تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: نقش رایانه بر صنعت ساختمان؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
نقش رایانه بر صنعت ساختمان؟

رایانه تاثیر شگرفی بر همه پدیده های عالم دارد صنعت جای خود دارد هوانوردی با توجه که باید شرایط جوی بررسی شود جریان هوا و .. قطعا بدون ماهواره و رایانه اندازه گیری فشار هوا شرایط محیط به سادگی نیست و وقت وانرژی و هزینه های زیادی دارد برای همین از طریق رایانه انسان خیلی از سدها رو طی کرده و هر نشدی در نهایت شد و کماکان این پیشرفت ادامه دارد.

تاثیر رایانه بر ساختمان تاثیر عجیبی است مثلا طراحی یک ساختمان که توسط مهندس نقشه کش انجام می شود برآورد مقامت سازه اعم از میلگرد وعیار بتن با محاسبات ریاضی وفیزیک انجام می شود که رایانه آن را انجام می دهد طراحی داخل ساختمان دکوراسیون و لوله کشی ها تاسیسات و نحوه محاسبه عرض دیوارها و و نمای شماتیک ساختمان همه و همه با رایانه امکان پذیر شده و به سهولت در اختیار ما قرار می دهد.
امروزه ساخت خانه ها با نقشه و طراحی معماری ساز دیگر به خاطرات پیوسته و ساخت هر سازه ای صرفا ازطریق طراحی و پیش بینی نقشه ها و سازه توسط کامپیوتر امکان پذیر است .ساخت ساختمانهای بلند و برجهای تزیینی و پلهای بلند و عریض از طریق ساخت و تجربه یا ازمون و خطا امکان ندارد و مشمول خسارات و هزینه های مالی و جانی زیادی میشود و فقط باید محاسبات و طراحی ان توسط کامپیوتر انجام شود تا بهترین کیفیت وسرعت و ایمنی را داشته باشیم.دستگاه های نقشه برداری و کنترل ساخت اینکار را میسر میکنند