تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: چاپگرها
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
مهم ترین خاصیت چاپگرهای لیزری چیست ؟
(19-12-2018, 04:39 PM)mazinani نوشته است: [ -> ]مهم ترین خاصیت چاپگرهای لیزری چیست ؟

فواید پرینترهای لیزری
فواید استفاده از پرینترهای لیزری چیست؟ چرا استفاده از پرینترهای جوهرافشان هزینه زیادی دارد؟ آیا جوهر پرینتر جوهرافشان شما خشک می شود؟ با ما همراه باشید تا فواید پرینترهای لیزری را برای شما شرح دهیم.
می دانیم پرینترهای جوهرافشان، از جوهر مایع استفاده می کنند و پرینترهای لیزری از تونر که حالت پودر دارند. تونر از موادی همانند پلاستیک و آهن استفاده می کند که هنگام چاپ روی کاغذ ذوب می شوند. عمل ذوب شدن تونر روی کاغذ توسط رول فیوزینگ یا هیتر درون پرینترهای لیزری انجام می شود. پس در واقع نبودن جوهر در این نوع پرینترها، یک مزیت به‌حساب می‌آید که دیگر مشکل خشک شدن جوهر را ندارند. به‌راحتی می توانید به مدت طولانی پرینترهای لیزری را بلااستفاده بگذارید.
[تصویر:  the-Advantages-of-Laser-Printers-Step-2.jpg]
به فرض اینکه شما دائم از پرینترهای جوهرافشان استفاده می کنید و هنوز تصمیمی برای حرکت به سمت پرینترهای لیزری ندارید. درواقع شما در حال ضرر مالی هستید. علت این امر گران بودن جوهر این نوع پرینترهاست. در مطلب 10 نکته جالب در مورد پرینترها، گفتیم که جوهر گران است و جزو گران‌ترین مایعات دنیا درکنار نفت و سوخت شاتل قرار می گیرد.
[تصویر:  the-Advantages-of-Laser-Printers-Step-1.jpg]
چاپ ضد آب
چاپ لیزری در مقابل آب مقاوم است درصورتی‌که چاپ جوهرافشان، به‌سرعت تحت تأثیر آب، از بین می رود. بدیهی است، پلاستیک ذوب شده روی کاغذ، در مقابل آب مقاوم‌تر است.
کیفیت چاپ
مزیت دیگر پرینترهای لیزری، کیفیت چاپ آن‌هاست. کافی است حروف چاپ شده توسط آنها را، با چاپ پرینترهای جوهرافشان مقایسه کنید.
[تصویر:  print-quality.jpg]
مصرف شما چقدر است؟
کارتریج پرینترهای لیزری، برای مثال با یکبار شارژ تا حدود 1000 برگ برای شما چاپ می کند در طرف دیگر پرینترهای جوهرافشان می تواند تا 80 یا 90 برگ  چاپ انجام دهند. از نظر هزینه و کارکرد، چاپگرهای لیزری به صرفه تر هستند. در نظر بگیرید خرید یک کارتریج لیزری مشکی که حدود 200 هزار تومان قیمت دارد و 1000 برگ چاپ دارد،  به صرفه است یا هزینه کردن برای کارتریج جوهرافشان چهار رنگ و شش رنگی که می تواند نهایتاً 150 برگ به شما تحویل دهد.
[تصویر:  the-Advantages-of-Laser-Printers-Step-4.jpg]
بر اساس آمار مصرف کنندگان پرینترهای لیزری، این نوع  پرینترها با شارژ و تعمیر مناسب می توانند تا 15 سال برای شما کار کنند. تمام مواد مصرفی و قطعات تعمیری و تعویضی آن‌ها از قبیل: کارتریج، تونر، درام، بلید، هیتر، چیپست، پرس و … در اختیار مصرف کنندگان و تکنسین های تعمیرات قرار دارد.
[تصویر:  the-Advantages-of-Laser-Printers-Step-5.jpg]
تحقیق شما رو خوندم. بسیار مفید بود. سپاسگزارم