تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: اقتصاد دیجیتال
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
جنوب آسیا دارای بیش از ۶۵۰ میلیون نفر جمعیت است که طبق پیش‌بینی گوگل، اقتصاد دیجیتال این قسمت از جهان تا هفت سال آینده حدود ۳ برابر رشد خواهد کرد و به ارزش ۲۴۰ میلیارد دلاری می رسد.
برطبق تحقیقات سالانه‌ی بدست آمده از سوی گوگل و یک شرکت سنگاپوری که یکی از جامع‌ترین برنامه‌های تحقیقاتی در مورد تکنولوژی جنوب شرقی آسیا است،مشخص شده که اقتصاد دیجیتال این منطقه تا سال ۲۰۲۵شاهد رشد بسیار خوبی است.منطقه جنوب شرقی آسیا در بیش از ۶ کشور بزرگ،دارای ۳۵۰ میلیون کاربر اینترنت است که این رقم از جمیعت کل کشورهایی مانند آمریکا بیشتر است. پیش‌بینی می شود که اقتصاد اینترنت در سال جاری به عدد ۷۲ میلیارد دلاررشد کند، این رقم در سال گذشته ۵۰ میلیارد دلار و در سال ۲۰۱۵ حدود ۱۹.۱ میلیارد دلار بوده است.
خدمات آنلاین مسافرتی با بیش از ۳۰ میلیارد درآمد در صدر پردرآمدترین کسب‌وکارها در لیست هستند. بعد از آن کسب‌وکارهایی با موضوع تجارت الکترونیک با درآمد ۲۳ میلیارد دلار، رسانه‌های آنلاین با درآمد ۱۱ میلیارد دلار و خدمات حمل‌ونقل آنلاین با درآمد هشت میلیارد دلار قرار دارند.
اندونزی چهارمین بزرگ‌ترین کشور دنیا از نظر جمعیت است و پیش‌بینی شده اقتصاد دیجیتال آن تا سال ۲۰۲۵ از مرز ۱۰۰ میلیارد دلار عبور کند. بعد از اندونزی اقتصاد دیجیتال کشورهایی مانند تایلند ۴۳ میلیارد دلار و ویتنام ۳۳ میلیارد دلار پیش‌بینی شده است. جالب است بدانید اندوزی و ویتنام در مجموع از سال ۲۰۱۵ تا به حال، اقتصاد دیجیتال خود را بیش از سه برابر رشد داده‌اند.
 
از جمله این کسب وکارهای پررونق می توان به خدمات آنلاین مسافرتی اشاره کرددارای درآمد 30 میلیارد دلاری است.کسب و کارهایی مانند نجارت التکرونیک ورسانه آنلاین به ترتیب 23و11 میلیارد دلاردر جایگاه دوم و سوم قرار دارند.حمل ونقل آنلاین نیز در رتبه چهارم قرار دارد.اندونزی یکی از کشورهای پرجمعیتی است که بر طبق پیش بینی ها اقتصادش تا سال 2025 می تواند شاهد رشد 3 برابری با شد.
پس از اندونزی کشور هایی نظیر تایلند وویتنام در حال رشد دراین زمینه هستند.
این دو کشور از سال 2015 تا کنون رشد اقتصاد خود را سه برابر کرده اند.
بر طبق گزارشات گوگل کسب وکارهایی مانند حمل ونقل آنلاین رشد بسیار خوبی داشتندو مورد اقبال عمومی قراار گرفتند.در اندونز یاین رشد از 1.5میلیون سفر در سال 2015 به 8 میلیون سفر در سال 2018 رسیده است.که خود رقم قابل توجهی است.از دیگر صنایع پررونق تحویل غذاست که داین منطقه رشد بسیار خوبی داشته و پیش بینی می شود تا سال 2025 رشد آن بسیار بیشتر شود.
بزرگ‌ترین شرکت‌های منطقه‌ی جنوب شرقی آسیا  توانستند سهم بزرگی در رونق اقتصاد دیجیتال داشته باشند. ۱۶ میلیارد دلار از ۲۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در این منطقه مطلق به شرکت‌های جنوبی شرقی آسیا است.
پیشرفت این منطقه به سرمایه‌گذاری در آن و اهمیت دادن به سیستم استارتاپ جنوب شرقی آسیا بستگی دارد. این واقعیت که بخش اعظمی از سرمایه‌گذاری روی چند شرکت بزرگ و شناخته شده انجام ‌شود کمی جای نگرانی دارد. گزارش‌ها نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌های غیر یونیکورن در سال جاری نسبت به سال گذشته بیشتر شده است.  
 
تعداد زیادی شرکت اینترنتی در منطقه‌ی جنوب شرقی آسیا سرمایه‌گذاری کردند. شرکت‌هایی با ارزش کمتر از یک میلیارد دلار توانستند در کل حدود هفت میلیارد دلار سرمایه در سه سال گذشته جذب کنند. در این میان شرکت‌هایی با ارزش ۱۰ میلیون دلار و ۱۰۰ میلیون دلار شانس بیشتری برای سرمایه‌گذاری داشته‌اند.