تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum
مشاوره و درمان رفتارهای انحرافی کودکان - نسخه‌ی قابل چاپ

+- تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum (http://forum.kishtech.ir)
+-- انجمن: پردیس فناوری کیش (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=1)
+--- انجمن: مجموعه مشاوره روانشناسی، تحصیلی و مددکاری (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=110)
+--- موضوع: مشاوره و درمان رفتارهای انحرافی کودکان (/showthread.php?tid=77544)



مشاوره و درمان رفتارهای انحرافی کودکان - lavazemkhanegi - 14-03-2023

مجموعه آموزش مداوم برای مشاوران روانشناسی--مشاوره و درمان رفتارهای انحرافی کودکان
 
    نویسنده نوشته شده توسط Feng Guanfu، Wang Dayan، Chen Dongsheng، Ye Zhenping، Lu Yaqing، Xiong Xun
 
در سال های اخیر به دلیل عواملی مانند تحول اجتماعی، تغییر در ساختار خانواده و تغییر ارزش ها، به تدریج مشکلات کودکان در سازگاری با زندگی و یادگیری افزایش یافته است که به موضوعی مهم در مشاوره خانواده، مدرسه و زندگی اجتماعی تبدیل شده است. توجه عمیق نکنید. این کتاب شامل شش مقاله است: استرس در کودکان، پرخاشگری و خشونت در دانش آموزان دارای اختلالات هیجانی، آموزش مهارت های اجتماعی به کودکان دارای انحرافات رفتاری، استفاده موثر از بازی درمانی در مدارس ابتدایی، کاربرد هنردرمانی در درمان کودکان ADHD و مشاوره فردی. برای کودکان و مطالعات موردی، هر...
 
    45.00 £
 
عنوان سریال: مجموعه آموزش مداوم برای مشاوران روانشناسی
مشاوره کودک
در سال های اخیر به دلیل عواملی مانند تحول اجتماعی، تغییر در ساختار خانواده و تغییر ارزش ها، به تدریج مشکلات کودکان در سازگاری با زندگی و یادگیری افزایش یافته است که به موضوعی مهم در مشاوره خانواده، مدرسه و زندگی اجتماعی تبدیل شده است. توجه عمیق نکنید. این کتاب شامل شش مقاله ویژه است: استرس در کودکان، پرخاشگری و خشونت دانش‌آموزان دارای اختلالات هیجانی، آموزش مهارت‌های اجتماعی به کودکان دارای انحرافات رفتاری، استفاده مؤثر از بازی درمانی در پردیس‌های دبستان، کاربرد هنردرمانی در درمان کودکان ADHD، مشاوره موردی برای کودکان هر فصل دارای یک مقدمه نظری و یک توضیح کاربردی است که می تواند به عنوان مرجع معلمان، مشاوران و والدین مورد استفاده قرار گیرد.
مشاوره کودک
 
فصل 1 استرس کودکان بخش 1 مقدمه - درک استرس بخش 2 علل ریشه ای استرس کودکان بخش 3 روش های رفع استرس مراجع فصل 2 پرخاشگری و رفتارهای خشونت آمیز دانش آموزان با اختلالات عاطفی بخش 1 تعریف بخش 2 بخش 2 رفتارهای پرخاشگرانه 4 مداخله رفتارهای پرخاشگرانه و خشونت آمیز مراجع فصل 3 آموزش مهارت های اجتماعی برای کودکان با انحرافات رفتاری آموزش و آموزش مهارت های اجتماعی در بخش چهارم نتیجه گیری مراجع فصل 4 کاربرد موثر بازی درمانی در مدارس ابتدایی قسمت اول نظریه و فناوری فصل 1 تاریخی توسعه بازی درمانی اهداف درمان بخش 4 اصول و نمونه هایی از بازی درمانی با محوریت شخصی ژورنال کار جهانی 5 مجله کاری ساکت شیائوجون 6 مجله کاری دختر پروانه ای 7 ژیائوکسین در آرزوی بازگشت مادرش مجله کار 8 شیائو شنگ که خودش مشکل را حل کرد تشخیص، توسعه دوره و علت شناسی کودکان بیش فعال بخش 2 درمان کودکان بیش فعال بخش 3 هنر درمانی برای کودکان بیش فعال بخش 4 نتیجه گیری و پیشنهادات دیدگاه فلسفی بخش 2 اصول مشاوره موردی بخش 3 فرآیند مشاوره موردی بخش 4 بحث موردی: مراجع Xiao Li (نام مستعار) مشاوره کودک و نوجوان
 
مشاوره کودک
احداث اتاق مشاوره روانشناسی ویژه کودکان و نوجوانان
 
تفاوت های خاصی بین کودکان و نوجوانان خاص و کودکان و نوجوانان عادی وجود دارد، مثلاً مشکلات خاصی در روانشناسی، فیزیولوژی، زبان و غیره وجود دارد. از منظر ویژگی های روانی، چنین دانش آموزانی از خودآگاهی نسبتاً قوی برخوردارند، مناسب نیستند. برای زندگی جمعی و نمی تواند با دیگران ارتباط برقرار کند.به طور معمول با دیگران کنار بیایید، حواس پرت در کلاس، اغلب در حالت افسردگی عاطفی، تنش و به راحتی تحت تأثیر عوامل خارجی قرار می گیرد، ثبات عاطفی ضعیف است. مشکلات روانی کودکان و نوجوانان را می توان «اختلالات رفتاری کودکان و نوجوانان» نیز نامید. مدارس ابتدایی و متوسطه دوره های مهمی برای رشد جسمی و ذهنی کودکان و نوجوانان است، در صورتی که مشکلات روانی به موقع پیشگیری و کنترل نشود. ایجاد بیماری روانی آسان است، که نه تنها برای یادگیری شخصی مساعد نیست، بلکه بار سنگینی را بر روی سازگاری اجتماعی آینده، ارتباطات بین فردی و ارتباطات خانوادگی وارد می کند. در اینجا چند راهکار وجود دارد که می تواند در بهبود مشکلات روانی کودکان و نوجوانان موثر باشد:
 
مرکز
 
(1) محیطی دلپذیر بسازید
 
مدرسه بدون شک مکان مهمی برای زندگی جمعی دانش آموزان است و با ایجاد محیطی هماهنگ، گرم، مثبت و آفتابی در دانشگاه می تواند به طور موثر به دانش آموزان کمک کند تا فشار روانی خود را کاهش دهند. اگرچه دانش‌آموزان ابتدایی و راهنمایی جوان هستند، اما از قبل توانایی‌های رفتاری اولیه دارند، بنابراین می‌توان آنها را برای شرکت در برخی فعالیت‌های اجتماعی در حد توانایی خود سازماندهی کرد، به عنوان مثال، معلمان می‌توانند به طور منظم بازی‌های ورزشی جالب، فعالیت‌های عملی در فضای باز و غیره را برگزار کنند. و اجازه دهید همه دانش آموزان در آنها شرکت کنند ترویج دوستی در فعالیت ها به دانش آموزان اجازه می دهد تا به طور طبیعی از زندگی مدرسه لذت ببرند و قلب خود را باز کنند.
 
 
 مشاوره کودک و نوجوان
(2) به ارتباطات معنوی توجه کنید
 
بسیاری از دانش‌آموزان به دلیل نمرات ضعیف و نظم و انضباط بی‌نظم مورد بی‌توجهی معلمان قرار می‌گیرند و حتی توسط معلمان در کلاس به عنوان «مواد آموزشی منفی» قرار می‌گیرند و در نتیجه احساس هویت پایینی ایجاد می‌کنند که منجر به مشکلات جدی سلامت روانی می‌شود. زمان طولانی. به قول معروف «خیلی سخت شکستن آسان است.» برای کودکان و نوجوانان خاص، اگر از روش های مدیریتی سفت و سخت مانند توبیخ و تنبیه بدنی کورکورانه استفاده شود، به راحتی می توان اعتماد به نفس دانش آموزان را کم کرد و در ایفای نقش ناکام ماند. مشاوره سلامت روان مربی ماکارنکو با اشاره به اینکه "عشق پایه تربیت است و بدون عشق آموزش وجود ندارد"، خاطرنشان کرد: معلمان راهنمای زندگی مدرسه ای دانش آموزان و چراغ راه دانش آموزان هستند و باید با کودکان با محبت رفتار کنند و با آنها ارتباط برقرار کنند. در زندگی روزمره. . در جریان فعالیت ذهنی باشید و راهنمایی یا اصلاح کنید. ضمناً باید در کشف نقاط درخشش دانش آموزان و تشویق و تمجید از این مزایا خوب عمل کنیم، نباید چشم به راه انتقاد و سرزنش کنیم، وقتی دانش آموزان مرتکب اشتباه می شوند، دلایل اشتباه و عواقب احتمالی را به دقت تجزیه و تحلیل کنند و القا کنند. تا بتواند از صمیم قلب به اشتباهات خود پی ببرد و شکاف روانی را کاهش دهد.
 
تجهیزات رفع فشار موسیقی
 
(3) تجزیه و تحلیل ویژگی های شخصی
 
اگرچه هر دانش آموزی شخصیت منحصر به فرد خود را دارد، اما می توان آن را از منظر مشکلات سلامت روان به چند دسته طبقه بندی کرد. اول اینکه برای برخی از دانش آموزان مبتلا به اختلالات روانی، مشکلات روانی آنها اغلب به صورت ضعف خودکنترلی در کلاس، حرکت مکرر ظاهر می شود. دست و پا و همکلاسی ها مستعد درگیری فیزیکی. ثانیاً، برخی از بچه های دبیرستانی هستند که دارای شخصیت سرکش، روانشناسی جدی سرکش، و عادتاً با آنچه معلمان و والدین می گویند تناقض دارند. برای این گونه دانش آموزان، معلمان باید بیشتر با آنها ارتباط برقرار کنند تا متوجه شوند آیا مشکلاتی در زندگی آنها وجود دارد و آنها را راهنمایی کنند تا به تدریج از سوءتفاهمات روانی خارج شوند و در عین حال باید به حفظ عزت نفس دانش آموزان نیز توجه کنند. مثلاً وقتی اشتباه می کنند سعی کنید از انتقاد در جمع خودداری کنید.مفهوم آموزشی "غلبه بر سختی با نرمی". این نه تنها به کاهش مشکلات روانی آنها کمک می کند، بلکه روابط پرتنش معلم و دانش آموز را نیز کاهش می دهد. دانش آموزانی نیز با عزت نفس پایین و شخصیت حساس هستند که این مشکل روانی اغلب از فشار و تنهایی در اعماق قلب کودکان و نوجوانان ناشی می شود. برای چنین مشکلاتی، معلمان باید از روش های تشویقی استفاده کنند تا به آنها کمک کند تا اعتماد به نفس خود را بازسازی کنند و سوالات بیشتری در کلاس بپرسند تا بتوانند عادت جسارت به بیان در جمع را در خود پرورش دهند.
 
 
 مشاوره کودک و نوجوان
(4) آموزش مشترک با خانه و مدرسه
 
خانواده ها نقش مهمی در تربیت کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه دارند. این در حالی است که بسیاری از والدین نمی دانند چگونه مشکلات فرزندان خود را حل کنند که این امر منجر به فشار روحی بیشتر بر خود والدین و حتی بی حوصلگی و توبیخ در حین آموزش می شود که فشار بر دانش آموزان را تشدید می کند. خانواده محل آموزش روشنگری آنهاست، بنابراین دانش آموزان اغلب بیشتر به خانواده و والدین وابسته هستند. راهنمایی روانشناختی کاری بلندمدت است که مستلزم پشتکار مستمر است بنابراین معلمان به منظور اطمینان از اثربخشی و جامعیت می توانند فعالانه با والدین همکاری کنند. به عنوان مثال، بسیاری از دانش آموزان ناخودآگاه رفتار والدین خود را در زندگی خود تقلید می کنند، در حالی که برخی از والدین به نقش دستورات و اعمال خود پی نمی برند. فرزندان. کودکان را با مفاهیم آموزشی صحیح، مثبت و استاندارد در زندگی راهنمایی کنید.
 
ساخت اتاق مشاوره روانشناسی
 
(5) تقویت ساخت مراکز بهداشت روان
 
آموزش بهداشت روان به کودکان و نوجوانان آموزش‌های استثنایی باید از جنبه‌های مختلف آغاز شود و ساخت مراکز بهداشت روان (اتاق‌های مشاوره روان‌شناختی) بخش مهمی است. ساخت اتاق‌های مشاوره روان‌شناختی استاندارد که نیازهای واقعی را برآورده می‌کند، می‌تواند مکان‌های آموزشی با کیفیت بالا و ابزارهای کمکی سلامت روان را برای کار هدفمند آموزش سلامت روان معلمان روان‌شناختی فراهم کند. سیاست های ملی همچنین ادارات و واحدهای مربوطه را ملزم به تقویت ساخت مراکز بهداشت روان برای کودکان و نوجوانان آموزش های ویژه و بهبود پیکربندی تجهیزات روانی می کند. با پیشرفت علم و فناوری، تجهیزات کاربردی روانشناسی بیشتر و بیشتر می شود که می توانند نیازهای مرحله آموزش ویژه را برآورده کنند و پاسخ دهند، مانند ابزارهای ارزیابی روانشناختی، تجهیزات EEG روانشناختی، تجهیزات VR روانشناختی، تجهیزات بیوفیدبک و غیره. اتاق مشاوره روانشناسی در مرحله آموزش ویژه عموماً شامل: اتاق میز شن روانشناسی، اتاق ارزیابی روانشناختی، اتاق آرامش روانی، اتاق کاتارسیس روانی، اتاق فعالیت گروهی، اتاق مشاوره انفرادی و سایر اتاق های کاربردی است. برای سلامت روان جمعیت های خاص، مراقبت و بهره مندی از هر فرد، ساخت مراکز بهداشت روان یک وظیفه مهم است
مشاوره کودک