تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum
بيژن پاكزاد - نسخه‌ی قابل چاپ

+- تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum (http://forum.kishtech.ir)
+-- انجمن: پردیس فناوری کیش (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=1)
+--- انجمن: دانشگاه جامع علمی و کاربردی (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=7)
+---- انجمن: مرکز علمی و کاربردی فرهنگ و هنر 18 (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=232)
+----- انجمن: کارآفرینی ترم تابستان 1400 دوشنبه ها ساعت 13 -17 (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=233)
+----- موضوع: بيژن پاكزاد (/showthread.php?tid=58737)



بيژن پاكزاد - Parisa_ra - 15-08-2021

١)قوانین زندگی برتر از دیدگاه بیژن پاکزاد؟

٢)پارچه ها را از کجا تامین می کرد؟

٣)چگونه موفق شداعتماد این همه آدم های متفاوت را بسوی خود جلب کند؟


RE: بيژن پاكزاد - کیمیابایرامیی - 24-08-2021

)
۱- آگاهی نسبت به توانمندیهای خود: بيژن پاكزاد شناخت دقيقي از خويش داشت و جوهره وجودي خويش را درك كرده بود، او به اين پي برده بود كه فردي با قدرت ارتباطات بالا با انسان‌هاي معروف است و در اين مسير گام برداشت. او انساني برون‌گرا و فعال حركتي بود.

۲- سرمايه‌گذاري روي دانايي خويش: بيژن فقط به ذات و جوهره خويش بسنده نكرد، بلكه با تحصيل در رشته‌هاي فني مورد نياز كسب‌و‌كار خويش نظير شيمي و سپس تحصيل در رشته بازاريابي براي پي بردن به رمز و راز شناسايي، شناساندن و كسب رضايت در طبقه مخاطبان هدف خويش در راستاي عالم بودن خويش گام‌هاي محكمي برداشت. او هيچ‌گاه از يادگيري دست برنداشت و فقط به تحصيلات آكادميك اكتفا نكرد و يادگيري او از دانشگاه بازار‌، دائمي بود.

۳- نقش خانواده: بيژن اذعان مي‌دارد كه از خانواده‌اي مرفه (پدر و مادر) برخوردار بوده است، اما مي‌گويد بيشتر از آنكه ثروت خانواده در موفقيت من نقش داشته باشد، من از آنها خلاقيت و نوآوري را آموختم و اين نشان از درك بالاي والدين او از نهادينه كردن نبوغ به معناي ديدن روابط نامشهود بين پديده‌ها‌، در وجود فرزند خويش است. بيژن مي‌گويد من از خانواده، فرهنگ پول‌سازي و پول‌آفريني را آموختم.

۴- داشتن اهداف بزرگ: بيژن اهداف بزرگي در سر داشت و به اهداف كوچك و متوسط راضي نبود، او از شكست نمي‌ترسيد. به‌رغم اينكه از جوايز متعددي در عرصه بين‌المللي بهره‌مند شده بود، ولي تا آخرين لحظه دست از آفرينش و پيشرفت برنداشت.

5- توجه به تحقيقات بازاريابي: بيژن مي‌گويد وقتي مي‌خواستم عطر مردانه‌اي بيافرينم كه متفاوت باشد، سال‌هاي زيادي وقت صرف كردم و با مخاطبان هدف بسياري مصاحبه كردم و نهايتا موفق شدم عطري بسازم كه جايزه اسكار نيويورك را دريافت كند. در واقع، بيژن حدسيات سازمان نيافته خود را به‌جاي تحقيقات سازمان يافته از بازار قرار نمی داد و با تحقيقات بازاريابي ريسك تصميم‌گيري خود را به نحو چشمگيري پايين آورده بود. از این رو توانست با تكيه بر تحقيقات بازاريابي محصولاتي متمايز بيافريند.

6- توجه به كيفيت: اهميت به كيفيت آنقدر در تفكرات بيژن به عنوان اصل پايه و اساسي در نيازهاي مشتريان مهم شده است كه يكي از تبليغات او چنين است. «يكي بود يكي نبود، در سرزمين دور، جواني زندگي مي‌كرد كه به كيفيت عشق مي‌ورزيد.» او پارچه‌هاي لباس‌هاي مشتريانش را با دقت و وسواس زيادي انتخاب مي‌كرد و اول خودش آنها را امتحان مي‌كرد و وقتي از همه‌ ابعاد كيفيت آنها مطمئن مي‌شد، آنگاه براي مشتريانش اقدام مي‌كرد.

7- توجه به مديريت ارتباط با مشتريان: مشتري براي او از اهميت خاصي برخوردار بود. بيژن تك‌تك مشتريانش را به نام مي‌شناخت و هدف او شناختن مشتري و توقعات او بود. او به تفاوت بين مشتريان خويش احترام مي‌گذاشت و محصولات متناسب با ميل و خواست و موقعيت آنها طراحي مي‌كرد و اگر مشتري مي‌خواست كه بيژن به منزل يا محل كار او برود بيژن قبول مي‌كرد.

8- عشق به كار: انسان‌هاي موفق كار نمي‌كنند كه درآمد داشته باشند تا زندگي كنند، بلكه كار مي‌كنند كه زندگي با لذت داشته باشند. بيژن مي‌گويد من به كار كردن هفت روز هفته نياز ندارم. اما اين كار را انجام مي‌دهم چون به كارم عشق مي‌ورزم.

9- تعيين بازار هدف: بازار هدف اصلي بيژن همان طبقات مرفه بودند كه وبلن نظريه مصرف نمايشي را براي آنان مطرح مي‌كند هرچند بيژن پاكزاد براي طبقات متوسط نيز محصولاتي طراحي كرده بود، اما تمركز او بر طبقات مرفه بود او آنها را به خوبي هدف گرفته بود و در راستاي رضايت مشتريانش اقدام مي‌كرد.

۲)