۱۲ روند توسعه اپلیکیشن موبایل در سال ۲۰۱۹ - نسخهی قابل چاپ +- تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum (http://forum.kishtech.ir) +-- انجمن: پردیس فناوری کیش (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=1) +--- انجمن: اخبار علمی و فناوری (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=51) +--- موضوع: ۱۲ روند توسعه اپلیکیشن موبایل در سال ۲۰۱۹ (/showthread.php?tid=31199) |
۱۲ روند توسعه اپلیکیشن موبایل در سال ۲۰۱۹ - kaspid98 - 20-05-2019 در مقاله روند طراحی اپلیکیشن موبایل در سال 2017 به بحث و بررسی در خصوص طراحی اپلیکیشن موبایل به صورت متریال دیزاین (Material Design) جهت رابط کاربری بهتر پرداختیم. در این مقاله قصد داریم به ۱۲ روند توسعه اپلیکیشن موبایل در سال ۲۰۱۹ بپردازیم. تغییر دسترسی از اینترنت و لپ تاپ به مرورگرهای گوشیهای هوشمند نسبتاً سریع پیش رفته است. با توجه به گزارش جامعه جهانی دیجیتال، تعداد کاربرانی که از تلفن هوشمند استفاده میکنند حدود ۵٫۱۳۵ میلیارد نفر می باشد. اپلیکیش موبایل فرهنگی ایجاد کرده که همه ما به آنها عادت کردیم و باتوجه به برنامههای مبتنی برمکان توسعه خود را در زمینه حقیقی و مجازی افزایش داده که باتوجه به آمارها انتظار میرود در سال ۲۰۲۰ درآمد جهانی از برنامههای موبایلی به ۱۸۸٫۹ میلیارد دلار برسد. سال ۲۰۱۹ احتمالاً آیندهای روشنتر برای توسعه اپلیکیشن موبایل میباشد. 1) صفحات موبایل پر سرعت از طریق AMP و EMM به دلیل تفاوت در سرعت اینترنت موبایل، بارگذاری سایت های سنگین تر با مشکل روبرو میشود و کاربر در واقع جهت مطالعه یک مطلب باید برای بارگذاری همه اجزای وبسایت، صبر کند. بنابراین ممکن است طولانی شدن این فرایند باعث شود از دیدن آن مطلب صرف نظر کرده و bounce rate را بالا ببرد. گوگل برای رفع این مشکل در بخش جستجوی موبایل، پروژه AMP را شروع کرده است. در واقع صفحاتی که با فرایند AMP سازگارند با سرعت بسیار بالایی بارگذاری شده و قابل مشاهده هستند. ویژگی این صفحات روی تلفن همراه، در واقع یک تصویر فوری و سریع از محتوا با کدنویسی بسیار سبک به همراه قالبی ساده و بهینهسازی شده را ایجاد میکند. با قرار دادن این عملگر در زیر ساخت برنامه (اپلیکیشن موبایل)، توسعه دهندگان قادر به استفاده از این نسخه HTML برای تجربه و نگهداری بهتر کاربران هستند. 2) یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی بیش از آنچه که تصورش را بکنید در اپلیکیشن موبایل حائز اهمیت شده اند. هوش مصنوعی خود را به شکل ربات های چت نشان میدهد. هوش مصنوعی خود را در قالب chatboots نشان میدهد و این یکی از بزرگترین دلایلی است که بخش بزرگی از برنامه ی تلفن همراه را بخود اختصاص داده است. یکی از نیازهای رو به رشد یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی در قالب دستیار مجازی و chatboot، چیزی است که ما میخواهیم و درسال ۲۰۱۹ بدست خواهد آمد. 3) افزایش تقاضا برای دستگاههای پوشیدنی و اینترنتی (IOT) توسعه دهندگان اپلیکیشن موبایل به دنبال توسعه برنامههایی برای دستگاههای پوشیدنی هستند که اغلب آنها ساعت های هوشمند هستند. در حال حاضر ، صنایعی همچون ساعت سازی و صنعت بدن سازی و پرورش اندام است که به دنبال ساعت های هوشمند هستند، اما تعداد اندکی مانند Zomato و Uber در ساخت برنامه های پوشیدنی سرمایه گذاری کرده اند. هر چند بیشتر آنها فقط با سطح اندکی از بدن در تماس هستند. سال ۲۰۱۹ وعده میدهد که ساعتهای پوشیدنی، باندهای تناسب اندام، قدم سنج های حرکتی و غیره را به ارمغان بیاورد. 4) چت– بات ها کامل می شوند. طبق آمارها، پیشبینی میشود که بازار جهانی چت- بات تا سال ۲۰۲۵ به ۱۲۵۰ میلیون دلار آمریکا برسد. می توان به سادگی نتیجه گرفت که نانو روباتها اکنون به خوبی بخشی از واقعیت دیجیتال هستند. چت - رباتها هم اکنون به عنوان دستیاران مجازی در اپلیکیشن موبایل عمل میکنند. با توجه به پیشرفت هوش مصنوعی، اکنون ادغام چت – بات ها در برنامهها بدون درگیر کردن برنامهنویسی پیچیده، کار بسیار ساده ای است. یک اتاق بازرگانی دیجیتال نسبتا جالب نشان میدهد که بیش از ۵۰ درصد خریداران B۲B خدمات CRM را ترجیح میدهند. چت بات ها، روش جدیدی برای گسترش مدیریت ارتباط با مشتری است. 5) واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، تاثیر گذار بر استراتژیهای موبایل بنا بر تحلیل های موجود، برنده اصلی رقابت میان واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، شرکت های فعال در زمینه تجارت الکترونیک مانند آمازون، علی بابا و eBay هستند که در مجموع بیشترین سود را از بازار AR/VR به دست خواهند آورد. 6) کیف پول موبایل و درگاه های پرداخت روشهای پرداخت بدون تماس همان چیزی هستند که امروزه اکثر مشتریان از تمام برنامههایی که استفاده میکنند، انتظار دارند. یک تغییر تدریجی اما قابلتوجه به شیوه ای که کاربران ترجیح میدهند، خرید کنند. ما به طور تدریجی به کیف پول همراه و ارزهای دیجیتال عادت کرده ایم. تجارت همراه با موفقیت به یک حالت خرید ترجیحی تبدیل شدهاست. بنابراین، برای کسب و کارها، ارائه یک تجربه app خوب، یکپارچه سازی دروازههای پرداخت و همچنین کیف پول همراه (مانند آمازون پرداخت، گوگلwallet ، PayPal و غیره) که رمز گذاری مطمئن شده اند، در سال ۲۰۱۹ به اجزا اصلی کار تبدیل خواهد شد. 7) بیزینس من ها بیشتر در انسجام ابری (Cloud Integration ) سرمایهگذاری میکند. سالها طول کشید، اما جهان در نهایت به احتمالات ارائه شده از سوی رایانش ابری و یکپارچه سازی تبدیل شد. ساده سازی عملیات، کاهش هزینهها در میزبانی، ذخیرهسازی بهتر و ظرفیت بارگذاری، همراه با افزایش نگهداری کاربر، بخشی از مزایای توسعه اپلیکیشن موبایل بر روی ابر است. 8) برنامههای فوری در حال آمدن هستند . ۲۰۱۶ سال تولید برنامههای فوری – برنامه های همراه بومی – اپلیکیشن موبایل که از نظر اندازه کوچکتر از برنامههای معمول، کاربر پسندبودن، بسیار مناسب، و اینکه نیازی به بارگیری ندارند. همانطور که این نام نشان میدهد، آنها نیازی به دانلود نداشتند. برنامههای فوری روند خوبی در ۲۰۱۹ طی خواهند کرد بنابراین زمان انتظار برای نصب هم از بین میرود. 9) امنیت اپلیکیشن موبایل برای جلب توجه بیشتر بله میدانیم که چیز تازهای نیست، اما با آمدن Uber و قبول هک، و حتی اعتراف فیس بوک و گوگل به خطاهای امنیتی خود، توسعه دهندگان برنامه به دنبال سرمایهگذاری بیشتر در امنیت سایبری خواهند بود، با توجه به اینکه آن مستقیما با حریم خصوصی داده ها و قوانین حفاظت مرتبط است. ذهنهای برتر در این صنعت باید روی کار بیایند تا هر گونه نا امنی در حوزه برنامههای موبایل را از بین ببرند. 10) تکنولوژی Beacons (یک فرستنده رادیویی بلوتوثی کوچک) تکنولوژی Beacons در سال ۲۰۱۹ با به عرصه خواهد گذاشت. ما این فناوری را بیشتر بصورت پایگاههای فعال نوری و حتی بیکنهای اتوماتیک شخصی میبینیم. بنابراین روشهای بیشتری جهت ساخت اپلیکیشن موبایل برای استفاده از فناوری نوری و ایجاد راهنماهای مجازی و شخصی سازی و اشتراک گذاری اطلاعات خواهد بود. 11) آنالیز و تحلیل پیشرفته و تاثیر آن برUI / UX موبایل Predictive Analytics در مبحث کلان دادهها، صنعت بزرگی است و شرکتها از اطلاعات حاصل از آن استفاده میکنند. از طرفی Predictive Analytics شامل فنون اجرایی تحلیل آماری، پرسشهای تحلیلی و الگوریتمهای خودکار است و قابلیتهای آنالیز و تحلیل پیشرفته را که شامل جمع آوری داده، تحلیل داده، آمار و غیره است، در کنار هم جمع میکند. فیس بوک، گوگل و اپل در حال حاضر از هوش مصنوعی برای تحلیل های پیش گویانه استفاده میکنند تا حرکت مشتری را در سطح واسط کاربر افزایش دهند و سال ۲۰۱۹ شاهد پیشرفت هایی در این زمینه در طراحی اپلیکیشن موبایل خواهیم بود. 12) افزایش محبوبیت برای برنامههای درخواستی چیزی که زمانی به عنوان یک حباب غیر قابل اجتناب در حوزه توسعه و طراحی اپلیکیشن موبایل محسوب میشد، اکنون پیش روی ما است . در حالی که صنایع شامل یک مدل کسب و کار مبتنی بر تقاضا مانند یک دوست قدیمی میشوند، افزایش UX و UI ، تسهیلات تجاری، تحلیل پیش گویانه و رباتهای تجاری، تا رشد برنامه های |