تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: فناوریهای جدید
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2

KevenFela

Dale Stewart from Chico was looking for custom dissertation methodology ghostwriting service for masters

Earl Lynch found the answer to a search query custom dissertation methodology ghostwriting service for masters



essay writing services ESSAYERUDITE.COM



[تصویر:  500x500.jpg]






























corporate compliance research paperharvard style referencing in essaysThe Life of Joseph Mengele, cheap paper editor website for schoolbest home work writing site usThe First Centuries of Christianitycauses of the trojan war essay. essays empathy communication custom argumentative essay writers for hire usa, custom dissertation methodology ghostwriting service for masters custom term paper proofreading service online.
apa style for citing dissertationexpository essay heroesresearch papers internet marketing. Jesus christ best known moralist in the western society wgu essayshark write popular dissertation methodology.
top admission essay ghostwriter for hire online. term papers on the tango, Colombian Penal Codeenglish science and technology spm essayA Review of The Movie Monster, Inc. 2008 junior high essay contests high school research paper cover page!
cheap college essay writers for hire usa write my term paper for me, best book review editing services uk? wharton mba sample essays, professional annotated bibliography ghostwriters sitetop application letter proofreading websites gb.
The Fear that Cause by Terrorism. parts of a history research paper Mies Van Der Rohepay to write life science dissertation conclusionwrite me professional expository essay on hillary. lego college essay, custom dissertation methodology ghostwriting service for masters example of thesis in philippines.
essay helping mother earthShylock - Deeper Than Meets the Eye. custom best essay proofreading services for university custom essay writing croissance development dissertationessay topics on school violencepay for communication research paper.
do my best blog online critical essays on scarlet letter, professional descriptive essay writers services gb. Three Religions: Similarities, professional dissertation writer for hire.
cheap homework ghostwriting service for college - write my research paper. custom dissertation methodology ghostwriting service for masters and masters ghostwriter service ca, do my esl research proposal online.
cheap content writers service for college. Sigmund Freuds Biography and Life Works in Psychology, cheap essay writing service, cheap bibliography ghostwriter for hire gb

KevenFela

Arthur Adams from Davenport was looking for Newspaper Importance

Lester Richardson found the answer to a search query Newspaper Importance



essay writing services ESSAYERUDITE.COM



[تصویر:  500x500.jpg]






























top problem solving proofreading service usapoint by point comparison essayessay on proverb charity begins at hometop creative essay editing website for university, sample argumentative essay collegeesl movie review writers sites for phdassignment help netobjective of the research paper. essayer l'imparfait de l'indicatif scope and delimitation thesis sample, Newspaper Importance popular phd essay writer website for college.
Jane Erye Independencecustom course work proofreading sitedescriptive essay on a painting. nice vocabulary words for essays tbitsp essay writer for free political science topics for a term paper.
film studies essay writer site. custom thesis proposal writing websites usa, best expository essay editing websites aumost common college application essay questionsprofessional resume proofreading website aubest dissertation abstract ghostwriters for hire au. sample thesis about waste management pay to get history essay!
cheap case study proofreading services for masters write my essays, popular mba critical thinking? the kite runner betrayal and redemption essay, popular reflective essay editor for hire cacustom curriculum vitae writer sites for masterstop argumentative essay editor for hire cacreative writing writer websitedrama essay ghostwriters site.
esl university essay ghostwriter website usessay on weaponscheap school scholarship essay helpcheap curriculum vitae editing websites for mbafailure of prohibition essay. biology coursework structure A TALE OF TWO CITIES ESSAY. professional thesis statement ghostwriter websites, Newspaper Importance top descriptive essay ghostwriter services gb.
sevdah and essays. term paper information writing essays top dissertation hypothesis ghostwriter website for collegerichard rodriguez essay christmasessays on unhappiness.
persuasive writing sites au cheap dissertation writers services au, spanish armada essay help. green macbeth essay, general topic for essay writing.
argumentative essay on botox - paper writing service. Newspaper Importance and culture organizational thesis, purdue owl apa style.
Shankers Article on The Real Victims. order best analysis essay on civil war, best essay writing service, effective teaching essays free
بله میتواند .
تکنولوژی و پیشرفت های عرصه فناوری همواره به کمک افرادی آمده که از اختلالات بینایی، گفتاری، حرکتی و دیگر معلولیت ها رنج برده اند. صدها نمونه از این نوع اپلیکیشن ها و ابزارها در بازار وجود دارد که این افراد با استفاده از آنها می توانند کارهای روزانه و عادی خود را به مراتب راحت تر انجام دهند.
 
از کمک رسانی به هنگام خواندن مطالب با وجود ناتوانی های بصری و مشارکت دادن افراد ناشنوا در مکالمات گروهی تا کمک به بیمارانی که از لرزش دست رنج می برند، همگی فقط بخشی از کمک هایی است که این ابزارهای فناوری در اختیار افراد قرار می دهند. در ادامه به نمونه هایی از موفق ترین این اپلیکیشن ها و ابزارها اشاره می شود.

Dot

Dot را می توان اولین ساعت هوشمند بریل در جهان دانست. این وسیله در مقایسه با دیگر ابزارهای الکترونیکی خط بریل کاربرد بیشتری داشته و هزینه به مراتب کمتری برای افراد نابینا به همراه دارد. Dot به فرد نابینا کمک می کند در هر زمانی به پیام ها، توییت ها و حتی کتاب ها دسترسی داشته باشد.
 
از لحاظ فنی، این ابزار با شش نقطه در چهار ستون کار می کند که تمامی این نقاط روی صفحه نمایش ساعت هوشمند قرار گرفته است. این نقطه ها بالاتر و پایین تر می رود تا در هر زمانی چهار حرف مخصوص بریل را شکل دهد. این وسیله می تواند به راحتی از طریق بلوتوث به هر گوشی هوشمندی متصل شده و سپس متن مربوط به ایمیل یا پیام را برای صاحبش به خط بریل تبدیل کند.
 
[تصویر:  1377909_122.jpg]


تاکیت


تاکیت در واقع یک وسیله ابداعی برای کمک به افرادی است که از اختلالات کلامی و زبانی رنج برده و در برقراری ارتباط با دیگران مشکل دارند. این وسیله تلفظ های فهم ناپذیر را به کلمات قابل درک تبدیل کرده و موجب می شود با وجود اختلال کلامی فرد، اطرافیان بتوانند به درستی متوجه منظور و نیت او شوند. یکی از مزیت های مهم تاکیت این است که به هر زبانی کار می کند. این وسیله در ابتدا الگوهای کلامی فرد را شناسایی کرده و یاد گرفته و یک دیکشنری کلامی شخصی ایجاد می کند، در ادامه تلفظ های فهم ناپذیر را شناسایی و مشخص کرده و به این ترتیب فرد می تواند به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کند.

متن خوان انگشتی

این وسیله کوچک به افراد معلول کمک می کند تا به راحتی متون و نوشته های خود را بخوانند. این ابزار دو کاربرد دارد؛ افراد با کمک آن می توانند متن های نوشته شده روی یک کتاب یا ابزار الکترونیکی مانند گوشی همراه یا لپ تاپ را به راحتی مطالعه کنند؛ همچنین به عنوان ابزار ترجمه زبان نیز استفاده می شود.
 
فرد می تواند این وسیله را دور انگشت خود قرار داده و پس از اشاره به بخشی از کتاب یا نوشته آن را به راحتی مطالعه کند. دوربین کوچکی روی متن خوان انگشتی قرار دارد که متن مد نظر را اسکن کرده و پس از شناسایی کلمات، آن را به یک پام صوتی تبدیل می کند. این وسیله از طریق لرزش به خواننده اطلاع می دهد که چه زمانی در ابتدا یا انتهای خط قرار دارد یا این که چه زمانی به خط بعدی برود.
 
[img=500x0]http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1396/6/5/1377910_930.jpg[/img]


نقشه مکان یابی خدمات

برای افرادی که معلولیت ندارند، پلکان های متحرک مخصوص ویلچر و اتاقک های قابل دسترسی این صندلی ها چندان موضوع مهمی به حساب نمی آید. بسیاری از مکان های عمومی نیز مجهز به این تسهیلات نیستند. همین مسئله باعث ناراحتی و زحمت آن دسته از افرادی می شود که باید با ویلچر در سطح شهر رفت و آمد کنند.
 
فرد معلول با نصب این اپلیکیشن روی گوشی هوشمند خود درباره وجود این پله ها و اتاقک ها در مکان های عمومی مثل رستوران ها، هتل ها، فروشگاه های زنجیره ای و ... اطلاعات به دست می آورد. این نقشه همچنین مکان های عمومی دارای این تسهیلات را رتبه بندی کرده و با علامت ستاره نشان می دهد که کدام محل خدمات بیشتری ارائه می کند. در این صورت فرد معلول حق انتخاب بیشتری پیش روی خود خواهد دید.

ابزار کمکی غذاخوری

وسیله ای است که هنگام غذا خوردن به فرد دارای معلولیت های حرکتی کمک کرده و با وصل شدن به قاشق یا چنگال او باعث می شود خوردن غذا راحت تر شود. این ابزار بیشتر برای بیمارانی مناسب است که از امراضی همچون پارکینسون رنج می برند یا وجود دیگر اختلالات حرکتی موجب لرزش دستان آنها می شود. این وسیله کوچک، لرزش دست فرد بیمار را تا 70 درصد کاهش داده و موجب می شود محتویات قاشق به راحتی وارد دهان بیمار شود. در کنار این وسیله یک دستگیره ثابت کننده، یک شارژر و سه قاشق در اندازه های مختلف قرار دارد.هر بار شارژ کردن این دستگاه می تواند برای چند وعده غذایی استفاده شود.

چشمان من باش

«چشمان من باش» در واقع یک اپلیکیشن فوق العاده است که به افراد نابینا کمک می کند دنیای اطراف خود را ببینند. از طریق این اپلیکیشن، فرد نابینا می تواند به تعدادی داوطلب در اطراف خود وصل شود. پس از وصل شدن به فرد داوطلب از او در کمک های ساده ای همچون کنترل تاریخ انقضا روی پاکت شیر به هنگام خرید سوال می کند.
 
افراد داوطلب، درخواست های کمک را روی گوشی خود مشاهده کرده و در صورتی که مشغول به انجام کاری باشند، این اپلیکیشن سراغ فرد دیگری رفته و از او کمک می گیرد. هر درخواست کمک یک تماس ویدئویی با فرد داوطلب ایجاد کرده تا آنها بتوانند به فرد نابینا کمک کنند.
Dot

Dot را می توان اولین ساعت هوشمند بریل در جهان دانست. این وسیله در مقایسه با دیگر ابزارهای الکترونیکی خط بریل کاربرد بیشتری داشته و هزینه به مراتب کمتری برای افراد نابینا به همراه دارد. Dot به فرد نابینا کمک می کند در هر زمانی به پیام ها، توییت ها و حتی کتاب ها دسترسی داشته باشد.

از لحاظ فنی، این ابزار با شش نقطه در چهار ستون کار می کند که تمامی این نقاط روی صفحه نمایش ساعت هوشمند قرار گرفته است. این نقطه ها بالاتر و پایین تر می رود تا در هر زمانی چهار حرف مخصوص بریل را شکل دهد. این وسیله می تواند به راحتی از طریق بلوتوث به هر گوشی هوشمندی متصل شده و سپس متن مربوط به ایمیل یا پیام را برای صاحبش به خط بریل تبدیل کند

تاکیت

تاکیت در واقع یک وسیله ابداعی برای کمک به افرادی است که از اختلالات کلامی و زبانی رنج برده و در برقراری ارتباط با دیگران مشکل دارند. این وسیله تلفظ های فهم ناپذیر را به کلمات قابل درک تبدیل کرده و موجب می شود با وجود اختلال کلامی فرد، اطرافیان بتوانند به درستی متوجه منظور و نیت او شوند. یکی از مزیت های مهم تاکیت این است که به هر زبانی کار می کند. این وسیله در ابتدا الگوهای کلامی فرد را شناسایی کرده و یاد گرفته و یک دیکشنری کلامی شخصی ایجاد می کند، در ادامه تلفظ های فهم ناپذیر را شناسایی و مشخص کرده و به این ترتیب فرد می تواند به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کند.

متن خوان انگشتی

این وسیله کوچک به افراد معلول کمک می کند تا به راحتی متون و نوشته های خود را بخوانند. این ابزار دو کاربرد دارد؛ افراد با کمک آن می توانند متن های نوشته شده روی یک کتاب یا ابزار الکترونیکی مانند گوشی همراه یا لپ تاپ را به راحتی مطالعه کنند؛ همچنین به عنوان ابزار ترجمه زبان نیز استفاده می شود.

فرد می تواند این وسیله را دور انگشت خود قرار داده و پس از اشاره به بخشی از کتاب یا نوشته آن را به راحتی مطالعه کند. دوربین کوچکی روی متن خوان انگشتی قرار دارد که متن مد نظر را اسکن کرده و پس از شناسایی کلمات، آن را به یک پام صوتی تبدیل می کند. این وسیله از طریق لرزش به خواننده اطلاع می دهد که چه زمانی در ابتدا یا انتهای خط قرار دارد یا این که چه زمانی به خط بعدی برود.

نقشه مکان یابی خدمات

برای افرادی که معلولیت ندارند، پلکان های متحرک مخصوص ویلچر و اتاقک های قابل دسترسی این صندلی ها چندان موضوع مهمی به حساب نمی آید. بسیاری از مکان های عمومی نیز مجهز به این تسهیلات نیستند. همین مسئله باعث ناراحتی و زحمت آن دسته از افرادی می شود که باید با ویلچر در سطح شهر رفت و آمد کنند.

فرد معلول با نصب این اپلیکیشن روی گوشی هوشمند خود درباره وجود این پله ها و اتاقک ها در مکان های عمومی مثل رستوران ها، هتل ها، فروشگاه های زنجیره ای و ... اطلاعات به دست می آورد. این نقشه همچنین مکان های عمومی دارای این تسهیلات را رتبه بندی کرده و با علامت ستاره نشان می دهد که کدام محل خدمات بیشتری ارائه می کند. در این صورت فرد معلول حق انتخاب بیشتری پیش روی خود خواهد دید.

ابزار کمکی غذاخوری

وسیله ای است که هنگام غذا خوردن به فرد دارای معلولیت های حرکتی کمک کرده و با وصل شدن به قاشق یا چنگال او باعث می شود خوردن غذا راحت تر شود. این ابزار بیشتر برای بیمارانی مناسب است که از امراضی همچون پارکینسون رنج می برند یا وجود دیگر اختلالات حرکتی موجب لرزش دستان آنها می شود. این وسیله کوچک، لرزش دست فرد بیمار را تا 70 درصد کاهش داده و موجب می شود محتویات قاشق به راحتی وارد دهان بیمار شود. در کنار این وسیله یک دستگیره ثابت کننده، یک شارژر و سه قاشق در اندازه های مختلف قرار دارد.هر بار شارژ کردن این دستگاه می تواند برای چند وعده غذایی استفاده شود.

چشمان من باش

«چشمان من باش» در واقع یک اپلیکیشن فوق العاده است که به افراد نابینا کمک می کند دنیای اطراف خود را ببینند. از طریق این اپلیکیشن، فرد نابینا می تواند به تعدادی داوطلب در اطراف خود وصل شود. پس از وصل شدن به فرد داوطلب از او در کمک های ساده ای همچون کنترل تاریخ انقضا روی پاکت شیر به هنگام خرید سوال می کند.

افراد داوطلب، درخواست های کمک را روی گوشی خود مشاهده کرده و در صورتی که مشغول به انجام کاری باشند، این اپلیکیشن سراغ فرد دیگری رفته و از او کمک می گیرد. هر درخواست کمک یک تماس ویدئویی با فرد داوطلب ایجاد کرده تا آنها بتوانند به فرد نابینا کمک کنند.

گوشی های Sesame

این روزها گوشی های همراه نیاز عادی هر فرد و به ویژه افراد معلول به حساب می آیند اما گوشی های عادی نمی توانند برای افرادی که محدودیت حرکتی دارند چندان موثر و مفید باشند. بر همین اساس گوشی Sesame که نیازی به لمس کردن ندارد، برای افراد معلول ساخته شده است.

این گوشی به گونه ای طراحی شده که با حرکات سر و با کمک دوربین جلوی خود کار می کند. بر این اساس فرد معلول بدون این که از انگشت خود استفاده کند، فقط با حرکات سر، کارهای معمول در گوشی همچون تماس گرفتن و موسیقی پخش کردن را انجام می دهد. کنترل صوتی نیز در آن وجود دارد که فرد دیگر هیچ نیازی به استفاده از انگشتانش نداشته باشد.
ک تیم از دانشمندان با ضبط و ترجمه سیگنال‌های مغز بر مشکل آسیب نخاعی فائق آمدند و توانستند به یک مرد 24 ساله معلول کمک کنند تا بتواند دست خود را دوباره حرکت دهد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، محققان در سال‌های اخیر دستگاه‌های الکترونیکی متعددی را در قالب یک "رابط مغز و رایانه " توسعه دادند که می‌تواند قدرت امواج مغزی را برای حرکت عضلات یا اشیاء دیگر مهار کند.

محققان در این پژوهش برای اولین بار توانستند به یک فرد فلج کمک کنند تا بتواند بوسیله سیگنال‌های ضبط شده از مغز، توانایی حرکتی خود را به دست آورد.

چاد بوتون، از موسسه تحقیقات پزشکی فاینستاین اظهار کرد که این یک مسیر مهم برای بیماران دیگر در آینده بوده و به بیماران سکته مغزی و افرادی با آسیب‌های مغزی و نخاعی کمک خواهد کرد.

بوتون و همکارانش از دانشگاه ایالتی اوهایو موفق به کاشت یک تراشه کوچک در بخشی از مغز یک مرد معلول به نام قشر حرکتی شدند.

زمانی که به بیمار تصاویر مختلفی از حرکات دست نشان داده شد، این تراشه به ثبت برخی از سیگنال‌های الکترونیکی مغز پرداخته و در هر دقیقه توانست بیش از سه گیگابایت اطلاعات را پردازش کند این تراشه از الگوریتم یادگیری ماشینی برای ترجمه و تقویت سیگنال‌ها و فرستادن آنها به یک دستگاه پوشیدنی که به ساعد این بیمار متصل شده بود استفاده کرد. این سیستم به فرد بیمار اجازه داد تا شش حرکت مختلف را در مچ و تمام دست خود انجام دهد. این بیمار توانست یک بطری را بردارد و با استفاده از یک نی، محتویات یک شیشه را هم بزند.

این بیمار 24 ساله در هنگام موج سواری و زمانی که فقط 19 سال داشت، دچار شکستگی گردن و آسیب نخاعی شد و پس از آن هرگز نتوانست دست خود را باز و بسته کند. حال با وجود این فناوری جدید، امید زندگی در این مرد جوان افزایش یافته است.

اگرچه این فرد جوان هم اکنون با کمک این تراشه و یک دستگاه الکترونیکی می تواند دست خود را حرکت دهد اما امیدوار است که روزی بتواند بدون نیاز به این اندام های مصنوعی زندگی کند. با این حال وی معتقد است که این دستگاه الکترونیکی بهتر از اندامهای پروتزی حجیم و سنگین بوده و در زمان اتصال به بدن، ظاهر طبیعی‌تری نیز دارد.

همچنین علی رضایی، یکی از نویسندگان این گزارش جدید و مدیر مرکز ایالتی ترمیم دستگاه عصبی اوهایو گفت که این تیم در پی ساخت دستگاهی است که پوشیدن آن برای همگان آسان باشد.
(03-05-2018, 11:26 PM)هادی کاشف نوشته است: [ -> ]
نقل‌قول: با سلام خدمت دوستان محترم سوال اینجانب در مورد این است که ایا فن اوریهای جدید میتواند در اینده به بیماران معلول کمک کند؟

بله.

تکنولوژی و پیشرفت های عرصه فناوری همواره به کمک افرادی آمده که از اختلالات بینایی، گفتاری، حرکتی و دیگر معلولیت ها رنج می برند که صدها نمونه از این نوع اپلیکیشن ها و ابزارها در بازار وجود دارد و این افراد با استفاده از آنها می توانند کارهای روزانه و عادی خود را به مراتب راحت تر انجام دهند.
 از کمک رسانی به هنگام خواندن مطالب با وجود ناتوانی های بصری و مشارکت دادن افراد ناشنوا در مکالمات گروهی تا کمک به بیمارانی که از لرزش دست رنج می برند، همگی فقط بخشی از کمک هایی است که این ابزارهای فناوری در اختیار افراد قرار می دهند. 
بعنوان مثال ساعت Dot را می توان اولین ساعت هوشمند بریل در جهان دانست. این وسیله در مقایسه با دیگر ابزارهای الکترونیکی خط بریل کاربرد بیشتری داشته و هزینه به مراتب کمتری برای افراد نابینا به همراه دارد. Dot به فرد نابینا کمک می کند در هر زمانی به پیام ها، توییت ها و حتی کتاب ها دسترسی داشته باشد.
 
از لحاظ فنی، این ابزار با شش نقطه در چهار ستون کار می کند که تمامی این نقاط روی صفحه نمایش ساعت هوشمند قرار گرفته است. این نقطه ها بالاتر و پایین تر می رود تا در هر زمانی چهار حرف مخصوص بریل را شکل دهد. این وسیله می تواند به راحتی از طریق بلوتوث به هر گوشی هوشمندی متصل شده و سپس متن مربوط به ایمیل یا پیام را برای صاحبش به خط بریل تبدیل کند.
خیر نمی تواند
تحقیق شما رو خوندم. بسیار مفید بود. سپاسگزارم
صفحه‌ها: 1 2