تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: سوال 1
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2
تجارت الکترونیک چگونه و در چه دهه ای رشد کرد؟
(13-11-2017, 11:29 PM)samanebarzegar73 نوشته است: [ -> ]تجارت الکترونیک چگونه و در چه دهه ای رشد کرد؟

 تجارت الکترونیک برای اولین بار در دهه ی 1960 و از طریق مبادله ی الکترونیکی داده ها بر روی شبکه های ارزش افزوده معرفی شد و با افزایش دسترسی به اینترنت و ظهور فروشندگان انلاین محبوب در دهه ی 1990 و اوایل دهه ی 2000 رشد کرد.
تجارت الکترونیک، برای نخستین بار در دهه‌ی ۱۹۶۰ و از طریق یک مبادله‌ی الکترونیکی داده‌ها (EDI) بر روی شبکه‌های ارزش افزوده (VANs) معرفی شد و با افزایش دسترسی به اینترنت و ظهور فروشندگان آنلاینِ محبوب در دهه‌ی ۱۹۹۰ و اوایل دهه‌ی ۲۰۰۰، رشد کرد
الکترونیک با توسعه تبادل داده الکترونیک (EDI ) ، که قالبی استاندارد برای تبادل اسناد تجاری از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر بود ، ممکن شد.EDI در نیمه دهه 1960 ، زمانی که شرکت های حمل و نقل و برخی از صنایع خرده فروشی سعی در ایجاد دفاتر بدون کاغذ (Paperless )0داشتند ، بنیان نهاده شد.EDI در اواسط دهه 1970 ، توسط کمیته تایید استانداردهای نمایندگان صنایع به رسمیت شناخته شد و در طول دهه های 70 و 80 شرکت های بیشتری شروع به تطبیق با سیستم Edi کردند.EDI به عنوان نسل اول تجارت الکترونیک به شرکت ها اجازه تبادل اطلاعات ، دریافت سفارش و انتقال الکترونیک وجوه از طریق کامپیوترها را می داد.با این حال گسترش EDI کند بود.در اواخر دهه 80 کمتر از 1 درصد شرکت ها در اروپا و ایالات متحده EDI را پذیرفته بودند.هزینه بالای اتصال به شبکه EDI و برخی مشکلات فنی ، گسترش EDI را محدود می کرد.
(13-11-2017, 11:29 PM)samanebarzegar73 نوشته است: [ -> ]تجارت الکترونیک چگونه و در چه دهه ای رشد کرد؟

  تجارت الکترونیک برای اولین بار در دهه ی 1960 و از طریق مبادله ی الکترونیکی داده ها بر روی شبکه های ارزش افزوده معرفی شد و با افزایش دسترسی به اینترنت و ظهور فروشندگان انلاین محبوب در دهه ی 1990 و اوایل دهه ی 2000 رشد کرد. Sick Sick Sick
تجارت الکترونیکی در اوایل دهه ۹۰ میلادی برای ارسال و دریافت اسناد تجاری و صورت حساب های مختلف در زمینه خرید و فروش متولد شد. و روند تکامل را با توجه به وجود تجارت مبتنی بر وب، برای خرید و فروش کالا گذراند؛ تا طی تغییرات مختلف بر حسب زمان به چیزی که اکنون مورد توجه است تبدیل شود!
در ابتدای شکل گیری تجارت الکترونیکی، کشورهایی نظیر آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی بودند که توانستند شکل ابتدایی آن را اجرایی کرده و در روندی چندساله اکثر شهرهای خود را درگیر تجارت الکترونیکی کنند. به صورتی که در سال ۱۹۹۹ حجم مبادلات الکترونیکی در ایالات متحده آمریکا معادل ۷۰۰ میلیارد دلار و در سایر کشورهای جهان ۳۳۰ میلیارد دلار رسیده بود!
و اما ایران! تجارت الکترونیکی در ایران پیشینه زیادی ندارد و دلیل آن هم نبود قوانین تدوین شده و همچنین آماده نبودن زیرساخت های لازم برای انجام امور الکترونیکی بوده؛ و با توجه به اینکه قوانین مربوط به تجارت الکترونیکی در سال ۸۲ در ایران پایه گذاری شد، اما طی این سالها رشد چشمگیری در زمینه تجارت الکترونیکی دیده نشده و دلیل آن هم عدم حمایت دولت های مختلف از این مقوله برای فراهم کردن تجهیزات، امکانات و بالا بردن آگاهی افراد جامعه نسبت به فواید تجارت الکترونیکی وغیره… بوده است.
(13-11-2017, 11:29 PM)samanebarzegar73 نوشته است: [ -> ]تجارت الکترونیک چگونه و در چه دهه ای رشد کرد؟

در مدت کوتاهی که از آغاز عمر بازرگانی الکترونیک در جهان معاصر می‌گذرد، این فعالیت رشد بی سابقه‌ای را در کشورهای پیشرفته داشته‌است و سابق بینی می‌شود در آینده نزدیک با سرعت شگفت انگیزی در سطح جهان توسعه یابد. بر اساس حساب تقویم شده موسسات معتبر اقتصادی نیز پیش بینی شده‌است که گستره این فعالیت تا سال ۲۰۱۰ به طور متوسط ۵۴ الی ۷۱ درصد رشد خواهد کرد که نشان دهنده شتاب سرا بودن حرکت آن است.
با افزایش دسترسی به اینترنت در دهه ۱۹۹۰ رشد کرد
دردهه۱۹۹۰وواوایل دهه۲۰۰۰رشدکرد
تجارت الکترونیکی به شکل کنونی در سال ۱۹۹۱ محقق شد. از آن زمان هزاران هزار کسب و کار و تجارت وارد این دنیا شده‌اند. در واقع تجارت الکترونیکی برای آسان سازی معاملات اقتصادی به صورت الکترونیک تعریف شد. استفاده از این فناوری مانند تبادل الکترونیکی اطلاعات و انتقال الکترونیکی سرمایه، که هر دو در اواخر ۱۹۷۰ معرفی شده‌اند؛ و به شرکتها و سازمان‌ها اجازه ارسال اسناد الکترونیکی را داد؛ و اجازه تجارت کردن با ارسال اسناد تجاری مثل سفارشهای خرید یا فاکتورها را به صورت الکترونیکی، می‌دهد.
صفحه‌ها: 1 2