را نیز به مجموعه قبلی نرم افزار مالی خود اضافه می کند بنابراین با توجه به ارتباط متقابل زیرسیستم های مختلف نرم افزار مالی و اداری پارمیس استار، دیگر نیازی به صرف هزینه های اضافی نمی باشد.



7. مقیاس پذیری: اگر شما صاحب یک کسب و کار کوچک و متوسط هستید ممکن است پس از گذشت زمان و تلاش به موقعیت های بهتری در زمینه کسب خود برسید بنابراین نرم افزار حسابداری که انتخاب می کنید باید دارای این قابلیت باشد که بتواند با وسعت حوزه کاری شما نیز همگام شود.





8. بسط: با توجه به رشد دامنه و وسعت کسب و کار خود ممکن است به ماژول های مختلفی نیاز پیدا کنید بنابراین یک نرم افزار حسابداری پویا این امکان را دارد که با توجه به نیاز شما به ماژول های مختلف مجهز شود و شما را در ارائه بهتر خدمات یاری دهد.



در بسیاری از کسب و کارهایی که پس از مدتی روند رو به رشدی را پیدا می کنند مشاهده می شود که نرم افزار مالی آنها سیر کاملا صعودی را طی کرده و پس از مدتی نیاز به نرم افزار یکپارچه سازمانی ERP را پیدا می کنند.





پیشنهاد: نرم افزار یکپارچه ERP چیست؟





9. امنیت: بی شک اطلاعات مالی یک شرکت و یا کسب و کار بسیار مهم می باشد بنابراین نگهداری از آنها در یک فضای امن از مهم ترین و ضروری ترین ویژگی ها می باشد. اگر داده های مالی شما از دست بروند و یا دستکاری شوند منجر به از دست دادن زمان، پول، اسرار کسب و کار (از قبیل فروش یا داده سود) می شود.



ویژگی امنیت نرم افزار حسابداری | بهترین نرم افزار حسابداری



با توجه به تجربیات شخصی پیشنهاد می کنم که در صورت خرید نرم افزار حسابداری مناسب برای کسب و کار خود مسئله امنیت را جدی بگیرید و از فروشنده نرم افزار حسابداری سوالاتی درباره امنیت نرم افزار حسابداری مانند فایروال شبکه و امنیت در مقابل تروجان سوال کنید.



10. قابلیت اجرا شدن در پلت فرم های مختلف: امکان اجرا شدن در پلت فرم های مختلف مانند ویندوز، اندروید، iOS و ... با عملکرد یک دیتا بیس مشترک نیز یکی از ویژگی های ضروری بهترین نرم افزار حسابداری به شمار می آید.



برای انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاه زنجیره‌ای و هایپرمارکت میتوانید به صورت رایگان با کارشناسان فروش فناوری اطلاعات پارمیس مشورت کنید. انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاه زنجیره‌ای و هایپرمارکت با توجه به ساختار متفاوت فروشگاه زنجیره‌ای و هایپرمارکت نسبت به فروشگاه و سوپر مارکت و تمرکز بر روی این ساختار و ارائه راهکارهای متناسب با صنعت خرده فروشی نیازمند بررسی و دقیق نیازمندی های فروشگاه زنجیره‌ای و هایپرمارکت است که ما در پارمیس به صورت رایگان به شما در انتخاب و خرید بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاه زنجیره ای و هایپرمارکت مشاوره می دهیم.



بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی، فروشگاه زنجیره‌ای و هایپرمارکت



سخن پایانی: چگونه یک نرم افزار حسابداری انتخاب کنیم و یا به عبارتی بهترین نرم افزار حسابداری چیست؟



حسابداری یک بخش مهم و غیر قابل اجتناب پذیر از کسب و کار است به طوریکه حتی شرکت های کوچک به دنبال شیوه های دقیق حسابداری و تولید داده های مالی قابل اطمینان هستند.



برخی از برنامه های حسابداری جامع و تخصصی از بسته های نرم افزاری وجود دارند که مدیریت کارهای مالی را بسیار ساده کرده اند بنابراین این نکته بسیار حایز اهمیت می باشد که اگر در جستجوی بهترین نرم افزار حسابداری برای کسب و کار خود هستید ابتدا تمامی نیازمندی های خود را بررسی و الویت بندی کنید و پس از بررسی امکانات و قابلیت های نرم افزارهای حسابداری موجود در بازار و استفاده از نسخه رایگان نرم افزار حسابداری و ارزیابی جنبه های مختلف از جمله سهولت کاربری با استفاده از مشاوره های فروشندگان آنها اقدام به خرید بفرمایید.



بدیهی است خرید نرم افزار حسابداری که دارای قابلیت های مختلفی باشد که مورد نیاز کسب و کار هیچ کس نمی باشد کار عاقلانه ای نیست برای مثال خرید نرم افزاری که دارای امکانات پیچیده ای است که مناسب کسب و کار شما نیست و دلیل اصلی گران بودن آن هم بودن همین امکانات است.


جهت اطلاعات بیشتر به سایت www.kishtech.com مراجعه فرمایید.