تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum
8 عنصر اصلی برند سازی-رنگ(قسمت اول) - نسخه‌ی قابل چاپ

+- تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum (http://forum.kishtech.ir)
+-- انجمن: پردیس فناوری کیش (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=1)
+--- انجمن: طراحی صنعتی (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=198)
+--- موضوع: 8 عنصر اصلی برند سازی-رنگ(قسمت اول) (/showthread.php?tid=53450)



8 عنصر اصلی برند سازی-رنگ(قسمت اول) - samaryaghoubi - 16-05-2021

رنگ بخش بزرگی از جهان ما است.

رنگ‌ هایی که خودمان را با آن احاطه کرده‌ ایم می ‌تواند بر روحیه ما تأثیر بگذارد، سطح انرژی ما را تغییر دهد، خاطراتی را به یادمان بیاورد و حتی بر تصمیمات ما تأثیرگذار باشد. همانطور که می ‌توانید تصور کنید، رنگ در درک مردم نسبت به نام تجاری شما نیز نقش مهمی ایفا می ‌کند.
یک پست در Elle & CO  نشان می ‌دهد که 60٪ از مردم تنها بر اساس رنگ تصمیم می ‌گیرند که آیا جذب یک پیام شوند یا نه و رنگ، قدرت تشخیص را تا حدود 80٪ بالا می ‌برد.
نکته این است که رنگ تأثیر زیادی بر مشتریان می ‌گذارد.
رنگ،‌‌ همان عنصر مسلطی است که در ظاهر برند بیشتر به چشم مخاطب می‌آید و برند‌ها را از یکدیگر متمایز ساخته و مخاطبان بر مبنای آن یک برند را می‌شناسند و به‌یاد می‌آورند. رنگ‌ها، احساسات ما را شکل می‌دهند و باعث می‌شود که نسبت به برندی، احساس خاصی پیدا کنیم.
برای معرفی و تبلیغ درست و هوشمندانه، باید رنگ را درست انتخاب کنیم، طوری که بعد‌ها رنگ برند را عوض نکنیم و همچنان رنگ ثابت برند شما باشد. رنگ درست، احساسات و عواطف انسان‌ها را برمی انگیزد، و در ‌‌نهایت به فروش بیشتر کالا و خدمات شما منجر می‌شود. هنگام انتخاب رنگ، باید به چندین معیار توجه کنید تا نسبت به بقیه متفاوت و متمایز باشید.

معیار اول، مخاطب هدف

جامعه هدف شما چه کسانی است؟ چه نیازهایی دارند، چطور می‌توانید احساسات و عواطف آن‌ها را در رابطه با برند خود برانگیزید؟ مشتریان مختلف به طور یقین با رنگ‌های مختلف تاثیر می‌پذیرند. پس باید در درجه اول به ارزش مخاطب هدف خود پی ببرید و او را بشناسید، ارزش‌ها و نیاز‌ها مخاطبان هدف و جامعه هدف، مسیر موفقیت شما را می‌سازد.



معیار دوم، هدف برند

برند شما به دنبال چه هدفی است، کدام رنگ با برند شما مطابقت دارد؟ براساس هدفی که برای خود تعیین کرده‌اید، رنگ آنرا انتخاب کنید. هدف نهایی شرکت شما، تعیین کننده رنگ برند شماست. متناسب با هدف شرکت خود، از رنگ‌ها استفاده کنید. حوزه فعالیت شما، تعیین کننده رگ برند شما خواهد بود.

معیار سوم، فرهنگ

رنگ در هر کشوری معنا و مفهوم خاصی دارد، هر کشوری، رنگ ملی دارد که مردم آن کشور براساس آن رنگ از دیگر کشور‌ها متمایز و متفاوت می‌شوند. رنگ سفید پرچم ایران بیانگر خلوص و پاکی است، در حالی این چنین رنگی در بعضی از کشورهای آسیایی، نماد اندوه و پریشان حالی است.‌نژاد، سن، جنس و طبقه اجتماعی، و مذهب، مهم‌ترین عواملی هستند که در بر معنا و مفهوم رنگ تاثیر می‌گذارند. می‌توانید با یک انتخاب روان‌شناسانه و درست، برند خود را به بهترین وجهی تبلیغ و معرفی کنید.

معیار چهارم، درآمد شرکت

رنگی را انتخاب کنید که بیانگر نظاممندی برند شما باشد، مدیرعامل و هیت مدیره هر شرکتی باید رنگ برند خود را به گونه‌ای انتخاب کنند که در ‌‌نهایت باعث فروش بیشتر محصولات شود. این رنگ است که برند شما را قوی‌تر می‌کند، شما را به تاجر موفقی تبدیل می‌کند و در ‌‌نهایت باعث می‌شود که نسبت به بقیه، متمایز باشید. رنگ برند خود را درست انتخاب کنید و در تجارت پیشتاز باشید.


در نهایت، دانشمندان اثبات کرده اند که مغز ما میانبُرها را ترجیح می دهد؛ الگوهایی قابل تشخیص که باعث می شود در هنگام خرید تصمیماتی سریع بگیریم. رنگ در توسعه هویت برند بسیار اهمیت دارد، به قدری که به عنوان ویژگی کلیدی در هنگام ساخت لوگوی برندها مورد توجه قرار می گیرد. رنگی که مرتبط با عواطف مثبت (به ویژه در مورد محصول) باشد، در نهایت مشتریان را در هنگام تصمیم گیری ترغیب می کند .