تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum
کم‌افت‌ترین‌ها و خوش‌فروش‌ترین‌های دسته دوم در بازار خودرو ایران - نسخه‌ی قابل چاپ

+- تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum (http://forum.kishtech.ir)
+-- انجمن: پردیس فناوری کیش (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=1)
+--- انجمن: گفتگوی آزاد (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=5)
+--- موضوع: کم‌افت‌ترین‌ها و خوش‌فروش‌ترین‌های دسته دوم در بازار خودرو ایران (/showthread.php?tid=42926)



کم‌افت‌ترین‌ها و خوش‌فروش‌ترین‌های دسته دوم در بازار خودرو ایران - MortezaSHSH - 18-07-2020

دانستن اینکه خودرو با چه میزان افت قیمتی مواجه می‌شود و شخص خریدار را از از لحاظ سرمایه گذاری با سود یا زیان روبرو می‌کند، به هنگام خرید خودرو، از اهمیت زیادی برخوردار است. خرید خودرویی که کمترین افت قیمت را در بازار دست دوم داشته باشد و درآینده برای شما سود، خرابی و استهلاک کمتری داشته باشد، یک انتخاب آگاهانه و بدون نقص خواهد بود.

ابتدا به معرفی خودروهایی می‌پردازیم که کمترین افت قیمت را دارند و به اصطلاح عامیانه در بازار دست دوم بسیار خوش فروش هستند. متاسفانه اکثرخودروهای خوش فروش و کم افت در بازار ایران را خودروهای خارجی از برندهای معتبر ژاپنی، کره‌ای و آلمانی تشکیل می‌دهند و تنها چند خودرو از تولیدات داخل است که در سبد خودورهای خوش فروش با کمترین افت قیمت قرار می‌گیرند:

خانواده رنو (تندر90، ساندرو و استپ وی)
از دیگر فرانسوی های پرتقاضا و محبوب بازار ایران، محصولات رنو شامل انواع تندر 90 و [font=B Nazanin]ساندرو هستند. شاید این روزها این خودروها آنقدر محبوب هستند که برای خرید آنها باید 2 یا حتی سه برابر قیمت کارخانه هزینه کنید. علت این محبوبیت را هم فقط در کیفیت بالای موتور، گیربکس هماهنگ و استهلاک کم و بی‌دردسر بودن خودروهای رنو باید دانست.[/font] 
در بخش فنی هر سه خودروی تندر 90، ساندرو و ساندرو استپ وی از یک پیشرانه با حجم 1598 سی سی با حداکثر توان 105 اسب بخار و یک گیربکس اتوماتیک چهار سرعته استفاده می‌کنند. در بخش رفاهی هر سه، تنها مجهز به ابتدایی‌ترین امکانات مانند دکمه های کنترل سیستم صوتی روی فرمان، سیستم تهویه مطبوع دستی و چراغ مه شکن جلو هستند. در بخش ایمنی هم این خودروها مجهز به سیستم ‌ترمز ضد قفل و سیستم توزیع نیروی‌ترمز و دو کیسه هوای راننده و سرنشین جلو هستند.
از نظر افت قیمت سالانه هر سه خودروی فوق، جزو بهترین های بازارهستند. در شرایط فعلی و به دلیل توقف تولید این مدل خودروها، نه تنها این خودروها با افت قیمت روبرو نیستند بلکه هر ساله قیمت آنها بیشتر از قبل می شود.
در بازار آزاد قیمت ساندرو استپ وی حدود 210 میلیون تومان است که نسخه کارکرده سال 96 با کارکرد 12 هزار حدودا 160 تا 165 میلیون تومان معامله می‌شود. قیمت صفر ساندرو اتوماتیک در حدود 185 میلیون است که نسخه کارکرده آن با 20 هزار کیلومتر کارکرد در بازه قیمتی 165 تا 178 میلیون تومان معامله می‌شود.
 
خانواده پژو 207 و 206  (تیپ 5 وSD V9  206 )
یکی از بهترین و خوش فروش‌ترین و درعین حال کم افت‌ترین خودروهای داخلی که از سال 1380 تا کنون موردپسند بسیاری از جوانان و خانواده های ایرانی بوده، دو محصول از شرکت پژو فرانسه به نام 206 و 207 است.
پژو206 و نسل جدیدش پژو207، به عنوان جذاب‌ترین خودروهای هاچبک ایرانی بازار تلقی می‌شوند. علی رغم طراحی قدیمی 206 اما هماهنگ بودن شکل طراحی آن، باعث شده این خودرو همچنان میان جوانان محبوب باشد. البته 207 نیز نسخه به روز یا فیس لیفت شده 206 است که امکانات رفاهی کامل‌تری مثل نویگشن و مانتیور لمسی ودوربین عقب را داراست.
یکی از نکات بارز و مهم خودروهای پژو 206 و 207، ارزش خرید بالا و بازار دست دوم بسیارعالی آنهاست. به عنوان مثال قیمت پژو 207 اتوماتیک صفردرحدود 185 میلیون تومان است، نسخه دست دوم پژو 207 با افت قیمت حدودی 7 تا 10میلیون تومان با حدود کارکرد 8 هزارکیلومتر حدود 128 تا 135 میلیون تومان معامله می‌شود. پژو 206 عادی و صندوقدار نیز از این روند مستثنی نیستند و افت قیمت سالیانه 9 تا10 میلیون تومان را دارند به طوری که مدل صفر کیلومتر پژو 206 تیپ 5 حدود 120 میلیون تومان و مدل دست دوم آن با 11 هزار کارکرد حدود 62 تا 95 میلیون تومان معامله می‌شود.
 
خانواده دنا (دنا، دنا پلاس و دنا پلاس توربو)
مدل جدید تولید شده از نسخه‌ی خودروی سمند یعنی دنا را می‌توان یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای کسب لقب بهترین ماشین ایرانی با افت قیمت کم در بین تولیدات داخلی دانست.
جالب است بدانید که سمند و سورن جزو خودروهایی هستند که افت قیمت زیادی دارند ولی ایران خودرو با طراحی مجدد چهره سمند توانست دنا و [font=B Nazanin]دنا پلاس را در بین مردم به یک خودروی لوکس و مدرن تبدیل کند و در بازار نیز با استقبال روبرو شود؛ بطوری که نسخه توربو دنا حدود 170 میلیون تومان قیمت دارد و نسخه کم کارکرد سال 97 با قیمتی حدود 145 میلیون تومان معامله می‌شود. دنا پلاس نیز در نسخه صفر با قیمت 150 میلیون و در نسخه 12 هزار کیلومتر کارکرد حدود 140 میلیون تومان به فروش می‌رسد.[/font]

در بخش بعدی مقاله، به معرفی سایر خودروهای ایرانی با کمترین افت قیمت و بهترین بازار فروش دسته دوم خواهیم پرداخت. جهت کسب اطلاعات بیشتر در حوزه خودرو  اینجا  کلیک کنید.