تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum
نمودارهای میله ای، آموزش ارتقا نمره 7 آزمون رایتینگ IELTS - نسخه‌ی قابل چاپ

+- تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum (http://forum.kishtech.ir)
+-- انجمن: پردیس فناوری کیش (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=1)
+--- انجمن: کارگاه ، سمینار و دوره های آموزشی (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=101)
+--- موضوع: نمودارهای میله ای، آموزش ارتقا نمره 7 آزمون رایتینگ IELTS (/showthread.php?tid=55097)



نمودارهای میله ای، آموزش ارتقا نمره 7 آزمون رایتینگ IELTS - keykhosravi1400 - 12-06-2021

نمودارهای میله ای، آموزش ارتقا نمره 7 آزمون رایتینگ IELTS
 
آزمون رایتینگ IELTS یکی از بخش‌های پرچالش برای اکثر متقاضیان آزمون آیلتس است. شما باید برای موفقیت در بخش رایتینگ آیلتس سخت بکوشید و تمرین کنید. مدت زمان آزمون رایتینگ IELTS در ماژول آکادمیک 60 دقیقه است.
آزمون رایتینگ IELTS آکادمیک شامل دو بخش نوشتاری (تسک 1 و 2) است. مدت زمان تسک اول 20 دقیقه است. یکی از انواع سوااتی که در تسک یک آزمون رایتینگ IELTS آکادمیک ممکن است مواجه شوید، این است به شما یک نمودار میله‌ای (Bar Chart) می‌دهند و از شما خواسته می‌شود که تغییرات و یا تفاوت‌هایی که مشاهده می‌کنید را در متنی با حداقل 150 کلمه توصیف کنید.
 ما در مایگریشن اسکیلز یا مهارت‌های مهاجرت در این مطلب قرار است شما را با نحوه نوشتن نمودار میله‌ای برای کسب نمره 7 آیلتس آشنا کنیم.
 
 
نمودار میله‌ای در آزمون رایتینگ IELTS آکادمیک
 
چطور شروع کنیم، طوری شروع کنید که نخبگان آیلتس انجام می­‌دهند.
 
“The graph describes/ shows/ reveals… (چه چیزی، چه کسی، چه زمانی، کجا)
It can be clearly seen that… (روند کلی را توصیف کنید)”.
“The graph compares… (چه چیزی، چه کسی، چه زمانی، کجا)
It can be clearly seen that… (روند کلی را توصیف کنید) ”.
[تصویر:  Types-of-writing-7.jpg]




نکات مربوط به نمودارهای میله‌ای در آزمون رایتینگ IELTS آکادمیک
1) این دسته از نمودارها اطلاعات را در طول یک دوره زمانی نمایش می دهند.
 
2) روندی که این نمودارها نشان می‌­دهند در واقع در زمان گذشته اتفاق افتاده است. ولی می‌­توانید در گزارش آن­ها از زمان حال ساده و یا از زمان گذشته ساده استفاده کنید.
 
3) در این قسمت به جای آن­که به ترتیب در مورد هر بخش نمودار بنویسید، سعی کنید تا بخش­‌های مختلف آن را طبقه‌­بندی و به گروه­‌های مختلفی تقسیم کنید. به مثال زیر توجه کنید:
The (factors) can be divided into two main groups …
 
عوامل را می­‌توان به دو گروه اصلی تقسیم کرد …
1- این گروه­‌ها را نام­گذاری کنید. به مثال زیر توجه کنید:
… Namely those related to … and those (connected) with …
به عبارت دیگر عواملی که با … مرتبط هستند و عواملی که به … مربوط می‌­شوند.
 
2- دو گروه را با یکدیگر مقایسه کنید. به مثال زیر توجه کنید:
… Of the two, the former is the larger.
از میان این دو، گروه پیشین بزرگ­تر است.
 
3- به یک مورد از ویژگی­‌های یکی از این گروه­‌ها اشاره کنید. به مثال زیر توجه کنید:
With … being the most popular with 40 percent
با … با 40 درصد معروف‌­ترین مورد است.
 
4) قسمت­‌های دیگر نمودار را نیز مقایسه و مقابله کنید. برای این منظور می­‌توانید از بعضی عبارات زیر استفاده کنید:
1- more/ less than …
1- بیش­تر یا کم­تر از …
2- (Bigger) than
2- (نه) به بزرگی …
3- twice as big / much as …
3- دو برابر بزرگ­تر یا بیش­تر …
4- Rather than …
4- تا …
5- As against/ as opposed to/ compared with/ in comparison with …
 
5- در برابر/ در مقابل/ در مقایسه با/ در قیاس با …
6- in (sharp) contrast to the biggest/ smallest (change)…
 
6- در مقایسه (دقیق) با بزرگ­ترین یا کوچک­ترین (تغییر) …
7- More (women) cited/ achieved/ participated/ took part in/ were involved in … than…
 
7- (زنان) بیش­تری در مقایسه با … ذکر شده‌­اند/ موفق شده­اند/ شرکت کرده‌­اند/ دخالت داشته­‌اند.
 
8- There were more (men) than (women) who …
 
8- تعداد (مردان) بیش­تری نسبت به (زنانی) که .. حضور داشته‌­اند.
 
5) برای بیان نتایج بررسی می­توانید از جملات زیر استفاده کنید:
1- …. percent quoted/ cited/ mentioned/ considered
 
1- درصدهای ذکر شده/ بیان شده/ اشاره شده/ بررسی شده … مهم …
2- … was quoted/ cited/ mentioned/ considered as the most/ least important factor by …
2- … به­ عنوان مهم‌­ترین/ کم­ترین عامل در کنار … ذکر شده/ بیان شده/ اشاره شده/ بررسی شده است.
 
3- ….. came top/bottom/second/next, followed (closely) by … at … and …. respectively.
 
3- مهم­ترین/ آخرین/ دومین/ بعدی/، که (تقریباً) به ­ترتیب توسط … در … و … دنبال می­‌شود.
 
[تصویر:  illustrasjoner_skriving_500x450.png]
 
و سخن آخر از نظر مایگریشن اسکیلز …
اولین و مهم‌ترین قدم در نوشتن یک متن خوب در سوال اول در آزمون رایتینگ IELTS آکادمیک این است که به خوبی تغییرات و تفاوت‌های مهم و اساسی در نمودارها را تشخیص دهید و به دسته بندی تغییرات و تفاوت‌ها بپردازید.
در این مطلب سعی کردیم نکات مفیدی برای یک نوشته خوب در مورد نمودار میله‌ای در تسک یک در آزمون رایتینگ IELTS آکادمیک بپردازیم. با به‌کارگیری نکات ذکر شده نمره 7 آیلتس برای شما دور از دسترس نخواهد بود.
اگر تمایل به مطالعه منابع آزمون آیلتس دارید، می‌توانید همین الان برای دسترسی به این منابع از سایت مایگریشن اسکیلز یا مهارت‌های مهاجرت به آدرس www.migrationskills.ir  دیدن کنید.