تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum
مدارک و شرایط ثبت برند آرایشی - نسخه‌ی قابل چاپ

+- تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum (http://forum.kishtech.ir)
+-- انجمن: پردیس فناوری کیش (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=1)
+--- انجمن: گفتگوی آزاد (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=5)
+--- موضوع: مدارک و شرایط ثبت برند آرایشی (/showthread.php?tid=37605)



مدارک و شرایط ثبت برند آرایشی - kare - 29-12-2019

مدارک لازم برای ثبت برند آرایشی به شرح ذیل است :
1- مدارک مربوط به هویت متقاضی 
الف) اشخاص حقیقی: کپی شناسنامه و کپی کارت ملی
ب) اشخاص حقوقی: آخرین روزنامه رسمی دلیل مدیریت کپی شناسنامه و کارت ملی صاحبان امضاء

2- مدارک نماینده قانونی: چنانچه تقاضا توسط نماینده قانونی مانند وکیل یا دارنده ی حق امضاء برای اشخاص حقوقی و ...) انجام می شود، مدارک آن ضمیمه گردد.

3- 10 نمونه ی گرافیکی یا کپی یا تصویر از برند درخواستی حداکثر در ابعاد ده در ده سانتی متر

4- در صورت سه بعدی بودن برند، ارائه ی برند به صورت نمونه گرافیکی یا تصویر دو بعدی به نحوی که از شش زاویه متفاوت تهیه و در مجموع یک نمونه واحد را تشکیل دهند.

5- ارائه مدارک نشاندهنده ی فعالیت در رشته مربوط
6- استفاده از حق تقدم: چنانچه متقاضی ثبت برند بخواهد به استناد تقاضای ثبت یا ثبت خارج از کشور از مزایای حق تقدم (حداکثر 6 ماه) استفاده نماید باید مدارک مربوط به حق تقدم را همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف 15 روز از آن تاریخ تسلیم کنند.

7- نسخه ای از ضوابط و شرایط استفاده از علامت جمعی و تاییدیه مقام صلاحیت دار

شرایط ثبت برند عبارت است از:
برند باید دارای خلاقیت و نوآوری باشد. درواقع باید گفت برند نباید تکراری و یا مشابه علائم مستعمل قبلی باشد.
علامت تجاری باید به گونه ای طراحی و ترسیم شود که موجب خطا، اشتباه، فریب و گمراهی مخاطب و مشاهده کننده نگردد. برند نباید طوری ترسیم شود که در نظر مشتری ایجاد اشتباه کرده و وی را در تشخیص برند دیگر که قدری با هم مشابهت دارند، دچار سردرگمی و انتخاب نادرست کند. ایجاد اشتباه در نظر مشتری گاه ممکن است با انتخاب نام منطقه ای خاص به عنوان علامت تجاری برای کالایی مشخص که در اصل بین کالا و آن منطقه ارتباطی وجود ندارد، صورت پذیرد به نحوی که مصرف کننده به تصور اینکه کالا متعلق به آن منطقه است راجع به نوع و مبدا جنس دچار اشتباه شده و در انتخاب و خرید کالا گمراه گردد.

بدیهی است متصدی ثبت از ثبت طرح ها و نشان هایی که آرم و علامت شرکت و موسسه دیگری را تداعی نمایند خودداری بعمل می آورند.

همچنین برند یک شرکت باید در میان برندهای شرکت های مشابه، مشخص و متمایز باشد و توسط افراد عادی بسهولت تمیز داده شود.