تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum
8 عنصر اصلی برند سازی-رنگ(قسمت دوم) - نسخه‌ی قابل چاپ

+- تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum (http://forum.kishtech.ir)
+-- انجمن: پردیس فناوری کیش (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=1)
+--- انجمن: طراحی صنعتی (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=198)
+--- موضوع: 8 عنصر اصلی برند سازی-رنگ(قسمت دوم) (/showthread.php?tid=53452)



8 عنصر اصلی برند سازی-رنگ(قسمت دوم) - samaryaghoubi - 16-05-2021

نحوه انتخاب رنگ برای برند

قبل از تصمیم‌ گیری در مورد اینکه کدام رنگ برای برند شما مناسب است، مهم است قدمی به عقب بردارید و به این فکر کنید که رنگ ‌ها هر کدام چه معنایی دارند.

۱. قرمز
رنگ قرمز با هیجان، احساسات و حس اضطرار همراه است و می ‌تواند احساس انرژی فعال، شور و اشتیاق، اعتماد، عشق، جوش و خروش، پرخاشگری، هیجان و اشتها را ایجاد کند.
برندهایی که از رنگ قرمز استفاده می‌کنند: McDonald’s، Audi، Coca-Cola، CNN، Lego، Canon، KFC، TLC، ESPN، Target، Levi’s، Virgin و Netflix.

۲. آبی
درحالیکه سایه‌ های زیادی از رنگ آبی وجود دارد که به معنای چیزهای مختلف است، معمولاً رنگ آبی با عمق و پایداری همراه است و با قضاوت محافظه‌ کارانه، اعتماد به نفس، حقیقت، نظم و درک همراه است.
مردم غالباً احساس راحتی، ایمان، وضوح، آرامش، اعتماد، هماهنگی، آرامش، وحدت و نظم را در سایه‌ های آبی احساس می ‌کنند که می ‌تواند احساس امنیت، مهار اشتها و بهره‌ وری را به وجود آورد.
برندهایی که از رنگ آبی استفاده می‌ کنند: Airlines  United Airlines، Chase Bank ، Dell ، Ford ، General Electric ، Twitter ، Oreo ، Lowe’s ، AT&T و Samsung

۳. رنگ زرد
رنگ زرد رنگی روشن و زنده است که با انرژی مثبت، نور آفتاب و طراوت همراه است و این باعث می ‌شود افراد احساس سر زندگی، پر انرژی بودن، شادی و خوشبین بودن کنند.
برندهایی که از رنگ زرد استفاده می ‌کنند: Subway، Shell، Post-it، Lay’s، Denny’s، Herz و Snapchat


۴. بژ و عاجی
اگرچه زیاد مورد استفاده قرار نمی ‌گیرد اما بژ و عاج می‌توانند احساس سادگی، آرامش و پایداری دلپذیر را ایجاد کنند.
Tilemark نمونه ‌ای عالی از یک برند است که از رنگ‌ بژ و عاج استفاده می ‌کند.


۵. خاکستری
خاکستری با امنیت، قابلیت اطمینان، عزت نفس، کاربردی بودن، قضاوت محافظه‌ کارانه، آرامش و شعور همراه است.
برندهایی که از رنگ خاکستری استفاده می‌ کنند: ویکی‌پدیا، Swarovski، لکسوس و نیسان.


۶. سبز
رنگ سبز با هارمونی طبیعت، محیط و تجدیدپذیری همراه است. هنگام نگاه به رنگ سبز، افراد اغلب احساس آرامش، آسودگی، اعتماد، صلح، امیدواری و سلامت می ‌کنند.
برندهایی که از رنگ سبز استفاده می کنند: Holiday Inn، Starbucks، Animal Planet، Spotify، Land Rover، John Deere، Tropicana، Tic Tac و Hulu


۷. رنگ ارغوانی
بنفش نمادی از تجمل گرایی‌، حق امتیاز، زرق و برق، قدرت، دلتنگی، احساس عاشقانه، درون‌ گرایی، اشرافیت، معنویت و خرد است. همچنین باعث تحریک خلاقیت و حل مسئله می ‌شود.

برندهایی که از بنفش استفاده می ‌کنند: Yahoo ، Marketo، FedEx، Syfy، Taco Bell، Purplebricks، Purple، Hallmark و Wonka.



۸. نارنجی
رنگ نارنجی با شادی، خوشدلی، مرکبات و مناطق استوایی مرتبط است. نارنجی یک رنگ بازیگوش است و باعث می ‌شود افراد احساس شوق، خلاقیت و مصمم بودن داشته باشند. این رنگ فعالیت ذهنی را تحریک می‌ کند و از انرژی، نشاط و گرما حمایت می‌کند.
برندهایی که از رنگ نارنجی استفاده می ‌کنند: The Home Depot، Nickelodeon، Firefox، Izze، Amazon، Fanta، Payless و Harley Davidson.


۹. سفید
سفید نمادی از پاکی، صلح، بی گناهی، جوانی، سادگی، پاکی و ایمنی است. باید یادآوری کنیم که رنگ ‌ها در فرهنگ ‌های مختلف معانی گوناگونی دارند و جالب است بدانید رنگ سفید در بسیاری از فرهنگ ‌های آسیایی حاوی معنای مرگ و عزا است.
برندهایی که از رنگ سفید استفاده می ‌کنند: The North Face ، Tesla و Vans.


۱۰. سیاه
سیاه نمادی از تجملات و رمز و راز شب است. جسورانه، جدی، قدرتمند، ظریف، ثروتمند، شیک و پیچیده است.
برندهایی که از رنگ مشکی استفاده می ‌کنند: شانل، نایک، آدیداس، لوئیس ویتون، پرادا، پوما و لامبورگینی.


۱۱. رنگ صورتی
صورتی نمادی از عشق، احساسات عاشقانه، حساسیت، دلسوزی، شیرینی، گرمی و شور جوانی است.
برندهایی که از رنگ صورتی استفاده می ‌کنند: باربی، Baskin Robbins ، T-Mobile ، Lyft ، LG و PINK.


۱۲. رنگ قهوه ای
قهوه ای با زمین، قابلیت اطمینان، پشتیبانی، وابستگی، فضای بیرونی، سادگی، استقامت و پشتیبانی همراه است.
برندهایی که از رنگ قهوه ای استفاده می کنند: UPS، Hershey’s، M& Ms، Gloria Jean’s Cafe و Cracker Barrel.



انتخاب رنگ، انتخاب شخصیت برند


هویت برند شما مشخص می‌کند که دنیا چه درکی از برند شما دارد. رنگ یک جزء جدایی ناپذیر برای این احساسات و ادراک است. انتخاب رنگی که بتواند به بهترین شکل ممکن شخصیت برند شما را نشان دهد، برای ایجاد یک برند تجاری و معتبر بسیار مهم است. این تصمیمی نیست که شما بخواهید از روی هوا و هوس به آن برسید بلکه درک روانشناسی رنگ این بینش را به شما می‌دهد که تحقیقات کاملی در مورد انتخاب برندینگ داشته باشید و در نهایت به این نتیجه برسید که کدام رنگ برای نام تجاری شما مناسب‌تر است.