تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: حسابداری مالی برای دریافت صورت مالی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
صورت مالی یکی از اجزای مهم و اساسی در فرایند حسابداری مالی است. این اظهارات برای اشخاص خارجی از جمله سرمایه‌گذاران، مدیران و مقامات مالیاتی در نظر گرفته شده‌اند. به صورت سه ماهه و سالانه آماده می‌شوند. سپس مطابق با اصول عمومی حسابداری ارائه می‌شوند. کاربردهای صورت مالی در شرکت شامل موارد زیر است:

وضعیت شرکت را به لحاظ مالی نشان می‌دهد.نشان می‌دهد پول در شرکت از کجا بدست آمدهنشان می‌دهد پول شرکت در کجا خرج شدهنشان می‌دهد چه میزان از پول شرکت باقی مانده است (برای سرمایه‌گذاری‌ها و مصارف آینده)

مبنای بررسی ممیزین مالیاتی و اداره‌ی دارایی و سایر ارگان‌های مربوطه همین صورت مالی است. البته تخلف یا اشتباه در تهیه‌ی انها می‌تواند عواقب مالی سنگینی برای شرکتها داشته باشد. به همین دلیل شرکت‌ها برای پیشگیری از این امر سالانه به‌صورت قانونی موظف به حسابرسی صورت مالی خود هستند. در واقع تهیه‌ی صورت مالی وابسته به ثبت و نگهداری بسیاری از اسناد مالی و حسابداری است. صورت مالی براساس این اسناد تهیه می‌شود.اگر این اسناد سهوا یا عمدا به درستی و صادقانه تهیه نشوند، صورت مالی بدست امده قابل اعتماد نیست. می‌تواند توسط ممیزین حسابرسی رد شود. البته مشکلات قانونی و مالی زیادی برای صاحبان مشاغل ایجاد کند.