تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum
بنگاه دیجیتال خود را از نو بسازید - نسخه‌ی قابل چاپ

+- تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum (http://forum.kishtech.ir)
+-- انجمن: پردیس فناوری کیش (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=1)
+--- انجمن: گفتگوی آزاد (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=5)
+--- موضوع: بنگاه دیجیتال خود را از نو بسازید (/showthread.php?tid=45733)



بنگاه دیجیتال خود را از نو بسازید - salim - 26-10-2020

تبدیل شدن به یک رهبر دیجیتال چه معنایی دارااست؟ کمپانی‌ها در هر صنعتی در ادامه جواب این پرسش می گردند. آن ها سبک‌های کسب‌وکار جدیدی کشف، تجربه مخاطب جدیدی ساخت و ساز و شبکه‌ها و مقر‌های جدیدی را تست می‌نمایند. کلیه این‌ها با غرض استراتژیک ساخت و ساز بها فراوان ‌در یک فضا کسب‌وکار دیجیتال شکل می گیرد. بیشتر این مجموعه‌ها، چهت نیل بدین مقام، لیست مشابهی از این اقدامات را دنبال می‌نمایند. آنها فرایند‌ها و تولیدات را بازمهندسی می‌نمایند، در مقر‌های تکنولوژی سرمایه‌گذاری می‌نمایند و همت‌هایی را چهت نیل به بازدهی اداری مقدمه می‌نمایند. بخش اعظمی از آنها استعدادهای دیجیتال را بکار میگیرند، صندوق‌های سرمایه‌گذاری داخلی احداث می‌نمایند و یا این که ایده‌های کسب‌وکار جدید در حوزه دیجیتال را برون‌سپاری می‌نمایند تا بدین تحول انرژی نو‌ای بدهند.

برای اکثری از کمپانی‌ها، این سعی‌ها به اثر بازار و رویش کافی تبدیل نشده و بی‌تکان باقی مانده میباشد. نتیجه ها آن هم بسیار گسترش‌ای میباشد و تنها آشنایی مارک را تغییر و تحول میدهند یا این که یه خرده فروش را ارتقا می دهند. ولی در تجربیات، تولیدها و کسب‌وکارهای دیجیتال، پتانسیل متعددی برای تغییر‌و تحول بازار و حتی تغییر و تحول عالم برای آن ها وجود دارااست و رهبران کسب‌وکار این را می دانند. آنها به مکان بازمهندسی کار‌ها و فرآیندهای دیجیتال خویش، به چیزی متهورانه‌خیس و در عین اکنون بی آلایش نیاز دارا هستند. آنها به بازتصویرسازی نیاز دارا هستند.


بازتصویرسازی یعنی تغییر‌و تحول صورت کسب‌وکار شما در رابطه با مشتری یا این که تجربه مخاطب. شناخته‌گردیده‌ترین اصطلاح دراین باره «پباده سازی با مرکزیت انسانی» (HCD) میباشد. زمانی کمپانی‌ها HCD را آزمون می‌نمایند، مخاطب (مشتری، استفاده کننده، فرد یا این که طرف دیگر شبکه دیجیتال) را در راس هر تصمیمی که کمپانی اتخاذ می‌نماید قرار می دهند. این تمرکز همدلانه بر تجربه استفاده کننده، محرکی ضروری برای ساخت راه‌حل‌های بی آلایش و در عین اکنون مزاحم که موجه، به یادماندنی (از دید اقتصادی) و اساسی‌خیس از کلیه مناسب یوزرها میباشد.
 
بازتصویرسازی یعنی تغییر‌و تحول صورت کسب‌وکار شما در رابطه با مشتری یا این که تجربه استفاده کننده.
 
زمانی تحت عنوان مثال شرکتی را در لحاظ میگیرید که کسب‌وکار خویش را به این‌راه بازتصویرسازی می‌نماید، می توانید شاهد تفاوتی که HCD ساخت‌و‌ساز می‌نماید باشید؛ یعنی انتقال یک نام و نشان مارک متمایز و ساخت رابطه احساساتی ملموس با مشتریان. همینطور HCD این رابطه را در شبکه‌های متفاوت زیادی تقویت می‌نماید که عبارتند از: مغازه‌های خرده‌فروشی غیرآنلاین، اینترنت‌وبسایت‌ها، برنامه‌های تلفن همراه، ابزارهای ارتباطی مانند مانیتورهای پوشیدنی.

این موسسه‌ها از «داده‌های عظیم» و تجزیه و آنالیز آنان به کارگیری می‌نمایند تا رویکردهایی را از صحنه‌های حقیقی و آنچه اشخاص در هریک از این شبکه‌ها انجام میدهند توده نمایند و آن‌گاه این منش‌ها را در صحنه‌های حقیقی پیاده می‌نمایند. به عبارت دیگر، تولید ها و خدماتی ارائه می‌نمایند که پس از شم کردن و آنالیز کردن مراد‌ها و انتظارات عموم، تخت‌گاز عکس العمل نشان می دهند. این اقدامات دائما اثر این محصول ها و سرویس ها را اندازه‌گیری می‌نمایند و اپ «آزمون و یادگرفتن» فعال سازی می‌نمایند که به‌سرعت برخورد نشان میدهد و به صورت مکرر از هر جایی برخورد میگیرد. شاید مهمترین زمینه این باشد که این موسسه‌ها سرمایه‌گذاری‌های دیجیتال خویش را تحت عنوان هزینه در حیث نمی‌گیرند، بلکه آن را کاتالیزوری میدانند که از آن برای ساخت و ساز قابلیت و امکان‌ها، مدیر فرهنگ و تمدن و تسریع پیشرفت استعمال می‌نمایند تا محفل قابل قبولی تولید نمایند که تغییر‌و تحول خلق‌ها در آن ابتکار دیجیتال بیشتری ساخت می‌نماید.


پباده سازی با مرکزیت انسانی نشان‌دهنده طریق‌ جدیدی از معاش برای کسب‌وکار میباشد. این نوع پباده سازی به آسانی و با بررسی‌ها و محدودیت‌های یک بنگاه به بلوغ رسیده به دست نمی‌آید. در دنیای دیجیتال، حقیقتا وقت طلا جواهرات میباشد. کمپانی‌ها دیگر از نعمت توسعه و گسترش تولید ها و سبک‌های کسب‌وکار نو از روش یک روند بوروکراتیک برخوردار نیستند. در ازای، کمپانی‌های برنده، بخش اعظمی از علامت‌های یک بنگاه بچه را دارا هستند؛ مانند خلاقیت، سرعت، قصد به مبادرت، انعطاف‌پذیری در قبال ریسک و همیاری. اشخاص در ماموریت‌ها و واحدهای کسب‌وکار به صورت پیوسته عمل می‌نمایند و هنگامی تخصص ویژه‌ای ما یحتاج باشد، به سادگی با فروشندگان فرنگی و شرکای کسب‌وکار تعامل دارا هستند. بعید میباشد این مجموعه‌ها استعدادهای خویش را – چه داخلی و چه فرنگی – ناچار نمایند که از هر طرف فشار فرآیندهای رسمی، سرمایه‌گذاری محدودکننده، IT و نیروی انسانی را تحمل نمایند. در ‌‌غایت، روند دیجیتال با درآمدزایی شایان توجه و رویش منفعت، نقش پایداری در کسب‌وکار داراست.


برای دستیابی بدین اقتدار ایجاد اشتغال در کمپانی شما، شاید بدون چاره باشید مانع ها داخلی کهن را عمدا از دربین ببرید. یک نحوه برای انجام این فعالیت این میباشد که پباده سازی با مرکزیت انسانی را در قلب آنچه کمپانی انجام می دهد قرار دهید. ریزه کاری این قضیه از هر شرکتی به کمپانی دیگر فرق دارااست. یک کمپانی پهناور تولید کننده آلات موسیقی با ساخت‌و‌ساز تجربیات دیجیتال برای علاقمندان به موسیقی و هنرمندان محدودیت‌های سعی خویش را از میان میبرد. این شیوه با منش یک تولید کننده صنعتی جهانی که از روش محتوا، جامعه و تجارت در شرکت کردن با خرده‌فروشی در ادامه جذب مشتری میباشد، تماما متمایز میباشد. ولی از آنجایی که هر شرکتی حالت متمایز خویش را داراست، پنج اصل اصلی بازتصویرسازی دیجیتال وجود دارااست که هر شرکتی میتواند آن را دنبال نماید: بکارگیری پباده سازی با مرکزیت انسانی در هر کاری که انجام می‌دهید، ساخت‌و‌ساز قیمت مارک به طور مجموع‌نگرانه، پباده سازی دیده‌انداز سه ساله، برپایی ساختار‌ها و گروه‌های نو و رویش تمدن دیجیتال جان دار.
 
زمانی کمپانی‌ها HCD را آزمون می‌نمایند، مخاطب (مشتری، کاربر، فرد یا این که طرف دیگر شبکه دیجیتال) را در راءس هر تصمیمی که کمپانی اتخاذ می‌نماید قرار میدهند.
 
۱) بکارگیری پباده سازی با مرکزیت انسانی در هر کاری که انجام می‌دهید
در آغاز قبل از هر چیز بر پباده سازی و انتقال تجربیات مخاطب از روش یادگیری و بکارگیری اقدامات اول HCD تمرکز نمائید. برای مثال، در پژوهش ها آنلاین با محوریت HCD، سوالاتی میپرسید که نگرش‌های رفتاری قدرتمند با تاکید بر نیاز‌ها، عادات و نقاط درد مخاطب را ساخت می‌نماید. آن گاه از جواب‌های این سوالهای برای رویش بها‌آفرینی دیجیتال به کارگیری می کنید. در‌پی شیوه‌هایی می گردید که مشتری را مشغول نمائید و هر چه سریع‌خیس خویش را مجهز میکنید تا جالب‌ترین زمان‌ها را از روش این تضارب تولید فرمائید. به علاوه، مثال نخستین سریع و تکرارشونده‌ای ساخت می کنید و فرآیندی را فعال سازی می کنید که به شما قابلیت میدهد بخش اعظمی از تولید ها و سرویس ها تازه را آزمایش نمائید.


این اصول هنگامی کارکشته‌خیس می شوند که با جامعه دارای ارتباط باشند. تولید رابطه با یوزرها نقطه آغاز میباشد. قیمت دیجیتال حقیقی وواقعی شما هنگامی ظهور می‌نماید که اشخاص، جامعه را مشغول نمایند، با یکدیگر به اشتراک بگذارند و آن را بسازند. این زد خورد بی واسطه – که کمپانی شما آن را تسهیل کرده – مورد‌ای برای خریداری نمودن بینش‌ها در باب تاءمل مشتری از تولیدها و سرویس ها شما، آنچه برای آنها اهمیت داراست و آنچه منجر آزار آن ها میگردد، به وجود می آورد.


۲) ساخت‌و‌ساز قیمت مارک به طور تمام‌نگرانه
دومی اصل اصلی دیجیتالی‌سازی، گسترش مارک را دربرمی‌گیرد. هیچ‌گاه لوگو و نام و نشان بصری کمپانی را به آسانی به تولیدات فیزیکی خویش تبدیل نکنید. در قبال، کسب‌وکار خویش را طوری اداره فرمایید که هر جزییاتی، از پباده سازی دفا‌خیس مرکزی کمپانی گرفته تا صورت نرم‌افزار گوشی و یا این که مکان تولیدها در قفسه دکان‌ها، به تعریف‌و‌تمجید شیوه فهم و شعور و تعامل یوزرها با شما یاری دهد. برای مشتریان دیجیتال محور، کلیه این فاکتور‌ها اهمیت دارا‌هستند. براین اساس، هنگامی امکان‌های دیجیتال خویش را ساخت‌و‌ساز می کنید، مارک نباید تنها پیام‌ را هدایت نماید، بلکه بایستی فضا، خصوصیت‌ها، صدا و اثر احساساتی محصولاتی شمارا چه در رسانه‌های دیجیتال و چه در تجربه حضوری پیش غالب شود.


۳) پباده سازی دیده‌انداز سه ساله
حتی در‌صورتی‌که چیزی را امروز ساخت میکنید، دیده‌اندازی طولانی برهه زمانی برای آن داشته باشید. دیگر نمی‌توانید با یک استراتژی دیجیتال که تنها بر تکنولوژی امروز سازه گذارده گردیده باشد، به پیروزی برسید. حتی تامل کردن درخصوص آینده تحت عنوان وضعیتی ناشناخته و بی‌آخر که هر چیزی ممکن میباشد در آن حادثه بیفتد، دیگر کفایت نمیکند. شما بایستی همین شرایط فعلی اقداماتی را انجام دهید که شما‌را برای مجال‌های مخرب و مقر‌های در اکنون ظهور سال‌های آینده مهیا نماید. برای تصور این اتفاقات در آینده و هنجارهای نو برای دیده‌انداز صنعت، برهه زمانی و اعتنا کافی تخصیص دهید و بر چگونگی بازتصویرسازی بارز‌ترین و دردسترس‌ترین ابداع‌ها برای یوزرها آخرین تمرکز نمایید.


۴) برپایی ساختار‌ها و گروه‌های تازه
دیجیتالی شدن تنها بازتنظیم نمودارهای خطی و باکس‌ای در چارت سازمانی وجود ندارد؛ بلکه گسترش فعالیت به طریق بنگاه‌های نوباوه، ساختار‌ها و گروه‌های نو و توسعه علت‌ها، مقررات و تصمیم‌گیری در زمینه ی این نقش‌ها و مجموعه‌ها را هم دربرمی‌گیرد. شما می بایست از یک سبک سازمانی بر پایه ی مجموعه‌سازی چندشاخه‌ای و تعاملات تکرارشونده به کارگیری نمائید. در یک بنگاه دیجیتال حقیقی وواقعی، مجموعه‌های چندشاخه‌ای و فی مابین-کارکردی صورت می گیرند تا تجربیات مشتری موفقی در حوزه دیجیتال ساخت و ساز نمایند، همیاری مشتاقانه‌ای داشته باشند و آن‌گاه هنگامی دیگر نیازی به آن ها نبود، منحل شوند. این مجموعه‌ها از متخصصان متفاوت در حیطههای استراتژی، R&D، پباده سازی تجربه مشتری، پباده سازی صنعتی، بازاریابی و برندسازی، فروش و IT که در تعامل با هم عمل می‌نمایند تا ایرادات کسب‌وکار را (به مکان خطاها کارکردی) حل نمایند، دربرمی‌گیرد.


۵) رشد فرهنگ وتمدن دیجیتال جانور
مشقت بار‌ترین نصیب دیجیتالی‌ شدن، فعال سازی و هماهنگ‌سازی رفتارهای دیجیتال و هنجارهای فرهنگی میباشد که قابلیت تغییر و تحول استوار را به ویژه در کمپانی‌های بسیار وسیع تولید می‌نماید. این اخلاق‌ها اکثر وقت ها اشخاص را از حوزه‌ امنشان خارج میاورد. در‌حالتی که رهبری ارشد در شرکتتان باشید، می بایست خودتان رفتارهای مناسب را به اکران گذارده و تقویت نمائید. این خلق و خوی‌ها دربرگیرنده دقت به دیدگاه مشتری، همیاری تعاملی، تصمیم‌گیری با انتظار کمترین موافقت‌ها، عضویت فردی در رسانه‌های اجتماعی و یا این که صریح حرف کردن درباره ی رابطه استراتژی دیجیتال کمپانی با نام‌و‌نشان کلی آن را دربرمی‌گیرد. ممکن میباشد تعجب نمایید که مشاهده کنید در تمدن رایج در کمپانی شما رفتارهایی وجود دارا‌هستند که میتوانند فرهنگ و تمدن دیجیتالی را که کارایی میکنید ساخت‌و‌ساز فرمائید، تقویت نمایند. جای اینکه همت فرمائید فرهنگ وتمدن کمپانی را از شالوده تغییر‌و تحول دهید، عامل ها دیجیتال غیرقانونی جانور را پیدا و تقویت نمایید. این فعالیت برای ساخت تغییراتی که مد حیث شما میباشد، بسیار اثرگذار‌خیس میباشد.


رئیس اپلیکیشن تغییر‌و تحول
غرض پایانی بازتصویرسازی کسب‌وکار شما این میباشد که آن را به یک سازمان کابر-محور با امکان‌هایی برای تولید بها شایان توجه تبدیل نمایید. بکارگیری HCD در توسعه و گسترش استراتژی، ابتکار و دیگر امکان‌ها، مرحله‌ای ضروری به سوی وصال بدین بازتصویرسازی دیجیتال میباشد. هنگامی پنج اصل بازتصویرسازی را در فرایند عمل روزمره شرکتتان وارد میکنید، در واقع اپلیکیشن تغییر تحول جدیدی را رئیس میکنید و بینش دیجیتال را در کمپانی اداره می کنید. اشخاص با اعتنا به خلاقانه‌خیس تامل کردن، داشتن چارچوب‌های هنگامی طولانی‌خیس در ذهن و تحمل بیشتر برای عمل کردن دور از محدودیت‌ها، رویش می‌نمایند.