تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum
نحوه عملکرد موتورهای دوزمانه و چهار زمانه - نسخه‌ی قابل چاپ

+- تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum (http://forum.kishtech.ir)
+-- انجمن: پردیس فناوری کیش (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=1)
+--- انجمن: دانشگاه جامع علمی و کاربردی (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=7)
+---- انجمن: **مرکز علمی و کاربردی کوشا** (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=42)
+----- انجمن: درس کاربرد فناوری اطلاعات- ترم تابستان - صبح جمعه (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=153)
+----- موضوع: نحوه عملکرد موتورهای دوزمانه و چهار زمانه (/showthread.php?tid=32700)



نحوه عملکرد موتورهای دوزمانه و چهار زمانه - Hamed - 14-08-2019

عملکرد موتورهای دوزمانه؟


RE: نحوه عملکرد موتورهای دوزمانه و چهار زمانه - Matin Khosravi - 14-08-2019

(14-08-2019, 11:34 PM)Hamed نوشته است: عملکرد موتورهای دوزمانه؟

وقتی پیستون از bdc به سمت tdc حرکت می کند داخل محفظه میل لنگ خلا ایجاد میشود در اثر این خلا سوخت و هوا به پایین پیستون مکش می شود در همین زمان با بالا رفتن پیستون عمل تراکم نیز انجام می شود پس از جرقه زدن شمع احتراق ایجاد می شود پیستون از tdc به bdc  میرود و دود از سوپاپ تخلیه خارج می شود


RE: نحوه عملکرد موتورهای دوزمانه و چهار زمانه - منوچهرامینی - 15-08-2019

(14-08-2019, 11:34 PM)Hamed نوشته است: عملکرد موتورهای دوزمانه؟
انژکتور و سوخت رسانی با صورت پودری است


RE: نحوه عملکرد موتورهای دوزمانه و چهار زمانه - مصطفی - 15-08-2019

وقتی پیستون از bdc به سمت tdc حرکت می کند داخل محفظه میل لنگ خلا ایجاد میشود در اثر این خلا سوخت و هوا به پایین پیستون مکش می شود در همین زمان با بالا رفتن پیستون عمل تراکم نیز انجام می شود پس از جرقه زدن شمع احتراق ایجاد می شود پیستون از tdc به bdc میرود و دود از سوپاپ تخلیه خارج می شود


RE: نحوه عملکرد موتورهای دوزمانه و چهار زمانه - alireza13741995 - 17-08-2019

دارای سوپاپ نمیباشند.کارتل روغن  آنها خشک میباشد و بنزین و روغن با هم مخلوط شده و طی کورس مکش وارد سیلندر میشوند.با حرکت پیستون به سمت نقطه مرگ بالا مخلوط هوا و بنزین وارد کارتل میشود.در همین هنگام مخلوط هوا و بنزین قبلی در بالای پیستون متراکم شده و با جرقه شمع انفجار صورت میگیرد.با حرکت پیستون به سمت نقطه مرگ پایین مخلوطی که از قبل وارد کارتل رغن شده با استفاده از روزنه ای به بالای پیستون و اتاق احتراق حرکت میکند و از آنجایی که مقدار تحت فشار میباشد دود های حاصله از انفجار قبلی را به بیرون از سیلندر هدایت میکند که به اصطلاح به آن عمل جارو کردن گفته میشود.این سیکل مدام در حال جریان میباشد.از خصوصیات بارز این موتور ها میتوان به توان وزنی بالا اشاره کرد که بسیار تیز میباشند اما حرارت بالا و دور موتور بالای آن این گونه موتور ها را از پیمودن مسافت های بسیار طولانی عاجز میسازد


RE: نحوه عملکرد موتورهای دوزمانه و چهار زمانه - leilakhalaj - 25-08-2019

(14-08-2019, 11:34 PM)Hamed نوشته است: عملکرد موتورهای دوزمانه؟

دارای سوپاپ نمیباشند.کارتل روغن  آنها خشک میباشد و بنزین و روغن با هم مخلوط شده و طی کورس مکش وارد سیلندر میشوند.با حرکت پیستون به سمت نقطه مرگ بالا مخلوط هوا و بنزین وارد کارتل میشود.در همین هنگام مخلوط هوا و بنزین قبلی در بالای پیستون متراکم شده و با جرقه شمع انفجار صورت میگیرد.با حرکت پیستون به سمت نقطه مرگ پایین مخلوطی که از قبل وارد کارتل رغن شده با استفاده از روزنه ای به بالای پیستون و اتاق احتراق حرکت میکند و از آنجایی که مقدار تحت فشار میباشد دود های حاصله از انفجار قبلی را به بیرون از سیلندر هدایت میکند که به اصطلاح به آن عمل جارو کردن گفته میشود.این سیکل مدام در حال جریان میباشد.از خصوصیات بارز این موتور ها میتوان به توان وزنی بالا اشاره کرد که بسیار تیز میباشند اما حرارت بالا و دور موتور بالای آن این گونه موتور ها را از پیمودن مسافت های بسیار طولانی عاجز میسازد


RE: نحوه عملکرد موتورهای دوزمانه و چهار زمانه - 3359765745 - 30-08-2019

وقتی پیستون از bdc به سمت tdc حرکت می کند داخل محفظه میل لنگ خلا ایجاد میشود در اثر این خلا سوخت و هوا به پایین پیستون مکش می شود در همین زمان با بالا رفتن پیستون عمل تراکم نیز انجام می شود پس از جرقه زدن شمع احتراق ایجاد می شود پیستون از tdc به bdc میرود و دود از سوپاپ تخلیه خارج می شود