توضیح لینک توضیح لینک
امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مهارت های لازم برای یک مدیر
#1
یک مدیر موفق از توانایی‌های فنی و تجربه‌ ی خود برای انجام وظایف خود استفاده می‌ کند. اما این تنها بخشی از داستان است. موفقیت شما به عنوان مدیر در نهایت به «مهارت های نرمی» بستگی دارد که شاید بی توجهی به آن‌ ها کار راحتی باشد. این مهارت ها که حتی از توانایی‌ های فنی و تجربه مهم‌ ترند چه هستند؟ سه کلمه: مهارت مدیریت افراد.
یک مدیر موفق چه مهارت ها و ویژگی هایی دارد؟
۱. توانایی برقرای نظم
در دنیای تجارت، منظور از «نظم» توانایی هماهنگ کردن فعالیت‌ های گروهی از افراد به شکلی مؤثر است. برخی از افراد به طور طبیعی منظم هستند. اما برخی دیگر اینگونه نیستند. فارغ از اینکه کارمندان شما چقدر منظم هستند، همیشه راهی برای برقراری نظم در شرکت وجود دارد. یکی از این راه ها، استفاده از یک سیستم حضور و غیاب هوشمند است.
دستگاه ساعت زنی دینگ به راحتی این کار را برای شما انجام می دهد. این دستگاه شامل یک دستگاه کوچک و نرم افزار حضور و غیاب برای کنترل تردد پرسنل است که به مدیران این امکان را می دهد که به صورت آنلاین ساعت ورود و خروج کارمندان، غیبت، مرخصی و ماموریت آن ها را کنترل کنند. بدین ترتیب، در صورتی که کارمندی مقید به رعایت نظم در شرکت نباشد، مدیر می تواند مشکل را پیدا کرده و در صدد رفع آن برآید.
۲. صبور بودن
صبر یکی از آن مهارت هایی است که همه فکر می‌ کنند آن را دارند تا وقتی که کار سخت می شود. درست است که برخی از افراد صبر بیشتری نسبت به دیگران دارند اما این بدین معنی نیست که شما نمی‌توانید مهارت خونسردی و صبر خود در مواقع استرس زا را تقویت کنید. زمانی که فکر می‌کنید که دارید آرامش خود را از دست می دهید، این تمرین را انجام دهید:
     1.         چشمان خود را ببندید.
     2.         از طریق بینی خود نفس عمیق بکشید و از طریق دهان آن را بیرون دهید.
     3.         تا ۱۰ در ذهن خود بشمارید.
این تکنیک ساده با شما در آرام ماندن و صبور ماندن در بیشتر مواقع استرس زا کمک می کند.
۳. توانایی برقراری ارتباط موثر
توانایی برقراری ارتباط موثر، مهارت های زیادی را در بر می گیرد:
       ·         توانایی شما برای سازگاری با دیگران
       ·         توانایی شما در ترغیب کردن دیگران
       ·         توانایی شما برای اینکه دیگران را به گوش دادن به شما ترغیب کنید.
       ·         روشنی و وضوح حرفی که می زنید.
این مهارت آخر از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که زمان محدود است و حضور بیش از حد دستگاه‌ های موبایل در جامعه ی امروزی ما را مجبور به برقراری ارتباط به شکل مداومی کرده است. مدیران خوب به شکلی روشن و واضح پیام خود را می رسانند و مطمئن می‌ شوند که کارمندان آن را متوجه شده اند.
۴. اعتماد کردن به دیگران
بخش بزرگی از مدیر بودن در مورد «اعتماد» است. شما باید به اعضای تیم خود اعتماد کنید که بهترین ها را برای کسب و کار و شرکت می خواهند. باید به آن‌ ها اعتماد کنید که وظایف خود را به درستی انجام می دهند. و در نهایت باید به آن‌ ها اعتماد کنید که تمام این وظایف را بدون نیاز به نظارت شما انجام می دهند.
به یاد داشته باشید نمی‌توانید همه کارها را خودتان انجام دهید. زمانی می‌ رسد که باید کاری را به شخص دیگر بسپارید و این به اعتماد نیاز دارد. نه تنها اعتماد به کارمندان خود، بلکه به اعتماد به خودتان و مهارت هایتان در رهبری و راهنمایی کردن دیگران.
ادامه مطلب در :
https://saednews.com/fa/post/8-mhart-zro...it-karknan
پاسخ


پیام‌های این موضوع
مهارت های لازم برای یک مدیر - توسط healthybody123 - 13-01-2022, 05:22 PM

موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  ۴ نرم افزار مفید برای بهبود فرآیند مدیریت کسب و کار healthybody123 0 1,257 29-09-2021, 04:53 PM
آخرین ارسال: healthybody123
  وظایف مدیر منابع انسانی amir haghighi 0 1,825 02-01-2021, 01:47 PM
آخرین ارسال: amir haghighi
  تعریف مدیریت منابع انسانی چیست؟ | شرح وظایف مدیر منابع انسانی avinpanahi 0 346 30-11-2019, 02:42 PM
آخرین ارسال: avinpanahi
  آشنایی با دستورالعملی برای موفقیت در مصاحبه‌های شغلی sharifi 0 337 28-11-2019, 12:19 PM
آخرین ارسال: sharifi

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان