تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: نرم افزار پینت
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
1.کاربرد نرم افزارپینت رانام ببرید.
2.علت پرکاربرد بودن نرم افزار پینت درنسخه ی اولیه چیست؟
3.xorدرنرم افزارپینت به چه معناس؟پی
(12-05-2019, 02:58 PM)عباس شریفی نوشته است: [ -> ]1.کاربرد نرم افزارپینت رانام ببرید.
2.علت پرکاربرد بودن نرم افزار پینت درنسخه ی اولیه چیست؟
3.xorدرنرم افزارپینت به چه معناس؟پی

[font=Arial, Helvetica, sans-serif]4.2 (84.67%) 30votes
[/font]

هر نرم افزار رایانه‌ای برای مقاصد خاصی تولید شده است. تقریباً از نام هر برنامه‌ای می‌توان فهمید که آن برنامه چه کاربردی دارد. امروزه برای هر کاری که فکرش را بکنید، نرم افزار ساخته شده است. اصلاً به همین دلیل هم است که رایانه نقش اصلی را در زندگی ما انسان‌ها ایفا می‌کند.
روی سیستم عامل ویندوز نرم افزارهای کاربردی زیادی نصب شده است. که یکی از آنها Paint می‌باشد. این برنامه را می‌توانید از طریق Start Menu باز کنید. فقط کافی است نام آن را از جعبۀ جستجوی این منو وارد کنید. حالا با یکبار کلیک روی نماد نرم افزار، باز می‌شود.
[img=600x0]http://computeruser.ir/wp-content/uploads/2015/01/windows-paint-1.jpg[/img]
شمایل نرم افزار نقاشی Paint در ویندوز

اما برای اینکه کاربرد برنامه نقاشی یا Paint ویندوز را ذکر کنیم، بهتر است به چند نمونه کار، که می‌توانیم با این برنامه انجام دهیم، اشاره کنیم. به موارد زیر دقت کنید.
کشیدن نقاشی رایانه‌ای
خیلی اوقات برای سرگرم شدن بچه‌ها، بزرگ‌ترها رایانه را روشن می‌کنند تا بتوانند با این وسیله سر بچه را گرم کنند! از جمله کارهایی که کودک می‌تواند انجام دهد، این است که با استفاده از موس، که حکم قلم یا مداد را دارد، یک نقاشی بکشد. این کار را می توان با Paint انجام داد. کافی است که این نرم افزار را باز کنید و با ابزار قلم مو، موس را به دست کودک داد. تغییر رنگ و اندازه و نوع قلم مو، به کیفیت کار نقاشی می‌افزاید.
ترسیم طرح‌های آزادانه
حتی بزرگ ترها هم می‌توانند با برنامۀ نقاشی، طرح‌ها و ایده‌های خود را نقاشی کنند. خیلی اوقات به یک برنامه‌ای نیاز خواهید داشت که به صورت آزادانه خطوطی را ترسیم کنید که در نهایت تداعی کنندۀ یک موضوع خاصی باشد. این کار را با Paint می توانید انجام دهید.
خیلی اوقات با همین برنامۀ رایانه‌ای کوچک می‌توانید کارهای هنری خوبی را تولید کنید و آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. مثلاً نقاشی و تصویری را خلق کنید و با ایمیل برای دوست خودتان ارسال کنید. تمام این کارها را از درون خود برنامۀ Paint می توانید انجام دهید.
ویرایش عکس‌ها و تصاویر
چه عکسی را با موبایل یا دوربین خود گرفته باشید، و چه تصویری را از اینترنت دریافت کرده باشید، روی آنها می‌توانید یک سری تغییراتی را اعمال کنید. مثلاً اندازۀ عکس را تغییر دهید یا آن را بُرش دهید. حتی گاهی لازم است جمله، نماد یا کلمه‌ای را در گوشۀ عکس بگنجانید که تمام این کارها با Paint قابل انجام است.
اگر وبلاگ دارید و می‌خواهید عکس‌های وبلاگ‌تان را اول ویرایش کنید، سپس در وبلاگ منتشر کنید، استفاده از نرم افزار نقاشی paint گزینۀ بسیار مناسبی است. چون هم سریع است و هم اینکه بیشتر ابزارهایی که برای ویرایش عکس نیاز دارید را در خود گنجانده است. در نهایت خروجی گرفتن از کار به سادگی چند کلیک مقدور است.
شاید نقطۀ شروع…
شاید نقطۀ شروع کار گرافیکی شما با رایانه، استفاده از نرم افزار نقاشی ویندوز Paint باشد. در همین جا باید گفت که، برنامه‌های گرافیکی بیشماری وجود دارند که اگر به این مبحث علاقه دارید، بهتر است کم کم به سراغ آنها هم بروید. یکی از پیشرفته‌ترین آنها فتوشاپ است که بسیار عظیم است! پس این ایدۀ خوبی است که کار یادگیری گرافیکی رایانه‌ای را با برنامه‌های گرافیکی ساده مثل Paint شروع کنید. البته در مقالات آموزشی این سایت هم راجع به آنها توضیحات تکمیلی را خواهیم داد

(12-05-2019, 02:58 PM)عباس شریفی نوشته است: [ -> ]1.کاربرد نرم افزارپینت رانام ببرید.
2.علت پرکاربرد بودن نرم افزار پینت درنسخه ی اولیه چیست؟
3.xorدرنرم افزارپینت به چه معناس؟پی

در این مطلب می خواهیم چند ترفند حرفه ای برای نرم افزار paint در ویندوز برای شما ارائه کنیم. به طور معمول بعضی از افراد به علت شکل ساده‌ی نرم‌افزار MS Paint، قابلیت این نرم‌افزار را دست‌کم گرفته اند. ولی باید بدانید توسط این ابزار ویرایش تصویر، می‌توانید کارهایی بیشتر از آن چه که تصور می کردید انجام دهید. از طرفی از اجرای نرم‌افزارهای نظیر Adobe Photoshop برای ویرایش عکس های گوناگون هم بی‌نیاز خواهید شد. و حالا ما در اینجا می خواهیم شما را باچند ترفند حرفه ای با این نرم افزار بیشتر آشنا کنیم. همراه ما باشید.
[font=IRANSans]برای اجرا کردن برنامه Paint می‌توانید از منوی Start و سپس All Programs وارد Accessories شده و Paint را انتخاب کنید.[/font]
[img=620x0]http://saadatabad-computer-services.com/wp-content/uploads/2018/11/ms-paint-windows-icon.jpg[/img]
[font=B Yekan]عوض کردن سایز قلم‌مو[/font]
در صورتی که در محیط نرم‌افزار، ابزار قلم‌مو (Brush) را انتخاب نموده اید، با کلیک بر روی بخش Size می بینید که فقط ۴ نوع اندازه برای قلم‌مو قابل انتخاب می باشد. ولی در صورتی که قصد دارید که اندازه‌ای خارج از این ۴ اندازه‌ را انتخاب نمایید چه می بایست کرد؟ به این منظور لازم است در حالی که ابزار Brush در حالت انتخاب می باشد، کلید Ctrl را به همراه کلید + فشار دهید. با اینکار سایز قلم‌مو یک واحد بزرگ‌تر می شود. هم‌چنین با فشردن کلیدهای ترکیبی Ctrl و – هم اندازه‌ی قلم‌مو کوچک خواهد شد. به این شکل می‌توانید قلم‌مویی با اندازه‌ی دلخواه در اختیاز داشته باشید.
[font=B Yekan]جایگزین کردن یک رنگ با دیگر رنگ ها[/font]
تصور کنید عکسی در اختیار دارید که از چند رنگ گوناگون به همراه یک رنگ پشت‌زمینه ایجاد شده باشد. حال چنان چه تمایل داشته باشید رنگ این عکس پشت‌زمینه را تغییر دهیدچه راهی را انتخاب خواهید کرد؟ مسلماً رنگ کردن پشت‌زمینه با رنگ تازه راهی دشوار است، به دلیل اینکه بخش های دیگر عکس هم ناخواسته رنگی خواهند شد. به این  منظور مناسب ترین راه، جای‌گزینی یک رنگ با رنگی دیگر می باشد. تصور کنید رنگ پشت‌زمینه سیاه باشد و قصد داریم آن را به رنگ بنفش عوض کنید، بدون این که دیگر رنگ‌های موجود در عکس تحت تأثیر قرار بگیرند. برای اینکار می بایست در نوار بالای نرم‌افزار، Color 1 را بر روی رنگی که می خواهید آن را تغییر دهید (برای مثال رنگ مشکی) تنظیم کنیم و Color 2 را بر روی رنگ جدید (برای مثال بنفش) تنظیم کنیم. بنابر این از قسمت Tools، ابزار حذف کردن یا پاک کردن (Eraser) را انتخاب کنید. حالا کلیک راست ماوس را نگه داشته و شروع به کشیدن بر روی محدود‌ه‌ی رنگ مورد نظر نمایید. می بینید که رنگ شماره ۱ با رنگ شماره ۲ جای‌گزین می شود.
[font=B Yekan]نحوه ساختن یک پشت‌زمینه‌ی شفاف[/font]
احتمالا تا به حال آگاه نمی دانستید که می‌توان توسط  Paint یک تصویر پشت‌زمینه را شفاف (Transparent) کنید، ولی باید اطلاع داشته باشید که این کار امکان‌پذیر است. به این منظور لازم است عکس مورد نظر را فراخوانی نمایید. بعد با استفاده از ابزار Select محدوده‌ی مورد نظر را به حالت انتخاب در آورید. بعد بر روی فلش کوچک زیر Select کلیک نموده و Transparent selection را انتخاب کنید . با این کار پشت‌ زمینه این عکس شفاف می شود.
[font=B Yekan]نحوه درست کردن یک قلم‌مو[/font]
در صورتی که بر روی فلش کوچک پایین ابزار Brushes کلیک کنید، چندین نوع قلم‌موی مختلف را مشاهده خواهید کرد. اما شما می‌توانید (ترفندستان) در محیط Paint، یک قلم‌مو با الگوی دلخواه خود نیز ایجاد کنید. برای این کار ابتدا در قسمت Tools ابزار (Pencil) را انتخاب کنید. سپس الگوی مورد نظر خود را رسم کنید. حال به وسیله‌ی ابزار Select محدوده‌ی این الگو را انتخاب کنید (Transparent selection را نیز فعال کنید). اکنون کلید Shift را بگیرید و نگه‌دارید و سپس شروع به حرکت دادن این محدوده‌ی انتخاب شده کنید. با این کار گویی یک قلم‌مو با طرحی دلخواه در اختیاز خواهید داشت.
نقاشی طراحی و ادیت عکس
همانطور که می‌دانید، سیستم عامل برای کارکرد بهینه یک رایانه نیازی اساسی است. سیستم عامل‌ها دارای انواع مختلفی هستند که معروف‌ترین آنها ویندوز است. ویندوز یا همان Windows سیستم عامل شرکت مایکروسافت است که پس از مدتی نسخۀ جدیدی از آن وارد بازار می‌شود و کاربران آن می‌توانند از نسخۀ جدید این سیستم عامل استفاده کنند.

ویندوز چیست؟
ویندوز چیست؟

به احتمال زیاد سیستم عامل رایانۀ شما هم ویندوز است و این موضوع را می‌توانید از دکمۀ Start یا شروع پایین گوشۀ سمت چپ صفحه نمایش بفهمید. به زبان ساده ویندوز همین ظاهری است که شما در حال اجرای نرم‌افزارهای مختلف برای استفاده از رایانه هستید. در ویندوز شما می‌توانید پنجره‌های مختلفی را باز کنید و کارهای مد نظر خود را انجام دهید. در اصل، این بستر ویندوز است که نرم‌افزارهای دیگر روی آن اجرا شده و شما می‌توانید از برنامه‌های کاربردی مختلف استفاده کنید.

ویندوز یک سیستم عامل کامل است که دارای امکانات و تنظیمات بسیاری است. البته شاید در نگاه اول اندکی گیج و گنگ به نظر برسد. اما پس از اینکه مدتی با ویندوز کار کردید، خواهید دید که استفاده از آن بسیار ساده و لذت‌بخش است.

اگر خواسته باشید امکانات رایانه یا سیستم عامل رایانۀ خود را افزایش دهید، باید روی آن نرم‌افزار نصب کنید. مثلاً نرم افزاری برای ساخت کارتون یا پویانمایی به صورت پیش‌فرض روی ویندوز نصب نیست. بدین منظور می‌توانید به سادگی چند کلیک، که چنین امکاناتی را ویندوز برای شما فراهم می‌کند، یک نرم‌افزار برای ساخت کارتون نصب کنید و پس از آنکه آن را اجرا کردید، شروع به استفاده از آن نمایید.

مهمترین دکمه‌ای که ویندوز را از دیگر سیستم عامل‌ها متمایز می‌کند، دکمۀ Start یا همان شروع است که نقطۀ شروع بسیاری از کارها با کلیک روی این بخش آغاز می‌شود. به همین دلیل هم هست که نام آن را دکمۀ شروع گذاشتند. ما هم از آن به همین نام یاد خواهیم کرد.

با کلیک روی دکمۀ شروع، می‌توانید برنامه‌های مختلفی را باز کنید یا به تنظیمات ویندوز و دیگر نرم افزارها دسترسی داشته باشید. دقت نمایید که مفهوم برنامۀ رایانه‌ای و نرم‌افزار یکی است. شما از این بخش حتی می‌توانید مدیریت کاملی روی سخت افزارهایی که به رایانه متصل کردید و همچنین اتصال به شبکه و اینترنت داشته باشید. بدین ترتیب شما هر آنچه که برای کار کردن با رایانه نیاز دارید را می‌توانید در ویندوز بیابید.

استفاده از ویندوز به دلیل ماهیت گرافیکی بودن آن بسیار ساده و برای تازه‌کاران جالب است. یعنی شما کافی است که با موس روی عناصر مختلف کلیک کنید و مقدار یا نامی را برای آنها تعیین نمایید. البته ویندوز دارای محیط فرمان متنی به نام Command Prompt هم می‌باشد که برای افرادی کارا است که با استفاده از دستورات متنی مستقیماً منظور خود را به سیستم عامل می‌فهمانند. ولی به هر حال، استفاده از نمای گرافیکی و بصری ویندوز کار را حتی برای حرفه‌ای‌ها هم ساده‌تر کرده است. اما کارهایی را می‌توانید با خط فرمان انجام دهید که با این محیط قادر به انجام آن نیستید.

پس ویندوز به عنوان یک سیستم عامل پیچیده، به شما اجازه می‌دهد روی رایانۀ خود نرم افزار نصب کنید؛ البته این علاوه بر نرم‌افزارهایی است که از قبل روی ویندوز نصب شده است. و از آنها به سادگی هر چه تمام‌تر استفاده کنید. در اصل مدیریت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کل سیستم شما به عهدۀ ویندوز است که نرم افزاری پیچیده از شرکت مایکروسافت است. در اولین قدم برای استفاده از رایانه باید ویندوز یا یک سیستم عامل دیگر، مثل لینوکس را باید نصب نمایید. در قسمت‌های قبلی راجع به آموزش نحوۀ استفاده از ویندوز بیشتر خواهید خواند.
نقاشی طراحی و ادیت عکس
کشیدن تصاویر ساده
ادیت کردن های آماتور
برش تصاویر و ترکیب آنها
کشیدن تصاویر ساده
ادیت کردن های آماتور
برش تصاویر و ترکیب آنها
کشیدن تصاویر ساده
ادیت کردن های آماتور
برش تصاویر و ترکیب آنها
(12-05-2019, 02:58 PM)عباس شریفی نوشته است: [ -> ]1.کاربرد نرم افزارپینت رانام ببرید.
2.علت پرکاربرد بودن نرم افزار پینت درنسخه ی اولیه چیست؟
3.xorدرنرم افزارپینت به چه معناس؟پی

نقاشی طراحی و ادیت عکس