تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum
رازهای کسب درآمد در حسابداری - نسخه‌ی قابل چاپ

+- تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum (http://forum.kishtech.ir)
+-- انجمن: پردیس فناوری کیش (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=1)
+--- انجمن: مالی،اقتصاد و حسابداری (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=77)
+--- موضوع: رازهای کسب درآمد در حسابداری (/showthread.php?tid=26195)



رازهای کسب درآمد در حسابداری - Mina1397 - 16-10-2018

در فضای رقابتی کسب و کارها، هر تصمیم کوچکی می‌تواند بازخوردهای بزرگ و تعیین کننده‍ای را در کسب و کار با خود به همراه داشته باشد. در شرکت‍های حسابداری این تصمیم‍ها از حساسیت بالاتری برخوردار می‌باشد. چرا که در این نوع از کسب و کار اگر نتوانید در بین رهبران بازار قرار بگیرید، قادر نخواهید بود از سطح درآمدی بالایی برخوردار شوید. اما سؤال اصلی و اساسی در نحوه‌ی تبدیل شدن به رهبر بازار و افزایش کسب درآمد از حسابداری مربوط می‌شود. در این مقاله قصد داریم تا ۵ راز مهم و اساسی در افزایش کسب درآمد در حسابداری را بیان کنیم و در کنار آن به بررسی عواملی که بر کسب و کار شما در این مسیر اثر می‌گذارند بر اساس سرفصل‍های زیر بپردازیم :
• الزامات حرکت به سوی افزایش کسب درآمد در حسابداری
• افزایش تعداد مشتریان بالقوه
• افزایش تعداد خدمات قابل ارائه به مشتریان فعلی
• تخصص‌گرایی
• جلب رضایت مشتریان فعلی
• توجه به کارمندان شرکت
• نقشه‌ی راه مناسب و هوشمندانه
الزامات حرکت به سوی افزایش کسب درآمد در حسابداری
اولین موردی که بدون شک باید پاسخ مناسبی برای آن مهیا کنید، هدف کسب و کار شما می‌باشد. آیا تا به اینجا اهداف و چشم‌انداز خود را ترسیم کرده‌اید و راهبرد مناسبی برای رسیدن به آن در ذهن دارید؟ بر اساس مطالعات انجام شده در برنامه‌ی MBA دانشگاه هاروارد، دانستن پاسخ این دو سؤال به صورت واضح و دقیق تأثیر چشم‌گیری بر آینده‌ی‌ کسب و کار دارد. جالب است بدانید که چیزی بالغ بر ۸۰ درصد از شرکت‍ها به صورت دقیق و ملموس هدفی برای کسب و کار خود ندارند و صرفاً کسب درآمد را به عنوان هدف کسب و کار می‌دانند. اما کسب درآمد یک هدف نیست و تنها به عنوان یک نتیجه از کسب و کار به حساب می‌آید.
متنی که در حال خواندن آن می‌باشید بر اساس مشاهدات دقیق شرکت‍ه
هدف؛ اولین گام از مسیر موفقیت کسب و کار را تشکیل می‌دهد. با استفاده از هدف می‌توان استراتژی مناسب برای رسیدن به هدف را تدوین کرد. اما به این نکته توجه داشته باشید که اهداف صرفاً مختص شما نیست. هدف تمامی اعضای مجموعه‌ی شما را درگیر خود می‌کند. به همین دلیل می‌بایست در طراحی هدف از تیم خود نیز کمک بگیرید.
افزایش تعداد مشتریان بالقوه
یکی از مهم‌ترین رمزهای کسب در آمد در حسابداری و توسعه‌ی کسب و کار در این حوزه، افزایش تعداد مشتریانی می‌باشد که می‌توانید با آن‍ها در ارتباط باشید و خدمت‌رسانی کنید. هر چقدر تعداد مشتریان بالقوه بیشتر باشد، احتمال افزایش سهم بازار شما نیز افزایش می‌یابد و در نهایت می‌توانید شاهد افزایش کسب درآمد در حسابداری باشید.
افزایش تعداد خدمات به مشتریان فعلی
همانطور که در مثال قبل دیدید، روش‍های بسیاری برای افزایش تعداد مشتریان بالقوه وجود دارد. اما در کنار این، با تکیه بر موارد قبلی می‌توانید خدمات خود را برای استفاده‌ی مشتریان فعلی نیز افزایش دهید. در مثال قبلی، در دوره‌ی حسابداری برای مدیران، می‌توانید در حین انجام دوره، سایر خدمات خود را به مدیرانی که در دوره‌ی حسابداری برای مدیران شرکت می‌کنند معرفی کنید. این روش افزایش درآمد در فضای کسب و کار بسیار رایج می‌باشد و از بهترین روش‍های افزایش سهم بازار و توسعه‌ی کسب و کار می‌باشد
تخصص‌گرایی
در فضای کسب و کاری امروز، رقابت بین شرکت‍ها فزونی یافته ‌است. شرکت‍های حسابداری نیز از این قاعده مستثنی نیستند. به همین دلیل برای جلب مشتریان بیشتر و در نهایت بهبود کسب درآمد در حسابداری می‌بایست از استراتژی‍های تمایز بهره بگیرید. در استراتژی تمایز، کسب و کار سعی دارد تا خود را به واسطه‌ی خدمات و محصولات خاصی که ارائه می‌کند نسبت به سایر کسب و کارها متمایز کند.
برای روشن‍تر شدن این مورد به مثال‍های بخش آموزش حسابداری رجوع می‌کنیم. افرادی که به دنبال دوره‌های آموزش حسابداری بازار کار هستند، تلاش می‍کنند تا بهترین دوره را برای آموزش تکنیک‌های حسابداری انتخاب کنند. در صورتی که شما بتوانید آموزش این دوره را به عنوان یکی از تخصص‌های شرکت خود به مشتریان معرفی کنید، طبیعتاً از جایگاه مناسبی در این مورد برخوردار باشید.
معمولاً افراد برای حل مشکل خود، افراد و شرکت‌های متخصص را نسبت به سایرین ترجیح می‌دهند. پس باید در میان خدمات خود چند خدمت را به صورت تخصصی انجام دهید و با ارائه‌ی نمونه‌‌کارهایی که تاکنون انجام داده‌اید، اعتماد مشتریان خود را جلب کنید.
آموزش حسابداری مدیران
جلب رضایت و نگهداری مشتریان فعلی
بدون شک از رسانه‌های مختلفی شنیده‌اید که هزینه‌ی جذب مخاطب جدید در حدود ۵ الی ۶ برابر نگهداری مشتری فعلی شرکت می‌باشد. به همین دلیل اگر به فکر افزایش سهم بازار و در نهایت افزایش کسب درآمد در حسابداری هستید، باید ۵ الی ۶ برابر از تلاشی که برای افزایش سهم بازار انجام می‌دهید به نگهداری و جلب رضایت مشتریان فعلی خود اختصاص دهید.
توجه به کارمندان شرکت
از مهم‌ترین معضلات و مشکلاتی که همواره گریبان‌گیر کسب و کارها می‌باشد. تضییع روحیه و تعهد کارکنان شرکت می‌باشد. در شرکت‌های حسابداری معمولاً حجم کار بسیار زیاد می‌باشد و کارکنان شرکت در صورتی که طبق رویه‌ی درستی با آن‍ها برخورد نشود دچار فرسودگی شغلی خواهند شد.
به خاطر داشته باشید که مهم‌ترین سرمایه‌ی هر شرکت، نیروی انسانی آن می‌باشد. نیروی انسانی مهره‌ی تأثیرگذار
نقشه‌ی راه
تمام مواردی که پیشتر مطرح شد به شرط وجود یک استراتژی و نقشه‌ی راه هوشمندانه و دقیق میسر خواهند شد. اگر قرار است بهبود کسب درآمد در حسابداری در مورد یک شرکت با اندازه‌ی متوسط اتفاق بیفتد، باید بدانید که به راحتی قادر نخواهید بود تا چند استراتژی توسعه و افزایش سهم بازار را به صورت همزمان اجرا کنید. به همین دلیل با ترسیم یک نقشه‌ی راه و راهبرد مناسب و هوشمندانه می‌توانید به صورت معمول و منطقی در راستای رسیدن به اهداف گام بردارید و از منابع موجود حداکثر بهره‌برداری را انجام دهید.
اطلاعات بیشتر ------> نرم افزار فروش