تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum
نقش هوش‌مصنوعی در افزایش سودآوری اقتصاد دیجیتال - نسخه‌ی قابل چاپ

+- تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum (http://forum.kishtech.ir)
+-- انجمن: پردیس فناوری کیش (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=1)
+--- انجمن: مالی،اقتصاد و حسابداری (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=77)
+--- موضوع: نقش هوش‌مصنوعی در افزایش سودآوری اقتصاد دیجیتال (/showthread.php?tid=47627)



نقش هوش‌مصنوعی در افزایش سودآوری اقتصاد دیجیتال - niloo - 28-12-2020

دنیای دیجیتال بی‌وقفه در حال تجربه یک تحول عظیم و حرکتی روبه جلو است. امروزه تجارت الکترونیک نقش اصلی را در دنیای تجارت به خود اختصاص داده است.

فناوری‌های مبتنی بر یادگیری ماشینی، مانند هوش‌مصنوعی به‌عنوان بهترین گزینه به منظور جلو افتادن در عرصه رقابت در دنیای دیجیتال شناخته شده و از محبوبیت زیادی برخوردارند. سرعت حرکت روبه جلو و پیشرفت اقتصاد دیجیتال به‌نظر نمی‌رسد که به این زودی‌ها کند شود.

تحول دیجیتال بی‌شک به مسیر حرکت خود ادامه خواهد داد و سازمان‌ها می‌توانند در این مسیر از برنامه‌ها و فناوری‌های کاربردی متفاوتی نظیر هوش مصنوعی برای خدمت‌رسانی به مشتریان خود به روشی شخصی، آموزنده و سودآور استفاده کنند. اطلاعات و بینش صحیحی که این فناوری ارائه می‌دهد، می‌تواند هر نقطه تصمیم‌گیری و تعامل مشتری را به‌درستی پیش بینی کرده و به کسب و کارها کمک زیادی کند.


طبق نظرسنجی‌های اخیر انجام شده ۷۳ درصد از شرکت‌ها انتظار دارند استفاده از فناوری هوش‌مصنوعی در دو سال آینده جزء اولویت اصلی واحد فروش و بازاریابی آنها قرار گیرد. تقریبا نیمی از شرکت‌ها نیز  عقیده دارند که به‌طور کل استفاده از این فناوری جزء اولویت اصلی آنها برای ماندن در عرصه رقابت است.

فناوری هوش‌مصنوعی در دنیای جدید اقتصاد دیجیتال، به عنوان یک ابزار فروش و بازاریابی بسیار مفید برای مشاغل شناخته شده است. البته روش استفاده صحیح از این فناوری و آموزش نیروی کار در همه سطوح نیز امری لازم و ضروری است.

مزایای اصلی استفاده از فناوری هوش‌مصنوعی شامل تقویت روابط با مشتری، باقی ماندن در عرصه رقابت و افزایش بهره‌وری نیروی کار می شود.

تقویت روابط یا مشتری
بازار مصرفی و خرید و فروش اینترنتی راه را برای تحول دیجیتال هموار کرده و به مشتریان ثابت کرده که نیازهای آنها به سرعت و بادقت برآورده می‌شود.
شرکت دیجیتالی آمازون که یکی از بزرگترین شرکت‌های خرده‌فروشی آنلاین است با استفاده از فناوری هوش‌مصنوعی رفتارهای احتمالی خرید مشتریان را در آینده براساس توصیه‌ها، سفارشات و سلایق فعلی آنها پیش‌بینی می‌کند. آمازون حتی می‌تواند از این طریق محصولات را به مکان‌هایی که احتمال می‌دهد مشتری آنها را سفارش دهد از قبل ارسال کند.

شرکت‌های دیجیتالی فروش کالاهای واسطه‌ایی نیز می‌توانند از طریق پیاده‌سازی نرم‌افزارهایی نظیر هوش‌مصنوعی و یادگیری ماشین، کیفیت خدمات خود را به مشتریان بهبود بخشند.

اکثریت سازمان‌ها براین باورند که هوش‌مصنوعی می‌تواند به آنها در پیش‌بینی نیازهای مشتری، سفارشات خودکار و بهینه‌سازی قیمت‌گذاری کمک زیادی کند و همچنین تاثیر مثبتی بر میزان فروش آنها داشته باشد.

مشاغل با استفاده از فناوری هوش‌مصنوعی می‌توانند رفتارهای مربوط به خرید مشتریان را یاد بگیرند. این فناوری می‌تواند به صاحبان مشاغل ارائه کالاها و خدماتی را که واقعا مشتریان می‌خواهند یا به آنها نیاز دارند، پیشنهاد دهد. این پیشنهادها و توصیه‌ها با گذشت زمان حتی می‌توانند شخصی‌تر شوند و از طریق ایجاد احساس ارزشمندی برای مشتریان، تجربه آنها را بهبود بخشند.


علاوه براین، به وسیله هوش‌مصنوعی می‌توان انواع مختلفی از مشتریان را با رویکردهای متنوع در خرید شناسایی کرد. این مسئله به مشاغل کمک خواهد کرد تا بتوانند به گزینه‌های قیمت‌گذاری مناسب و صحیحی دسترسی پیدا کنند. به عنوان مثال، یک خریدار ممکن است به طور مرتب اقلام را با حجم بالا و به‌ صورت عمده از یک شرکت خریداری کند ولی در ازای این وفاداری انتظار دریافت تخفیف داشته باشد. به‌طور عکس خریدار دیگری ممکن است توانایی پرداخت بالایی نداشته باشد و ترجیح دهد سفارشات خود را با حجم کم و نه به‌صورت عمده انجام دهد.

هوش مصنوعی می‌تواند به مشاغل کمک کند تا قیمت‌ گذاری‌های متفاوت و درستی را براساس رفتارهای شخصی خرید مشتریان، روی کالاها اعمال کنند. این موضوع می‌تواند سودآوری شرکت‌ها را در اقتصاد درحال رشد و دیجیتال تضمین کند.




RE: نقش هوش‌مصنوعی در افزایش سودآوری اقتصاد دیجیتال - Avaaa98 - 29-12-2020

یه روزی میرسه که هوش مصنوعی جای انسان ها رو میگیره، و به نظرم اون روز اونقدرها هم دور نیست