تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: کامپیوترهای نسل پنجم دارای چه خصوصیاتی هستند؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2 3
کامپیوترهای نسل پنجم دارای چه خصوصیاتی هستند؟
(10-03-2017, 03:03 PM)mahdi mahalbani نوشته است: [ -> ]کامپیوترهای نسل پنجم دارای چه خصوصیاتی هستند؟

با سلام . اصلی ترین ویژگی رایانه های نسل پنجم یا آینده بهره گیری از ویژگی های استدلال و هوش انسان می باشد که شامل مسایلی همچون توانایی تصمیم گیری و انعطاف پذیری و قدرت تشخیص می باشد.
از دیگر ویژگی های آنها می توان استفاده از مدارهای مجتمع با تراکم فوق العاده و مباحث هوش مصنوعی و نیز الگوریتم یادگیری می باشد.
[url=http://user-computer.blogsky.com/1391/06/29/post-8/][/url]
خصوصیات انها  :
1 - هوشمند هستند
2 - تراشه های آن کوچیکتر هستند
3 - از پردازنده هایی با تراکم خیلی زیاد استفاده شدن
4 - از معماری موازی بهره برده اند
5 - کاهش حجم مدار ها

( علیرضا حق دوست - فناوری جوش )

(10-03-2017, 03:03 PM)mahdi mahalbani نوشته است: [ -> ]کامپیوترهای نسل پنجم دارای چه خصوصیاتی هستند؟

خصوصیات انها :
1 - هوشمند هستند
2 - تراشه های آن کوچیکتر هستند
3 - از پردازنده هایی با تراکم خیلی زیاد استفاده شدن
4 - از معماری موازی بهره برده اند
5 - کاهش حجم مدار ها
( علیرضا حق دوست - فناوری جوش )
در رایانه‌های نسل پنجم که از سال ۱۹۹۰ به بعد هستند اندازهٔ تراشه‌ها خیلی کوچکتر شده و از پردازنده‌های با تراکم خیلی زیاد در آنها استفاده می‌شود. در این نسل از رایانه به جای معماری ترتیبی از معماری موازی بهره گرفته شده. کشورهای پیشرفته زیادی مانند آمریکا و ژاپن پژوهش‌های زیادی برای ساخت رایانه‌های بسیار پیشرفته در گذشته و حال انجام داده‌اند. ابر رایانه‌های در دست ساخت به نام سی ام ۵ که از ۳۲ تا ۱۶٬۰۰۰ پردازنده به صورت موازی بهره خواهند گرفت، سرعت رایانه را تا دو برابر ترافلاپس (تریلیون عملیات اعشاری در ثانیه) خواهند رساند.
نسل پنجم رایانه‌ها که ایده آن اولین بار توسط ژاپنی‌ها در سال ۱۹۸۰ مطرح شد، ساختن رایانه‌هایی را پیشنهاد می‌کند که بتوانند بیاموزند، استنباط کنند و تصمیم بگیرند و به طور کلی رفتاری داشته باشند که معمولاً در حوزه منطق و استدلال خاص انسان قرار دارد و به عبارت ساده‌تر هوشمند باشند. در این نسل از مدارهای مجتمع با تراکم فوق‌العاده بالا استفاده می‌شود.


مشخصات کلی:

1. الف) افزایش ظرفیت حافظه به چندین برابر قبل
ب) استفاده از دستگاه‌های واسطه(Media)، با قابلیت دسترسی مستقیم
ج) قدرت ارتباط با نقاط دور و متعدد
2. پیشرفت‌های نرم‌افزاری
الف) هماهنگی بیشتر با سخت‌افزار
ب) هماهنگی بیشتر با سیستم‌عامل
ج) پیشرفت در زبانهای برنامه نویسی و به کارگیری زبان‌های سطح بال
3. عملیات و بهره‌برداری
الف) استفاده از روش‌های پردازش مستقیم(on-line) و بازده فوری(real time)
ب) اجرای همزمان چند برنامه با یکدیگر
در رایانه‌های نسل پنجم که از سال ۱۹۹۰ به بعد هستند اندازه تراشه‌ها خیلی کوچکتر شده  «ULSI» و از پردازنده‌های با تراکم خیلی زیاد در آنها استفاده می‌شود.
در این نسل از رایانه بجای معماری ترتیبی از معماری موازی بهره گرفته شده. کشورهای پیشرفته زیادی مانند آمریکا و ژاپن پژوهشهای زیادی برای ساخت رایانه‌های بسیار پیشرفته در گذشته و حال انجام داده‌اند.
ابر رایانه‏ های در دست ساخت به نام سی ام ۵ که از ۳۲ تا ۱۶۰۰۰ پردازنده بصورت موازی بهره خواهند گرفت سرعت رایانه را تا دو برابر ترافلاپس (تریلیون عملیات اعشاری در ثانیه) خواهند رساند.
نسل پنجم رایانه‌ها که ایده آن اولین بار توسط ژاپنی‌ها در سال ۱۹۸۰ مطرح شد، ساختن کامپیوترهایی را پیشنهاد می‌کند که بتوانند بیاموزند، استنباط کنند و تصمیم بگیرند و بطور کلی رفتاری داشته باشند که معمولاً در حوزه منطق و استدلال خاص انسان قرار دارد و به عبارت ساده تر هوشمند باشند.
در این نسل از مدارهای مجتمع با تراکم فوق العاده بالا استفاده می‌شود. بعد از موفقیت کامل بشر در ساخت کامپیوترهای هوشمند،ایده بعدی انسان طراحی کامپیوتری خواهد بود که مدارهای داخلی آن کپی برداری عینی از مغز آدمی است.با توجه به تحولات در تغییر نسل‌های کامپیوتری، در نسل بعد باید منتظر تغییرات زیر باشیم:

کاهش حجم مدارها تا حد مینیاتوری شدن و نیز کاهش توان مصرفی لازم
افزایش پیچیدگی مدارها
افزایش کارایی و بهبود کیفیت عملکرد مدارها
افزایش سرعت عملکرد مدارها
مبنای آنها بهره گیری از ویژگیهای استدلال و هوش انسان است که مسایلی مثل منعطف بودن و قدرت تشخیص را دنبال میکند . هرچند در این راه که نسل بعدی رایانه با استفاده از طرح شبیه سازی مغز انسان عنوان شده ،موفقیت زیادی بدست نیامده ،اما ساخت ربوتهای متنوع گام تازه ای در این زمینه بوده است
کامپیوتر های نسل پنجم :

نسل پنجم کامپیوتر ها که ایده ی آن اولین بار توسط ژاپنی ها در سال 1980 مطرح شد ، ساخت کامپیوتر هایی را پیشنهاد می کنند که می توانند بیاموزند ، استنباط کنند و تصمیم بگیرند و به عبارت دیگر رفتاری داشته باشند که معمولاً در حوزه ی منطق و استدلال خاص انسان قرار دارد و یا به عبارت ساده تر هوشمند باشند . در این نسل از مدارهای مجتمع با مقیاس فوق العاده بالا استفاده خواهد شد .
کاپیوترهای نسل پنجم که این ایده برای اولین بار توسط ژاپنی ها مطرح شد،به ساختن کامپیوترهای روی آوردند که بتوانندبیاموزند،استنباط کنندوتصمیم بگیریند وبهطور کلی رفتاری داشته باشندکه در حوزهم منطق واستدلال خاص انسان بود ویا به عبارت دیگر هوشمند باشداین نسل از مدارهای مجتمع با تراکم فوق العاده بالا استفاده شود،البته بشر با ساخت این کامپیوترهای هوشمند،ایده بعدی انسان طراحی کامپیوتری خواهدبودکه مدارهای داخلی آن کپی برداری عینی از مغز آدمی است یعنی کاهش حجم مدارها وکاهش توان مصرفی،افزایش کارایی وبهبود کیفیت عملکرد مدارهاوافزایش سرعت عملکرد مدارها. روح الله علی نژاد
سلام
کامپوتر های نسل پنجم از نظر برخی از محققان باید دارای هوش مصنوعی باشد به طوری که بتوان از آنها مشاوره گرفت ویا درد ودل کرد هر چند در برخی موارد پیشرفتهایی وجود داشته از قبیل نرم افزارهای صحبت با کامپیوتر که بیشتر جنبه راهنمایی دارد ولی در ضمینه روانی کاری نمیتواند بکند.
وهمچنین کامپیوترهای نسل پنجم باید بسیار کوچک باشد به طوری که همواره در اختیار و همراه انسان باشد.
امپیوتر های نسل پنجم
ایده تولید کامپیوتر های نسل پنجم از سال 1990به بعد مطرح شد.کامپیوترهای نسل پنجم را می¬توان کامپیوترهای هوشمند نامید.کامپیوترهای نسل¬های گذشته براساس منطق دودویی ((صفر و یک))ساخته شده¬ اند اما کامپیوترهای نسل پنجم منطق فازی است.منطق فازی شاخه¬ای از علم هوش مصنوعی است.ربات¬های هوشمند نمونه ¬ای از کامپیوترهای نسل پنجم محسوب می¬شوند.
آشنایی با سایبورگ ها
نگاهی کوتاه به ریشه ی لغوی سایبورگ نشان می دهد که این کلمه مخفف کلمات سایبرنتیک و ارگانیسم است. سایبر از کلمه یونانی Kubernetas به معنی سکان دار کشتی گرفته شده است. 
نسل پنجم رایانه به رایانه ایی اطلاق می شود که هوش مصنوعی را به کار می گیرند. اینها قادر به درک زبان های طبیعی و تشخیص مطالب و نوشتاری هستند و می توانند به ما در تصمیم گیری های پیچیده کمک کنند. IBM 
ظهور ابررایانه غول آسای خود را به نام ASCI ارغوانی را که اولین نماینده نسل پنجم رایانه ها تلقی می شود، اعلام کرده است. این رایانه می تواند با سرعت ۴۶۷ ترا فلاپ کارکند و در مجموع نیروی کارکردش بیش از قدرت کل ۵۰۰ دستگاهی است که اخیرا ًدر لیست رایانه ها به نام TOP ۵۰۰ اعلام شده است. این نسل از رایانه ها در تلاشند شکل انسان را به خود بگیرند. روبات ژاپنی به شکل بچه گربه و با نام Robokoneko ، مغزی به قدرت ۴۰ میلیون نورون CAM دارد. دانشمندان معتقدند در شرایط زیستی آینده نزدیک، ما باید توانایی های بشری خود را با افزودن قطعات رایانه و لوازم ذخیره ساز به بدنهایمان بالاتر ببریم تا بتوانیم در شرایط دشواری که خودمان به وجود آورده ایم به حیات ادامه بدهیم. این موجودات بشری پیشرفته که به وسایل خارجی مجهز شده اند، سایبورگ نامیده می شوند.
سیبورگ چیست؟
نگاهی کوتاه به ریشه ی لغوی سایبورگ نشان می دهد که این کلمه مخفف کلمات سایبرنتیک و ارگانیسم است. سایبر از کلمه یونانی Kubernetas به معنی سکان دار کشتی گرفته شده است. سایبرنتیک علم ارتباط ماشین با انسان است. این کلمه در دهه ۱۹۴۰ توسط نوربرت وینر به کار رفت. او و دانشمندان همکارش عقیده داشتند، در جامعه و در کارهایی که به صورت مکانیکی انجام می شود، ماشین باید جای انسان را بگیرد و انسان ها باید به کارهایی بپردازند که نیاز به خلاقیت و تفکر دارد. مانفرد کلاینز کلمه سایبورگ را در سال ۱۹۶۰ برای تشریح نیاز انسان به کار برد که عملکرد های بیولوژیکی خود را به صورت مصنوعی تقویت کند تا بتواند در محیط پرستیز فضا به کار خود ادامه دهد. در اصل سایبورگ به انسانی گفته می شود که وسایلی نظیر مخزن اکسیژن، دریچه ی قلب مصنوعی یا پمپ انسولین، به عملکرد های بدنش کمک کنند یا آن ها را تحت کنترل داشته باشند. این اصطلاح طی سال ها معنی عام تری یافته است: وابستگی انسان به تکنولوژی. دراین معنا از کلمه ی سایبورگ می توان برای توصیف هر کس که برای انجام کارهای روزانه اش به رایانه وابسته است، استفاده کرد.



باسپاس _ مرادی
صفحه‌ها: 1 2 3