انتخاب بهترین آژانس بازاریابی دیجیتال - نسخهی قابل چاپ +- تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum (http://forum.kishtech.ir) +-- انجمن: پردیس فناوری کیش (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=1) +--- انجمن: فناوری اطلاعات و ارتباطات (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=6) +---- انجمن: سایر موضوعات (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=35) +---- موضوع: انتخاب بهترین آژانس بازاریابی دیجیتال (/showthread.php?tid=56585) |
انتخاب بهترین آژانس بازاریابی دیجیتال - sazi09 - 08-07-2021 شاید اولین اقدام لازم بررسی این نکته باشد که اساسا یک آژانس دیجیتال مارکتینگ که در حال بررسی آن هستید، چه سرویس هایی ارائه میدهد؟ این سوال در واقع مقدمه ای برای سنجش این آژانس خواهد بود. نقش کسب و کار شما در انتخاب آژانس بازاریابی دیجیتال مناسب باید بگوییم که یک آژانس دیجیتال مارکتینگ خوب برای همه وجود ندارد؛ چرا که این امر بازتاب دهنده مفهومی نسبی است و با توجه به بیشترین همخوانی با کسب و کار و نیاز شما تعیین میشود. بیایید یک مثال بزنیم فرض کنید شما میخواهید به شهر لندن سفر کنید. وقتی این تصمیم را در سر دارید، حال باید به یک سوال کلیدی پاسخ دهید؛ کدام آژانس مسافرتی میتواند بهترین سرویس را به شما ارائه دهد؟ چون موضوع برای شما خیلی ملموس است، به راحتی چند سوال در ذهن شما شکل خواهد گرفت. تا زمانی که به این سوالات پاسخ ندهید، آژانس مسافرتی خوب معنایی نخواهد داشت. چه سوالاتی؟ + برنامه سفرم باید چگونه باشد؟ مستقیم یا غیر مستقیم؟ + در صورت انتخاب سفر غیر مستقیم بهترین فرودگاه ترانسفری کدام است؟ + پرواز مناسب من چه پروازی است؟ + بهترین زمان حرکت کدام است؟ همانطور که میبینید، صرفا با پرسیدن این سوال که بهترین آژانس مسافرتی کدام است، به بهترین نتیجه نخواهید رسید. حال آنکه پاسخ هر کدام از این سوالات بسته به شرایط شما متفاوت است. به طور مثال برای انتخاب ایرالاین مناسب تعریف کنید شرایط شما چیست؟ +راحتی چه میزان برای شما مهم است؟ + انتظار شما از راحتی پرواز چیست؟ +آیا صرفا قیمت برایتان اهمیت دارد یا کیفیت سفر؟ +و بسیاری سوالات دیگر پس آژانس مسافرتی خوب، آژانسی است که خدمات مورد نیاز شما را اولا داشته باشد و ثانیا به بهترین شکل ارائه کند. در فرآیند انتخاب این آژانس ، اگر تنها عامل مهم برای شما قیمت باشد، پس آژانسی که ارائه بهترین خدمات را در اولویت کاری خود قرار داده است، گزینه مناسبی نخواهد بود. با این مثال باید بگوییم که بهترین آژانس دیحیتال مارکتینگ عنوان کاملی نیست. اگر به دنبال انتخاب یک آژانس خوب هستید، باید بپرسید که بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ برای من کدام است؟ با این توضیح، در ادامه بررسی خواهیم کرد که در این روند، باید به چه نکاتی توجه کنیم. اهمیت شرایط کسب و کار در انتخاب آژانس خوب
حال ببینیم شرایط یک کسب و کار چطور در انتخاب درست یک آژانس اثر دارد. چطور میتوانیم بهترین آژانس بازاریابی دیجیتال را که متناسب با کسب و کار ماست شناسایی کنیم؟ میخواهید برایتان تصمیم گرفته شود یا صرفا خریدار یک عملیات هستید؟ باید بدانید که همه آژانس ها توانایی ارائه استراتژی خوب برای شما را ندارند؛ بنابراین در زمان تصمیم گیری باید به این نکته توجه کنید که قصد دریافت خدماتی کامل از جمله استراتژی را دارید یا صرفا میخواهید با تیمی از بهترین افراد اجرایی کار کنید؟ پس هر انتخابی که دارید، هر نیازی که دارید، زمانی که مشغول انتخاب آژانس هستید، ببینید آژانس مورد نظر چطور خود را معرفی میکند؟ اگر میخواهید یک تیم با قدرت تصمیم گیری عالی داشته باشید – در واقع یک استراتژیست خوب داشته باشید – بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ حتما باید در این لایه فعالیت کند. عامل مد نظر شما تنها قیمت است یا ارائه بسته بندی هم اهمیت دارد؟ بسته بندی؟ بله. منظور ما از بسته بندی در واقع شکل ارائه محصول یا سرویس است. مثل تفاوت گوشی آیفون و شیائومی. گوشی های آیفون کیفیت بسیار خوبی دارند؛ هم از نظر مقاومت و هم از نظر عملکرد. اما گوشی های شیائومی هم کیفیت بالایی دارند. تفاوت اینجاست که اپل، گوشی های خود را به شکلی متمایز بسته بندی یا به عبارتی ارائه کرده است؛ محصولی خاص، شیک و متفاوت. در اینجا خدمات سئو را به عنوان یک محصول در نظر بگیرید. تعریف کنید که در دریافت یک سرویس ( محصول ) تنها برایتان قیمت مهم است؟ یا میخواهید محصول بی دغدغه و در بسته بندی مناسب به شما برسد؟ در مثال هواپیمایی، آیا برای شما تنوع پذیرایی در هواپیما هم اهمیت دارد؟ یا حاضرید یک نوع غذا را در دو وعده میل کنید و یک آب معدنی دریافت کنید، اما قیمت بلیط شما ۲۰٪ ارزان تر باشد؟ پس مهم است که بدانید آیا میخواهید یک تیم از قبل فکر همه چیز را کرده باشد یا صرفا بر اساس آنچه شما می گویید، در تمام مراحل عمل کند؟ این تفاوتی شرکتی است که استراتژی کار را تدوین میکند، با شرکتی که تنها مجری است و طبعا نتیجه گیری برای او اهمیت ندارد. نام برند و قدمت آن چقدر برایتان مهم است؟ افرادی زیادی تمایل دارند محصول یا خدمت خود را از شرکت های نامی دریافت کنند. این امر به چند دلیل اتفاق می افتد: + شرکت پرستیژ بالایی دارد و این برای شما مهم است. + اسم و رسم شرکت برای شما حکم تجربه را دارد. + به دنبال کاهش ریسک هستید و یک شرکت شناخته شده را در این مسیر مقدم میدانید. + ابعاد کار به قدری است که شرکت های کمتر شناخته شده، احتمالا ظرفیت انجام آن را ندارند. اگر یکی از این آیتم ها برایتان مهم است، بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ را باید از میان گزینه های شناخته شده انتخاب کنید. دوست دارید خدمات اضافی دریافت کنید؟ فرهنگ برخی سازمان ها ، ارائه خدمتی بیشتر از خواسته مشتری است. فرهنگی که تاثیر بسیار زیادی هم بر افراد دارد. اگر چنین موردی برای شما اهمیت دارد، باید به دنبال یک آژانس بازاریابی دیجیتال باشید که: + مزیت رقابتی آن ها در مواظبت از مشتری و ایجاد تجربه مشتری است. + شرکت کوچکی است و به دلیل تاسیس تازه، احتمالا به شما خدمات بیشتری میدهد. این را از من بپذیرید که حقیقتا برخی حاضرند خدماتی کمتر از آنچه میپردازند دریافت کنند، اما به طور مثال پرستیژ بدست بیاورند و یا بگویند که من تبلیغات و بازاریابی ام را به فلان شرکت سپرده ام که کار شرکت بزرگ X را نیز انجام داده است. واقعا این یک فرهنگ است. میبینید؟ خیلی اوقات اصلا رنک بندی این سایت و فلان سازمان مهم نیست. فرهنگ شما، مدل رفتار شما، جایگاه شما تعیین کننده این است که بهترین انتخاب چه چیزی میتواند باشد. جمع بندی اگر بخواهم خلاصه کنم باید بگویم که: + چیزی بعنوان بهترین آژانس بازاریابی دیجیتال به صورت عمومی معنا ندارد. + بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ برای شرکت X در اغلب مواقع با شرکت Y فرق دارد. + فرهنگ تصمیم گیرنده یا سازمان در این انتخاب بسیار مهم است. + و البته یک نکته مهم تر، اینکه آژانس مورد نظر اصلا ظرفیت خالی دارد یا خیر؟ |