تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum
فرودگاه ها چگونه کار می کنند-قسمت هشتم - نسخه‌ی قابل چاپ

+- تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum (http://forum.kishtech.ir)
+-- انجمن: پردیس فناوری کیش (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=1)
+--- انجمن: گردشگری (ایران و جهان) (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=135)
+--- موضوع: فرودگاه ها چگونه کار می کنند-قسمت هشتم (/showthread.php?tid=31570)



فرودگاه ها چگونه کار می کنند-قسمت هشتم - mehrnosh111 - 08-06-2019

نقل‌قول: [تصویر:  template(10).jpg]

مدیریت فرودگاه

جای تعجب نیست، فرودگاه ها تجارت های بزرگی هستند. چقدر بزرگ است؟ خوب، فرودگاه دنور حدود 5 میلیارد دلار برای ساخت و برای هزینه های عملیاتی 160 میلیون دلار در سال هزینه می کند. اما تاثیر اقتصادی بسیار بزرگی برای منطقه خود دارد. بر اساس گزارش وزارت حمل و نقل کلرادو، فرودگاه بین المللی دنور سالانه 22.3 میلیارد دلار برای دولت تولید می کند.

فرودگاه های تجاری به طور عمومی تحت مالکیت و به طور کلی از طریق اوراق سهام شهری تامین مالی می شود. فرودگاه ها معمولا همه امکانات خود را دارند و از طریق اجاره دادن این امکانات به شرکت های هواپیمایی، شرکت های حمل و نقل هوایی و مغازه ها و خدمات خرده فروشی، و همچنین هزینه هایی از قبیل سوخت و پارکینگ و هزینه ها و مالیات های
خرید بلیط هواپیما، درآمد ها بدهی های شهری را پرداخت می کند و هزینه های عملیاتی را پوشش می دهند. فرودگاه ها اغلب منابع دیگری از منابع مالی مانند اوراق قرضه فرودگاهی و کمک های دولتی را نیز دارند. اما اکثر فرودگاه ها زمانی که فعالیت خود را آغاز می کنند، در درامد زادیی کاملا مستقل و متکی به خود هستند.

حدود 90 درصد کارکنان مشغول به کار در فرودگاه ها برای شرکت های خصوصی مانند خطوط هوایی، پیمانکاران و صاحبان امتیاز کار می کنند. اکثر 10 درصد باقیمانده به طور مستقیم به عنوان مدیران، کارکنان تعمیر و نگهداری ترمینال ها و سایر بخش های فرودگاه و کارکنان بخش ایمنی مشغول به کار می باشند. کارکنان کنترل ترافیک هوایی، در اصل کارکنان سازمان هواپیمایی کشوری هستند. فرودگاه ها دارای بخش های مالی، پرسنلی، اداری و روابط عمومی خود هستند، مانند هر شهر یا شهرداری که وجود دارد.

[تصویر:  template2(5).jpg]

این که آیا بهشت یا جهنم را در یک دنیای مجتمعی در یک فرودگاه تجاری پیدا می کنید یا نه، تا حد زیادی بستگی به شخصیت شما و شرایط سفر شما دارد. یک فرد تجاری که می خواهد یک جلسه در صبح زود فردا را برگزار کند و
بلیط داخلی اش را خریداری کرده، امروز احتمالا فرودگاه را لعنت خواهد کرد، اگر پرواز او به تأخیر افتاده باشد یا او باید فاصله بین دو ترمینال را دیوانه وار بدود تا به پرواز کانکشن خود برسد. کسی که یک ماه تعطیلات ماهانه برای هاوایی را می گیرد ممکن است در مورد این واقعیت های پرواز بسیار مهربان باشد و حتی ممکن است فرودگاه را به عنوان یک مکان عالی برای مشاهده مردم و مطالعه طبیعت انسانی ببیند. در هر صورت، فرودگاه ها همچنان به حلقه های مهم در سیستم حمل و نقل بین المللی ادامه خواهند داد - حداقل تا زمانی که کسی بتواند تله پورتیشن را انجام دهد (انتقال یک ماده از یک نقطه به نقطه دیگر بدون عبور از فضای فیزیکی ما بین آن*ها).منبع: خرید بلیط هواپیما