تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum
تکنیک، هماهنگی ماهیچه ها - نسخه‌ی قابل چاپ

+- تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum (http://forum.kishtech.ir)
+-- انجمن: پردیس فناوری کیش (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=1)
+--- انجمن: اخبار علمی و فناوری (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=51)
+--- موضوع: تکنیک، هماهنگی ماهیچه ها (/showthread.php?tid=841)



تکنیک، هماهنگی ماهیچه ها - mismona - 16-04-2017

کشش1 دائم و ادامه دار ماهیچه ای: علت تولید صدای ضعیف،درد های مزمن و خستگی

وقوع دردهای بسیار مزمن بین پیانیست ها (خستگی،درد ماهیچه ای،تاندونیت،بورسیت و دیگر دردهای مزمن و موقتی) اصولا در نتیجه عادات به اشتباه تمرین کردن همراه با کشش های مفرط ماهیچه و تمرین های ماهیچه ساز است.این نشانه های ناخوشایند و رنج آور در نتیجه ی بکارگیری دائم سیستم عضلانی بطور اشتباه می باشد؛که ما میتوانیم و باید از آن جلوگیری کنیم.من باید مخالفت خودم را با آن دسته از پیانیست هایی که معتقدند خستگی عضلانی در نواختن اتود شوپن،اپوس 10 شماره 1 یا 2، پاساژهای سریع،بلند و طولانی قطعاتی همچون پولونز شوپن در لا بمل ماژور اپوس 53 یا "لس فانریلس" از لیست اجتناب ناپذیراست، اعلام کنم. آنها خستگی شان را به ضعف ماهیچه هایشان ربط میدهند،که مایلند با سختی بسیار آنها را قوی تر کنند.واقعیت،خود گویای همه چیز است!در واقع ماهیچه های کوچکتر و ریزترِ ساعدهای ما هستند که انگشتان را به حرکت در می آورند و مسئول انجام کارهای دقیق و با ظرافت هستند.هنگامی که ماهیچه های قوی تر بازو،شانه و بدن به درستی فعال شوند میتوانند به ماهیچه های ضعیف تردر جلو گیری از علل بروز خستگی کمک کنند.کاری که ما باید انجام بدهیم این است که بدانیم چگونه میتوان ماهیچه های قوی تررا با یکدیگرمابین تمامی اعضای مرتبط بدن به درستی فعال و هماهنگ کرده و همچنین باید بتوانیم این عادت را به هنگام نوازندگی پیانو به دست بیاوریم.هدف از تمرین صحیح،به دست آوردن عادت صحیح و نه هدر دادن زمان بسیار زیاد با تمرین های ماشینی و به اصطلاح "دست گرم کن" است.تکنیک باید بر پایه ی هماهنگی بهینه استوار باشد و نه تحمل و استقامت.

تمام مشکلات پیانیستیک از طریق تعداد محدودی از الگوهای حرکتی و ترکیبی از آنها حل شده است.

اکثر کتاب ها در مورد نوازندگی پیانو مزایای مخصوص به خود را دارند. بعضی از آنها مثل کتاب رودُلف برایت هاوپت به نام Die Grundlage der naturliche Klaviertechnik(1925) در زمان خودشان یک کتاب کاملاً آگاه کننده بوده اند.برخی دیگر کتاب ها مشاهدات معتبری را در مورد تکنیک،تفسیر و تمرین برای اجرا ارائه میدهند.باز هم هنوز بعضی از کتاب های دیگر پر شده اند از آمار و ارقام جالب زیستی،شیمیایی و تشریحی (کالبد شناسی) و شباهت زیادی که کتاب های متنی علمی ندارند.پر واضح است که تمام این وجوه بایستی در ارزیابی تکنیک در پیانو لحاظ شوند.اما من معتقد هستم که کلیه نوازندگی پیانو باید درک و توصیف بشود و نباید فقط به اجزای آن پرداخته شود.در حقیقت مابین الگوهای دیداری قطعه و فرمولهای تکنیکی که ما آنها را معمولاً تفسیر میکنیم وجود دارد. ما با کمی پیشروی می توانیم عنوان کنیم که الگوی حرکتی باعث ایجاد طنین در صدا که خود بازتاب حال و هوای متنوع موسیقی است می شود. هدف ما تحریک و بیرون کشیدن همین حال و هوا در شنونده از طریق تفسیر و تکنیک دو مقوله جدایی ناپذیرهستند.

مسائل پایه ای و بنیادین در بخش مربوطه توضیح داده شده است

این اظهارات صریح و بسیاری از اصول دیگر که در این کتاب آورده شده اند،خطرابهام ویا اینکه به ظاهر ساده و دلبخواه به نظر آیند را دارد.من امیدوارم که شما با کمی صبر،مسائل را در فصل های خودشان مطالعه کنید و همچنین از پیش قضاوت در موردشان تا مطالعه ی کامل توضیحات آنها خودداری فرمایید.من به شما این اطمینان رامیدهم که نه تنها اصول و قوانین را به فرمول در می آورم بلکه آنها را توصیف و توضیح و توجیه میکنم.زمانی که تکنیک در نوازندگی در پیانو به بنیادی ترین حالت خود تقلیل یابد،در نتیجه ما به مهارتی ساده و راحت و عاری از مشکل دست می یابیم،با این حال باید به صورت ترکیبی استفاده شوند.این بدان معناست که هر حرکت مجزا از طرف انگشتان،دست،ساعد،بازو و شانه ها از لحاظ وسعت و عملکرد ممکن است که ساده به نظر بیایند،اما باید هماهنگ و همگام با یگدیگر باشند.چنانچه هر کدام از این اجزا نتوانند به درستی کار خود را انجام دهند،و یا حتی زیادتر و یا کمتر از حد انتظار،تمام دستگاه بدن را تحت تأثیر خود قرار میدهند.به عبارت دیگر چنانچه مکانیسم نوازندگی به درستی عمل نکند،صدا، لمس (تاچ)، جمله بندی (فریزینگ)، تنفس (بریزینگ)، شکل دهی موسیقی و تفسیر کلی بطور معکوس و ضعیف عمل می کنند.بنابراین مهارت های موسیقایی و تکنیک دو مساله ی جدا یی ناپذیرهستند!

تکنیک : استادی در حرکات . ارتباط بین حرکت و احساس

این کتاب با تکنیک در هنر نوازندگی پیانو سروکار دارد . تکنیک بر هنر تقدم دارد ؛ بنابراین ؛ این مساله ( تکنیک ) باید در هر
آموزشگاه موسیقی در صادقیه  ابتداً مورد بحث قرار گیرد . در بررسی تکنیک ؛ ما بیشتر توجه به آناتومی بدن انسان ؛ منابع انرژی ( ماهیچه ها و جاذبه زمین ) ؛ و خصیصه های پیانو میکنیم. با انیکه حرکات بیشماری در نوازندگی پیانو دخیلند ؛ ما میتوانیم گونه های مختلفشان را به شماری اندک و محدودی از حرکات بنیادین شناسایی و تقلیل بدهیم . این الگوهای حرکت بنیادین در مقالات آتی به درستی تعریف ؛ شرح و از یکدیگر مجزا خواهند شد ؛ سپس آنها را در فعالیت های ترکیبی که نوازندگی پیانو را در بر دارد وارد و یکپارچه میکنیم . در نهایت ارتباط روشن و واضح آنها با عوامل متناظرشان ضروری به نظر خواهد رسید. در موسیقی ؛ مانند هر هنر حرکتی جنبشی دیگر ( رقصیدن – بازی کردن – یا رهبری گروه موسیقی ) احساسات از طریق حرکات بیان شده اند ؛ اگرچه پیشنهاد نمیکنیم تا این حرکات با حتی ذره ای یکنواختی اجرا شوند به نظر راههای بنیادین مشخصی را میتوان یافت که در آن حرکات در ارتباط و بازتاب کننده ی احساسات و مولد آنها میباشد . برای روشن سازی این نکته ازطریق مثال نسبتاً واضح ؛ یک پاساژ لطیف ؛ رویایی ؛ و زیرکانه در نوکتورن شوپن یا یک پرولود از دبوسی نباید با حرکات تند و خشن نواخته شوند.

الگوهای حرکت و بصری وابسته یکدیگر هستند .

این کتاب از یک جنبه نسبت به کتابهای مشابه نوازندگی پیانو برتری دارد و آن این است که در اینجا تکنیک به تعداد اندکی از حرکات و الگوهای بنیادین ؛ ترکیبات و گونه های تغییر یافته آنان تقلیل خواهد یافت که این خود تمام حوزه تکنیک را شکل میدهد . مساله ای حائزاهمیت این است که خواننده کتاب درخواهد یافت که انواع الگوهای حرکت مورد استفاده در قطعات موسیقی به طور مکتوب مشخص شده اند و باید توسط خواننده شناسایی شوند. همچنان که خواهیم دید ؛ مشخصه های بصری موسیقی ( به عنوان مثال ؛ جمله بندی ؛ الگوهای فاصله ای ؛ داینامیک ؛ و موقعیت نت ها بر روی کلاویه ) دارای الگوهای حرکت مناسب و معادل خود هستند.

هنر تکنیک

این الگوهای حرکت در هیچ صورتی آزادی تفسیرو بیان نوازنده را محدود نمیکند بلکه حتی میتواند از آنها با عنوان رهنمود هایی در انتخاب راه حلهای تکنیکی استفاده کرد. هنر تکنیک پیانو ازجایی شروع میشود که مشکلات تکنیکی قبلا حل شده اند و تکنیک های پیچیده درخدمت اهداف خلاقانه مفسر ( نوازنده ) قرار بگیرد.

__________________________________________________ _______________________________________________ ____________

1 کشیدگی عضلانی را میتوان به سادگی همان "فشار" به ماهیچه بیان کرد که اکثراً به دلیل نیروی کششی بیش از اندازه به عضلات و یا انقباض شدید ماهیچه ای که در برابر یک مقاومت زیاد قرار گرفته است ایجاد میگردد.منبع:[font=tahoma]آموزشگاه موسیقی در صادقیه
[/font]



RE: تکنیک، هماهنگی ماهیچه ها - charming - 17-01-2021

دندانپزشکی در ترکیه

تاریخ دندانپزشکی در ترکیه سالهاست که به عنوان فصل تاریخ پزشکی در ترکیه مورد مطالعه قرار می گیرد. با این حال، جراحی های دندان یک فضای هنری و پزشکی نیز محسوب می گردد همانند کل جهان در قرن 19 در ترکیه نیز به عنوان یک رشته نوظهور شروع به رشد کرد، و به یک حرفه ی اجتناب ناپذیر تبدیل شده است که به عنوان یک علم جداگانه مورد مطالعه قرار گیرد.این رشته در ترکیه تحت شاخه هایی از رشته علم پزشکی به عنوان یک رشته جدا در نظر گرفته شد و در قرن 20 شروع به توسعه یافت.ظهور دندانپزشکی به عنوان یک حرفه مستقل، که با برنامه های مربوط به معالجه دندان پزشکی که در سال 3000 قبل از میلاد با آن روبرو شد، آغاز شد یعنی در قرن 18 صورت گرفت.


تاریخچه دندانپزشکی در ترکیه (تحصیل در ترکیه )در قرن نوزدهم، طب عثمانی بیش از قرن های دیگر چهره خود را رو به غرب چرخاند و تحت تاثیر علم غرب شخصیتی مدرن تر به دست آورد. جنبش های اصلاحات و مشروطیت نیز در این امر پیشگام بودند. با آغاز جمهوری ترکیه، پایه های بسیاری از سازمان ها که نگاه مدرن به خود می گیرند، گذاشته شد و روی آوردن به پزشکی مدرن و آموزش دندانپزشکی در این دوره فعالیت خود را آغاز نمود.مرکز پزشکی Cerrahane-i Amire که در 14 مارس 1827 تأسیس شده است، اولین مرحله مدرن آموزش پزشکی در کشور ترکیه را تشکیل می دهند. این مدرسه بعداً با پزشکی ادغام شد و در سال 1938 به مکتبی Şahane تغییر نام داد. دانشکده دندانپزشکی که در تاریخ 22 نوامبر 1908 پس از اینکه پزشکی مدنی عنوان دانشکده را در تاریخ 01/10/1908 گرفت، تأسیس شد، تحصیلات برای این رشته در 28 اکتبر 1909 آغاز گردید. از زمان تأسیس این دانشکده دندانپزشکی، آموزش دندانپزشکی شکلی مدرن به خود گرفته است. پروفسور دکتر کاظم اسات دیوریم اظهار داشت که ارزیابی روند تاریخی دندانپزشکی براساس دوره های شروع به کار در کشور ترکیه سودمندتر شد و اولین دوره این رشته را قبل از سال 1908 را با شروع دندانپزشکی علمی تعریف می کند. "دوره اول: متعلق به بخشی از قبل از سال 1908، تصویب مدرسه است. در این زمان برخی از آثار هنری دندانپزشکی با شکلی بسیار ساده و بسیار ابتدایی انجام می گرفتند و برای انجام این کار، هیچ قدرت علمی یا دانش و وجود کارآزمایی عملی لازم نبود. در این دوره، این رشته منحصر به فرد برای كسانی بود كه هرچه می توانستند از پدر خود ببینند، بصورت تجربی یاد بگیرند و انجام می دادند. در این دوره، با حضور شخصی از کشور آلمان به نام (پرمی) و حضور نمایندگی دائمی ایشان در دانشکده پزشکی آن زمان (به عنوان مثال چند ریشه دندان برای فلان دندان وجود دارد) و پاسخگوی سؤالات بسیار ساده این چنین بودند. این وضعیت تا سال 1908 ادامه یافت، و در این تاریخ هالیت سدی تا برکت (مدرسه دندانپزشکی) با سرپرستی اپراتور جمیل پاشا، رئیس دانشکده پزشکی ادامه یافت."


سایر آزمون هاسایت متروپل


اس ای تی
اقامت ترکیه از طریق تحصیل
پزشکی در ترکیه
بورسیه تحصیلی در ترکیه

آموزش زبان ترکی استانبولی
داروسازی در ترکیه
آزمون تومر