تمیز کردن لوله ها - نسخهی قابل چاپ +- تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum (http://forum.kishtech.ir) +-- انجمن: پردیس فناوری کیش (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=1) +--- انجمن: تاسیسات ساختمان (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=206) +--- موضوع: تمیز کردن لوله ها (/showthread.php?tid=72427) |
تمیز کردن لوله ها - khonehman - 18-08-2022 بهترین طرح های زهکشی سایت راه های ساده برای ساخت زهکشی در کشور با دستان خود و بدون سرمایه گذاری 31.10.2019 گیاهان باغ اشتراک گذاری: اشتراک در تجمع آب مذاب یا باران در محل منجر به عواقب ناخوشایندی می شود. برای حل این مشکل از سازه های زهکشی استفاده می شود که کارایی آن به ویژه برای خاک های رسی که رطوبت را به خوبی حمل نمی کنند، اهمیت دارد. راهنمای گام به گام نصب سیستم زهکشی با دستان خود را در زیر بخوانید. زهکشی برای خاکهای رسی لوله باز کنی در پردیس قبل از برنامه ریزی برای زهکشی در یک سایت با خاک های رسی، لازم است ویژگی های چنین خاک هایی را بشناسید. ابتدا یک آزمایش کوچک انجام می شود. برای انجام این کار، باید سوراخی به عمق 60 سانتی متر حفر کنید، 6-7 سطل آب در آن بریزید. اگر بعد از یک روز رطوبت بدون باقیمانده به خاک جذب شود، سایت نیازی به سیستم زهکشی پیچیده ندارد. در این مورد، آب باران یا زهکشی فله کافی است. خاک رس آب را به طور کامل جذب نمی کند و بنابراین محل نیاز به آماده سازی دقیق تری دارد. با توجه به اینکه خاک به خوبی رطوبت را مدیریت نمی کند، در نتیجه آب جمع شده و در لایه های بالایی خاک گودال هایی ایجاد می کند. رطوبت بیش از حد منجر به تخریب پی ساختمان ها، مرگ گیاهان و تشکیل محیطی بیش از حد مرطوب در منطقه می شود. بنابراین، زهکشی ضروری است و به شما امکان می دهد خاک رسی را تخلیه کنید و از عواقب ناخوشایند جلوگیری کنید. برای سازماندهی زهکشی عواملی مانند: مقدار رطوبت وارد شده به صورت باران، آب مذاب، آبیاری خودکار و غیره؛ منطقه ای از قلمرو نیاز به زهکشی؛ امکان سنجی مالی که نوع و کیفیت مواد مورد استفاده برای زهکشی را تعیین می کند. ترکیبی از زهکشی زیرزمینی و سطحی به شما امکان می دهد خاک را تخلیه کنید، شرایط عادی را برای گیاهان فراهم کنید و ساختمان ها را حفظ کنید. در عین حال، گزینه مدفون شامل حفر گودال های عمیق، استفاده از لوله ها، سنگ های خرد شده، ژئوتکستایل ها و ایجاد چاه برای آب منحرف شده است. همه اینها مستلزم هزینه های مالی و محاسبه دقیق پارامترها است. زهکش های سطحی کانال های کم عمقی هستند که برای جمع آوری آب به چاه هدایت می شوند. از بالا، فرورفتگی با توری پوشانده شده است و به راحتی قابل استفاده است. در سیستم این گونه ترانشه ها نیازی به استفاده از لوله نیست، زیرا مواد خاصی در پایین ترانشه گذاشته می شود. به همین دلیل، رطوبت به چاه منتقل می شود و روی خاک رسی باقی نمی ماند. ترکیبی از سیستم های سطحی و مدفون برای خاک های رسی بهترین است. هر گزینه نیاز به توسعه نمودارهایی دارد که محل گودال ها، چاه ها و سایر عناصر را نشان می دهد. در این مورد، باید ترتیب مراحل نصب را در نظر گرفت، زیرا زهکشی باید کار خود را سریع و کارآمد انجام دهد. دستگاه زهکشی برای زهکشی خاک رسی از زهکش سطحی و عمیق استفاده می شود. اولین گزینه می تواند با نوع سینی یا کوسن شنی باشد. در هر صورت برای جمع آوری آب به سمت چاه ترانشه حفر می شود. عرض چاله ها حدود 30 سانتی متر است. و عمق 50 سانتی متر می تواند تا در عین حال شیب یکنواخت کمی به سمت چاه وجود دارد. برای مناطقی که دارای شیب طبیعی هستند، این کار ضروری نیست. برای سیستم سطح سینی جعبه یا سینی پلاستیکی مخصوصی در ترانشه تعبیه شده است که آب از طریق آن به چاه منتقل می شود. در مورد کوسن شنی باید یک لایه ماسه کوچک در کف چاله ها ریخته شود که اندازه آن کمی بزرگتر از روش سینی است، سپس سنگ خرد شده را تقریباً تا لبه های شکاف ها خرد کنید. در بالا، می توانید شن های چند رنگ بریزید یا یک لایه چمن بگذارید. زهکشی عمیق شامل ایجاد گودال هایی با لایه های قلوه سنگ، لوله های زهکشی و ژئوتکستایل است. در محل اختصاص داده شده، چاهی در فرورفتگی برای جمع آوری آب تعبیه شده، لوله هایی بر روی لایه ای از ماسه و ژئوتکستایل در ترانشه گذاشته شده و سپس سنگ خرد شده ریخته شده و لبه های بوم پیچیده می شود. چاه باید در نقطه منتهی الیه سایت قرار گیرد و تمام چاه ها باید به سمت آن هدایت شوند. طرح زهکشی قبل از شروع کار زهکشی، محل تمام اجزای سیستم باید در نقشه سایت ذکر شود. چاه باید در گوشه دور قرار گیرد، گودال ها در امتداد محیط خانه یا ساختمان های دیگر اجرا شوند، به یک سنگر بپیوندند و به چاه منتهی شوند. هنگام برنامه ریزی یک سیستم عمیق، شایان ذکر است که لوله ها را نمی توان در خاک رسی که در آن تجهیزات سنگین و ماشین ها حرکت می کنند، قرار داد. در نتیجه، خاک دچار افتادگی می شود و زهکشی را به خطر می اندازد. بنابراین، بهترین گزینه زهکشی سطحی است که به حذف سریع رطوبت کمک می کند. نمودار جهت هر خندق و همچنین شیب خندق ها را نشان می دهد. اگر سایت در یک شیب قرار دارد، کافی است گودال های عمیق را در خود چاه حفر کنید. در یک سطح صاف، محاسبه شیب با در نظر گرفتن استانداردها انجام می شود. شیب لوله ها با کسری نشان داده می شود که درک آن برای یک فرد نادان دشوار است. به عنوان مثال، 0.007 یا 0.02. در واقع این اعداد به معنای نسبت شیب مورد نظر لوله به طول آن است که بر حسب متر بیان می شود. اگر شما نیاز به تعیین شیب 0.007 دارید، به این معنی است که برای 1 متر خطی لوله، اختلاف ارتفاع باید 7 میلی متر باشد. و اگر شیب 0.02 باشد، اختلاف ارتفاع در یک متر 2 سانتی متر است. خواهد بود این تفاوت در شیب به این دلیل است که لوله های با قطرهای مختلف به حداقل شیب های متفاوتی نیاز دارند. و هرچه قطر بزرگتر باشد، شیب کوچکتر است. به عنوان مثال برای زهکشی های انحرافی همیشه از لوله هایی با قطر 9-11 سانتی متر استفاده می شود. حداقل شیب برای آنها 0.02 است. یعنی هر متر زهکش باید حداقل 2 سانتی متر شیب داشته باشد. پس از محاسبه تمام پارامترها، مواد انتخاب شده و رطوبت گیر نصب می شود. برای زهکشی سطحی از سینی های پلاستیکی استفاده می شود که با در نظر گرفتن شیب و جهت مورد نیاز نصب می شوند. زهکشی را خودتان روی خاک رسی انجام دهید - دستورالعمل های گام به گام برای نصب سیستم های مختلف زهکشی سطحی را می توان با دستان خود با استفاده از نمودار و انتخاب مواد مرتب کرد. یک سیستم ساده متشکل از سینی ها، چاه ها و سایر عناصر حذف به موقع رطوبت را تضمین می کند. زهکشی سطحی با عمیق یا پرکننده تکمیل می شود که کارایی زهکشی را افزایش می دهد. زهکشی عمیق: دستورالعمل های گام به گام برای ایجاد زهکشی عمیق به لوله ها نیاز است. برای خط اصلی، از عناصر با قطر 110 میلی متر استفاده می شود و لوله های با قطر 60 میلی متر برای چاله های اضافی بهترین هستند. چاه با حلقه های بتنی ساخته می شود یا یک ظرف پلیمری مخصوص در داخل فرورفتگی قرار می گیرد. کسری سنگ خرد شده 20-40، ماسه درشت، ژئوتکستایل نیز برای ساخت مجتمع زهکشی مورد نیاز است. مجموعه وظایف شامل اقدامات زیر است: برای چاه باید چاله ای حفر شود که عمق آن 2-3 متر است. حلقه های بتنی از پایین نصب می شوند. ظرف تمام شده به همین ترتیب نصب می شود. شن و ماسه با یک لایه 20 سانتی متری به پایین ریخته می شود و سپس سنگ 30 سانتی متر است. زیر پا گذاشته شده است. حلقه ها یا دیواره های ظرف تمام شده باید دارای سوراخ هایی برای لوله های ورودی باشد. ارتفاع محل قرارگیری آنها برابر با عمق لوله ها در چاله ها است، یعنی حدود 100 سانتی متر از لبه بالایی. در مرحله بعد، باید طبق نقشه یک سنگر حفر کنید. عرض آنها 50 سانتی متر و عمق در خط اصلی 120 سانتی متر و در خطوط کناری 100 سانتی متر است. هنگامی که کانال های اصلی به چاه می رسند، شیب به ازای هر 1 متر خطی طول لوله 5 سانتی متر است. در ته گودال ها، ماسه باید با یک لایه حدود 20 سانتی متر ریخته شود و سپس ژئوتکستایل گذاشته شود. لبه های بوم باید بالاتر از لبه های گودال باشد. سپس، سنگ خرد شده در یک لایه 20 سانتی متری ریخته می شود، لوله های سوراخ شده مطابق با شیب قرار می گیرند. اتصال لوله ها به یکدیگر توسط کوپلینگ یا اتصالات زنگوله ای شکل انجام می شود. در قسمت خم ها و در مقاطع مستقیم، چاه های بازرسی باید به فاصله هر 25 سانتی متر نصب شود. ارتفاع چنین عناصری باید ارتفاع آنها را از سطح زمین تضمین کند. چاه های تجدید نظر برای نظارت بر شرایط و تمیز کردن سیستم ضروری است. سنگ خرد شده باید روی لوله ها ریخته شود تا مواد فیلتر کاملا آنها را بپوشاند. بعد، ژئوتکستایل را بپیچید. فضای باقی مانده در ترانشه با ماسه پوشانده شده است و یک لایه چمن یا سنگ ریزه تزئینی روی آن گذاشته شده است. نصب زهکشی سطحی زهکشی عمیق برای حذف رطوبت از خاک طراحی شده است و زهکشی سطحی به جلوگیری از رکود آب در خاک سطحی کمک می کند. رطوبت باران یا آب مذاب بلافاصله به داخل چاه رها می شود و از طریق کانال های مخصوص حمل می شود. این به شما امکان می دهد آب را از سقف ساختمان ها حذف کنید و از ظاهر شدن گودال ها در مناطقی با خاک رسی جلوگیری کنید. برای چیدمان سطح باید جهت گودال ها روی سایت پلان مشخص شود که باید به چاه منتهی شود. شیب برای زهکشی عمیق یکسان است. در مرحله بعد، اقدامات زیر انجام می شود: طبق برنامه یک ترانشه کوچک حفر می شود که به خوبی رم بندی شده است. رعایت شیب چاله ها به سمت چاه یا آب جمع کن الزامی است. اگر سایت دارای شیب طبیعی باشد، عمق کانال ها می تواند یکسان باشد. در این حالت عمق ترانشه 80 سانتی متر است. تا و عرض آن 40 سانتی متر است. در پایین ترانشه، ماسه با یک لایه 10 سانتی متری ریخته می شود و سپس همان مقدار سنگ خرد شده کسری 20-40 ریخته می شود. در مرحله بعد، باید ملات بتن را روی مواد فیلتر ریخته و بلافاصله یک سینی برای حذف آب نصب کنید. در انتهای هر خط کانال، شن گیر باید با همان روش نصب فاضلاب نصب شود. ورودی های باران در زیر لوله های زهکش ساختمان ها نیز به همین روش نصب می شوند. همه قسمت ها به خوبی به یکدیگر متصل شده اند و یک سیستم را تشکیل می دهند. در مرحله بعد، سینی باید از بالا با توری های مخصوص پوشانده شود. عملیات زهکشی سازماندهی مناسب هر نوع سیستم زهکشی کلید راحتی در یک سایت با خاک های رسی است. حذف سریع رطوبت پس از باران از ایجاد گودال، رطوبت زیاد و تخریب پی ساختمان ها جلوگیری می کند. و همچنین زهکشی در مناطقی که گیاهانی وجود دارند که آب راکد را تحمل نمی کنند عملی است. در این صورت باید خندق های زهکشی در اطراف این گیاهان ایجاد شود. در حین کارکرد نسخه های عمیق و سطحی سیستم ها، لازم است به طور منظم زباله ها، برگ ها، چمن ها و ماسه ها تمیز شوند. این کار زهکشی را کارآمد نگه می دارد. همچنین باید ویژگی های عملیات زیر را در نظر بگیرید: چاه های مکرر، تله های شن و ماسه باید به طور منظم از آلاینده ها تمیز شوند. آسیب به لوله های مدفون نیاز به تعویض به موقع آنها دارد. قبل از اتمام نصب سازه، باید آن را با ریختن چندین سطل آب در لوله ها یا سینی ها بررسی کنید. رطوبت باید به سرعت وارد چاه اصلی شود. لوله گذاری در مناطق تحت بارهای سنگین در خاک های رسی غیرممکن است. برای ایجاد زهکشی با دستان خود، باید فقط از لوله ها و سینی های با کیفیت بالا، ژئوتکستایل بادوام، سنگ خرد شده با کسر متوسط و ماسه درشت استفاده کنید. کوپلینگ ها و سایر اتصالات مهم است که به دقت ثابت شوند، که از نشت رطوبت در مکان نامناسب جلوگیری می کند. ویدئو: نحوه ساخت زهکش طوفان زهکشی برای یک سایت در خاک رسی، یک سیستم زهکشی ضروری است، زیرا به شما امکان می دهد رطوبت اضافی را حذف کنید. در این مورد، خاک رس می تواند ته نشین شود، که نیاز به توسعه دقیق طرح لوله دارد. لوله باز کنی در پردیس رشد ضعیف محصولات باغی و درختان، خاک مداوم در مسیرهای باغ و سیلابی فصلی زیرزمین ها و زیرزمین ها نشان دهنده سطح بالای آب زیرزمینی در کلبه تابستانی است. شما نباید این ناراحتی ها را تحمل کنید، در غیر این صورت رطوبت بالا می تواند به مشکلات مهم تری تبدیل شود - تورم مناطق کور و جاده ها، کوچک شدن دیوارها و حتی تخریب پایه ها. با این حال، هیچ دلیلی برای عجله برای خلاص شدن از املاک حومه وجود ندارد. تخلیه قلمرو دشوار نیست - ایجاد یک سیستم زهکشی کارآمد کافی است. ساخت زهکشی نیاز به مهارت خاصی ندارد، بنابراین می توانید خودتان به راحتی این کار را انجام دهید. برای دانش، ما سعی خواهیم کرد در مورد اسرار ساخت و ساز صحبت کنیم و توصیه های مهمی را در طول کار ارائه دهیم. یک سیستم زهکشی در جایی که سایت حتی پس از باران خفیف غرق می شود ضروری است این سؤال که آیا یک سیستم زهکشی در یک منطقه حومه شهر مورد نیاز است، به عنوان یک قاعده، نیازی به مطالعه طولانی وضعیت و تجزیه و تحلیل عوامل طبیعی ندارد. بیشتر اوقات، ناراحتی ناشی از غرقابی خاک پس از ذوب برف یا باران های شدید ظاهر می شود. تخت ها بیش از حد رشد کرده اند، مسیرها و چمن ها برای مدت طولانی گودال ها را اشغال می کنند و زیرزمین ها و زیرزمین ها از رطوبت رنج می برند - اینها عواملی هستند که نیاز به زهکشی را نشان می دهند. با این حال، قبل از صرف زمان و هزینه برای نصب سیستم زهکشی، باید از مناسب بودن آن اطمینان حاصل کنید. برخی شرایط به انجام این کار کمک می کند که نشان دهنده نیاز به تخلیه خاک است. اگر سطح آب زیرزمینی در طول دوره خشکی کمتر از 2.5 متر باشد، ممکن است در فصل بارندگی منطقه به باتلاق تبدیل شود. یک گودال کوچک به عمق 50-80 سانتی متر به شما کمک می کند تا فرضیات خود را بررسی کنید. اگر در هوای خشک در یک روز با آب پر شود، می توانید تحقیقات بیشتر را متوقف کنید و بدون تردید شروع به تنظیم زهکشی کنید. این سایت در یک منطقه کم ارتفاع واقع شده است و در معرض سیل فصلی یا اختلاف ارتفاع قابل توجه در منطقه است. آب برای مدت طولانی در خاک خیس نمی شود زیرا خاک رس و لومی دارای قابلیت ضد آب بودن است. وجود خاک سیاه در سایت هیچ معنایی ندارد - رسوبات رسی می توانند زیر یک لایه نازک حاصلخیز از خاک باشند. منطقه ای با بارندگی بالا اصلاً برای کشت محصولات ایده آل نیست. رطوبت بیش از حد از اشباع خاک با اکسیژن جلوگیری می کند که بر سلامت آنها تأثیر می گذارد. برای ایجاد شرایط ایده آل برای باغبانی یا باغبانی، رطوبت اضافی باید حذف شود. اگر حداقل یکی از این عوامل در خانه کشور شما تأیید شود، نمی توان در مورد نیاز به زهکشی صحبت کرد. یک سیستم زهکشی با کیفیت بالا به گیاهان کشت شده حیات دوم می بخشد، قلمرو را تمیز می کند، مسیر را از تغییر شکل محافظت می کند و از پایه در برابر تخریب محافظت می کند. تنوع و ترتیب سیستم های زهکشی مشکل رطوبت بیش از حد خاک در منطقه با دو نوع سیستم زهکشی - سطحی و عمیق قابل حل است. اینکه از چه تصمیمی برای تخلیه سایت خود استفاده کنید مستقیماً به دلایلی بستگی دارد که منجر به سیل در منطقه می شود. زهکش های سطحی (باز) برای جمع آوری باران زهکشی سطحی یک سیستم ورودی آب طوفان است که برای جمع آوری و حذف نزولات جوی و جلوگیری از خیساندن آب مذاب خارج از محل به داخل زمین طراحی شده است. چنین سیستم زهکشی روی خاک های رسی به خوبی کار می کند و می تواند زهکش های طوفان سنتی را تکمیل کند. آب به چاه های فیلتراسیون یا خارج از محل پمپ می شود. علاوه بر این، سهم شیر از بارش به سادگی تبخیر است. زهکشی نقطه ای اغلب با سیستم های زهکشی خطی ترکیب می شود. بر اساس طراحی سیستم های زهکشی، زهکشی سطحی به دو نوع تقسیم می شود: نکته خطی هنگام مدیریت زهکشی نقطه ای، فاضلاب با استفاده از دمپرهای طوفان، ناودان ها، ورودی های آب طوفان و نردبان ها جمع آوری می شود. محل نصب آنها چاه های درب، زهکشی سقف، مناطق زیر شیرآلات آب و سایر مناطقی است که نیاز به جمع آوری آب محلی دارند. کلکتورهای نقطه ای به لوله های زیرزمینی متصل می شوند که جریان فاضلاب از طریق آنها وارد کلکتور فاضلاب می شود. سینی های سیستم زهکشی خطی با توری هایی بسته می شوند که از گرفتگی آنها جلوگیری می کند. زهکشی خطی می تواند نزدیک دیوار یا دور از سازه باشد. این یک سیستم سینی رنده ای برای جمع آوری باران است که در ورودی های نقطه ای آب طوفان نمی ریزد. استفاده از این روش خشک کردن در موارد زیر منطقی است: اگر خطر شسته شدن لایه بالایی و حاصلخیز خاک وجود دارد. بیشتر اوقات ، چنین هجومی در مناطقی رخ می دهد که شیب بیش از 3 درجه نسبت به افق دارند. زمانی که سایت در یک منطقه کم ارتفاع قرار دارد. به همین دلیل، رواناب در هنگام بارش باران و برف تهدیدی برای ساختمان ها و فضاهای سبز است. حذف لجن از مسیرها و جاده ها. در این مورد، منطقه عابر پیاده در ارتفاع کمی با شیب به سمت کانال زهکشی مرتب می شود. خطی همچنین شامل زهکشی جاده است که به صورت ترانشه های موازی با بستر جاده برای حرکت اتومبیل ها ساخته می شود. یک سیستم زهکشی عمیق مورد نیاز است که در جایی که آب زیرزمینی به 2.5 متر بالاتر از سطح سایت برسد، تنظیم شود. در طول ساخت آن، مقدار زیادی کار خاکی مورد نیاز است، بنابراین بهتر است همزمان با حفر گودال های فونداسیون برای پی خانه و ساختمان های بیرونی، چنین زهکشی نیز ساخته شود. لوله های زهکشی پیش ساخته و انواع زمین پیشنهادی برای ساخت زهکشی عمیق از لوله های سوراخ دار (زهکشی) استفاده می شود که به صورت زاویه دار در لایه خاک گذاشته می شود. وجود سوراخ ها به زهکش اجازه می دهد تا رطوبت اضافی را جمع آوری کرده و آن را به جمع کننده، چاه فیلتراسیون یا تونل زهکشی منتقل کند. شیب لوله های زهکشی باید حداقل 1٪ باشد. برای مثال برای بزرگراهی به طول 20 متر، اختلاف ارتفاع بین نقاط بالا و پایین 20 سانتی متر خواهد بود. ویژگی های طراحی سیستم های زهکشی عمیق یکی دیگر از انواع متداول زهکشی عمیق، سیستم مخزن یا پسپر است. این به شکل یک کانال زیرزمینی ساخته شده است که نیمی از آن با یک صفحه فیلتر ساخته شده از سنگ خرد شده یا آجر خرد شده پر شده است. برای جلوگیری از جذب رطوبت انباشته شده، کف سازه با یک لایه خاک رس مهر و موم شده است که در بالای آن عایق رطوبتی نورد قرار داده شده است. ساده ترین و موثرترین روش های زهکشی کلبه تابستانی زهکشی در کلبه تابستانی و به طور مستقیم در اطراف ساختمان ها را می توان به روش های مختلف انجام داد، بنابراین ما بر روی ساده ترین و کم زحمت ترین گزینه ها تمرکز خواهیم کرد. چگونه سطح رطوبت را بدون زهکشی کاهش دهیم عوامل زیادی بر باتلاقی تأثیر می گذارد، بنابراین، در برخی موارد، زمین های تابستانی را می توان بدون زهکشی تخلیه کرد. اگر تسکین خاصی به افزایش رطوبت خاک کمک کند، جریان آب از آن مکان بسیار آسان است. برای این کار در بعضی جاها خاک را جدا می کنند و در بعضی جاها آن را می ریزند و شیب کمی ایجاد می کنند. اگر خاک انتخاب شده کافی نباشد، از خارج از محوطه باغ وارد می شود. در کشور بهتر است خاک با خاک رس سیاه یا پیت اضافه شود و برای سبکتر شدن خاک 1/3 تا 1/5 ماسه به آن اضافه شود. یک مخزن مجهز در پایین سایت یک راه عالی برای دفع آب زهکشی است در صورت تجمع آب در محل به دلیل لایه های نزدیک به فاصله از خاک، و خود قلمرو دارای شیب کمی باشد، می توان یک مخزن کوچک در پایین ترین نقطه حفر کرد. می توان آن را به عنوان یک مخزن طبیعی برای آبیاری گیاهان کشت شده، تبدیل به استخر ماهی یا به عنوان یک عنصر تزئینی در طراحی منظره استفاده کرد. به عنوان یک قاعده، به دلیل سطح بالای آب های زیرزمینی، نیازی به ضد آب اضافی نیست، اما در برخی موارد، یک فیلم PVC ویژه برای استخر به هواگیری مخزن کمک می کند. برای جلوگیری از شکوفه دادن سطح حوض مصنوعی، گیاهان آبزی در کناره های آن کاشته می شود. کاشت گیاهان رطوبت دوست یک راه عالی برای عادی سازی رطوبت خاک است. به عنوان مثال، یک توس معمولی یک پمپ واقعی است که به معنای واقعی کلمه آب را از زمین خارج می کند. Spirea، shadeberry، زالزالک، رز وحشی و، البته، بید و بید کار خوبی برای زهکشی منطقه انجام می دهند. کاشته شده در مناطق مشکل دار و همچنین در امتداد جاده ها، نه تنها رطوبت اضافی را از بین می برد، بلکه منظره را اصلی و جذاب می کند. نحوه ایجاد زهکشی در اطراف یک خانه روستایی یا ساختمان های بیرونی برای محافظت از زیرزمین یا زیرزمین از ذوب و آب باران، زهکشی دیوار در اطراف کلبه تابستانی ساخته می شود. این سیستم زهکشی در فصل خارج از فصل، زمانی که سطح آب زیرزمینی به حداکثر مقدار خود می رسد، بیشترین کارایی را دارد. ساخت سیستم "بازیابی" به بهترین وجه در مرحله ساخت فونداسیون انجام می شود، با این حال، اگر تصمیم به ساخت آن به دلیل ظاهر شدن آب در زیرزمین گرفته شده است، اشکالی ندارد - دیرتر از هرگز. سیل دائمی تهدیدی برای تخریب بنیاد است ساخت زهکشی به صورت مرحله ای انجام می شود. یک ترانشه شیبدار در امتداد محیط ساختمان حفر می شود که باید 0.5 متر عمیق تر از پایین ترین نقطه فونداسیون باشد. اختلاف ارتفاع اندازه گیری می شود و قطب ها در نقاط کنترل تنظیم می شوند. برای ایجاد زهکشی موثر، در هر متر دویدن حداقل 2 سانتی متر شیب ایجاد کنید. فونداسیون را آماده کنید. برای انجام این کار، سطح بتن از خاک رس تمیز می شود، با پرایمر قیر-نفت سفید کار می شود و از ماستیک لاستیکی-قیر ضد آب استفاده می شود. تا زمانی که رزین سخت شود، یک مش تقویت شده برای گچ کاری به سطح آن فشرده می شود (سلول 2x2 میلی متر). پس از خشک شدن قیر، لایه دیگری از درزگیر روی آن اعمال می شود. حفر سنگر و آب بندی فونداسیون کف ترانشه با ژئوتکستایل پوشانده شده است که در بالای آن یک لایه شن (غربال گرانیت) ریخته می شود. با کنترل شیب، یک بستر نیم دایره ای در طول ترانشه در ضخامت سنگریزه برای چیدن لوله های زهکشی قرار می گیرد. لوله های زهکشی در یک "پای" از سنگ خرد شده و ژئوتکستایل گذاشته می شوند در صورت عدم امکان خرید لوله های سوراخ دار مخصوص، می توان آنها را از لوله های PVC فاضلاب معمولی پلیمری تهیه کرد. برای انجام این کار، حفاری در دیوارهای آنها انجام می شود که قطر آن باید کمی کوچکتر از اندازه دانه های جداگانه شن یا گرانوتسف باشد. با کمک کراس ها و سه راهی ها، زهکش ها به هم متصل شده و به لوله زهکشی منتهی به زهکش متصل می شوند. برای کنترل شیب، از سطح آب یا طناب های ساختمانی که در امتداد بزرگراه کشیده شده اند استفاده کنید. هر پیچ سیستم زهکشی با یک منهول یا قطعه لوله نصب شده به صورت عمودی ارائه می شود که بالای آن با یک درپوش پوشانده شده است. این عناصر سیستم برای پاکسازی خط لوله از انسداد مورد نیاز خواهند بود. منهول های عمودی به شما این امکان را می دهند که وضعیت زهکشی را کنترل کرده و در صورت لزوم آن را تمیز کنید. سپس خط لوله با شن شسته شده از کسر متوسط (20-60 میلی متر) تا ارتفاع 20-30 سانتی متر پوشانده می شود و پس از آن با لبه های پارچه ژئوتکستایل پیچیده می شود. از آنجایی که سیستم های زهکشی و طوفان به طور همزمان ساخته می شوند، در لایه سنگ خرد شده برای لوله های طوفان شکاف ایجاد می شود. پس از نصب، ترانشه ها تا ارتفاع 10-15 سانتی متر با ماسه رودخانه بزرگ پوشیده شده و سپس با خاک حفاری شده در حین عملیات خاکی پوشانده می شود. زهکشی در اطراف خانه را می توان به دو روش انجام داد - نزدیک پایه و دور از آن شما نباید در چیدمان ناحیه کور در اطراف خانه عجله کنید - لازم است با زمان فشرده سازی خاک در سنگر کنار بیایید. بتن ریزی و سنگفرش دال ها تنها پس از فشرده شدن نهایی خاک شروع می شود. ویدئو: ساخت سیستم زهکشی عمیق کم هزینه با چاه زهکشی منطقه حومه: ساده ترین روش یک سیستم زهکشی سطحی به شما امکان می دهد از هزینه های مالی غیر ضروری جلوگیری کنید و امکانات زهکشی را در یک کلبه تابستانی بزرگ ایجاد کنید. هدف اصلی آن حذف رطوبت اضافی در طول باران های شدید یا دوره های ذوب برف است. هنگام تنظیم زهکشی باز، عملیات خاکی طبق دستورالعمل زیر انجام می شود. پس از مطالعه دقیق زمین، تعداد و مسیر کانال های جمع آوری و هدایت آب را تعیین کنید. به موازات آن به دنبال مکانی برای سرریز هستند. می توانید یک چاه زهکشی در پایین ترین نقطه سایت بسازید یا حتی یک کانال زهکشی از آن بیاورید. محل های حفاری با ریسمان و میله ها مشخص شده اند. لوله باز کنی در پردیس سازندگان مجرب زهکش های طوفان و کلکتورهای پیش ساخته با مشاهده جریان باران یا آب مذاب، مکان کانال ها را به گونه ای برنامه ریزی می کنند که جریان های منفرد به صورت بهینه در یک جریان مشترک ترکیب شوند. در مکان های مشخص شده، ترانشه های 40-50 سانتی متر حفر می شود. عرض و بیش از 0.5 متر عمق ندارد. برای جلوگیری از ریختن دیوارها، آنها نه تیز، بلکه منحنی ساخته می شوند - اریب باید 25-30 درجه باشد. آماده سازی گودال های زهکشی در حین ساخت کانال ها باید شیب 1 تا 2 درصد داشته باشند. برای کنترل سطح، آب را می توان در پایین ترانشه ریخت - باید به مخزن ذخیره جریان یابد. بعد، آنها در واقع با زهکشی سروکار دارند. بسته به درجه زیبایی شناسی، الزامات طراحی منظر یا ترجیحات شخصی، می تواند سینی یا پس انداز باشد. در حالت اول، پیکربندی کانال ها به صورت زیر است: 10 سانتی متر کف گودال تا ارتفاع تا با ماسه پوشانده شده و با چکش دستی به خوبی فشرده شده است. یک سینی پلاستیکی در سنگر نصب شده است. نصب تله شن و ماسه؛ گریل های تزئینی به سینی وصل می شوند. عملکرد آنها محافظت از کانال ها در برابر برگ ها و زباله ها و همچنین افزایش زیبایی ساختار است. سینی های چیدمان سیستم زهکشی را بادوام و زیبا می کند در مورد دوم، ساخت و ساز طبق طرح زیر انجام می شود: کف و دیواره های ترانشه با ورق های ژئوتکستایل پوشانده شده است. گودال ها با لایه ای از سنگ خرد شده به ضخامت 20 سانتی متر پوشیده شده اند. بهتر است یک سنگ معدن کوچک یا سنگ عمدتا خرد شده در پایین و یک سنگ ریز در بالا وجود داشته باشد. سنگ خرد شده با یک لبه ژئوتکستایل پوشانده شده است، پس از آن با ماسه پاشیده می شود. برای چیدمان زهکشی، می توانید از روش قدیمی و "قدیمی" - ساخت فاسین ها نیز استفاده کنید. برای این کار شاخه هایی از توسکا، بید یا توس را می برند که به صورت بازوهایی به ضخامت 15 سانتی متر می بندند تا یک طرف آن شاخه های نازک و طرف دیگر ضخیم باشد. دسته های شاخه ها روی زمین گذاشته نمی شوند، بلکه مانند "جوجه تیغی" ضد تانک در تمام طول سنگر به گیره های نصب شده قبلی متصل می شوند. براش چوب با شاخه های ضخیم قرار می گیرد و در امتداد لبه ها با خزه فشرده می شود. اگر همه چیز به درستی انجام شود، می توانیم روی عملیات 20 ساله سیستم احیا حساب کنیم. برای محافظت از دیواره کانال ها در برابر ریزش، از سنگ خرد شده یا چمن استفاده می شود. ترانشه ها با گره زدن نوارهایی در امتداد لبه های آنها با گیاهان چند ساله رطوبت دوست مانند زنبق تزئین می شوند. یکی از راههای جذابتر کردن کانال زهکشی، کاشت گیاهان زینتی است. زهکشی محدوده حومه شهر: روش متعارف مهم نیست که سیستم زهکشی باز چقدر ساده و ارزان است، یک اشکال قابل توجه دارد - زیبایی شناسی پایین. موافق باشید که طراحی منظره در سایتی با شبکه کامل کانال ها کار آسانی نیست. در این صورت بهتر است در هزینه ها صرفه جویی کنید و یک سیستم رطوبت زدایی از نوع عمیق بادوام و کارآمد نسازید. بهترین طرح برای تخمگذار لوله های زهکشی "هرینگبون" است. در آن، خطوط جانبی به یک لوله مرکزی متصل می شود که به چاه فاضلاب یا خارج از سایت منتهی می شود. نمودار سیستم زهکشی عمیق اگر یک سیستم زهکشی نه برای محافظت از پایه، بلکه برای کاهش رطوبت خاک مورد نیاز باشد، عمق ترانشه بر اساس مقادیر توصیه شده انتخاب می شود: برای خاک هایی با درصد بالایی از مواد معدنی - تا 1.5 متر؛ هنگام نصب در زیر یک تخت گل - از 0.5 تا 0.8 متر؛ در مکان هایی که درختان میوه کاشته می شوند - تا 1.5 متر؛ برای خاک PT - از 1 تا 1.6 متر؛ زیر درختچه ها و درختان زینتی - تا 0.9 متر. برای زهکشی از لوله های پلیمری مخصوص با سوراخ هایی به قطر 1.5 تا 5 میلی متر استفاده می شود. در حالت ایده آل، نوع و مقدار آنها با محاسباتی تعیین می شود که رطوبت خاک، نوع آن، میزان بارندگی و غیره را در نظر می گیرد، اما اگر زهکشی را خودتان انجام دهید، خرید لوله های آب PVC با قطر 100 میلی متر ارزان تر است. شبکه ای از سوراخ ها در آن با گام 40-60 میلی متر به طور مستقل. ترانشه های زهکشی داخلی را می توان به صورت دستی یا با تجهیزات جابجایی زمین حفر کرد. پس از کندن گودال ها به قسمت اصلی کار ادامه دهید. بسته به نوع خاک، نیاز به ژئوتکستایل تعیین می شود. روی خاک رسی قابل استفاده نیست - 20 سانتی متر است. به اندازه ای که کف آن را با شن تا ارتفاع پر کنید در خاک های لومی، لوله ها را می توان با هر پارچه صافی پیچیده کرد، در حالی که خاک های شنی و شنی نیاز به لوله گذاری دارند. در لایه شن با بسته بندی اجباری با مواد ژئوتکستایل. در پایین ترانشه یک بالشتک ضربه گیر شنی به ضخامت 10 سانتی متر تعبیه شده است. کف و دیواره های ترانشه با پارچه ژئوتکستایل پوشانده شده است، سپس با یک لایه شن ریز به ضخامت 10-15 سانتی متر پوشیده شده است. می توانید ژئوتکستایل را روی دیوارهای ترانشه با استفاده از تکه های آجر یا میخ های رانده شده در دیوارها ثابت کنید. با مشاهده شیب، لوله های زهکشی را در شبکه می گذارند و به هم وصل می کنند. لوله ها با سنگ خرد شده به ارتفاع 20-25 سانتی متر پوشانده می شوند و پس از آن این "پای" در اطراف لبه های ورقه های فیلتر پیچیده می شود. پشت پر کردن لوله های زهکشی سوراخ شده با سنگ خرد شده بقیه ترانشه با خاکی که قبلاً حفاری شده است پر شده و با دقت فشرده شده است. در بالای لوله های زهکشی می توانید تخت گل بکارید، باغچه بکارید یا چمن کاری بکارید. مهم است که صبر کنید تا زمین در سنگر کوچک شود، آن را به سطح عادی اضافه کنید و با دقت آن را فشرده کنید. در غیر این صورت، الگوی سیستم زهکشی به شکل یک فرورفتگی زشت در چشم انداز کلبه تابستانی ظاهر می شود. استفاده از سنگ آهک خرد شده برای زهکشی توصیه نمی شود. اولاً در عمق فشرده شده است و اجازه عبور رطوبت را نمی دهد و ثانیاً تعامل آن با خاک می تواند ظاهر یک باتلاق نمکی را تحریک کند. ویدئو: ساخت یک سیستم زهکشی بسته در یک کلبه تابستانی نگهداری و نظافت زهکشی در کشور اگرچه سیستم های زهکشی عمیق یا سطحی که به درستی ساخته شده اند اغلب به اقدامات پیشگیرانه نیاز ندارند، اما نمی توان از برخی کارها اجتناب کرد. محتویات منهول ها باید به طور دوره ای با تمیز کردن ذرات خاک با استفاده از پمپ فاضلاب و پمپ فشار بالا بررسی شود. هنگام پمپاژ گل از چاه زهکشی، از یک قطب بلند برای به هم زدن رسوب پایین استفاده می شود. در صورت لجن کشی شدید لوله ها و همچنین هر 10-15 سال کارکرد سیستم زهکشی، فلاشینگ کامل مورد نیاز است. یک سیستم آب فشار قوی برای تمیز کردن لوله های تخلیه بهترین است برای آزادسازی خط از رسوبات ماسه، خط لوله باید از هر دو طرف قابل دسترسی باشد. شستشو با یک جت آب قوی انجام می شود که به طور متناوب از یک طرف لوله و سپس از طرف دیگر هدایت می شود. اگر مجبور به مقابله با رسوبات دائمی خاک و گل هستید، می توانید از تکنیک لوله کشی سنتی استفاده کنید - لوله ها را با یک کابل بلند و یک برس خشن با موهای سفت تمیز کنید. با ترکیب عمل مکانیکی با فلاشینگ، امکان حذف کامل رسوبات طولانی مدت روی لوله های زهکشی وجود دارد. در صورت ته نشین شدن کانال های سیستم های سطحی، می توانید به تمیز کردن آنها با نمک نمک متوسل شوید. برای انجام این کار، چمن و پس انداز بالایی از سنگر برداشته می شود و پس از آن نمک نمک به طور مساوی روی لایه سنگ خرد شده پراکنده می شود. سپس «پای» را به وفور با آب می ریزند و لایه های بالایی به جای خود باز می گردند. این روش به شما امکان می دهد عملیات سیستم را برای بیش از یک سال تمدید کنید ، اما می توانید از آن فقط به عنوان آخرین راه حل استفاده کنید - نمک نمک منبع نیترات است و بیش از حد آن بر کیفیت خاک تأثیر منفی می گذارد. ویدئو: نحوه شستشوی سیستم زهکشی عمیق یک سیستم زهکشی با کیفیت بالا از پایه و زیرزمین یک خانه روستایی در برابر سیل محافظت می کند و سلامت و قدرت را به فضاهای سبز می بخشد. هزینه اقدامات بهسازی زمین برای امتناع از آنها چندان بالا نیست، به خصوص که می توانید با دستان خود زهکشی در سایت انجام دهید. هر آنچه برای این کار نیاز دارید به راحتی در شبکه توزیع پیدا می شود و تجهیزات خاکبرداری به سرعت بخشیدن به کار کمک می کند. با دوستان به اشتراک گذاشتن! طرح و اصول زهکشی در این پست میخواهم نگاه دقیق تری به عبور حذف آب اضافی در محل امکانات تزئینی طراحی دستگاه های رفع رطوبت داشته باشم. از این گذشته، آب در سایت نه تنها یک فاجعه طبیعی است، بلکه یک فرصت بزرگ و ابزار عالی برای طراح منظر است. پروژه سیستم زهکشی در محل نصب سیستم زهکشی مرحله مهمی در بهسازی سایت است. اگر خطر سیلاب زیاد یا ضعیف برای آب وجود داشته باشد، زهکشی از خندق الزامی است. بهتر است از قبل به این نیاز پی ببرید تا بعد از اتمام ساخت خانه مشکلی پیش نیاید. بنابراین به سازه های زهکشی سیستمی که زهکشی زیرزمینی و روسازی و حتی خندق های سطحی همگی یک مجموعه واحد هستند که یک تفریح مصنوعی در محدوده کوچکی از چرخه طبیعی آب در طبیعت است. رطوبتی که با باران خارج می شود تا حدی توسط خاک جذب می شود و بخشی از آن به پایین شیب های طبیعی سرازیر می شود. آبی که نفوذ می کند به آب های زیرزمینی تبدیل می شود و به سمت سفره های زیرزمینی واقع در مناطق کم ارتفاع، در امتداد شیب های لایه های نفوذ ناپذیر جریان می یابد. اگر قصد ساخت سیستم زهکشی را دارید، باید سعی کنید شرایط طبیعی وجود آب در طبیعت را با کمک وسایل مصنوعی بازسازی کنید. طراحی سیستم به گونه ای بسیار مطلوب است که تا حد امکان مستقل عمل کند، بدون استفاده از اجبار در قالب زهکشی. باید سعی شود طراحی سیستم زهکشی در نظر گرفته شود تا آب مجبور به حرکت در جایی که به خودی خود جریان ندارد، نباشد. اصل عملکرد سیستم زهکشی باید بر اساس گرانش باشد: ما آب های سطحی را در گودال ها جمع آوری می کنیم و اجازه می دهیم تا از محل خارج شود. با کمک زهکش ها و تشک های زهکشی، خاک رسی ایجاد می کنیم که کمی در برابر رطوبت نفوذپذیر است که به راحتی آب را جذب می کند. بنابراین، خندق ها و سینی های زهکشی رودخانه ها را شبیه سازی می کنند، فاضلاب های زیرزمینی جریان آب زیرزمینی، نقاط جمع آوری آب های منحرف شده - دریاچه ها و دریاها را شبیه سازی می کنند: همه چیز مانند طبیعت است. سپس عملکرد سیستم زهکشی مستقل از قطع برق قابل اطمینان ترین خواهد بود. و نصب چنین سیستمی در منظره نیز آسان تر خواهد بود. هنگام برنامه ریزی زهکشی، لازم است شیب طبیعی نقش برجسته، عمق پدیده، محل ساختمان ها و درختان بلند در سایت را در نظر بگیرید. زهکشی سطحی از آنجایی که بار اصلی آب در فصل گرم است، برای زهکشی نیازی به حفاری زیر عمق انجماد نیست. زهکشی سطحی بسیار موثر است، به خصوص اگر سایت در یک مکان کوچک واقع شده باشد. گودال ها و شیارها ساده ترین و ارزان ترین گزینه برای هدایت آب، چیدمان شیارهای زهکشی سطحی است. خندق های زهکشی با حذف آب در هنگام باران های شدید یا ذوب برف سروکار دارند. معمولاً آنها در امتداد محیط سایت قرار می گیرند و شیب جریان گرانشی آب را مشاهده می کنند. گودال ها به سمت آبگیرهایی که در پایین ترین قسمت سایت قرار دارند هدایت می شوند. این می تواند یک خندق خیابانی در امتداد جاده، یک زهکش طوفان در صورت مجهز بودن روستا، و همچنین یک مخزن - طبیعی یا مصنوعی باشد. علاوه بر چاله ها در امتداد مرزها، در صورت لزوم، از دستگاه سیستم های زهکشی سطحی نیز در امتداد قلمرو سایت استفاده می شود. کف و دیواره گودال ها در خاک لخت ساخته می شوند یا با موادی، به عنوان مثال، یا دال ها پوشانده می شوند. هنگام تنظیم کانال ها، لازم است که فاضلاب و زهکشی چاله های زباله جریان آب یا آب جمع آوری شده از بالا را دریافت می کند - به عنوان مثال، در هنگام باران. بنابراین، دیوارهای آن می تواند ضد آب باشد. چنین کانالی به شکل سینی های بتنی یا پلاستیکی ساخته می شود. زهکشی رطوبت اضافی خاک را جذب می کند، بنابراین دیواره های آن باید در برابر آب نفوذ ناپذیر باشد. به عنوان یک اقدام اضافی، چاله های زهکشی سطحی را می توان بالای لوله های زهکشی عمیق در زمین ساخت. از اینکه سایت شما سنگر نشان می دهد خجالت نکشید. راه های زیادی برای تزئین آنها وجود دارد که می تواند یک ساختار زهکشی سودمند را به یک عنصر تبدیل کند. انتخاب سبک به طراحی کل سایت بستگی دارد. کانال تخلیه آب با توری های تزئینی - پلاستیکی یا فلزی، با استفاده از سینی های آماده تزئین شده است. می توانید از آن به عنوان ماده ای برای تکمیل دیوارهای ترانشه استفاده کنید، فقط فراموش نکنید که اگر از محلول برای رفع سنگ استفاده شود، این است روش مناسب "સૂકી ચણતર" પદ્ધતિનો ઉપયોગ કરીને ખાઈને મોટા પત્થરોથી સુવ્યવસ્થિત કરવી આવશ્યક છે - પછી દિવાલો અભેદ્ય રહેશે. در عکس زیر یک خندق زهکشی را می بینید که با سنگ طبیعی با استفاده از تکنیک "سنگ تراشی خشک" - یک جزء کاربردی از سیستم زهکشی و یک عنصر تزئینی از منظره است. یکی دیگر از راه های تکمیل و در عین حال استحکام بخشی دیوارها با سایه زنی استفاده از قالیچه های رنو است. اینها آنالوگ هستند - یک شبکه فلزی پر از سنگ خرد شده یا سنگفرش - نه تنها به صورت عمودی، بلکه افقی یا مورب. خندقهای زهکشی و شیبهای کنار حوض را با تشکهای رنو تقویت کنید. عکس از سایت sitkazahid.com استفاده از تشک های رنو نه تنها راهی برای زهکشی خاک است، بلکه توانایی تقویت گودال های زهکشی و شیب های مخزن را در صورت وجود در سایت شما دارد. تقویت خاک روی شیب با چنین تکنیکی در طراحی سایت می تواند با گابیون ها یا نرده ها ترکیب شود. علاوه بر خود خندق (خندق کم عمق و باریک)، زهکشی سطحی را می توان به صورت زیر طراحی کرد: جریان طبیعی گودال زهکشی نباید مستقیم باشد. یک شکل کمی نازکتر، کارایی زهکشی را کاهش نمیدهد، اما طبیعیتر به نظر میرسد و بهتر به طراحی میآید. ترانشه باید با دیوارهای شیبدار حفر شود (زاویه شیب - حدود 20 درجه) تا خاک تخلیه نشود. دیوارها با چمن یا سنگ و کاشت های زینتی تقویت می شوند. خندق "فرانسوی". سنگر فرانسوی یک ترانشه نسبتا عمیق است که کاملاً با آوار پوشیده شده است. این گزینه نه تنها با وظیفه حذف آب اضافی کاملاً مقابله می کند، بلکه یک دکوراسیون شیک از سایت است. علاوه بر این، از معایب سنگرهای باز معمولی خالی است: بقایای گیاهی در اینجا جمع نمی شوند و آب شکوفا نمی شود. لوله باز کنی در پردیس جریان "خشک". "کانال خشک" به عنوان یک عنصر تزئینی مستقل در طراحی منظر استفاده می شود. همچنین یک راه عالی برای پوشاندن زهکشی است. از نظر ساختار آنها شبیه ترانشه های فرانسوی هستند که در بالای ترانشه با قلوه سنگ پوشیده شده است. تفاوت در ظاهر است. چاله های فرانسوی مستقیم هستند، آنها برای اولین بار در چاله های معمولی ظاهر شدند که در دوران باروک در فرانسه محبوب بودند. یک رودخانه یا نهر طبیعی خشک یا Kurum - یک مسیر رودخانه سنگی را شبیه سازی کنید. آهنگ های به درستی با پر کردن با مواد آب تصفیه شده (سنگ خرد شده، ماسه) روی پایه، که با شیب روی لبه قرار داده شده است، آنها خودشان می توانند به طور موثر قلمرو سایت را تخلیه کنند. آنها همچنین می توانند گودال های زهکشی را در زهکشی سطحی بپوشانند. هنگام چیدمان چنین جاده هایی فراموش نکنید که سطح آنها باید غیر قابل نفوذ باشد. به عنوان ماده، از تراشه های گرانیت ریز که در ماسه گذاشته شده، بدون ملات استفاده کنید. علاوه بر این، مسیرهای موجود در ضلع های بیرونی باغ را می توان با سینی های زهکشی که به سمت سیستم زهکشی عمومی هدایت می شوند، مجهز کرد. حوضچه های باغ به عنوان اجزای سیستم های زهکشی از طریق چاله هایی با طراحی و ظاهر مختلف، آب به ورودی آب جریان می یابد که می تواند یکی از گزینه ها باشد - طبیعی یا مصنوعی. زهکشی سطحی دلیلی عالی برای چیدمان حوضچه ها در کشور است. این به عنوان یک ورودی آب برای یک سیستم زهکشی نوع باز و در ترکیب - مرکز ترکیب منظره سایت است. Pru، اگر با کمک یک ظرف پلاستیکی آماده چیده نشده باشد، بلکه در کف طبیعی قرار گیرد، خود زهکشی است. اگر در پایین ترین نقطه سایت قرار گیرد، خاک اضافی و آب سطحی به آن سرازیر شده و منطقه را تخلیه می کند. در موارد ساده غرقابی یک منطقه، حوضچه حفر شده در محل مناسب ممکن است تنها عنصر و کافی سیستم زهکشی باشد. اگر جایی برای مخزن زهکشی باغ در سایت وجود نداشته باشد، اما یک دریاچه، حوض یا رودخانه طبیعی در نزدیکی آن وجود داشته باشد، آب جمع آوری شده می تواند به آنجا منتقل شود. البته در صورتی که محاسن چنین رویدادی برای هزینه های کارگری برای تولید کارهای خاکی کافی باشد. آب را می توان با روش های سطحی، از طریق ترانشه های یکنواخت (سینی) یا با گذاشتن لوله های زیرزمینی هدایت کرد. فقط باید از قبل مطمئن شوید که سطح مخزن همیشه زیر لوله است حتی در سیلاب های بهاری. در غیر این صورت، در بهار نتیجه معکوس خواهید داشت: به جای حذف آب اضافی از محل، بخشی از مخزن نیز از طریق لوله به سمت شما جریان می یابد. یا لوله باید مجهز به شیر چک باشد. را در یک مخزن طبیعی که آب بسیار آلوده ، به عنوان مثال از یک سیستم فیلتراسیون، تخلیه نکنید. زهکشی سطحی ساختمانها جریان آب به سمت گودال زهکشی نیز باید به خوبی تنظیم و تسهیل شود. طرح عمودی هنگام توسعه پروژه های ساخت خانه ها و ساختمان های دیگر. چنین چیدمانی یکی از اجزای یک سیستم زهکشی عمومی است. ساختن خاکریز در زیر خانه ها در حین ساخت و ساز شرایط را برای تخلیه باران و آب مذاب از پی ساختمان ها بهبود می بخشد. برای تخلیه آب، یک ناحیه کور در اطراف محیط خانه، سکوهای جلوی ساختمان و جاده ها با شیب به سمت زهکشی عمومی ساخته شده است. در جهت زهکش ها و خندق های زهکشی یا سازه های زهکشی زیرزمینی، سینی های زهکشی که آب از آنها جمع آوری می شود. زهکشی پس انداز در اطراف خانه - منطقه کور نرم در اطراف خانه (در امتداد محیط) می توانید زهکشی را ترتیب دهید. اصل ساخت آن مانند گودال های "فرانسوی" است که در بالا توضیح داده شد: یک سنگر پوشیده از قلوه سنگ و شن. لایه رویی پرکننده می تواند تزئینی باشد، مانند سنگریزه های رنگی. زهکشی Backfill - جایگزینی یا اضافه کردن یک ناحیه کور با یک پوشش سخت. ممکن است با طراحی سایت شما مناسب تر باشد. چندین گزینه برای پوشش نهایی ناحیه نرم کور وجود دارد: تزئینی یا سنگریزه؛ بهتر است از زهکشی پس انداز نه تنها در امتداد محیط ساختمان، بلکه در اطراف زهکشی باز استفاده شود و این امر باعث دقت بیشتر سایت می شود. ساخت یک سیستم زهکشی سطحی کار چندان دشواری نیست. البته گودال ها باید حفر شوند و در صورت لزوم تعمیر شوند. اما به طور کلی، کار را می توان به طور مستقل انجام داد، تنها با مسلح و. نکته اصلی این است که جهت چاله ها را به درستی برنامه ریزی کنید: به طوری که آب اضافی از بین برود و کاشت ها، به ویژه درختان و گیاهان، بدون رطوبت باقی نماند. همچنین رعایت شیب برای اطمینان از جریان گرانشی مهم است. اگر شرایط سایت از نظر آب اضافی شدیدتر باشد، اگر آب های |