تبليغات ارزان قيمت در گوگل، از خيال تا واقعيت - نسخهی قابل چاپ +- تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum (http://forum.kishtech.ir) +-- انجمن: پردیس فناوری کیش (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=1) +--- انجمن: فناوری اطلاعات و ارتباطات (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=6) +--- موضوع: تبليغات ارزان قيمت در گوگل، از خيال تا واقعيت (/showthread.php?tid=26351) |
تبليغات ارزان قيمت در گوگل، از خيال تا واقعيت - resanehlab - 22-10-2018 يكي از موضوعاتي كه اخيرا براي بسياري از كاربران اينترنت و صاحبان كسب و كار سوال برانگيز بوده، امكان انجام “تبليغات ارزان قيمت در گوگل” است. كاربران دنبال پاسخ اين پرسش هستند كه آيا تبليغات در گوگل ارزان حقيقت دارد يا خير؟ اين موضوع به قدري براي كاربران فضاي وب اهميت پيدا كرده كه توانسته است در گروه عبارات ترند گوگل قرار بگيرد. با كمي بررسي ميتوان گفت ترند بالاي چنين عبارتي جاي تعجب ندارد. چرا كه بسياري از صاحبان كسب و كار آنلاين، از اهميت بالا و نتيجه سريع اين نوع تبليغات آگاهي دارند و از طرفي، سر به فلك كشيدن قيمت ارز دست كاربران را براي اجراي آزادانه تبليغ در گوگل بسته است. نتيجه آنكه افراد دنبال دستيابي به تبليغات در گوگل ارزان يا همان تبليغات گوگل با قيمت پايينتر خواهند بود. نظر شما چيست؟ با توجه به نرخ ارز و عملكرد سرويس Google Ads، آيا ميتوان با بودجه كمتري تبليغ در گوگل را پيش برد؟ براي آنكه بتوانيم بهترين پاسخ را براي اين سوال پيدا كنيم، در ابتدا بايد ببينيم تبليغات گوگلي چيست؟ بنابراين اگر اين موضوع براي شما هم سوال برانگيز است، با ما همراه باشيد. تبليغات در گوگل يا Google Adwords چيست؟ همه افرادي كه به نحوي با گوگل سر و كار دارند، با نام گوگل ادوردز آشنا هستند. Google Adwords يكي از سرويسهاي غير رايگان گوگل محسوب ميشود، كه براي تبليغات مورد استفاده قرار ميگيرد. هر كاربري كه بخواهد از اين سرويس استفاده كند بايد بودجهاي به گوگل پرداخت كند. در اين سرويس، به ازاي هر كليك هزينهاي از بودجه فرد كم خواهد شد. متقابلا در صورتي كه روي تبليغات كليك نشود، هزينهاي براي افراد نخواهد داشت. اين موضوع باعث افزايش هدفمندي تبليغات شده و در صورتي كه افراد به درستي از آن استفاده كنند، نرخ بازگشت سرمايه قابل توجهي خواهد داشت. يكشنبهها قبل از شروع كار يك مقاله رايگان از لابراتوار رسانه براي بهبود كسب و كار خود دريافت كنيد آيا ميتوان اكانت Google Adwords را با قيمتي ارزان شارژ كرد؟ براي استفاده از Google Adwords ابتدا بايد اكانت خود را شارژ كنيد. اينكه چه مبلغي براي شارژ اكانت در نظر گرفته باشيد، كاملا به شما، بودجه و تبليغات مورد نظرتان بستگي دارد. بنابراين هر شركتي متناسب با بودجهاي كه از شما دريافت ميكند، تبليغات گوگلي شما را اجرا خواهد كرد. طبق يك قاعده كلي، صرف بودجه بيشتر، احتمال بازدهي بيشتر را افزايش خواهد داد. اما فارغ از اينكه مبلغ مورد نظر شما چقدر است، شارژ اكانت Google Adwords فرمول ثابتي دارد و همه شركتهاي اين حوزه، با نرخ مشخصي، ريال را به ساير واحدهاي مالي تبديل ميكنند. بنابراين شارژ اكانت گوگل نرخ ثابتي دارد. پس ادعاي شارژ ارزانتر در آن بيمعناست. اما هر قدر بتوانيد ارز را با نرخ كمتري تهيه كنيد، قطعا در بودجه تبليغات گوگلي هم تاثير بيشتري خواهد داشت. شارژ اكانت Google Adwords با ارزهاي مختلف فرقي دارد؟ بيشك پاسخ اين سوال منفي است. برخلاف اينكه در كشور ما قيمتها نوسانات بسيار زيادي دارند، گوگل همه نرخهاي خود را نسبت به دلار آمريكا ثابت نگه ميدارد. به عبارتي اين واحد ارزي معيار اصلي گوگل براي تعيين نرخ كليك و تبليغات گوگل محسوب ميشود. بنابراين اينكه شما با چه واحد ارزي اكانت خود را شارژ كنيد، تفاوتي در نتيجه تبليغات و هزينه نهايي آن نخواهد داشت. بد نيست بدانيد، بعضي مجموعههاي فعال در حوزه تبليغ گوگلي به بهانه استفاده از Credit Cart معتبر، هزينههاي بيشتري از افراد دريافت ميكنند. در حالي كه عملا چيزي به نام كارت اعتباري معتبر وجود ندارد. مگر ميشود افراد با كارت اعتباري نامعتبر بتوانند هزينهاي را پرداخت كنند؟ بنابراين پرداخت هزينه اضافي براي بهرهمندي از Credit Cart معتبر مضحك خواهد بود. همچنين برخي افراد مدعي استفاده از دلار خوب هستند! اين موضوع هم از ديگر راههاي دريافت هزينههاي اضافي از مشتريان است. چرا كه دلار يك واحد ارزي بوده و نميتوان براي آن خوب يا بد تعريف كرد. اما داستان دريافت هزينههاي گزاف از مشتري به همين جا ختم نميشود و همچنان بهانههاي مختلفي براي اين كار وجود دارد. يكي از عمدهترين دلايلي كه برخي سازمانها براي گران بودن سرويس تبليغات گوگلي خود مطرح ميكنند عدم استفاده از دلار سياه، كوپن غير مجاز، يا استفاده از بات تايلند و… است. اين موارد جرياناتي هستند كه در حسابهاي بانكي پيش ميآيد و عملا هيچ ارتباطي با تبليغات گوگل ندارند. در واقع شارژ اكانت گوگل نيازي به مطرح كردن اين مسائل ندارد و بدون داشتن يك حساب و هويت حقيقي، امكان پرداخت پول به گوگل و دريافت سرويس از آن نيست. پس مواظب تلاشهاي افراد سودجو براي فريب خود باشيد. تا كنون فهميديم كه براي شارژ اكانت Google Adwords نرخ ثابتي وجود دارد و كسي نميتواند مدعي شارژ ارزان قيمت اين اكانت شود. حال بهتر است به سوال اصلي خود برگرديم. آيا امكانتبليغات در گوگل ارزان قيمت وجود دارد؟ همانطور كه ميدانيد نرخ كليك روي كلمات كليدي به عوامل متعددي بستگي دارد. به عبارتي اينكه افراد تصور كنند كليك روي همه كلمات كليدي، نرخ يكساني دارد، كاملا اشتباه است. اما مديريت صحيح اكانت گوگل ميتواند هزينههاي كليك كاربران را تا %۴۰ كاهش داده و باعث صرفهجويي در مصرف بودجه شود. چطور با مديريت اكانت، نرخ كليك كاهش پيدا خواهد كرد؟ “زمان” و “ميزان رقابت روي كلمه كليدي” از عوامل موثر در قيمت نهايي كليك تبليغات گوگلي هستند. هر حوزه كاري، در يك بازه زماني مشخص از شبانه روز، شلوغتر از ساير اوقات خواهد بود. براي مثال در حوزه كاري بورس يا صرافيها ساعات صبح تا ظهر و در حوزه گيمينگ ساعات پاياني شب، بيشترين ترافيك روي سايتهاي مرتبط جريان خواهد داشت. هرچه زمان نمايش تبليغات به ساعات پر رقابت نزديكتر بوده و رقابت بيشتري روي كلمه كليدي مورد نظر باشد، هزينه تبليغات گوگل افزايش خواهد يافت. بنابراين در صورتي كه كاربران بخواهند هزينه تبليغات گوگلي خود را كاهش دهند، بايد اولا تبليغات خود را در بازه زماني نمايش دهند كه رقابت كمتري دارد. دوما روي كلمات كليدي با ميزان رقابت كمتر تمركز كنند. اما در نظر داشته باشيد، نتيجه نهايي اين شيوه تبليغات به مراتب اثرگذاري كمتري نسبت به تبليغ در ساعات پر رقابت و روي كلمات كليدي با رقابت بالا دارد. |