![]() |
تخفیف ویژه محصولات در فروشگاه های اینترنتی به نفع یا ضرر مشتری ؟ - نسخهی قابل چاپ +- تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum (http://forum.kishtech.ir) +-- انجمن: پردیس فناوری کیش (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=1) +--- انجمن: اخبار علمی و فناوری (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=51) +--- موضوع: تخفیف ویژه محصولات در فروشگاه های اینترنتی به نفع یا ضرر مشتری ؟ (/showthread.php?tid=39191) |
تخفیف ویژه محصولات در فروشگاه های اینترنتی به نفع یا ضرر مشتری ؟ - elnaz.moghimi - 01-02-2020 فروشگاه های اینترنتی به مناسبت های گوناگون سعی در برگزاری کمپین های مختلف برای ارائه تخفیف ویژه به مشتریان خود دارند. عمده این کمپین های تخفیف به سود فروشگاه تمام می شود؛ زیرا این سایت های آنلاین کمپین خود را برای یک بازه زمانی کوتاه برگزار می کنند و در یک بازار رقابتی بین هم صنف های خود، کاربران را به سمت مصرف گرایی سوق می دهند. در بحث قبلی گفته شد که کاربر باید در طول پروسه خرید اینترنتی، احساس امنیت داشته باشد تا بتواند به سایت مورد نظر اعتماد کرده و خرید خود را انجام دهد. یک نکته بسیار مهم و کلیدی در تخفیف فروشگاه های اینترنتی، مدت زمان برگزاری کمپین است. به نظر شما چرا بیشتر فروشگاه ها برای کمپین خود، زمان اندکی را در نظر می گیرند؟ بگذارید دو فروشگاه فرضی را مثال بزنیم که یکی نسبت به دیگری مدت زمان کمتری را برای کمپین خود در نظر می گیرد؛ در ادامه آن را سایت الف و دیگری را سایت ب می نامیم.
سایت الف با در نظر گرفتن مدت زمان کوتاه برای کمپین، تا شروع برگزاری آن، تبلیغ های ویژه ای را انجام می دهد. این سایت با قرار دارد بنر و روزشمار در سایت خود کاربران را برای شروع کمپین در انتظار یک تخفیف استثنایی قرار می دهد.
سایت ب مدت زمان بیشتری برای کمپین در نظر می گیرد و به همان میزان برای آن تبلیغ می کند و نوید یک خرید ویژه را به کاربران خود می دهد.
گفته شد که امنیت در پروسه خرید، به اعتماد مشتری و سپس به خرید منجر میشود. پر واضح است فروشگاه هایی که مدت زمان کمتری مانده به شرایط فروش ویژه، امکان ثبت سفارش را فعال میکنند، امنیت پیش از خرید کاربران را نشانه میگیرند. انتظار برای خرید از چنین فروشگاههایی با بار روانی همراه است؛ زیرا اینگونه فروشگاهها گاهی با در نظر گرفتن جوایز متعدد، کاربر را در انتظار خرید شگفت انگیزی قرار میدهند که میتوان آن را در فروشگاه دیگر و با قیمت کمتر سفارش داد. بار روانی وارد شده زمانی تشدید میشود که مدت زمان جشنواره در این فروشگاهها بسیار کمتر از فروشگاههای دیگر است و با اهرم فشاری به نام زمان، قدرت تصمیمگیری در مدت زمان مناسب را از کاربر دریغ میکنند و او را در یک عمل شتابزده قرار میدهند (سایت الف).
در این بین فروشگاههایی هستند که با شروع زودتر کمپین خود، حق انتخاب محصولات متنوع را در فرصت مناسب فراهم میآورند. در واقع این فروشگاه های اینترنتی سعی بر رعایت حقوق مشتری و حفظ امینت چرخه خرید را دارند(سایت ب).
|