تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum
مزایای استفاده از زیروکلاینت در VMware Horizon - نسخه‌ی قابل چاپ

+- تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum (http://forum.kishtech.ir)
+-- انجمن: پردیس فناوری کیش (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=1)
+--- انجمن: اخبار علمی و فناوری (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=51)
+--- موضوع: مزایای استفاده از زیروکلاینت در VMware Horizon (/showthread.php?tid=28285)



مزایای استفاده از زیروکلاینت در VMware Horizon - bitan - 09-01-2019

نقل‌قول: [تصویر:  fc34f61d23b74be53ee07d469bd32064_M.jpg]

قابلیت استفاده از زیرو کلاینت و
تین کلاینت یا حتی پی سی های قدیمی در VMware Horizon View وجود دارد

قابلیت استفاده از زیرو کلاینت و تین کلاینت یا حتی پی سی های قدیمی در VMware Horizon View وجود دارد. این قابلیت ممکن است در محیط*هایی که تنها از زیروکلاینت استفاده می*نمایند، بر اساس شرایط موجود، ایده*ال نباشد.

برای مثال، در محیطی که قابلیت*های Multimedia Redirection یا MMR و یا فایل*های صوتی و تصویری به صورت Real Time حائز اهمیت هستند، تین کلاینت و یا کلاینت های نرم افزاری می*توانند این قابلیت را ارائه نمایند. علاوه بر آن، زیروکلاینت ها برای پیاده*سازی شرایط لازم برای قابلیت Bring Your Own Device یا به اختصار BYOD، تطبیق نمی*یابند. در حالی که این قابلیت برای تین کلاینت و کلاینت های نرم افزاری فراهم می*شود تا BYOD را برای محیط مجازی سازی دسکتاپ ، امکانپذیر نمایند.

مدیران IT می*توانند تجهیزات ایده*ال کاربران را بر اساس قابلیت*ها، منافع و مزایای ویژه تجهیزات و متناسب با شرایط خاص خود برای نصب انتخاب نمایند. با اینکه قابلیت انعطاف*پذیری توسط زیرو کلاینت یا کلاینت های نرم افزاری ارائه می*گردد، اما امنیت بالا، عملکردِ هماهنگ و سادگی مدیریت با زیروکلاینت ها میسر می*گردد. در ادامه، به بررسی برخی از ویژگی*های مناسب برای محیط تین کلاینت و کلاینت های نرم افزاری پرداخته می*شود.

فایل*های صوتی و تصویری بلادرنگ
زیروکلاینت ها این ویژگی را دارا می*باشند که با استفاده از برنامه*های کاربردی اجرا شده در دسکتاپ مجازی، از وسایل صوتی مانند هدست*ها و میکروفن*ها پشتیبانی نمایند. با این حال، ویژگی استفاده از وب کم ها و برنامه*های قدرتمند ویدئویی مانند اسکایپ ، وبکس در دسکتاپ مجازی، مستلزم پشتیبانی از Real Time Audio-Video یا به اختصار RTAV می*باشد که در کلاینت های نرم افزاری و بر روی سیستم عامل های ویندوز، لینوکس و Mac OS قابل دسترسی می*باشد.

Multimedia Redirection یا MMR
Multimedia Redirection یا MMR ، می*تواند تجربه کاملتری را در تماشای ویدئوها برای کاربران خصوصا کاربران WAN رقم زده و همچنین مصرف پهنای باند شبکه را نیز کاهش دهد. MMR، جریان رسانه را برای پردازش و ارائه در Bit Rate اصلی خود در سمت کاربر قرار می*دهد. این فرآیند کد برداری (Decoding) چندرسانه*ای Local، به کلاینت های نرم افزاری و در حداقل*ترین نسخه به View 5.3 با ویژگی*های موجود در Service Pack 1 نیاز دارد. در صورتی که استفاده از این ویژگی برای سازمان اهمیت دارد، باید VMware Horizon را در کنار Feature Pack Installation and Administration نصب کنید.

استفاده از Unified Communication در دسکتاپ مجازی
مجموعه هایی که به ساپورت ارتباطات یکپارچه Unified Communication در سطح سازمانی برای دسکتاپ*های مجازی نیاز دارند، می*توانند با بکارگیری از View در تین کلاینت ویندوزی به این مهم دست یابند.

Vmware با کمپانی هایی مانند Avaya، Cisco، Microsot و Mitel جهت ارائه ویژگی ساپورت کامل از VoIP و Video Chat همکاری نموده است. Plug-Inهای ارائه شده توسط شرکا برای کلاینت های نرم افزاری، با اجرای تمامی روش های پردازش فایل*های صوتی و تصویری در سمت کاربر نهایی، سرور مرکز داده را Offload می*نمایند.

برای سازمان*هایی که زیروکلاینت را انتخاب می کنند، یک راهکار UC قابل دسترس می*باشد که صدا، پیام*رسانی فوری، وضعیت دسترسی (Presence) و قابلیت*های یکپارچه*سازی آدرس را گسترش می*دهد. راهکار VoIP UC در زیروکلاینت با چیپ های Tera2، با CounterPath Bria Virtualized Edition Softphone کار می*کند. Bria ، یک سافت فون استاندارد است که با طیف وسیعی از ارائه دهندگان تجهیزات شبکه سازگار با پروتکل SIP، از قبیل Alcatel-Lucent، Avaya،Broadsoft، Cisco، Metaswitch Networks و Mitel در تعامل می*باشد. ترافیک Voice، به طور مستقیم از زیروکلاینت تا کاربر نهایی بعدی مسیریابی شده و به واسطه مرکز داده، از تاثیر Hair-Pinning در مسیریابی ترافیک VoIP جلوگیری می*شود. سرورهای مجازی*سازی شده می*توانند با Offload نمودن فرآیند (Media Handling) از سرورهای مرکز داده و سپردن آن به کاربر نهایی، صدها کاربر را جهت تسهیل ارتباطات مدیریت نمایند.

تصمیم*گیری در مورد مجازی*سازی محیط کاری همیشه کار آسانی نبوده است. در حقیقت این فرآیند به معنای ترک یک ساختار ذهنی PC محور با عمر بیشتر از ۳۰ سال در کسب*و*کارهای مختلف و حرکت به سمت یک روش کاربر محور است. گفتنی است که متغیرهای زیادی باید در این مورد مدنظر قرار گیرند. وقتی مشتریان، این روشها را انتخاب می*کنند، باید موارد استفاده کاربران را نه تنها در حال حاضر بلکه برای چندین سال آینده را نیز در نظر بگیرند.

راهکارها و مثال های ارائه شده، نشان می*دهد که انتخاب زیرو کلاینت مزایای زیادی را به همراه خواهد داشت. این فناوری ها به نگهداری بسیار کمی نیاز داشته و بالاترین میزان امنیت را ارائه می*نماید. محیط زیروکلاینت به ارائه یک راهکار برای مجازی*سازی دسکتاپمی*پردازد که دارای ویژگیهای بسیار عالی در زمینه Host Rendering بوده و تجربه سازگاری را برای کاربران در مجموعه گسترده*ای از شرایط شبکه فراهم می کند. ترکیب ویژگی*های زیروکلاینت مانند عدم نیاز به نگهداری، امنیت، پیاده*سازی سریع و هزینه مالکیت پایین، آن را به یکی از عوامل مهم در VDI تبدیل می*نماید.

PCoIP زیروکلاینت ها، یک تجربه بسیار ایمن، قدرتمند و با کیفیت را همراه با نیاز به نگهداری کم برای کاربر نهایی با نیازهای مختلف VDI فراهم می کند. با فناوری Teradici PCoIP، قدرت منابع موجود در مرکز داده برای انتقال سریع و موثر اطلاعات تحت کنترل قرار می*گیرد. بنابراین داده*ها در مرکز داده به صورت متمرکز مدیریت و محافظت می*شوند. به علاوه با محافظت از اطلاعات حساس، مانع از بین رفتن آن*ها در شرایطی نظیر نشت اطلاعات، ویروس*ها و یا خرابی سخت*افزار می*شود. ضمن اینکه PcoIP زیروکلاینت ها صرفا به ارائه پیکسل*ها در صفحه کاربر نهایی می*پردازد. امنیت و کارایی این فناوری، آن را به انتخابی ایده*ال برای راهکارهای سازمانی مجازی سازی دسکتاپ تبدیل نموده است.منبع:زیرو کلاینت