جذب مشتري با مديريت شبكه هاي اجتماعي - نسخهی قابل چاپ +- تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum (http://forum.kishtech.ir) +-- انجمن: پردیس فناوری کیش (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=1) +--- انجمن: فناوری اطلاعات و ارتباطات (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=6) +--- موضوع: جذب مشتري با مديريت شبكه هاي اجتماعي (/showthread.php?tid=26353) |
جذب مشتري با مديريت شبكه هاي اجتماعي - resanehlab - 22-10-2018 كسب و كارهاي بزرگ، پول و زمان زيادي را در استراتژي مديريت شبكه هاي اجتماعي خود سرمايه گذاري مي كنند. در مقابل، كسب و كارهاي كوچك تر نمي توانند هزينه ها و بودجه هاي بازاريابي را تقبل كنند و جذب مشتري از طريق شبكه هاي اجتماعي هم براي آن ها كار دشواري است. با اين حال هر كاري اصول و چارچوبي دارد كه اگر رعايت شود، باعث ساده تر شدن روند انجام آن كار مي شود. به تبع بازاريابي و فروش از طريق شبكه هاي اجتماعي هم چارچوب و اصولي دارد كه چهار مرحله كلي از آن را در ادامه مي خوانيد: مخاطبان خود را بشناسيد مردم براي گسترش ارتباطات اجتماعي خود به مديريت شبكه هاي اجتماعي مشغول مي شوند نه براي ديدن تبليغات، پس شبكه هاي اجتماعي جاي بمباران تبليغاتي نيست. جاي بمباران تبليغاتي در مجلات است. يادتان باشد هميشه به كامنت ها يا نظراتي كه مشتريان براي شما ارسال مي كنند، پاسخ دهيد. به اين ترتيب هم يك تعامل اوليه ايجاد كرده ايد و هم به مرور زمان بيشتر آن ها را مي شناسيد. نياز مخاطبان خود را برطرف كنيد شما به عنوان صاحب يك كسب و كار، مشتريان احتمالي خود را مي شناسيد، اما آن ها اطلاعاتي درباره شما ندارند. انسان ها معمولاً سراغ كساني مي روند كه يك حداقل شناخت درباره آن ها داشته باشند، مشتريان چطور جذب شما خواهند شد؟ محتواي جالب و سرگرم كننده بسازيد و آن را منتشر كنيد. سعي كنيد مطمئن و قابل اعتماد باشيد و در قبال آن از مشتريان خود چيزي نخواهيد. به زودي مشتريان شما را پيدا مي كنند. قابل اعتماد باشيد شما بايد يك وبلاگ يكپارچه در وب سايت خود داشته باشيد. بايد به مسائل روز رسيدگي كنيد كه مشتريان شما با آن ها رو به رو هستند، در مورد كسب و كار خود و مسائل روز محتوا بسازيد و اين پست ها را درمديريت شبكه اجتماعي به اشتراك بگذاريد. مردم با هدف آگاهي بيشتر درباره شما و خدماتتان، شما را دنبال مي كنند، اگر احساس كنند خدمات مورد نياز آن ها را ارئه نمي كنيد، نه تنها پيگير پست هايتان نخواهند بود بلكه به طور كلي برند شما را ناديده مي گيرند. به عبارتي از برند و مجموعه شما زده مي شوند. پس سعي كنيد از مجموعه خود، نيروي انساني، محيط كار، خدماتي كه ارائه مي دهيد، محصولاتي كه مي فروشيد و همين طور از رضايت مشتريان خود پست منتشر كنيد كه بتوانيد اعتماد مخاطبان خود را جلب كنيد. با تبديل شدن به فردي قابل اعتماد در صنعت خود، روابط موجود را تقويت خواهيد كرد كه باعث جذب مشتري بيشتر مي شود. از كانال هاي چندگانه استفاده كنيد در شبكه هاي اجتماعي مختلف فعال باشيد و سعي كنيد در هر كدام از آن ها، مخاطبان هدف را به خود جذب كنيد. پر طرفدار ترين شبكه هاي اجتماعي در دنيا عبارتند از: Facebook ، Twitter ، YouTube ، LinkedIn ، Google + ، Pinterest و Instagram ، كه اينستاگرام، فيسبوك، گوگل پلاس و توييتر در ايران به ترتيب بيشتر از بقيه طرفدار دارند. مي توانيد از اين رسانه ها براي بازاريابي و جذب مشتري استفاده كنيد. RE: جذب مشتري با مديريت شبكه هاي اجتماعي - shayegan - 06-02-2020 خیلی روی کلمه مدیریت شبکه های اجتماعی زوم کردیدا! |